K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olisit mieluummin ottanut kantaa tuohon Sadien perheeseen tutustumiseen. Kiinnostaisi tietää, mitä siitä ajattelet.
Mä oon kyllä jo aiemmin todennut että on aivan normaalia tavata ihan vaan kaverinkin vanhempia kun matkustaa jostain toisesta maasta tapaamaan. En siis todellakaan ajattele että siellä on käyty jotenkin poikaystävänä näytillä. Musta tämä aihe on käyty läpi jo silloin huhtikuussa eikä se oikein silloinkaan lähtenyt lentoon, saati nyt.

vierailija
Monet suomalaiset kappaleet ja sketsit on tehty synkistä aiheista. Huumori on hyvä tapa käsitellä niitä. Itseasiassa Stephanien sanat voisi olla myös jonkun suomalaisen sananiekan aivoituksia.
Kieltämättä siinä on jotain Göstaa/suomalaista juopotteluineen, rakastumisineen ja oksenteluineen. Päälle vielä surullinen loppu. Sanat voisi olla todella hyvät jos niitä vielä vähän olisi viilannut.

vierailija
Mä oon kyllä jo aiemmin todennut että on aivan normaalia tavata ihan vaan kaverinkin vanhempia kun matkustaa jostain toisesta maasta tapaamaan. En siis todellakaan ajattele että siellä on käyty jotenkin poikaystävänä näytillä. Musta tämä aihe on käyty läpi jo silloin huhtikuussa eikä se oikein silloinkaan lähtenyt lentoon, saati nyt.
Pakko myöntää, että saatat olla oikeassa.

vierailija
Joo niin on mutta ne bi smeliin jan osallistui ottamalla runsaasti kantaa sanoituksiin :D bojan kertoi tästä siinä samassa haastattelussa jossa se puhui muutenkin biisien sanoitusten tekemisestä, kuinka tekee ne yleensä nopeasti ja kerää jatkuvasti tarinoita niitä varten, merkkaa muistiin satunnaisia lauseita ja riimejä jne.
Mä muistan tän! Mainitsi myös että bändikaverit auttaa paljon sanoituksissa vaikka hän ne tekeekin. Ja että paineessa tulee aina valmista :D

vierailija
Kieltämättä siinä on jotain Göstaa/suomalaista juopotteluineen, rakastumisineen ja oksenteluineen. Päälle vielä surullinen loppu. Sanat voisi olla todella hyvät jos niitä vielä vähän olisi viilannut.
Suomalainen sielunmaisema on jo tarttunut Bojaniin. Onkohan Bojan katsonut Kaurismäen leffoja ja mikä ihme oli se kirja, jota hän lomalla luki.

vierailija
Sehän oli vain hänen mielipide ja siellä Discordissa saa kyllä olla myös eri mieltä. En mäkään useinkaan ole hänen kanssaan samaa mieltä ja olen sen jopa hänelle siellä sanonut, ja juttu jatkui siitä hyvässä hengessä. Ja eriävistä mielipiteistä huolimatta mä arvostan paljon enemmän ihmistä, joka uskaltaa sanoa asiat omalla nimimerkillään kuin sellaista, joka anonyyminä huutelee niitä juttuja jonnekin toiselle palstalle.
Mä taas hämmästelen tätä että mielipide olisi jotenkin eriarvoinen jos siinä on allekirjoitus alla. Itselleni merkitsee kommentit itsessään.

Vauvalla kävi useinkin niin että jos jotkut keskustelivat jostain aiheesta ja olivat keskenään samaa mieltä mutta eri mieltä kuin joku palstan "yleinen mielipide" niin monesti oli melko hyökkävää se suhtautuminen ja alkoi trollittelu jne. Eikä kyse ollut mistään miten asian esität. Mutta siis hyvä jos nyt on paikka missä erilaiset mielipiteet hyväksytään ja on hyvä henki.

vierailija
Mä taas hämmästelen tätä että mielipide olisi jotenkin eriarvoinen jos siinä on allekirjoitus alla. Itselleni merkitsee kommentit itsessään.

Vauvalla kävi useinkin niin että jos jotkut keskustelivat jostain aiheesta ja olivat keskenään samaa mieltä mutta eri mieltä kuin joku palstan "yleinen mielipide" niin monesti oli melko hyökkävää se suhtautuminen ja alkoi trollittelu jne. Eikä kyse ollut mistään miten asian esität. Mutta siis hyvä jos nyt on paikka missä erilaiset mielipiteet hyväksytään ja on hyvä henki.
Enhän mä nyt sitä tarkoittanut, että mielipide sinällään on jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun tietyn henkilön mielipide. Ihan samalla lailla myös mulle ne kommetit on tärkeimpiä, oli sitten kenen tahansa kirjoittamia. Eikä mulla todellakaan ole mitään tarvetta tietää tai arvailla, kuka mitäkin on kirjoittanut esim. täällä tai vauvalla tai muualla anonyymissä ympäristössä. Paljon mieluummin olen tietämättä.

Mutta sitten kun jo lähtökohtaisesti ollaan paikassa, jossa kaikilla (pakon sanelemana) on nimimerkit, niin arvostan sitä, että uskaltaa siellä ylipäätään sanoa jotain ja myös seistä omien mielipiteidensä takana. Ja vastaavasti on taas vähän vaikea arvostaa henkilöä, joka ei uskalla siellä alkuperäisessä paikassa kirjoittaa olevansa eri mieltä, vaan vie sieltä nimettömänä toisten kommentteja anonyymille palstalle ruodittavaksi, niin että pääsee samalla haukkumaan alkuperäistä nimimerkillistä keskustelun aloittajaa.

vierailija
Enhän mä nyt sitä tarkoittanut, että mielipide sinällään on jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun tietyn henkilön mielipide. Ihan samalla lailla myös mulle ne kommetit on tärkeimpiä, oli sitten kenen tahansa kirjoittamia. Eikä mulla todellakaan ole mitään tarvetta tietää tai arvailla, kuka mitäkin on kirjoittanut esim. täällä tai vauvalla tai muualla anonyymissä ympäristössä. Paljon mieluummin olen tietämättä.

Mutta sitten kun jo lähtökohtaisesti ollaan paikassa, jossa kaikilla (pakon sanelemana) on nimimerkit, niin arvostan sitä, että uskaltaa siellä ylipäätään sanoa jotain ja myös seistä omien mielipiteidensä takana. Ja vastaavasti on taas vähän vaikea arvostaa henkilöä, joka ei uskalla siellä alkuperäisessä paikassa kirjoittaa olevansa eri mieltä, vaan vie sieltä nimettömänä toisten kommentteja anonyymille palstalle ruodittavaksi, niin että pääsee samalla haukkumaan alkuperäistä nimimerkillistä keskustelun aloittajaa.
Tämä selvensi ja olen myös samaa mieltä siitä että siellä pitäisi kyetä kommentoimaan jos on eri mieltä. Ja nimimerkillisten maalittamisesta en välitä yhtään olipa kyseessä kuka tahansa.

vierailija

Mä en oo discordissa ollenkaan mutta oon tässä ollut aistivinani että ongelma on se että sieltä joutuu pihalle jos "väärä" tyyppi kritisoi modea. Eli on niitä joilla on ikään kuin riittävästi karmaa ja sopivaa suosiota ja he voivat olla eri mieltä ihan rauhassa, mutta sitten on niitä, joille sama ei ole sallittua. Sitä en tiedä onko ketään oikeasti sieltä blokattu, mutta onhan se ikävä keskusteluilmapiiri jos sellaisen uhka ylipäänsä on olemassa ihan vaan eri mielipiteen takia.

vierailija
Mulla on käsitys että discordista ei olisi vielä ketään nakattu pihalle. Mutta se pelko ilmeisesti joillakin on ja estää sitten kirjoittelun. Tiedä sitten onko siellä vielä voinut muodostua mitään "karmaa" kenellekään kun eihän se nyt edes pitkään ole ollut pystyssäkään. Paitsi just jos käyttää jo ennestään tuttua nimimerkkiä niin ehkä sitten.

vierailija
Tämä selvensi ja olen myös samaa mieltä siitä että siellä pitäisi kyetä kommentoimaan jos on eri mieltä. Ja nimimerkillisten maalittamisesta en välitä yhtään olipa kyseessä kuka tahansa.
Sen perusteella miten näillä palstoilla on reagoitu tämän kyseessä olevan nimimerkin juttujen kritisointiin tai kyseenalaistamiseen, niin en kyllä uskaltaisi hänelle Discordissa sanoa poikkipuolista sanaa.

Yhteistyössä