K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nojaa, K kertoi Hesarin keväthaastiksessa jostain neuvoista ja tsemppaamista mitä oli saanut Elalta ym, tuli vibat että K oikeasti ihailee Elaa ja kokee hänet itselleen tärkeänä vanhempana kollegana, eikä mitään tuommoista että K ois vaan jostain pakon tunteesta tullut fiitiksi. Siinä biisissä nyt vaan sattuu olemaan K hyvin pienessä roolissa.
Aivan varmasti K kunnioittaa ja arvostaa Elaa tosi paljon. Heidän esiintymistyylinsä ovat vain erilaiset, vaikka kumpikin on hyvin energinen. Vaikea kuvitella, että Ela sanoisi lavalla ollessaan mikkiin käheällä äänellä, että tule K tänne mun syleilyyn ja tehdään vähän poikarakkautta.

vierailija
Kun oli puhetta noista äänikirjoista, niin musta myös B vois tehdä sellaisen. Kuuntelin noissa haastatteluissakin, kun sillä on niin pehmeä, pikkuisen matala sointi siinä äänessä ja ihan pieni ripaus käheyttä. Ja Janin kirjaa kuuntelisin ehdottomasti myös. 😘

vierailija
Mä veikkaan, että B laulaa ja Jan soittaa. Tai Jan saattaa jotain taustalaulua siihen laittaa yms. Mut en usko, että ihan duetto laulu se olisi.
Mäkin veikkaisin enemmän, että Jan soittaa, tai jopa molemmat. Kun eikös Jan joskus sanonut ettei laula tai että ei osaa laulaa? En nyt usko ettei ollenkaan osaisi, mut voi muusikkona olla kriittinen sen suhteen.

vierailija
Mäkin veikkaisin enemmän, että Jan soittaa, tai jopa molemmat. Kun eikös Jan joskus sanonut ettei laula tai että ei osaa laulaa? En nyt usko ettei ollenkaan osaisi, mut voi muusikkona olla kriittinen sen suhteen.
Muistaakseni joskus on sanonut noin. Ja muutenkin tuntuu, että ei haluais laulaa yleisön edessä. Eihän se um karaoken aikanakaan halunnut laulaa, vaan mielummin lausui.

vierailija
Aivan varmasti K kunnioittaa ja arvostaa Elaa tosi paljon. Heidän esiintymistyylinsä ovat vain erilaiset, vaikka kumpikin on hyvin energinen. Vaikea kuvitella, että Ela sanoisi lavalla ollessaan mikkiin käheällä äänellä, että tule K tänne mun syleilyyn ja tehdään vähän poikarakkautta.
Varmasti oli kiva collab, mutta tarkoitin lähinnä, ettei ollut ihan K:n näköinen yhteistyö, en sitä, että olisi jotenkin pakolla siihen mennyt mukaan.

vierailija
Tästä tuli mieleen että luuletteko että K joskus saattaisi lähteä Warnerilta omille teilleen? Warnerhan ei koskaan edes varsinaisesti signanneen K:ta, vaan se oli Monspilla ja Warner osti Monspin. Vai veikkatteko että viihtyy tarpeeksi Warnerilla että haluaa jäädä loppu-uraksi?
Pointteja sen puolesta että EI lähtisi:
- K.lla vaikuttaa olevan hyvä suhde A&R:iinsä Kalleen. Oli Eurokiertueellakin katsomassa.

Pointteja sen puolesta että voisi joskus lähteäkin jos haluaa:
-Suomen mainstream levy-yhtiöiden osastoilla on 0 kokemusta viedä ketään artistia ulkomaille onnistuneesti. Robinia ja Almaa on yritetty, mutta vielä ei ole napannut. Ulkomailla onnistuneet suomalaiset artistit menevät joko omalla levy-yhtiöllä tai ovat signattuna ulkomaille.
-K pyörittää jo suunnilleen koko kiertuerattaistoaan oman yrityksensä kautta.
-K:lla vaikuttaa olevan välillä sukset ristissä Warnerin kanssa sen suhteen millaista musaa K tekee (mutta näköjään antavat K:lle kuitenkin periksi, niin ehkä se ei lopulta haittaa.)

vierailija
Tästä tuli mieleen että luuletteko että K joskus saattaisi lähteä Warnerilta omille teilleen? Warnerhan ei koskaan edes varsinaisesti signanneen K:ta, vaan se oli Monspilla ja Warner osti Monspin. Vai veikkatteko että viihtyy tarpeeksi Warnerilla että haluaa jäädä loppu-uraksi?
Eiköhän Warner pidä siitä hyvää huolta nyt kun sillä on kunnolla mainetta. Joitakin muita Monspin aikaisia bändejä on kyllä lähtenyt, ja syynä on ollut käsittääkseni raha, eli just se että heihin ei juuri satsata mutta esim spotify-tuloista viedään kyllä levy-yhtiön osuus välistä.

vierailija
Hei mä kävin muuten katsomassa Youtubessa Joksujen Eurosonicin esiintymisen (koska oli puhetta K:nmenosta sinne tammikuussa) ja sanoisin että ei se mennyt yhtään niin huonosti kuin välillä on saanut kuvaa Joksujen omista sanoista, ja fanien myös. Luulen että olivat vähän liian itsekriittisiä jännän tilanteen jälkeen, ja fanit välillä yliherkkiä kaikelle muutokselle B:n olemuksessa.

Mutta niissä klipeissä keikkein tärkein, eli biisit, bändi veti yhtä hienosti kuin aina. Ei ollenkaan huonommin kuin muut bändit joiden klippejä katsoin. Se ainoa mistä sai vaikutelman että fiilikset ois olleet huonot oli kun B taisi olla jännittynyt niin ne vähät välispiikit jotka tuli oli latteita ja etäisiä.
Vaikutti vain että B yritti kompensoida jännitystään jotenkin coolimpaa/punkimpaa huumoria käyttämällä kuin mitä se yrittää normaalisti (esimerkkeiä "you guys suck" huuto yleisölle SSOL:issä, ja "I'm not going to talk much because I don't have anything smart to say"). Mutta en usko että se oli asia jota kukaan huomasi jos ei ollut aktiivifani, eli niille ammattilaisille yleisössä B ei varmaan vaikuttanut yhtään epänormaalilta verrattuna muihin bändien keulakuviin. :)

vierailija
Sanoi just noin siellä Milanon UM karaokessa. Mutta viisuaikana se kyllä lauleskeli jatkuvasti jotain, yleensä because of youta 😄 Mä luulen että laulu sinällään ei ole ongelma, mutta sävellaji voi olla hankala kun sillä on itsellään niin matala ääni. Sille voi siis olla tosi haastavaa saada sävelestä kiinni kun biisi soi bojanille sopivalta korkeudelta, tai vaikka löytäisikin oikean äänen helposti, siitä voi olla vaikea jatkaa kun just siltä korkeudelta ei ehkä oma ääniala venykään kovin laajalle.

vierailija
Eiköhän Warner pidä siitä hyvää huolta nyt kun sillä on kunnolla mainetta. Joitakin muita Monspin aikaisia bändejä on kyllä lähtenyt, ja syynä on ollut käsittääkseni raha, eli just se että heihin ei juuri satsata mutta esim spotify-tuloista viedään kyllä levy-yhtiön osuus välistä.
Niin minäkin luulen että jos se on Warnerista kiinni niin K ei heiltä lähde. Ja siksi antavat myös K:lle periksi K:lle tärkeissä visio-asioissa. Ja niin kauan kun K saa toteuttaa omaa juttuaan levy-yhtiön sisällä niin tuskin lähtisi omille teilleen kun ei aiemminkaan lähtenyt.

K on tosiaan Warnerille tärkeä vaihtelun tuoja heidän artistirosterissaan, isot levy-yhtiöt haluavat laajan kirjon eri tyylisiä artisteja jotta he saavat kaikki kohderyhmät katettua. PB on ainoa toinen menevän bilemusan iso nimi Suomessa juuri nyt, ja he ovat Sonylla.

Ja lisäksi tämä ulkomaille meno... joo, Suomen Warner/Universa/Sony eivät ole koskaan onnistuneet viemään mitään artistia ulkomaille. Mikä tarkoittaa että meidän levy-yhtiöillä ei ole valmiita verkostoja eikä kokemusta siinä joita tarjota artisteilleen. Ja K on nyt vähän niinkuin eka koekaniini joka voi kierrellä Euroopassa. Mutta sehän tarkoittaa että K:sta halutaan pitää vielä enemmän kiinni, koska K:n kautta voi nyt harjoitella ulkomaanjuttuja ja kehittää myös Suomen Warnerille henkilöstölle jotain ulkomaanvientikokemusta, jota voi sitten hyödyntää myös tuleville artisteille.

vierailija
Sanoi just noin siellä Milanon UM karaokessa. Mutta viisuaikana se kyllä lauleskeli jatkuvasti jotain, yleensä because of youta Mä luulen että laulu sinällään ei ole ongelma, mutta sävellaji voi olla hankala kun sillä on itsellään niin matala ääni. Sille voi siis olla tosi haastavaa saada sävelestä kiinni kun biisi soi bojanille sopivalta korkeudelta, tai vaikka löytäisikin oikean äänen helposti, siitä voi olla vaikea jatkaa kun just siltä korkeudelta ei ehkä oma ääniala venykään kovin laajalle.
Mä löysin B:lle ja Janille sopivan duetto biisin: Where the wild roses grow.

vierailija
Totta Joku muukin joukkue taitaa tunnustaa keltaista, mutta Saipa on muistaakseni ennenkin saanut jonkinlaisen huomionosoituksen joko härtsältä tai kärtsältä. Ehkä se vaan on (väreihin) sopiva altavastaaja tai sit jollain kaverilla on hämärä lappeenranta-menneisyys tms.
Saipalla taitaa olla jokin meemiyhteys jääkiekkopiireissä... yhdessä Eurovlogissakin joku tiimistä sanoi tyyliin "väkeä on kuin Saipan pelissä" niin kai se jääkikosta kiinnostuneille merkkaa jotain. :D

Yhteistyössä