K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oli kyllä upeaa huomioida myös heidät, joille äitienpäivä voi olla raskas, jos oma toive äitiydestä ei täyty.
Aika harvalle tämä tulisi tuossa tilanteessa mieleen. Mä pidän Jeressä (tää oli häntä parhaimmillaan) eniten juuri tästä sydämellisyydestä. Vaikka K on rääväsuu, Jere osaa sanoittaa ajatuksensa todella fiksusti ja sydämeen käyvästi. En tiedä, miten suuri panos biisien teksteissä hänellä on, mutta löydän niistä usein samanlaista "piiloviisautta".
 
vierailija
Ehkä tää flirtti oli osa viisuja varten kehitettyä imagoa. Kyse on kuitenki sateenkaariväen suurjuhlasta, ja hyvinhän Kärtsä sinne itsensä sai ujutettua. Ja kun huomasi, että tää puree, ja ehkä myös sen, että viihtyy siinä roolissa, jatkoi samaa viisujen jälkeen.
Näin mäkin ajattelen ja onhan m/m teema suosittu alt räppäreiden parissa.
 
vierailija
Siis mitä ihmettä? Mitä sä sitten kuvittelet esityksen olevan muuta kuin esitystä? Mitä sen pitäisi olla?
En varmaan osaa selittää tätä mutta yritetään. Mä ihastuin tähän hahmoon juuri siksi että se tuntui olevan jotain ihan uutta ja erilaista. Suomen räp on ollut täynnä Petri Nygårdin kaltaisia ämmät mäkeen tyyppejä, Cheekin kaltaisia lesoilijoita tai JVGn tyylistä lätkä-autoilu keskeistä. Ja nuo kaikki edellä olevat ovat myös harkittuja esityksiä (no Cheek tuntuu olevan Jarena ihan samanlainen kuin hahmonsa).

Käärijä oli jotenkin niin poikkeava ja persoonallinen, että se herätti todella positiiviset fiilikset. Ei hauku tai esineellistä naisia, flirttailee miehille, on ehkä vähän sellainen söpö rassukka, jolla ei kaikki aina onnistu. Mutta kuten sanoin, mä itse menin siihen, että kuvittelin Jeren siellä taustalla olevan samanlainen. Että tää hahmo on ihan samanlainen kuin vaikka Petri Nygårdin aina kännissä oleva naisten kanssa vehtaaja vaikka se oikea tyyppi siellä taustalla on jotain muuta.
 
vierailija
Ootko vain katsonut lyhyitä videoklippejä? Siltä tää vaikuttaa tai sitten oot vain jumittunut omaan Kärtsä-vastaisuuteesi. Kärtsä on ollut rajoja rikkova hahmo melkein alkuajoista alkaen. Kun homma räjähti, hän on saanut tilaisuuden laajentaa ja paisuttaa tuota lavahahmoaan. Kyse ei ole mistään rahatpois-meiningistä. Itse asiassa tää tyyli karkoittaa puritaaneja ja homofoobikkoja tai muuten tiukkapipoja, joita varmasti on enemmän suuressa yleisössä. Toi sun viesti muutenkin on ihan omituinen. Miksei artisti saa ansaita palkkaansa omalla työllään. Se miten hän ansionsa kuluttaa, ei kuulu muille pätkääkään.
Ei mulla ole mitään Kärtsää vastaan. Ensimmäisen kerran näin hänet mvlla CCC oli esityksenä. Olin täysin myyty biisiin ja Kn.
Loistava veto UMKssa ja viisuissa.
Bojan oli kuviossa viikonverran LPssa. Pojat vetivät twistillä hyvää teatteria.
Mielipiteeni Ksta muuttui -23 juhannuksena. Ja siitä eteenpäin
K on edelleen hyvä estradilla niille, jotka tykkäävät tuosta taiteenlajista.
Itse haluan kuunnella hyvää musaa ja kympin laulajaa.
 
vierailija
En varmaan osaa selittää tätä mutta yritetään. Mä ihastuin tähän hahmoon juuri siksi että se tuntui olevan jotain ihan uutta ja erilaista. Suomen räp on ollut täynnä Petri Nygårdin kaltaisia ämmät mäkeen tyyppejä, Cheekin kaltaisia lesoilijoita tai JVGn tyylistä lätkä-autoilu keskeistä. Ja nuo kaikki edellä olevat ovat myös harkittuja esityksiä (no Cheek tuntuu olevan Jarena ihan samanlainen kuin hahmonsa).

Käärijä oli jotenkin niin poikkeava ja persoonallinen, että se herätti todella positiiviset fiilikset. Ei hauku tai esineellistä naisia, flirttailee miehille, on ehkä vähän sellainen söpö rassukka, jolla ei kaikki aina onnistu. Mutta kuten sanoin, mä itse menin siihen, että kuvittelin Jeren siellä taustalla olevan samanlainen. Että tää hahmo on ihan samanlainen kuin vaikka Petri Nygårdin aina kännissä oleva naisten kanssa vehtaaja vaikka se oikea tyyppi siellä taustalla on jotain muuta.
Eli siis toivoit Kärtsyn kuuluvan seksuaalivähemmistöön? Mä luulen, että osa oikeasti toivoi näin, koska suomi tarvitsee esikuvia tällä saralla.
 
vierailija
En varmaan osaa selittää tätä mutta yritetään. Mä ihastuin tähän hahmoon juuri siksi että se tuntui olevan jotain ihan uutta ja erilaista. Suomen räp on ollut täynnä Petri Nygårdin kaltaisia ämmät mäkeen tyyppejä, Cheekin kaltaisia lesoilijoita tai JVGn tyylistä lätkä-autoilu keskeistä. Ja nuo kaikki edellä olevat ovat myös harkittuja esityksiä (no Cheek tuntuu olevan Jarena ihan samanlainen kuin hahmonsa).

Käärijä oli jotenkin niin poikkeava ja persoonallinen, että se herätti todella positiiviset fiilikset. Ei hauku tai esineellistä naisia, flirttailee miehille, on ehkä vähän sellainen söpö rassukka, jolla ei kaikki aina onnistu. Mutta kuten sanoin, mä itse menin siihen, että kuvittelin Jeren siellä taustalla olevan samanlainen. Että tää hahmo on ihan samanlainen kuin vaikka Petri Nygårdin aina kännissä oleva naisten kanssa vehtaaja vaikka se oikea tyyppi siellä taustalla on jotain muuta.
Onko tää tyyppi naisten kanssa kännissä vehtaava? Minusta tää on pikemminkin poikaporukassa sikaileva ja typeryyksiä keksivä. Naisilla on niissä jengeissä pienempi rooli.
 
vierailija
Aika harvalle tämä tulisi tuossa tilanteessa mieleen. Mä pidän Jeressä (tää oli häntä parhaimmillaan) eniten juuri tästä sydämellisyydestä. Vaikka K on rääväsuu, Jere osaa sanoittaa ajatuksensa todella fiksusti ja sydämeen käyvästi. En tiedä, miten suuri panos biisien teksteissä hänellä on, mutta löydän niistä usein samanlaista "piiloviisautta".
Kärtsä kirjoittaa biisinsä tekstit suurimmaksi osaksi itse.
 
vierailija
Tämän keskustelun taso lähenee absoluuttista nollapistettä. Naisvihaa, muukalaisvihamielisyyttä, stereotypioita, ennakkoluuloja, harhaluuloja, nettijuoruihin uskomista, ylipäänsä oletus, että joku kusettaa aina. Kaikkein eniten hämmästyttää muutaman kirjoittajan horjumaton usko omiin tulkintoihin ja tietoihin.
 
vierailija
Venäläisyys ei ole rotu.
Oletko se sivistynyt ihminen, joka täällä kirjoittelee?
Sulla on kuitenkin rasismin kokoinen aukko sivistyksessä. Tässä sulle määritelmää:

Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.

 
vierailija
Oletko se sivistynyt ihminen, joka täällä kirjoittelee?
Sulla on kuitenkin rasismin kokoinen aukko sivistyksessä. Tässä sulle määritelmää:

Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.

Ei kannata yrittää sivistää, koska jos on tyhmä kuin saapas ei se siitä miksikään muutu.
 
vierailija
Ehkä sitäkin. Mutta ainakin jotain muuta kuin perinteinen lätkä-äijä, mikä sieltä ehkä on paljastumassa. Ja jokainen voi itse miettiä millaisia mielikuvia siitä herää.
Miten niin paljastumassa? Kärtsä on hahmo, jossa on pajon myös Jereä. Jere on sitä mitä on, tuskin mitään tämän ihmeempää paljastuu. Hän on ollut sellaisen suurennuslasin alla tämän puolitoista vuotta, että olis jo ilmennyt. Moneen kertaan on jo kuultu miten kauniisti Kärtsän hyvin tuntevat hänestä puhuvat Esim. Matti.
 
vierailija
Joku sanoi puutarhassa käyneensä täällä trollaamassa että täällä puhuttais muustakin kuin Joksuista. Liekö osa noista haukkumisjutusta sitten trollin. Jatketaan vaan muita keskusteluja.
 

Yhteistyössä