K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Et siis halua uskoa koska mielestäsi B ei voi mitenkään olla naisista kiinnostunut vai ylipäänsä et voi uskoa että B seurustelis kenenkään kans jostain syystä?
Tässä vaiheessa en oikein usko, että seurustelisi ainakaan näiden ns. todisteiden valossa toisen käden tiedon kautta, varsinkin S kumppanina aika epäuskottava minusta ja lisäksi käännöstä puolet ja puolet tulkinneet erilailla, sitten jos jotakin aitoja todisteita ilmenee voin uskoa, oma näkemys voisi olla, että B on sekä naisista että miehistä kiinnostunut
 
vierailija
LadySlo ei kääntänyt äidinkieltään. Lisäksi kukaan ei oikein voi nimimerkkiä käyttäen kääntää noita lauseita niin, että olisi puhuttu B:n tyttiksestä. Ihmetyttää, miksi B:n mahdollinen tyttis herättää niin suurta kauhua.
Mua ihmetyttää myös, miksi Sadie ei voisi olla B n tyttöystävä. En keksi yhtään syytä, ettei se olisi mahdollista. Cvjeticanit on ennenkin avioituneet Amerikoihin ja B selvästi haluaa suunnata pois Sloveniasta, joten tyttöystävä muualta sopii hänelle varmaan erittäin hyvin. Heillä on myös samankaltaista elämänhistoriaa, molemmat olleet pitkään julkisuudessa.
 
vierailija
Tässä vaiheessa en oikein usko, että seurustelisi ainakaan näiden ns. todisteiden valossa toisen käden tiedon kautta, varsinkin S kumppanina aika epäuskottava minusta ja lisäksi käännöstä puolet ja puolet tulkinneet erilailla, sitten jos jotakin aitoja todisteita ilmenee voin uskoa, oma näkemys voisi olla, että B on sekä naisista että miehistä kiinnostunut
Miksi Sadie on epäuskottava vaihtoehto?
 
vierailija
Mä uskoisin että sadie voisi hyvinkin ihastua ja vaikka rakastuakin bojaniin. Mutta hyytyisikö viehätys siitä kun b ei asukaan lontoossa? En siis tarkoita että vain lontoo kelpaisi sadielle, vaan että yhdysvaltalaiselle joku slovenia tuntuu varmaan niin kaukaiselta ja epätodelliselta. Niin kuin monesti suomikin. Hävettää myöntää, mutta en itsekään osannut ihan hirveän tarkasti sijoittaa sloveniaa kartalle vielä vuosi sitten, vaikka olen melkein kaikissa sen naapurimaissa käynyt (nyt toki osaan nimetä pikkukaupunkejakin, järviä, vuoristoja, tiedän parhaat rajanylityspaikat jne).
 
vierailija
Mä uskoisin että sadie voisi hyvinkin ihastua ja vaikka rakastuakin bojaniin. Mutta hyytyisikö viehätys siitä kun b ei asukaan lontoossa? En siis tarkoita että vain lontoo kelpaisi sadielle, vaan että yhdysvaltalaiselle joku slovenia tuntuu varmaan niin kaukaiselta ja epätodelliselta. Niin kuin monesti suomikin. Hävettää myöntää, mutta en itsekään osannut ihan hirveän tarkasti sijoittaa sloveniaa kartalle vielä vuosi sitten, vaikka olen melkein kaikissa sen naapurimaissa käynyt (nyt toki osaan nimetä pikkukaupunkejakin, järviä, vuoristoja, tiedän parhaat rajanylityspaikat jne).
Ei kai sillä ole merkitystä, mistä Bojan on kotoisin. Tuskin kumpikaan haluaisi asettua Sloveniaan, eihän Bojan tänä vuonna ole ollut siellä juuri yhtään. Bojan voisi varmaan ihan mielellään asua ainakin osan vuodesta Lontoossa.
 
vierailija
Mua ihmetyttää myös, miksi Sadie ei voisi olla B n tyttöystävä. En keksi yhtään syytä, ettei se olisi mahdollista. Cvjeticanit on ennenkin avioituneet Amerikoihin ja B selvästi haluaa suunnata pois Sloveniasta, joten tyttöystävä muualta sopii hänelle varmaan erittäin hyvin. Heillä on myös samankaltaista elämänhistoriaa, molemmat olleet pitkään julkisuudessa.
Mun käsityksen mukaan bojan ei ole erityisen voimakkaasti suuntaamassa pois sloveniasta. Uutta levyäkin tehdään nyt ilmeisesti kuitenkin enimmääksen sloveeniksi ja serbiaksi, eli tuskin sillä lähdetään ameriikkaa valloittamaan. Pienille keikoille varmasti ihan mielellään menevät, mutta kielen vaihto ei näytä olevan ajankohtainen. Ja eikös ne juuri sanoneet tavoitteekseen jatkaa bändinä pitkään yhdessä? Nyt menee kyllä jo haastattelut sekaisin, mutta tällaista ne mielestäni ihan tässä nyt kiertueen aikana jossain puhuivat.

Se että joku sukulainen on avioitunut sinne ei kyllä määritä kenenkään toisen tekemisiä. On erittäin mahdollista, että siellä elävä sukulainen on lähtenyt sinne Jugoslavian sodan aikana eikä varsinaisesti "avioitunut amerikkoihin".
 
vierailija
Tää Sadie on kuitenkin vasta 22 ja Bojankin vasta 25, joten tässä vaiheessa kai on ihan turha jo vatvoa heidän loppu elämäänsä yhdessä ja minne asettuvat. Uskon että yhdessä ovat kyllä.
 
vierailija
Tää Sadie on kuitenkin vasta 22 ja Bojankin vasta 25, joten tässä vaiheessa kai on ihan turha jo vatvoa heidän loppu elämäänsä yhdessä ja minne asettuvat. Uskon että yhdessä ovat kyllä.
Joo pikkasen menee ehkä laukalle ku he on tosiaan tainnu tavata vasta tammikuussa ja tuskin nyt sentään on heti ruvennu seurustelemaan. Varmaan ollu jonku parisen kuukautta yhessä ni ei oo varmaan mitkään muutot vielä mielessä :D
 
vierailija
Mun käsityksen mukaan bojan ei ole erityisen voimakkaasti suuntaamassa pois sloveniasta. Uutta levyäkin tehdään nyt ilmeisesti kuitenkin enimmääksen sloveeniksi ja serbiaksi, eli tuskin sillä lähdetään ameriikkaa valloittamaan. Pienille keikoille varmasti ihan mielellään menevät, mutta kielen vaihto ei näytä olevan ajankohtainen. Ja eikös ne juuri sanoneet tavoitteekseen jatkaa bändinä pitkään yhdessä? Nyt menee kyllä jo haastattelut sekaisin, mutta tällaista ne mielestäni ihan tässä nyt kiertueen aikana jossain puhuivat.

Se että joku sukulainen on avioitunut sinne ei kyllä määritä kenenkään toisen tekemisiä. On erittäin mahdollista, että siellä elävä sukulainen on lähtenyt sinne Jugoslavian sodan aikana eikä varsinaisesti "avioitunut amerikkoihin".
Kyllähän mä toki ymmärrän, ettei yhden sedän ? avioituminen jonnekin tarkoita sitä, että koko suku sinne suuntaa. Tarkoitin korkeintaan sitä, että tällainen muutos on tuttua, vaikka Bojan taitaa olla avoin monille mahdollisuuksille ilman esimerkkejäkään. Kiva että sain vastakommentteja, minä en aina mieti niin tarkkaan mitä kirjoitan. Tuossa edellistä viestiä kirjoittaessakin en ollut täysin samaa mieltä itseni kanssa. Ja kun tosiaan on kyse entisen Jugoslavian maista, niin sieltähän on monen ollut pakko lähteä. Enhän minä tuotakaan muistanut.
 
vierailija
Mulle google kääntää tuosta sen olennaisen kohdan näin: "but we talked like, hey, where are you going now, so I'm going to get girls, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine". Microsoftin käännös oli tasan sama. Ehkä tuo "get girls" ei ole ihan tarkasti kuitenkaan kääntynyt, koska natiivit ovat kuitenkin sanoneet kyseen olleen tyttöystävän luo menemisestä.

Mutta mun käsitykseni mukaan missään vaiheessa ei epäiltykään sitä käännöstä, vaan kyse on ollut enemmän kontekstin ymmärtämisestä, ja sitä ne natiivitkin sanoivat sekavaksi. Eli tuossahan BL kertoi siitä, että he eivät jutelleet niinkään viisuista vaan muusta, ja nuo lauseet ovat sitten esimerkkejä siitä keskustelusta, jota he kävivät. Ei siis suoraa lainausta keskustelusta, vaan ihan vaan juttuja, smalltalkia. Mutta vaikka tuo olisikin täsmällinen keskustelun kulku, pitäisin järkevimpänä selityksenä sitä, että ensimmäinen kysymys olisi Bojanin, ja siihen BL on vastannut että menee tyttöystävänsä luo. Ja taas B kysyisi että mistä tyttöystävä on kotoisin, ja BL on sitten kertonut siitä tyttöystävästään. En tosin millään usko että hän on mitään tarkkaa yksittäistä keskustelua muistellut ja toistanut, vaan ihan vaan demonstroinut sitä juttelua yleisellä tasolla.
Tässä tuli aika hyvin tiivistettynä mistä siinä on kyse, ei niinkään kielestä vaan mitä toinen tarkoittaa kun puhuu vähän epäselvästi. Siksi eri ihmiset tulkitsee eri tavalla.
 
vierailija
Itse ajattelen että Bojanin ois helppoa tutustua potentiaalisiin kumppaneihin just kavereidensa ja läheisten tuttujensa kautta. Ei se oikein voi mihinkään tinderiinkään mennä ja nää ympärillä pyörivät fanit voi olla arveluttavaa seuraa. Siks en pidä yhtään outona, vaikka ois jotakin Sadieta tai vastaavaa ihmistä tapaillut. Samoissa kuvioissa pyörivät ihmiset saattavat myös ymmärtää toisen tilannetta paremmin, varsinkin jos molemmat on julkkiksia tai muuten nähneet, et miten se homma pyöriin. Vaikka Bojan ei seurustelisi, niin kai ton ikäiset silti treffeillä käy. Eiköhän ympärillä pyöri sen verran houkutuksia, et ainakin johonkin potentiaaliseen on tutustunut tässä vuoden aikana.
 
vierailija
Tuossa käännöksessä kun on jotain get the girls, niin onhan se S voinut olla siellä Espanjassa myös. B kuitenkin kävi siellä Barcelonassakin, niin voineet ihan hyvin lentää yhdessäkin Nykkiin. Ei voi tietää.
 

Yhteistyössä