K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
K ja B ovat läheisiä ystäviä ja luottohenkilöitä toisilleen. Tietysti vielä läheisempiä ovat lapsuuden ystävät molemmilla.
Bllä on Sadie ja Klla Volde ja maailma jatkaa menoaan.
 
vierailija
Sinä et vaan halua niiden olevan ystäviä ja se paistaa sinun teksteistäsi läpi. K myös liioittelee sitä ralli enkkua, jos et ole tajunnut.
Oon eri mutta munkin mielestä kielitaito kyllä asettaa rajat ystävyyden syvenemiselle. Se ei tosiaankaan tarkoita etteivätkö he voisi olla hyviä ystäviä, eikä merkitystä ole silläkään haluaako joku heidän olevan ystäviä vai ei, mutta on kyllä turha kuvitella että k:n enkulla pystyisi pitkiin, polveileviin keskusteluihin. Ihan yhtä hyvin voisi väittää että sinä niin vimmatusti haluat heidän olevan sydänystäviä, että et pysty myöntämään etteivät he oikeasti pysty puhumaan keskenään. Tukena voi toiselle olla totta kai vaikkei kaikkea ymmärräkään.

K liioittelee rallienkkuaan kyllä, mutta se ei tehnyt sitä esimerkiksi viisuviikolla haastatteluissa. Ja kyllä, sen kielenkäyttö oli rohkeaa ja kekseliästä, se sai viestinsä useimmiten perille ja ymmärsi kysymyksetkin, mutta tuleeko mieleen jotain haastattelua jossa se olisi oikeasti avannut jotain omia tunteitaan tai kertonut jostain konkreettisistakaan tapahtumista yhtään pidemmästi?
 
vierailija
Oon eri mutta munkin mielestä kielitaito kyllä asettaa rajat ystävyyden syvenemiselle. Se ei tosiaankaan tarkoita etteivätkö he voisi olla hyviä ystäviä, eikä merkitystä ole silläkään haluaako joku heidän olevan ystäviä vai ei, mutta on kyllä turha kuvitella että k:n enkulla pystyisi pitkiin, polveileviin keskusteluihin. Ihan yhtä hyvin voisi väittää että sinä niin vimmatusti haluat heidän olevan sydänystäviä, että et pysty myöntämään etteivät he oikeasti pysty puhumaan keskenään. Tukena voi toiselle olla totta kai vaikkei kaikkea ymmärräkään.

K liioittelee rallienkkuaan kyllä, mutta se ei tehnyt sitä esimerkiksi viisuviikolla haastatteluissa. Ja kyllä, sen kielenkäyttö oli rohkeaa ja kekseliästä, se sai viestinsä useimmiten perille ja ymmärsi kysymyksetkin, mutta tuleeko mieleen jotain haastattelua jossa se olisi oikeasti avannut jotain omia tunteitaan tai kertonut jostain konkreettisistakaan tapahtumista yhtään pidemmästi?
Kn kielitaito viisuista parantunut huomattavasti. -eri
 
vierailija
Luottohenkilöajatus on tosiaan hyvin kaukana, kun muistaa K n mässyttämässä sipsejä B n nenän edessä, mutta ehkä hetki sitten vaan oli siinä huono.
Musta se oli kiusallinen videopätkä, mutta olihan joksut nyt sentään useita päiviä suomessa ja näkivät kärppää varmasti monessa tilanteessa. Tuo pieni hetki ei taida kertoa ihan kokonaisuutta kuitenkaan.
 
vierailija
Ja sinähän et tiedä heidän keskusteluistaan mitään. Suakin näyttää vaivaavan jos ovat ystäviä. En mäkään usko muuhun kuin ystävyyteen, mutta näyttää sekin ottavan täällä koville. Kai ne ystäviä ja läheisiä voivat olla vaikka molemmilla tydet. Mutta eihän se K ole tarpeeksi tasokasta seuraa teidän mielestä Blle. Myönnä pois.
Mitä ihmettä? Ystävyys ei vaivaa mua tippaakaan, enkä suoran sanottuna kuvitellut että täällä joku pitäisi tyttöystäviä sen esteenä. Se, että kielitaito on este ystävyyden syvenemiselle, ei kyllä ole mikään ihmisen tasokkuuden mitta.

En tosiaan tiedä heidän keskustelustaan enkä mielestäni niin väittänytkään. Mites sinä, kuinka paljon itse koet tietäväsi heidän keskinäisistä puheenaiheistaan? Minä olen puhunut kielitaidosta ja sen rajoista, en ole arvottanut heidän tasoaan seurana tai yleisesti ihmisinä.
 

Yhteistyössä