Jyvässeudun äidit

Eipä ole kerinny kirjottelee kun ollaan asuntoa laitettu vähän uuteen uskoon, kauheeta siivoomista ja huonekalujen pyöritystä ollu koko alku viikko. Onneks tänään on tulossa vieraita joten oli pikkasen motivaatiota laittaa kaikki paikalleen :) Muuten olis varmaan jäänyt kesken.

Neuvolan tuloksia 6kk:

Paino 7700g
pituus 69cm
pää 43.7cm

Paino kulkee edelleen pikkasen alakäyrillä mutta ei ole syytä huoleen. Nyt alotellaan sit toinen kasvis sose vielä päivään. Maitoa menee edelleen huonosti eli n 5dl/vrk.. Mut olen täältä lueskellu et toisilla ei mene kun pari desiä, joten kaipa tuo on ihan hyvin.. Täytyy vaan kesällä vähän tarkkailla asiaa. Sisi osaa nyt kääntyä molemmin päin ja kierii joskus pikku matkoja.. Kohta se jatkuva vahtiminen alkaa.

Ne vanhat jotka vielä muistavat mun raskaudesta jotain( proteiinia virtsassa ym..). Nyt kun kävin antaa kontrollinäytteitä kuukausi sitten, ni niistä löyty taas proteiiniä. Viime viikolla tuli sitten kutsu vatsan ultraääneen ja munuaispolille. Ottavat nyt sitten todennäkösesti sen koepalan munuaisista.. Yäk! Ja pelottaa.. Ja se mitä sieltä löytyy. En tiedä pitäskö toivoa et tekevät toimenpiteen vasta häiden jälkeen.. Eipä tarttis sitä ressata sit kesällä..

Mutta nyt kaupungille ja illalla töihin :)
 
Mäkin laitan hengissä ollaan merkkausta!

Meillä mies oli lomautettuna pari viikkoa niin ei ole kauheesti kerennyt koneella istumaan, lukenut olen kuulumiset. Meillä alkoi tokokisakausi sunnuntaina koiran kanssa ja työ palkittiin, oltiin oman luokan neljänsiä ykköstuloksella ( 170pistettä / max 200p ) :D äitienpäivänä sitten takaisin kisakentille ja toivotaan että menestystä tulisi myös silloin!

Topi kääntyilee myös, aina ei ihan mahalta selälleen pääse mutta yrittää kovasti. Pyörii kuin hyrrä ympyrää ja pakittelee ties minne, jonkin verran menee etiä päin mutta vain vahingossa.

Syömätouhut ovat ihan entisellään, pikkasen olen vähentänyt kiinteitä kun on maitomäärä laskenut kuin lehmän häntä, omat tissit tuntuu vaan nykyään kuivilta ketun korvilta joten jonkin verran on pulloon tarttuttu ( eikä vähiten siksi että kyllästymisen merkkejä alkaa olla ilmassa! ).

Me myös ollaan rempattu ja pihaa laitettu joten hommaa on riittänyt, kevät on niin pirullista aikaa näiden pesänrakennus viettien kanssa :D haluja olis tehdä enemänkin mutta taas tulee tuo pirun raha vastaan johonka sitten kaikki kiva tyssää :whistle:

Meillä ollaan myös jonkin verran oltu kipeinä, lähinnä ollaan oltu nokka ongelmissa eli nenä vuotaa, muuta oiretta ei oikeestaan ole ollut pikku yskää lukuun ottamatta.

Mä ajattelin että meillä voitas treffata tässä kuun lopussa kunhan koira on enimmät karvat tiputtanut ja ennen kuin mies jää vapaille. Katsastetaan myöhemmin sitä ajan kohtaa!

Paljon tsemppiä ja terkkuja kaikille!!!

Koiruus ja Topi kohta 8kk
 
Koiramamma olet niin oikeassa tuon pesänrakennusvietin kanssa. Minuunkin iskee aina keväthullutus varsinkin pihan kanssa ja rahahan se tulee esteeksi useimmiten!

Tänään oltiin seurakunnan äitienpäiväjuhlassa, jossa oli ruoka ja äideille jaettiin ruusut. Eka äitienpäivä tulossa :flower:

Meillä maisteltiin ekat puurot tänä aamuna. Kaupan heldelmäinen puuro olisi masitunut vissiin oikein hyvältä kun niin hyvin upposi, joskin en uskaltanut kuin pari lusikallista näin alkuun antaa.

Ronjaneiti ja poitsu 5kk
 
Nimra
Moi vaan kaikille =)

En täällä enää juurikaan käy noiden perskärpästen takia ja voipi olla, että tämä on viimeisiä kertoja kun kirjoittelen, joten toivottelen samalla kaikille ihan ihanaa jatkoa elämään ja kovasti tsemppiä tulevaan kesää ihan kaikille perheineen :hug:

Kyllä täällä on jaettu hyvät ja huonot kokemukset ja ihana juttu, kun neuvoja on jaettu suuntaan jos toiseenkin..., mutta niinhän se menee. Välillä joku kommentti ärsyttää ja välillä se on juuri se mitä on odottanutkin :D Mä olen oikeastaan aina ollut hyvin vahvasti oman tieni kulkija, joten muutamia neuvoja ja ohjeita on jäänyt täältä mieleen, mutta kuitenkin suurimman osan sitä vaan itse kuitenkin taiteilee :whistle: Mä en ole koskaan osannut olla valtavirran ihmisiä :snotty: tokkopa tarviikaan :saint:

Mä en jaksa kauheesti luetella, että mitä tyttö osaa, kun kaikilla on ne jo tehty tai sit ne on kohta edessä, joten totean, että samalla linjalla mennään ikätovereiden kanssa B) ja ruoka maistuu tytölle oikein iloisesti ja tällä viikolla alkaakin sitten tuo lihan kokeilu...ja siitä se vaan monipuolistuu :xmas:

Mä jään tässä piakkoin miehen työmatkan takia siis kuukausiksi yksin, joten tekemistä pitää itselle kehittää ja nyt minulla on alkanut uudelleen kutominen, virkkaaminen, ristipistotyöt, raanutyöt, ompelu ja uusien juttujen opettele :p ja toki tuo runsaampi liikkuminen ja kuntopyöräily on saanut myös vähän virtaa kulkemaan parempaan suuntaan, vaikka en mä koskaan ole tekemättä osannut olla :LOL:

laitan vielä työtön mitat, kun tuossa aamusella pyörähdettiin 5 kk neuvolassa :D

pituus: 67,5 cm
paino: 8010 g
py: 42 cm

kauniisti mennään käyrällä tasaisesti ja malliksi kelpaisi :) Mukavaa, kun voi sanoa rehellisesti onnistuneensa kauniin lapsen saamisessa (vaikka kaikkien lapset/vauvat ovat AINA ihania :heart: ) Jotenkin se vaan tuntuu siltä, että tämä on asia missä voi sanoa onnistuunensa :D

Äitini pitää huolen tytön vaatetuksesta, kun ompelee/neuloo koko ajan lisää, joten juurikaan ei ostella tarvii ja musta se on ihan ok. Mä en oikeastaan edes osaa haluta kaupan vaatteita, sillä musta ei mikään ole ihanampaa kuin itse suunnitella ja tehdä tai sanoa jollekin, että tekisitkö ja mutsi tekee pyytämättä :heart: Ihanaa!

Ollaan nyt käyty vanhemmillani ja kyllä täytyy sanoa, että omista vanhemmista sen huomaa, että miten tyttöön ihastutaan... =) Siellä ollaan niin mussun mussun :LOL: Kyllä leikitään ja halitaan ja siunaillaan kuinka toinen on söpö :whistle: No kai se on vielä tuota pikkuisen alkuhuumaa... annas olla, kun on teini :D :headwall: josko se sit mummola ja papallakin mieli muuttuu :snotty: No leikki leikkinä ...ja sillee. isoisoäitikin (eli äitini äiti) on ihan myyty....ja miten rauhallinen tyttö onkaan sylissä, ehkä niissä vanhemmissa ihmisissä on sitä tiettyä "hellyyttä"...

Vierastaminen meillä on alkanut jo olla aina silmiinpistävä, mutta onneksi kuitenkin menee suht nopeasti ohi (yleensä )

Mutta nyt toivotan siis kaikille oikein ihanaa jatkoa sinne missä kukakin on ja toivon, että elämänne näkee kaiken sen ilon mitä tämä maailma antaa.

"Päätä olla onnellinen tänään,
ja elää tyytyväisenä siitä,
mitä sinulla on.
Ellet voi saada sitä,
mistä pidät,
ehkäpä voit pitää jo siitä,
mitä sinulla on.


Näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin :wave:

Nimra ja Anni


(teksti on kopio toisesta pinosta)
 
Moi vaan kaikille :) Tiistaina käytiinkin tytön 4kk neuvolas ja painoa oli 6095g pituutta 60,6 ja pää oli 41,2 :) Ja tytöllä oli kaikki hyvin.
Vhoij, ensimmäinen äitienpäiväkin lähestyy.. tehtiin tuossa just Isabellan kanssa sellainen kirja äidilleni/mummille mihi Isabella piirsi kuvan (annoin siis kynän käteen ja laitoin kirjan silleen että sai piirrettyä) :D voitte uskoo et oli aikamoista säätöö.. kynä ei oikee tahtonu pienes kädes pysyy.. tussill piti sit piirrellä ku ei oikee osannu tyttö kynää painaa tarpeeks sitä kirjaa vasten :D

Tänään pitäiski mennä sulusta asuntoo kattomaan.. pitäkees peukkui et se ois se mihi 1.6 (mun syntymäpäivänä) muutetaan :D

Mitäs tänne muille kuuluu?
 
Huomenet!

Ilmoittelen näin jälkijunassa tännekin, että meille syntyi 17.4. pieni pojanpallero. "Väinö" oli 48 cm pitkä ja painoi 3330 g.

Nyt täällä totutellaan vauva-arkeen 12 vuoden tauon jälkeen...

Hyvin oli aika kullannut muistot, en muistanutkaan kuinka PALJON SYNNYTYS SATTUU, kuinka pirullisia jälkisupistukset on, kuinka kamalaa voi imetys olla kun on nännit rikki... ja kovasti tässä rupeaa arvostamaan nukkumista.. :LOL:
 
Hessan!

Miten olisi tapaaminen?

Meillä voitaisiin tavata 27.5 klo 11 aikaa voi miettiämyös uudelleen mutta ei mielellään ihan heti aamusta.

Kovasti on koiran kanssa ollut kiirettä kun kisakausi alkoi joten hyvin vähän tulee koneellakaan notkuttua. Äitienpäivä meni aivan ihanissa merkeissä aamusta pojat lauloi, toi aamupalan sänkyyn sekä paketin :flower: :D päivällä vietiin syömään ja käytiin mun vanhempieni luona, tein äiteelle sellaisen Topin päivä DVD:n ( Kiitoksia Jenksu vaan kameran lainasta!!! ) lisäksi siinä oli meidän jumppaesitys :LOL: ei kovasti sielläkään tyritty! loppupäivä meni sitten kisakentillä ja hyvin menikin, sijoituttiin kolmansiksi ja saatiin "Poika" kotiin :LOL: :D olen onnellinen!!!!

Topi on noussut konttaus asentoon tai ainakin haeskelee sitä. Kovasti kierii pitkin huonetta ja näyttää hangonkeksiltä jokaisen kääntymisensä jälkeen :D Istumisesta ei tule yhtäs mitään, ei ota käsillä vastaan ja ei käsitä että sattuu pahasti jos yhtäkkiä rempaseekin ruhon suoraksi selälleen. Kaipa sekin aika vielä koittaa että istutaan...

Ruokailut menee entiseen malliin kovasti olen yrittänyt karhentaa ja lisätä pikku hiljaa päiväruokien määrää 1dl -> 2dl, mistään ei tule allergian oireita paitsi potusta poskia punottaa illalla :/ Mutta muuten ei mitään joten olen sitäkin sitten syöttänyt.


nyt täytyy lähteä lenkkeilemään kun on lähes synti olla sisällä kun on tuollainen keli pihalla!
Jaksamisia

Koiruus ja Topi lauantaina 8kk :heart:
 
Hellou! Minä ainakin olisin Koiramammalle tulossa 27.päivä!

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu.. Kaikki sujuu vaan hienosti :) Häitä suunnitellessa ja työvuoroja ja kesälomien touhuja suunnitellessa..
Meillä edellee maidonjuonti huonoa niinkun aina, nyt vaan keksin vähän apuja siihen eli laitan maitojauhetta aina puuroon ni tulee pari desia maitoa edes siitä.
Sisi on alkanut harjoitella karhukävely asentoa. Ei siis vielä ryömi eikä konttaa. Kauheen iso tyttö siitä on jo tullut.. Just katoin kun lähtivät isänsä kanssa ulos, kun toinen istu rattaissa ja näytti niiiiin isolta :)

Laitampa jos joku ei huomaa finnkinon sivuilla käyä, et vauvakino on 28.5!

Jenksu ja Sisi 6kk 3vko
 
Heipsan!

Tuolla odotuspinossa jonkun kerran kirjoittelinkin mutta tuikinpa tännekin väliin...

Esikoinen, täti tomera tuli maailmaan 5.5. (64 tuntia vesien menon jälkeen, ei pitäny turhaa kiirettä ) ja nyt täällä Kangaslammen rantamaisemissa kuullaan kissan vonkumisen lisäksi välillä myös pikkuneidin kommentteja :)

Lueskelen pinoanne tässä jahka vähän paremmin ennättää.
 
pinja79
nessu86: wANHAN VEIKON ANTIIKKI JA KIRPPUTORI, poratie 6 seppälänkankaalla...

meillä toivo kävelee ja aika menee siivillä... ois kiva päästä tapaamaan porukkaa!


pinja ja pojat
 
Eeva83
Heips!

Me voitais Emmin kans tulla myös käymään Koiramammalla, laitatko yv:nä osoitteen, että löydetään perille. :)
Täällä sujuu asiat hyvin, tyttö kasvaa vauhdilla ja on nyt aloittanut juttelun. Varsinkin vaippaa vaihdettaessa asiaa tuntuu olevan paljon. =) Emmi tuntuu nyt tyytyväisemmältä ja rauhallisemmalta kuin aiemmin, vaikka tietysti päivien välillä on eroa. Välillä päivä menee lähes ilman itkuja ja välillä illalla on taas kovat raivarit päällä. No, sellaista kai sen kuuluukin olla. Huomenna olis neuvola ja neiti saa ensimmäisen rokotuksen. Mulla itellä on jotenkin paha olla jo nyt, tuntuu niin raa'alta viedä noin pieni piikitettäväksi... :'( Tiiän, että oon ihan yliherkkä, mutta minkäs teet! Onko rokotuksista tullut minkälaisia jälkiseurauksia? Pitäisikö varautua jotenkin?

Palaillaan taas!
-Eeva ja Emmi melkein 3kk
 
eeva, meillä tuli vain pientä lämpöä. eikä miika edes huomannut koko pistosta! meillä kahden viikon päästä 5kk-rokote..

mekin tullaan koiamammalle muutamalla varauksella, eli jos miika räkäisyys ehtii helpottaa ja jos saadaan kyyti/auto.

mirka ja miika 4,5kk++
 
8kk lääkärineuvola terveiset :D

Painoa 9990g
Pituutta 74,1cm
ja pää 46 cm

Kaikki oikein mallikkaasti, pallit oli siellä missä pitääkin ja silmätkään ei enää harita niin kuin viime käynnillä. Sydämessä edelleen sivuääni mikä on ollut siellä aina joten en sitä enää kauheesti jäänyt murehtimaan. Lääkäri sanoi ettei olis sitä välttämättä edes huomannut jos en olisi siitä kysynyt, kuuluu vain toisesta kyljestä mokoma. Maitomääristä kyselin kun on hieman hakuisessa tuo ruuan ja maidon kanssa pelaaminen ja niiden tasapaino. Lapussa seisoo nyt että 600ml pitäis mennä ja uskon että meneekin (osittain imtän joten tarkkaa arviota en osaa sanoa ). Kaikesta huolimatta rupean ruualla antamaan 50ml veden sijaan joka aterialla. Tähän asti kun on saanut päivällisellä pelata veden kanssa. Kuulemma ruokailujen välissä pitäisi tarjota sitten vettä että lapsi yhdistäisi maidon ruokailuun??? :p no joo, ihan miten vain :)

Meille olette kyllä tervetulleita Jenksu, Eeva ja Milja!!! Laittelen kohta Eeva sulle YV:tä.

Loorukselle onnea pienestä!!! :flower: :heart: :

Meillä ollaan lähdetty liikkeelle. Sanoinkin kaikille että Topi rynttää :LOL: Jalat konttaa ja kyynärpäillä vetää eteenpäin. Itua törröttää myö ihan hyvin, millään lailla ei kylläkään osaa varoa jos kaatuu :whistle: muuten menee ihan entiseen malliin. Perjantaina käytiin hammashoitolasta hakemassa uusi harja ohjeet hampaiden pesuun ym. juttuihin :D

koiruus ja Topi 8kk :heart:
 
Moi
Eipä ole aikoihin tullu kirjoteltua lukemassa oon kyllä välillä käyny juttuja.
Meillä poika nyt vähän päälle 5kk ja mitat on 9760g, pituus 68cm ja pää 44,3cm. painon kanssa mennään siis ihan omilla käyrillä =)
mutta nyt pitää mennä kun poitsu hermostuu jo lattialla olemiseen.
 
Moikka!

Ei ole joutanut palstalle nyt vähään aikaan. Ensinnäkin Loorukselle onnittelut! :flower: Ja koiramamma, jos vielä sopii joukkoon, niin minäkin voisin ekaa kertaa tulla tapaamiseen :wave: Jos laitat osoitetta ja puh.nro, jo sopii vielä tulla :)

Täällä ollaan viime aikoina harjoiteltu lattialla oloa, vatsallaan ei oikein viihtyisi pitkään. Ollaan kuitenkin harjoiteltu, jotta pään kannattelu kehittysi paremmin. Päivärytmit on vielä hakusessaan, jospa ne lähtisi kohta pikku hiljaa tulemaan. Ummetusta pukkaa pikkuiselle, hirveen itkun kanssa ährää kakan :( Mallasuutetta oon välillä antanut, mutta ei tekisi mieli "totuttaa" siihenkään.

Nytpä ei jouda enempää tällä kertaa

Nessu ja Aino, melkein 3 kk
 
moips, onpas siit aikaa ku mie oon kirjoitellu.. Tosiaa sinne saarijärvelle ois muutto ny en vkoll, toisaalt kyll tosi harmi ku en teihi ehtiny paremmin tutustumaan. :/

Nii juu, tämäpä mamma otti ja plussas 18päivä.. eli pikkukakkonen on tuloillaan.. ja eihän edellisen syntymäst oo ku vast 4kk ja 1vko :D
Periaattees tää ei oo toivottu mut jos kerta siel joku on ni kyll se kitenkin on yht tervetullut kuin Isabellakin.

Mut nyt pakkaileen...
 
Loorukselle paljon paljon onnea :heart: :flower:

Ja mekin voitas [/b]koiramamma tulla teille jos vielä mahtuu!

Ei tällä kertaa enempää, hirvee kiirus!

niin , ja Miiuskalle onnittelut plussauutisista :hug: :heart:
 
Eeva83
Miiuska, onnea plussasta! :flower:

Huh! Emmin eka rokotus on takana, eikä siitä kyllä aiheutunu mitään jälkiseuraamuksia. =) Ite rokotustapahtumakaan ei ollut läheskään niin kamala, kun mitä ajattelin. Emmin 3kk:n mittoja:
pituus: 61,5 cm
paino: 5470 g
pään ymp. : 40,3 cm.
Hienosti neiti on siis kasvanut!

Keskiviikon tapaaminen lähestyy ja kyselisinkin, että onko joku lähdössä/ menossa Ristonmaan lähistöltä, että pääsis kyydissä? Meillä on auton huolto just tuolloin keskiviikkona klo 10 ja ellei mies saa siirrettyä tota aikaa myöhemmäks, mulla ei siis ole kyytiä... Täytyy nyt kuitenkin toivoa, että siirto onnistuu. En halua missata tätä tapaamista, kun en ole pitkään aikaan päässyt mukaan.

-Eeva
 

Yhteistyössä