K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olet siinä tapauksessa vain täysin väärässä fandomissa. Tämä homma lähti liikkeelle K&B M/M- jutusta. Ei sitä silloin käännetä N/M jutuksi. Kaikki, myös umpiheterot, joka itsekin olen, tässä fandomissa shippaavat (tai realismin kautta toivovat yhteen) kahta miestä, eivät N/M-pareja.
Eikös tämä komposti juuri ollut anti-K/B paikka?
 
vierailija
Mua taas ärsyttää M/M-shippaus kaikkien mahdollisten kanssa keskenään ja miesten välisen läheisyyden kääntäminen aina romanttisiin tunteisiin. En siis shippaa myöskään B/S.
Kiteytit hyvin munkin ajatukset. Tämä tarve nähdä MxM romantiikkaa miesten välissä on jotenkin turruttavaa. Miksei voida vaan rehellisesti puhua miesten välisestä ystävyydestä. Kuulun itse seksuaalivähemmistöön eli kyse ei ole siitä, että olisin jotenkin vanhoihin kaavoihin kangistunut. Mä haluaisin myös, että se miesten välinen läheisyys normalisoitaisiin, eikä tehtäisi liian pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä siitä kun miehet esim. pelleilee tai halailee keskenään.
 
vierailija
Suurin osa on +keski-ikäisiä ja se näkyy siinä keskustelussa. Ahkerimmat on +50
Muakin kiinnostaisi tietää oliko muka joku galluppi. Itse olen alle 40 ja kesän vakkareita mutta sääntöväännön myötä kirjoittelu on vähentynyt varmaan murto-osaan. Välillä yhä vastailen jos joku kysyy jotain eikä kukaan muu ole vastannut mutta kaikki se huumori tuntuu olevan melko vähäistä nykyään.
 
vierailija
Olet siinä tapauksessa vain täysin väärässä fandomissa. Tämä homma lähti liikkeelle K&B M/M- jutusta. Ei sitä silloin käännetä N/M jutuksi. Kaikki, myös umpiheterot, joka itsekin olen, tässä fandomissa shippaavat (tai realismin kautta toivovat yhteen) kahta miestä, eivät N/M-pareja.
Vauvalla on alusta asti ollut pelkkiä fiilistelijöitä, Joksujen ja/tai Kärtsän musiikin ystäviä, jomman kumman tai kummankin kuumistelijoita. Ei siellä pelkkiä shippareita ole.
 
vierailija
Itseäni eniten ärsyttää nämä tyypit joille sama asia on toisaalla todiste ja toisaalla harhaista kuvitelmaa. Vaikka se, että ketä B seuraa instanssa. Se että seuraa Kn ystäviä ja sukulaisia on kaveruutta mutta Sn ystävät ja sukulaiset selkeä merkki suhteesta.

Mutta tietysti tässäkin on taustalla se oletus että mies ja nainen ei vaan voi olla kavereita, vaan kyllä niillä täytyy olla suhde. Tämäkin on huvittavaa, että se miten B ja K ovat keskenään käyttäytyneet, niin mies-nainen parina kaikki uskoisivat suhteeseen/ihastumiseen mutta kun on mies-mies niin tuo on taas harhaista shippausta ja kuvitelmaa.
Tämä on pääasiassa vanhempien ikäluokkien ongelma. Suurin osa alle 30-vuotiaista ei tee eroa ystäviensä sukupuolella ja he eivät näe mitään ihmeellistä siinä, jos mies ja nainen on ystäviä. Osa ei myöskään lähde olettamaan kenenkään sukupuolta, vaan puhutaan neutraaliin sävyyn ihmisistä, jos toisen sukupuoli ei ole tiedossa.
 

Yhteistyössä