K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tää on kyllä joku vinouma nyt, että Bojere olisi muka vain suomalaisten juttu. Se, että pari tunnettua shippaajaa sattuu olemaan suomalaisia, ei poista niitä lukuisia ulkomaalaisia shippareita. Sitä paitsi kukaan ei ole tästä tehnyt mitään kattavaa kartoitusta, eikä esim. AO3:ssa nyt näe päältä päin välttämättä, kuka on suomalainen ja kuka ei.
K&B shippi on pienen piirin piipertelyä. Suurin osa faneista näkee heidät erillisinä juttuina.
 
vierailija
Kyllähän tuo Bojere shippi tulee kuolemaan materiaalin puutteesta aika pian, Bokris shippiin tulee jatkuvasti matskua niin se kyllä kukoistaa. Itse en kuulu kumpaankaan shippiin, mulle riittää ihan todelliset käänteet.
 
vierailija
Eli meitä näin B:stä ajattelevia on monia. Jos joku näistä saagan henkilöistä on B:n makuun, niin se on Sadie.
Minä en usko Sadieen kuin ystävänä ihan jo etäisyys mielessäkin, näitä m+m viboja, jos B:stä saa niin bändi tekee tätä suosion lisäämiseksi juuri seksuaalivähemmistöjän osalta ja jokainen voi kuvitella, että B on saatavilla juuri hänelle, lisäksi jos olisi läheistä naisten kanssa niin se vähentäis näiden teinityttöjen fanitusta, koska se olisi enemmän uhka
 
vierailija
Samaa mieltä. Enemmän kallistun siihen et B on hetero ja ehkä open minded. En käsitä miten joku näkee romantiikkaa kahden miehen pelleilyssä.
Mä näen parissa B jutussa sitä kiinnostusta vaikka suurin osa noista onkin pelleilyä. Ne on kuin sellaisen pikkuisen ihastuneen juttuja. Esim. se joku haastattelusta bongattu että k saunarekka on siellä viisuissa johon B "sieltäpä sitten löydätty minut" ja samoin se sateenvarjonrenkutus juttu. Nämä nyt esimerkkinä.

Itse muuten sanoin K keikalla kaverilleni että jos minua ei näy keikan jälkeen niin tiedät mistä minut löydät (tarkoitin siis sellaista että menen päivystämään jonnekin missä K voisi nähdä keikan jälkeen). Kiinnostava ja kuumottava ajatuksena mutta oli kyllä vitsi ja oikeasti lähdettiin heti pois.
 
vierailija
Ehkä ihmiset hakee tällaisista yhteisöistä vähän eri asioita. Joillakin voi olla tarve olla samanmielisessä yhteisössä, jossa vallitsee konsensus asioista eikä siedetä mitään ylimääräistä ja uhkaavaa, koska samanmielisyys pitää shippiä elossa. On vaikea ohitella jos viestit syö maata oman shipin alta. Toisille taas riittää että saa keskustella samoista asioista kiinnostuneiden kanssa, mutta ollaan vähemmän emotionally invested esim. shippiin.
Minuakaan ei olisi häirinnyt eriävät näkökulmat keskustelussa, osaan itsekin ohitella ne sujuvasti, mutta se mikä ärsyttää on että monesti näillä tullaan ihan vaan ärsyttämismielessä mukaan. Enkä sano, että näin on aina, toki on niitäkin jotka ihan asiallisesti pohtivat jotain uutta näkökulmaa tai ovat vastakkaista mieltä alkuperäisestä shipistä jne. Mutta sitten on näitä, joista näkee jo heti, että tarkoitus oli vaan saada väittelyä ja riitaa aikaiseksi. Plus sitten se, että osa keskustelijoista menee helposti näihin sitten mukaan ja pian on ilkeitä ja ärsyttäviä viestejä ketju täynnä.
 
vierailija
Ehkä ihmiset hakee tällaisista yhteisöistä vähän eri asioita. Joillakin voi olla tarve olla samanmielisessä yhteisössä, jossa vallitsee konsensus asioista eikä siedetä mitään ylimääräistä ja uhkaavaa, koska samanmielisyys pitää shippiä elossa. On vaikea ohitella jos viestit syö maata oman shipin alta. Toisille taas riittää että saa keskustella samoista asioista kiinnostuneiden kanssa, mutta ollaan vähemmän emotionally invested esim. shippiin.
Niin minä itsekkin haen omantyylisiäni kirjoituksia/asioita mutta ei tulisi mieleenkään alkaa muiden keskusteluja tai kiinnostuksia rajoittamaan. Ehkä tämä on vaan sellainen asia että en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään näiden ajatusmaailmaa jotka haluavat elää just siinä tietynlaisessa kuplassa ja joiden omiin fiiliksiin sitten vaikuttaa niin paljon muiden kirjoitukset.
 
vierailija
Minä en usko Sadieen kuin ystävänä ihan jo etäisyys mielessäkin, näitä m+m viboja, jos B:stä saa niin bändi tekee tätä suosion lisäämiseksi juuri seksuaalivähemmistöjän osalta ja jokainen voi kuvitella, että B on saatavilla juuri hänelle, lisäksi jos olisi läheistä naisten kanssa niin se vähentäis näiden teinityttöjen fanitusta, koska se olisi enemmän uhka
Tämä on varmasti se järkeenkäyvin näkemys. Lisäksi uskon siihen, että jos B:llä olisi kumppani, niin hän pitäisi sen tiukasti salassa.
 

Yhteistyössä