K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletan että Joksujen yli 50 v. naispuoliset fanit eivät kaipaa sitä somesisältöä samalla tavalla kuin nuoremmat.
No mä oon yli 50 ja todella mielelläni katsoisin uutta some-sisältöä joksuilta vaikka päivät pitkät.

Mutta mä oon myös työni puolesta jonkun verran tekemisissä somen kanssa, eikä sen kontsan tuottaminen vaan ole ihan niin yksinkertaista kuin täällä usein ajatellaan. Tai siis ainakaan siinä tapauksessa, että sille on asettanut jotain tavoitteita. Some ei ehkä heillekään ole mikään itseisarvo, vaan jos siihen panostaa paljon, niin sen pitäisi myös loppujen lopuksi jollain lailla realisoitua tuloina eli musiikin kuuntelijoina ja keikoilla kävijöinä jne, eikä edes ahkera somettaminen aina mitenkään takaa tätä.
 
vierailija
Ihan miten vaan. Tutkimusten mukaan kuitenkin nuorten somenkäyttö on aivan eri mittapuuta kuin mitä heidän vanhempien on.
Mutta nuoret seuraa monenlaista. Ei ne päivitä sitä yhtä somesivua ja valita jossain palstalla kun sisältöä ei tule. Onhan sellaisiakin joitakin varmaan mutta suurin osa katsoo siinä muiden juttujen ohessa ne päivitykset. Ja nuoret seuraa kyllä monia kanavia, ei vaan yhtä, jos instastooreja tulee, kyllä ne sen huomaa.
 
vierailija
No mä oon yli 50 ja todella mielelläni katsoisin uutta some-sisältöä joksuilta vaikka päivät pitkät.

Mutta mä oon myös työni puolesta jonkun verran tekemisissä somen kanssa, eikä sen kontsan tuottaminen vaan ole ihan niin yksinkertaista kuin täällä usein ajatellaan. Tai siis ainakaan siinä tapauksessa, että sille on asettanut jotain tavoitteita. Some ei ehkä heillekään ole mikään itseisarvo, vaan jos siihen panostaa paljon, niin sen pitäisi myös loppujen lopuksi jollain lailla realisoitua tuloina eli musiikin kuuntelijoina ja keikoilla kävijöinä jne, eikä edes ahkera somettaminen aina mitenkään takaa tätä.
Juu kyllä siihen somesisällön luomiseen saa aikaa kulutettua ja varmaan nyt sen ajan, minkä siihen laittaisivat haluavat käyttää nyt musiikin tekoon, joka heille on nyt se tärkein juttu.
 
vierailija
Sanasta sanaan aivan samat valitusviestit toistuu taas varmaan kymmenenteen kertaan. Olisi edes jotakin uutta näkökulmaa, mutta ei. Jotkut taitaa vaan copypastettaa omia viestejään tänne säännöllisin väliajoin. JO tekee asioita omalla tavallaan. Jos se aiheuttaa itsessä jatkuvaa ärsytystä ja harmitusta, niin ehkä silloin kannattaa vaan vaihtaa heidän seuraamisensa johonkin sellaiseen bändiiin, joka tuottaa juuri sitä itselle sopivaa sisältöä. Tai voihan se olla niinkin, että jotkut saa itsellensä sitä mielihyvää nimenomaan valittamisesta ja tuomiopäivänennustuksista.
 
vierailija
Mutta nuoret seuraa monenlaista. Ei ne päivitä sitä yhtä somesivua ja valita jossain palstalla kun sisältöä ei tule. Onhan sellaisiakin joitakin varmaan mutta suurin osa katsoo siinä muiden juttujen ohessa ne päivitykset. Ja nuoret seuraa kyllä monia kanavia, ei vaan yhtä, jos instastooreja tulee, kyllä ne sen huomaa.
Mistä sä voit olla varma, etteikö Joksujen nuoremmat fanit kaipaisi lisää juuri niitä instastooreja tai tiktokkiin sisältöä? Se ettet sä kaipaa, ei tarkoita sitä, etteikö muut kaipaisi.
 
vierailija
Sanasta sanaan aivan samat valitusviestit toistuu taas varmaan kymmenenteen kertaan. Olisi edes jotakin uutta näkökulmaa, mutta ei. Jotkut taitaa vaan copypastettaa omia viestejään tänne säännöllisin väliajoin. JO tekee asioita omalla tavallaan. Jos se aiheuttaa itsessä jatkuvaa ärsytystä ja harmitusta, niin ehkä silloin kannattaa vaan vaihtaa heidän seuraamisensa johonkin sellaiseen bändiiin, joka tuottaa juuri sitä itselle sopivaa sisältöä. Tai voihan se olla niinkin, että jotkut saa itsellensä sitä mielihyvää nimenomaan valittamisesta ja tuomiopäivänennustuksista.
Tämä juuri. Joskus joillekin teksisi ihan hyvää pieni tauko Joksuista, jos tosiaan ärsyttää Joksujen tyyli, millä he omaa uraa rakentavat.
 
vierailija
Sanasta sanaan aivan samat valitusviestit toistuu taas varmaan kymmenenteen kertaan. Olisi edes jotakin uutta näkökulmaa, mutta ei. Jotkut taitaa vaan copypastettaa omia viestejään tänne säännöllisin väliajoin. JO tekee asioita omalla tavallaan. Jos se aiheuttaa itsessä jatkuvaa ärsytystä ja harmitusta, niin ehkä silloin kannattaa vaan vaihtaa heidän seuraamisensa johonkin sellaiseen bändiiin, joka tuottaa juuri sitä itselle sopivaa sisältöä. Tai voihan se olla niinkin, että jotkut saa itsellensä sitä mielihyvää nimenomaan valittamisesta ja tuomiopäivänennustuksista.
Täällä saa ilmaista mielipiteensä. Jos joku vastaa niihin viesteihin, niin turha olettaa, etteikö aiheesta voisi syntyä pidempää keskustelua puolesta ja vastaan. Se on keskustelu palstojen tarkoitus eli juuri se keskustelu. Se että kaipaa heiltä lisää materiaalia, ei tarkoita sitä, etteikö heitä voisi myös fanittaa samalla. Se ettet sä siedä muuta kuin hattaraa&höttöä, etkä kestä muiden keskustelijoiden mielipiteitä, niin silloin nämä ketjut eivät ole sun paikka.
 
vierailija
Minua vähän haittaa tuo asenne, että 'heille on nyt tärkeintä uuden musiikin teko', koska niin on sanottu palstoilla fanien toimesta tammikuusta alkaen.
Minä pahaa pelkään, että uutta musiikkia on tehty Bojanin ehdoilla. Joihin on liittynyt kamala down Käärijän takia ja sitten taas high Sadien takia.
Bojanin rakastuminen Käärijään laittoi lopulta koko bändin tulevaisuuden vaakalaudalle?
 

Yhteistyössä