Jyväskylän Polarn O Pyret meni ainakin hetkeksi boikottiin

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Poikkesin tänään paikallisessa Polarn O Pyretin liikkeessä, ajatuksenani ostaa pojalle jotakin uutta ja kivaa päällepantavaa. Jo ovelta noteerasin, ettei kaupassa ollut yhtään asiakasta, mutta tiskin takana notkui kolme myyjää. Keskustelu kävi kiivaana. Menin peremmälle, kukaan myyjistä ei noteerannut minua mitenkään. Vaatteita katsellessani jouduin kuutelemaan myyjien keskustelua - ääni falsetissa nämä haukkuivat Lauri Tähkää _erittäin_ värikkäin sanankääntein.

Oikeasti. Aikuiset ihmiset.

Mua suututti myyjien käytös niin, että lähdin pois ostamatta mitään, vaikka bongasin rekeiltä monta kivaa paitaa. Enkä kyllä ihan hetkeen aio sinne palata. Vien rahani mieluummin kauppaan, jonka henkilökunta osaa käyttäytyä.

Et nyt ole tosissasi Riepuliini. :D Siis miksi mainitsit, että haukkuivat Lauria? Kaipaatko kinastelua, riitelyä, tölvimisiä?

Hetkellisen boikotin syyksihän (varmaan sinullakin) riittää, että on kolme myyjää jotka eivät noteeraa asiakasta.

Lauri Tähkää saa haukkua ihan kuka tahansa, ei sitä voi kieltää.

• Tykkää
Reactions: Dongxi ja Phoebsi
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25666476:
Et nyt ole tosissasi Riepuliini. :D Siis miksi mainitsit, että haukkuivat Lauria? Kaipaatko kinastelua, riitelyä, tölvimisiä?

Hetkellisen boikotin syyksihän (varmaan sinullakin) riittää, että on kolme myyjää jotka eivät noteeraa asiakasta.

Itse asiassa jäin miettimään sitä, olisiko mua ärsyttänyt yhtä paljon, jos olisivat haukkuneet vaikka Timo Soinia tai Elastista tai uutta Miss Suomea. Ja uskon, että olisi. Eli kyse ei ole nyt siitä, että olisin sydämistynyt juuri Laurin haukkumisesta.

Oikeasti ne huusi aika lujaa siellä kaupassa. Olipa haukkumisen kohde kuka hyvänsä, sellainen ei ole asiallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25666476:

No en tiedä onko Riepu hirveä Tähkä-fani, mutta mielestäni äijä mainittiin vain, jotta lukijat ymmärtäisivät kuinka typerästä aiheesta se kälätys oli. Jos olisivat siellä puineet vaikka pettävää aviomiestä tai kuollutta äitiä niin olisi voinut ymmärtää että asiakas jää hetkeksi huomaamatta. Eikä kyllä minkään palvelualan ammattilaisen kuulu kailottaa inhoamisiaan niin että liiketilat raikaa.

Viimeksi muokattu:
Mua suututti myyjien käytös niin, että lähdin pois ostamatta mitään, vaikka bongasin rekeiltä monta kivaa paitaa. Enkä kyllä ihan hetkeen aio sinne palata. Vien rahani mieluummin kauppaan, jonka henkilökunta osaa käyttäytyä.

Just hyvä boikotti. Sinä et pysty enää ostamaan POP:in vaatteita ja myyjät häpeävät ja katuvat ihan hirveästi, menettävät työpaikkansa -tai jotain muuta vielä hirveämpää sinun boikottisi takia;)

Hahah :D

Et osta liikkeestä mitään, koska myyjät eivät pidä samasta artistista kuin sinä? No, onhan sekin kriteeri =)

Ei, vaan koska eivät osaa käyttäytyä.

Muistutan tässä yhteydessä, että itsenikin tekisi mieli lähinnä vetää Lauria ympäri korvien, mutta en mä häntä silti menisi julkisella paikalla isoon ääneen haukkumaan. Niin kuin en ketään muutakaan.

• Tykkää
Reactions: Lovanna
Hahah :D

Et osta liikkeestä mitään, koska myyjät eivät pidä samasta artistista kuin sinä? No, onhan sekin kriteeri =)

Ehkä syynä kuitenkin oli myyjien värikkäähkö kielenkäyttö, mahdollisesti myös äänenkäyttö sekä haluttomuus katkaista keskustelua asiakkaan takia..
Itse poistuin vaateliikkeestä ostamatta mitään kuunneltuani tovin kahden myyjätytön kovaäänistä esimiehensä panettelua v- ja p-alkuisin sanoin. Asiakaspalvelutyö on asiakaspalvelutyötä...

Itse asiassa jäin miettimään sitä, olisiko mua ärsyttänyt yhtä paljon, jos olisivat haukkuneet vaikka Timo Soinia tai Elastista tai uutta Miss Suomea. Ja uskon, että olisi. Eli kyse ei ole nyt siitä, että olisin sydämistynyt juuri Laurin haukkumisesta.

Oikeasti ne huusi aika lujaa siellä kaupassa. Olipa haukkumisen kohde kuka hyvänsä, sellainen ei ole asiallista.

Well, asiallista sinun mielestäsi on haukkua julkisella palstalla vaikkapa Jenni Haukiota muoviseksi, araksi ja vaikka millä nimillä. :kieh:

Olet sinä kyllä sokea itsesi suhteen. :D

Just hyvä boikotti. Sinä et pysty enää ostamaan POP:in vaatteita ja myyjät häpeävät ja katuvat ihan hirveästi, menettävät työpaikkansa -tai jotain muuta vielä hirveämpää sinun boikottisi takia;)

No kyllä mä sieltä siinä määrin vaatteita ostan, että saattaa sillä jotakin vaikutusta ollakin heidän myyntiinsä ;).

Siinä olet kyllä oikeassa, että on tosi ärsyttävää, jos ei saa palvelua. Toisaalta olen myös itse palveluammatissa ja ote lipeää helposti niinä päivinä kun on hyvin hiljaista. Koko päivää ei pysty viettämään siinä mielentilassa, että odottaa vain asiakasta ja keskittyy häneen välittömästi kun hän paikalle ilmaantuu. Fiksut myyjät eivät tietenkään olisi mesonneet noin kovalla äänellä vaan olisivat osanneet esittää vaikka keskustelevansa työasioista:)

Hahhah! Päivän paras! lauri Tähkä, ja Polarn o pyret, miten hemmetissä ne liittyy mitenkään toisiinsa?
Vaatteet boikottiin, luuletko oikeesti että toi vaikuttaa tuon lafkan myyntituloihin??HAH!

Kummallista, itse olen saanut aina Popin myymälöissä loistavaa palvelua ja jo heti ovelta tullessani huomioidaan, tyyliin tarvitsetko apua tms. Kokemusta ei tosin maalaiskunnista ole, mutta jotenkin kuitenkin kuvittelen kyseisten liikkeiden myyjien olevan suht samalla palvelu innolla varsutettuja, kokemusta minulla on kuitenkin kahden eri maan liikkeistä ja yhteensä 5 eri myymälästä ja kaikista näistä olen aina saanut saman ystävällisen, ammattitaitoisen palvelun.

No en tiedä on Riepu hirveä Tähkä-fani, mutta mielestäni äijä mainittiin vain, jotta lukijat ymmärtäisivät kuinka typerästä aiheesta se kälätys oli. Jos olisivat siellä puineet vaikka pettävää aviomiestä tai kuollutta äitiä niin olisi voinut ymmärtää että asiakas jää hetkeksi huomaamatta. Eikä kyllä minkään palvelualan ammattilaisen kuulu kailottaa inhoamisiaan niin että liiketilat raikaa.

En ole Tähkä- fani minäkään, mutta minustakin tuo on tosi asiatonta. Minulle sattui kerran eräässä toisessa lastenvaateliikkeessä myyjäpari joka selvitteli kovaan ääneen jonkun kaverinsa (ellei jopa saman liikkeen kolmannen myyjän) synnytystä ja arvostelivat, kuinka tämä oli niin lyhyeen synnytykseen tarvinut epiduraalinkin. Olisin varmasti kävellyt pihalle ellen olisi tarvinut juuri teittyä tuotetta eikä ollut aikaa lähteä etsimään muualta, mutta oli pakko kyllä kysyä myyjiltä sarkastisella sävyllä, että onko siihen oikein aikaraja milloin on soveliasta ottaa epiduraali.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Kannattaisiko laittaa ap palautetta myymäläpäällikälle tms. niin hän voisi vähän läksyttää myyjiä ja voisivat jatkossa osata käyttäytyä fiksummin ja saisit ostettua taas vatteita P.O.Pilta?

Oikeasti. Aikuiset ihmiset.

Niimpä, aikuinen ihminen, oikeesti! :laugh:

Mitä sä jonkun ihmisen haukkumisesta oot sitäpaitsi mikään sanomaan...? Sähän se oon niin kaunissananen kaikkia kohtaan... :whistle:

Tulee ihan mieleen tilanne töistä, viimeviikolta. Olin välituntivalvonnassa, ja muutama ekaluokkalainen poika oli pulkkamäessä. Yks ja sama poika tuli aina mulle valittamaan, että kaverit haukkuu häntä, ja kiroilee. Ainoa, kuka kuitenkin haukkui ja kiroili, oli tää poika, joka siitä valitti muiden tekemänä.
Kysyin siltä, että "Meneekö tää nyt niin, että sä saat haukkua muita ja kiroilla, ja muut ei? Mä kun en oo kuullut kenenkään muun sitä tekevän, paitsi sun". Poika vastasi, että "joo, se on mun mielestä kivaa, kun mä haukun ja kiroon. Me kato leikitään!"

Punainen mattoko olisi sulle pitänyt levittää? Olen varma että myyjät olisi sua palvelleet, jos olisit mennyt heidän luo tai hihkaissut kaipaavasi apua vaatteiden katseluun.

Minä itse tykkään liikkeistä, joissa saa katsella rauhassa ilman että tullaan tyrkyttämään mitään.

On ahdistavaa, jos ei saa rauhassa katsoa vaatteita ja penkoa. Jos myyjä on heti niskassa hengittämässä, niin varmaan siitäkin Riepulla olisi ollut jotain ikävää sanottavaa.

Yhteistyössä