K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Enpä kyllä oo sellasta pätkää Kn kielitaidosta nähnyt, jonka perusteella vois ajatella, että puhelimitse heidän ystävyys ois voinut syventyä. Kohdatessa voivat tulla toimeen, mutta kyllä se puhelimitse on hyvin hankalaa.
Takamatkalta tiedustelen, että oikeastiko nuoret ihmiset teidän elämässänne vielä puhuu puhelimessa? 😀 Kun mä en tunne yhtäkään, jotka soittelisi jotain pitkiä puheluita, kaikki keskustelut käydään joko naamatusten tai viestitse.

Kääntääjää se Kärtsäkin osaa käyttää sujuvasti.
 
vierailija
Siis minä en voi itselleni, mutta nämä viikonloput tapahtumat ja pohdinnat ovat vaikuttaneet siihen, että onko oikeasti K:lla tai Suomella suurempi merkitys B:lle kuin me täällä kompostissa ollaan viime aikoina ajateltukaan. Ei siis suhdemielessä, mutta oikeasti jonain luottohenkilönä, turva... Vaatekeskustelu, suomalaisten huomioinen keikalla... Äsh, en tiedä. Luulin jo päässäni kuiville, kun tuo Yhdysvallat-kuvio tuli esiin.
Vai E? Sori oli ihan pakko.

Mutta joo, voihan se B esim. taikauskoisena laittaa päälle sellaiset vaatteet mitkä on olleet päällä keikalla jonka on kokenut menneen hyvin ja vastaanotto uusille biiseille jne on ollut hyvä.
 
vierailija
Takamatkalta tiedustelen, että oikeastiko nuoret ihmiset teidän elämässänne vielä puhuu puhelimessa? Kun mä en tunne yhtäkään, jotka soittelisi jotain pitkiä puheluita, kaikki keskustelut käydään joko naamatusten tai viestitse.

Kääntääjää se Kärtsäkin osaa käyttää sujuvasti.
Facetimeja nuoret soittelee paljon toisilleen, ja lähettää viestejä ja ääniviestejä.
 
vierailija
No ihan jo siitä että saanut ystäviä Tommysta ja Joostista. Kyllä se K osaa ammatillisistakin asioista puhua enkuksi, Joo varmasti joku voi tulkata, mutta ei se K tuppisuuna ole. Puhumalla oppii. Jännä että suomalaiset näkevät Kn kielitaidon niin huonoksi, mutta muualla fandomissa ihmiset ovat kyllä huomanneet enkun parantuneen.
Ihan nyt kielitaitoon liittymättä, onko tommy ja joost sille ihan ystäviä? Mä oon jääny käsitykseen että nää on olleet yhteistyökuvioita lähinnä. No totta kai sillonkin tietty tutustutaan ja lähennytään, mutta onko siis muutakin yhteydenpitoa ollut nähtävillä?
 
vierailija
Takamatkalta tiedustelen, että oikeastiko nuoret ihmiset teidän elämässänne vielä puhuu puhelimessa? 😀 Kun mä en tunne yhtäkään, jotka soittelisi jotain pitkiä puheluita, kaikki keskustelut käydään joko naamatusten tai viestitse.

Kääntääjää se Kärtsäkin osaa käyttää sujuvasti.
Mulla on 19-23-vuotiaita lapsia ja kaksi ei suunnilleen vastaa edes mun soittoihin, eivätkä suurin surminkaan osallistu mihinkään videopuheluihin, mutta kolmas pölöttää kavereittensa kanssa tuntitolkulla ihan perinteisiä puheluja.
 
vierailija
Takamatkalta tiedustelen, että oikeastiko nuoret ihmiset teidän elämässänne vielä puhuu puhelimessa? Kun mä en tunne yhtäkään, jotka soittelisi jotain pitkiä puheluita, kaikki keskustelut käydään joko naamatusten tai viestitse.

Kääntääjää se Kärtsäkin osaa käyttää sujuvasti.
No vielä vähemmän viestitse olisivat voineet lähentyä. Naamatusten ovat nähneet vaan muutaman kerran ja aina isolla porukalla. Eli tuskinpa mitenkään voivat olla kovinkaan läheisiä, mutta kavereita varmasti.
 
vierailija
Mulla on 19-23-vuotiaita lapsia ja kaksi ei suunnilleen vastaa edes mun soittoihin, eivätkä suurin surminkaan osallistu mihinkään videopuheluihin, mutta kolmas pölöttää kavereittensa kanssa tuntitolkulla ihan perinteisiä puheluja.
Sama. Yhteydenpito hoidetaan pääasiassa viesteillä, mutta parin tietyn kaverin kanssa puhutaan pitkäänkin.
 
vierailija
Ihan nyt kielitaitoon liittymättä, onko tommy ja joost sille ihan ystäviä? Mä oon jääny käsitykseen että nää on olleet yhteistyökuvioita lähinnä. No totta kai sillonkin tietty tutustutaan ja lähennytään, mutta onko siis muutakin yhteydenpitoa ollut nähtävillä?
Eipä oikeastaan. Yhteistyökumppaneita. Joostin kanssa taisi olla enemmän vaan materiaalia, kun ovat useamman kerran tavanneet.
 
vierailija
Takamatkalta tiedustelen, että oikeastiko nuoret ihmiset teidän elämässänne vielä puhuu puhelimessa? Kun mä en tunne yhtäkään, jotka soittelisi jotain pitkiä puheluita, kaikki keskustelut käydään joko naamatusten tai viestitse.

Kääntääjää se Kärtsäkin osaa käyttää sujuvasti.
Ainakin Käärijä oli puhunut niitä tunteja kestäviä maraton-puheluita Jukan kanssa. Ja Boitsu todistetusti soitti videopuhelun sille jollekin kaverilleen, olikohan se Martyn tyyppi vai kuka joka postasi siitä instaan. :D
 
vierailija
Ihan nyt kielitaitoon liittymättä, onko tommy ja joost sille ihan ystäviä? Mä oon jääny käsitykseen että nää on olleet yhteistyökuvioita lähinnä. No totta kai sillonkin tietty tutustutaan ja lähennytään, mutta onko siis muutakin yhteydenpitoa ollut nähtävillä?
No jos sejuuri kertoi faneille, että Joost mm. lähettää K:lle screenshotteja faniensa viesteistä, jotka kritisoi heidän tulevaa yhteistyötä ja K:ta, ja he yhdessä naureslekevat niille, niin kyllä mä tuon enemmän kavetilliseksi mieltäisin kuin silkaksi yhteistyöksi.
 
vierailija
No jos sejuuri kertoi faneille, että Joost mm. lähettää K:lle screenshotteja faniensa viesteistä, jotka kritisoi heidän tulevaa yhteistyötä ja K:ta, ja he yhdessä naureslekevat niille, niin kyllä mä tuon enemmän kavetilliseksi mieltäisin kuin silkaksi yhteistyöksi.
No voi vitu taas tätä osumatarkkuutta. 😆 Mut saatte varmaan selvää..
 
vierailija
Mun nuorin just sanoi ettei ikinä kuuntele kenenkään ääniviestejä. Se piti sitä kaikkein awkwardeimpana tapana olla yhteydessä. Olin kyllä vähän samaa mieltä mutta mulla onkin vain yksi kaveri joka niitä harrastaa.
Toi varmaan riippuu paljon kaveriporukasta, monessa porukassa tuota kyllä harrastetaan. Ainakin K lähetti B:lle ääniviestillä onnittelut kun Joksut pääsi viisufinaaliin.
 
vierailija
Toi varmaan riippuu paljon kaveriporukasta, monessa porukassa tuota kyllä harrastetaan. Ainakin K lähetti B:lle ääniviestillä onnittelut kun Joksut pääsi viisufinaaliin.
Mä sitä vähän silloinkin jo ihmettelin. Mutta K on luultavasti varmempi enkun puhujana kuin kirjoittajana, ja ne onnittelut oli varmaan tarkoitus saada mahdollisimman autenttisina perille. Muutenhan siinä näkyi kyllä ihan perinteistä viestittelyä, ja liuta emojeita 😁
 
vierailija
Oon edelleen sitä mieltä et hän tietää oikein hyvin tollasen lippiksen olevan lgbtq+ coded ja pitää sitä just siks.
Tuota lippistä näkee paljon lesbo/bi-naisilla mutta se on myös muissa hipsteripiireissä ollut vitsi. Musta on tosi söpöä että B on niin tykästynyt siihen. Onko hän koskaan pitänyt fanilahjaa noin paljon aiemmin? Se Norjassa saatu pipo oli päässä koko NT:n ajan mutta en muista näkyikö sitä enää sen jälkeen.
 
vierailija
Oon edelleen sitä mieltä et hän tietää oikein hyvin tollasen lippiksen olevan lgbtq+ coded ja pitää sitä just siks.
Mä olen bi nainen enkä ollut ikinä kuullutkaan tuosta tai tajunnut, että siihen joku piiloviittaus sisältyisi. Selvästi pyörin ihan eri piireissä kuin lgbtq:n ytimessä. Jotenkin mulle taas tulee mieleen ettei B tiedä tuota merkitystä itse, ellei hänelle sitä ole kerrottu.
 
vierailija
Mä olen bi nainen enkä ollut ikinä kuullutkaan tuosta tai tajunnut, että siihen joku piiloviittaus sisältyisi. Selvästi pyörin ihan eri piireissä kuin lgbtq:n ytimessä. Jotenkin mulle taas tulee mieleen ettei B tiedä tuota merkitystä itse, ellei hänelle sitä ole kerrottu.
Käyttää noita hattuja heterotkin ironisessa mielessä ja siitä myös muita parodiaversioita.
 

Yhteistyössä