K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On tuossa totuuden siemen. Esim. julkisuudesta ei tule mieleen yhtäkään älykästä, korkeasti koulutettua ja ammatillisesti menestynyttä naisia, joka pukeutuisi tuolla tavalla tissit esille asettaen.
Kyllä mulle ainakin kotona opetettiin aikoinaan, että noin pukeutuvat ovat kanoja ja antavat naisina itsestään hölmöimmille sellaisen kuvan, että eivät pidä älyä tärkeänä. Huom siis hölmöimmille, toki äitini sen ymmärsi, että kaikki eivät ajattele niin. Mutta ohjeistus oli, että ei kannattaisi antaa edes hölmöille sellaista käsitystä.
En nyt ehkä tissivaosta juhlissa hermostu, mutta kyllä kaikki nämä p*seenesittelijät ja tissikuvatyrkyttäjät instassa ihmetyttävät.
 
vierailija
Kyllä mulle ainakin kotona opetettiin aikoinaan, että noin pukeutuvat ovat kanoja ja antavat naisina itsestään hölmöimmille sellaisen kuvan, että eivät pidä älyä tärkeänä. Huom siis hölmöimmille, toki äitini sen ymmärsi, että kaikki eivät ajattele niin. Mutta ohjeistus oli, että ei kannattaisi antaa edes hölmöille sellaista käsitystä.
En nyt ehkä tissivaosta juhlissa hermostu, mutta kyllä kaikki nämä p*seenesittelijät ja tissikuvatyrkyttäjät instassa ihmetyttävät.
koetko nämä naiset uhaksi?
 
vierailija
Kyllä mulle ainakin kotona opetettiin aikoinaan, että noin pukeutuvat ovat kanoja ja antavat naisina itsestään hölmöimmille sellaisen kuvan, että eivät pidä älyä tärkeänä. Huom siis hölmöimmille, toki äitini sen ymmärsi, että kaikki eivät ajattele niin. Mutta ohjeistus oli, että ei kannattaisi antaa edes hölmöille sellaista käsitystä.
En nyt ehkä tissivaosta juhlissa hermostu, mutta kyllä kaikki nämä p*seenesittelijät ja tissikuvatyrkyttäjät instassa ihmetyttävät.
Vähän tulee semmoinen vaikutelma että kodissasi oli todella tärkeää se mitä muut ajattelee itsestään, ennemin kuin millainen henkilö oikeasti on. Minulle taas aikoinaan kotona opetettiin että älä tuomitse ihmisten luonnetta pukeutumisen tai muun ulkonäköseikan perusteella, ja jos joku muu tekee niin niin se on sen tyypin ongelma.
 
vierailija
noniin taas. En haluais olla tätä mieltä, mutta joskus tuntuu siltä, että pahimmat naisten viholliset löytyvät toisista naisista. Oon jo sen verran kauan tätä elämän polkua tallannut, että tiedän tasan tarkkaan, että seksikkäästi pukeutuminen, meikkaaminen tms. ei todellakaan kerro mitään kyseisen naisen älykkyydestä, koulutuksesta tai arvomaailmasta. Useimmat ihmiset pukeutuvat tilanteen mukaan eli välillä vaikka pieruverkkarit, toisinaan minimekko tai jakkupuku. Ja kyllä näitä ihan korkeakoulutettuja vaikuttajia on nähty bikineissä yms. eikä se heidän "arvoaan" vähennä. Joillekin ihmisille pukeutuminen on itseilmaisua (esim. kapinaa ahtaita normeja vastaan). Tällainen keskustelu on tosi tunkkaista.
 
vierailija
Pitääkö siis olla nykyään korkeakoulutettu ollakseen hyvä ihminen. Tai edes älykäs?
Sori, mut korkeakoulutettujen älykköjen seasta löytyy hirvittävimpiä ihmisiä mitä maailmassa on. Antakaa mulle ennemin sata junttiluokan hömppää hyvää tyyppiä. Saavat pukeutua vaikka kumppareihin ja alusvaatteisiin jos haluavat.
 
vierailija
Pitääkö siis olla nykyään korkeakoulutettu ollakseen hyvä ihminen. Tai edes älykäs?
Sori, mut korkeakoulutettujen älykköjen seasta löytyy hirvittävimpiä ihmisiä mitä maailmassa on. Antakaa mulle ennemin sata junttiluokan hömppää hyvää tyyppiä. Saavat pukeutua vaikka kumppareihin ja alusvaatteisiin jos haluavat.
Juu ei. Koulutus ei kerro mitään älykkyydestä tai muustakaan. Toivottavasti mun viestistäni, jossa kritisoin pukeutumisen arvostelijaa (eli että esim. seksikkäästi pukeutuminen olisi jotenkin "alaluokkaista"), ei saanut tällaista vaikutelmaa.
 
vierailija
Mulle on jäänyt tosi hyvin mieleen se, kuinka yhdellä lukion psykologian tunnilla vuonna papu piti piirtää omasta mielestä älykäs ihminen. Heh, kaikki muut paitsi yksi piirsi silmälasipäisen miehen. Sillä ainoalla naisellakin oli silmälasit ja jakkupuku. Nyt kun ajattelen tätä, niin onpa ollut tunkkainen ja stereotyyppinen ajatusmaailma meillä. Toki ne mallit olivat meihin iskostuneet sen ajan yhteyskunnan ja kulttuurin vaikutuksesta. Toivoisin, ettei mun tarvitsisi enää vuonna 2024 lukea näin vanhanaikaisia ajatuksia täällä. Onneksi teistä 99% tuntuu olevan moderneja, vahvoja ja itsenäisesti ajattelevia naisia.
 
vierailija
No niitä avujaan voi esitellä hyvin eritavoin, voi olla hyvinkin avonainen vaate tai ihonmyötäinen ja näyttää todella tyylikkäältä. Tai sitten näyttää siltä, että tosiaan tissit ja perseet tiskiin, tämä on mun paras puoleni.

Mä en jaksa käydä stalkkaamassa mitää instaa, joten en ota kantaa kenenkään vaatetukseen.

Mutta kyllä itse isorintaisena ainakin tiedän milloin ja missä näytän tyylikkäältä ja ehkä vihjailevan seksikkäältäkin ja missä vaatteissa taas esittelen itseäni hyvinkin provosoivasti.
 
vierailija
No niitä avujaan voi esitellä hyvin eritavoin, voi olla hyvinkin avonainen vaate tai ihonmyötäinen ja näyttää todella tyylikkäältä. Tai sitten näyttää siltä, että tosiaan tissit ja perseet tiskiin, tämä on mun paras puoleni.

Mä en jaksa käydä stalkkaamassa mitää instaa, joten en ota kantaa kenenkään vaatetukseen.

Mutta kyllä itse isorintaisena ainakin tiedän milloin ja missä näytän tyylikkäältä ja ehkä vihjailevan seksikkäältäkin ja missä vaatteissa taas esittelen itseäni hyvinkin provosoivasti.
No tämä ihminen, josta täällä joku puhuu, näyttää hyvältä asussaan. Kunhan piti taas päästä haukkumaan K:n gf:ää.
 
vierailija
Kärtsä se vasta tissejään näytteleekin ja Bojankin kesken työkeikan läpsäyttää itseään tissiin. Siis kesken työkeikan, ajattele. Herranjestas sentään mitä wt touhua näiltä kahdelta.
 
vierailija
Joo uikomuoto on kyllä aika WT ja lisäksi itse voin suoraan myöntää että minua häiritsee tosi paljon se venäläinen tausta. Tulee niin vahvasti sellainen fiilis että nyt pidetään tiukasti kiinni meal ticketistä tissejä esittelemällä.
 
vierailija
On heitä muitakin, mutta Hanna on pukeutumisellaan väriläiskä ja siksi hän tuli varmaankin mieleeni.
On paljon, mulla tuli ekana mieleen Sofi Oksanen ja Natalie Portman. Kummallakin ollut hyvin avonaisia kaula-aukkoja ja ovat korkeasti koulutettuja ja mielestäni työssään menestyneitä.

Ja mitä sitten jos ei olisi ollenkaan sellaisia? Antaa ihmisten pukeutua miten haluaa, ei ulkonäöllä pitäisi olla mitään väliä. Hyvä vaan jos jonkun rinkirunkkauskerhon normeja haastetaan.
 

Yhteistyössä