Jyvässeudun äidit

Meillä ollaan nyt parannuttu flunssasta ja pojulla olisi kovasti haluja eteenpäin. Koira on ihan kauhean hauska asia ja välillä oikein kiljuu riemusta kun piski vaikka ravistelee itseään :LOL: Mahalta selälleen menoa harjoitellaan vähän niin kuin vahingon kautta, pää vaan kolisee mukana ja pikkasen meinaa itkettääkin. Lähinnä heinuu niin vahdikkaasti etunojassa että heittää ympäri eli varsinaisesti tarkoituksen mukaisesta kääntymisestä ei voi kyllä puhua. Kovasti navan ympäri pyörii ja heti on kärppänä kääntymässä jos kuluu kauenpaakin ääniä.

Koiruus ja Topi kohta 7kk
 
Aluksi kaikille vauvautuneille ONNEA! :flower:

Flunssa on tainnu vierailla useammankin luona, myös meillä. Typykkä oli melkein viikon räkätaudissa, mutta nyt jo onnellisesti takana. Nyt tosin hieroo välillä korviaan. Soittelin jo neuvolaankin. Sanoivat, et jos ei kuumetta, nukkuu hyvin ja ruoka maistuu niin ei korvatulehdusta. Voipi johtua kuulema hampaiden tulosta. Itse vähän epäleväinen. Tilattava lääkäriaika, jos jatkuu tai pahenee tuosta.

Meillä ryömitään kovaa kyytiä huoneesta toiseen. Typy ihan tohkeissaan, kun pääsee paikasta toiseen. Meilläkään ei vielä käännytä vatsalta selälleen ja sekös harmittaa pientä yöllä kovastikin. Unissaan kun pitää vängätä massulleen ja ei sit pääsekään takas.

Pinja Oliko pojan jalassa murtumaa vai pääsittekö säihkähdyksellä? Toivottavasti jalka kunnossa.

Nessu Me otettiin rota, vaikka maksoikin paljon. :( Mut aateltiin, et parempi maksaa kuin että jos pieni joutuu sairaalaan kaikenmaailman letkuihin. Tosin eihän tuo 100 % takaa sitä ettei tartuntaa tulis, mut jos ainakin paljon lievempänä, ettei tuu sairaalareissua.

Murmeli & typykkä pian 7 kk
 
Huomenia!

Nyt tulee vaihteeksi taas omaa napaa, tuntuu ettei ehdi kuin pikaseen käydä lukemassa ja kirjoittamassa, sillä aikaa kun typy nukkuu :D Lauantaina oli ristiäiset ja nimeksi tuli Aino Tuuli Elina. Aino nukkui tyytyväisenä koko ristiäisten ajan, kun oli koko aamun kuudesta lähtien valvonut :heart: Illalla oltiinkin koko perhe ihan umpiväsyneitä.

Kiitoksia vastauksista rota-rokotteesta. Olisihan se hyvä ottaa varmuuden vuoksi, mutta pakko myöntää että suurin syy, jos ei oteta, on raha :ashamed: On vaan niin pirun kallis.

Meillä on jouduttu nyt vajaan viikon antamaan lisämaitoa, kun oma maidontuotanto meinaa tyystin loppua :| Epätoivoisesti olen nyt yrittänyt lisätä sitä tiheällä imettämisellä (rinnanpäät on ihan tosi kipeet tuosta hyvästä) ja pumppaamisella imetyksen jälkeen. Ja juonut olen paljon. Siltikin, eilen täytyi antaa kolmesti tuttelia, kun ei vaan tule tarpeeksi. Harmittaa jos nyt jo loppuu, kun Aino on kumminkin vasta kuukauden ikäinen.

Nessu ja Aino 1 kk
 
Nimra
Hei todella pitkästä aikaa :ashamed: :wave:

Mä olen todella vähän täällä koneella enää niin tuppaa tippumaan näistä jutuista ihan kokonaan ...ja entistä helpommin :headwall: kaikilla tuntuu menevän kuitenkin pääpiirteissään ihan hyvin ja sehän se on paras juttu :saint: Flunssaa tuppaa aina väliajoin olemaan, mutta eipä haitanne tuo :whistle:

Meillä oli aamusella 4 kk:tis neuvola ja siellä meni hienosti, tyttö kasvaa ja kehittyy normaalisti ja kaikki oli kunnossa lukuunottamatta toista korvaa (missä tulehdus )..., kun ei ole kuulemma kunnon liikettä vielä tullut takaisin :snotty: No, toivottavasti tulee nopsaan kiike takaisin, lääkäri sanoi että tilaa ajan tarkastukseen hänelle sit tk:n puolelle noin kuukauden päähän, kun on isompi korva ym.. :LOL:

Tyttö on NIIN SULOINEN :heart: Eilen kääntyi ensimmäisen kerran selältä masulle ja nyt pitää sit ollakin kokoajan johonkin kääntymässä ja menossa... :LOL: kohta odotellaankin sit ryömimistä :eek: Nopsaan menee tämä aika! Ei oikein tajuakaan... :ashamed:

Työn mitat oli siis 4 kk + 3 päivää seuraavanlaiset:

Pituus: 65 cm
Paino: 7385 g
PY: 40,5

Painon ja pituuden suhde menee keskikäyrällä, joten ei saatu moitteita mistään :wave: ja seuraava käynti onkin sitten kuukauden päästä ja silloin saamme toisen rokoitteen :) viimeksi rokote meni ihan kivuttomasti ohi ;) ja näin mä luulen (ja toivon ), että menee jatkossakin.

Soseita meillä ollaan syöty jo kuukauden verran ja monia makuja on jo tutuksi tullut ja uusia tulee aina hiljalleen, kun syötän pidemmän ajan aina samaa että näkyis mahdolliset allergiat ym.. velli lopetellaan sit kuukauden sisällä varmaan kokonaan, vaikka en mä sitä enää oikeastaan paljoa edes anna.. josko ollenkaan. Puhuin neuvolassa niin alan antamaan muutamia maistilusikallisia riisipuuroa niin voi sitten illalla ja/tai aamulla siirtyä puuroilemaan :D masuvaivoja tuli alkuun soseista, mutta pelastus koettiin taas Idoform kuurin myötä se on NIIN HYVÄ :saint:

Mitäs tässä muuta, kuin tasaista eloa kotosalla ja kodin ulkopuolella ulkoillen ja tuttavilla käyden :wave:

kaikkea hyvää kaikille ja palailen taas tänne, mutta tämä mun käyminen kyllä harventuu harventumistaan :headwall: :ashamed:

Nimra ja Anni :heart:
 
moi
kerrotaas täältä suunnalta kuulumisia.. meillä vietetty kohta 2vko flunssaa. tällä viikolla oltiin kaksi yötä keskussairaalassa. käytiin maanantaina tapionkadun terveyskeskuksessa näyttämässä poikaa että on niin räkäinen, noh lääkäri tokas ettei näin pienelle voi tehdä mitään.. ei kun kotiin,
tiistaina oli henki ruennu vinkumaa ja vointi huononi. odotin iltaan ja menin päivystykseen, samantien poika sai höyryhengitystä ja imuja, laittovat suoraan lastenosastolle seurantaan. siellä sitten vietetty kaksi päivää ja hoidettu poikaa, torstaina päästiin kotiin, mutta illalla mentiin vielä ottamaan limat pois ja hengittämään höyryt spiiralla. perjantai aamulla ja illalla sama homma. tänäänkin pitäis vielä mennä, katotaan nyt kauanko jatketaan näin, mutta onneks kotihoidossa saadaan olla, kyllä rupes toi sairaala-aika tökkimään. mutta onneks saatiin poika hoitoon!!
mua niin suututtaa toi tk touhu, ei voi tehä muka mitään tai laittaa lähetettä eteenpäin.. annetaan lapsen olla kipeenä.. *mur*Tuntu ettei osannu tarpeeks pitää lapsensa puolia siellä, mutta onneks sitten päivystyksessä ei käännytetty kotia.
nyt rupee onneks jo elämä voittamaan, mutta on se kauheeta kun pikkunen sairastaa!

mutta ei muutaku hyvät pääsiäiset kaikille, toivottavasti löydetään paljon munia huomenna...
:kieh:

-Audriina ja Jere
 
Moi vaan kaikille pitkästä aikaa :wave: Ja Miiuskalle tervetuloa!! Mukava saada uusia mukaan ja meillä vielä melkein samanikäiset vauvat, mulla nimittäin 3,5kk poika. Huutelinkin tässä joku aika sitten noihin meidän tapaamisiin tämänikäisiä lisää, kun Miika on aina nuorin :)

Ippu kyseli joskus meidän öistä.. Eli nykyään Miika nukkuu meidän välissä suurimmaksi osaksi, välillä jaksan yrittää sängyssä alkuyön. Pitäis jaksaa enemmän, mutta kun tiedän, että saan paremmat unet itse kun Miika on välissä :ashamed: Syödään yöllä 2-4 kertaa, unille käydään 22-23 ja herätään 6-7.

Meillä kiinteitä maisteltu..ensin oli pottua, josta tuli sellainen outo oire..eli Miika alkoi "änkäämään" kuin kakkaa tekisi, mutta kakka tuli joka päivä montakin kertaa, eli periaatteessa ei kovakaan ollut, vaikka änkäsi. Nyt änkääminen on jäänyt pois kun pottukin lopetettiin. Ruusunmarjaa ollaan nyt syöty ja huomenna aloitetaan sit bataatti, jospa siitä ei tulis. Täytyy sitä perunaa koittaa uudelleen jossais vaiheessa.

Nyt mentävä, mutta onko tapaamisia tiedossa? Ens viikolla ainakin taas babybio! =)
 
:) Moi vaan ja kiitos. Ollankos me neidin kans nyt nuorimpia tääl vai? käsitinkö siis oikein?.. siis, ilm vauva tapaamisis?

Meilläkin jo myös hieman kiinteitä maisteltu kun tahtoo tuota korviketta mennä niin huiman paljon. tunnin parin välein juo semmosest kiva 150ml minimissään. Olis kyll ihanaa saada neidille oma ikäistä seuraa, tulevaisuudelle sit ihan leikki kaveria.

Milja-85 Onko Miika ainoasi vai löytyykö pikkuisia enempikin?

Olettekos tavanneet tän kaksplussan kautta? mitä yleensä teette?..

Kaippa se ois pikkuhiljaa mentävä unten maille.. jotta jaksaa taas aamulla pikkuisen kanssa höpötellä =)
 
Heippa vaan kaikille! :wave:

Ja minun puolestani Miiuskalle tervetuloa!

Tuli käytyä tällä viikolla Ainon kanssa ekaa kertaa kaupungilla ihan kahdestaan =) Kyllä vähän jänskätti kuinka menee, mutta ihan hyvinhän se meni. Henkkamaukalla kunnostivat hissiä, Jyväskeskuksen hissit eivät toimineet myöskään ja ihan pakko oli päästä sinne kolmanteen kerrokseen :LOL: Kyllä varmaan porukka katsoi kun mietin rullaportaissa vaunujen kanssa et millon uskallan portaalle mennä vaunujen kanssa :LOL: Mutta ylös pääsin ja alaskin oli tultava... Mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvin reissu meni, uskallan lähteä seuraavankin kerran yksin liikenteeseen. Pakko alkaa liikkua "ihmisten ilmoilla" tytön kanssa, muuten jään kohta tänne kotiin neljän seinän sisälle. Minäkin huutelen täältä taustalta, että millon suunnittelette tapaamisia? Tää äiskä voisi tunkea mukaan, näkisi muitakin ihmisiä, kun ei mulla näitä tuttuja täällä Jyväskylässä oikein ole :/

Ainolla on vatsavaivat lissäntyneet, alkuillat menee vatsaa itkiessä, samoin aamulla toistuu sama homma :/ Muuten kyllä on tyytyväinen tyttö, hymyilee paljon leveitä hymyjä, kun vatsaan ei koske. Päivällä nukutaan vaihtelevasti 15 minuutista 3 tuntiin päikkäreitä pariin-kolmeen otteeseen, jos nukutaan... Ja jos ei nukuta, on kiukkuinen tyttö illasta. Siksipä tämä äiskä kulkeekin päivittäin vaunulenkillä, kun tyttö rauhoittuu vaunuissa aina. Saa ainakin pienen pätkän niin nukuttua. Mutta onneksi yöt nukutaan, siitä olen tyytyväinen, jaksaa itsekin nämä päiväitkut kun saa nukkua hyvin.

Nessu ja Aino 1,5 kk
 
Nessu86:lle kiitokset.

Ei vitsi mikä ilma tänää onkaan ollut, aurinko on paistanu,on satanu,pyryttäny,tullu kaatamalla yms lunta monella eri tapaa ja sit aurinko on sulattanu sen pois ja eiku taaas uudestaan... :D Mikähän mahtaa olla tämän päivän lopputulos tuolla pihalla?

Pitäis uskaltautua tästä tuonne kaupoille mut millaistahan on meno? et kuinka paljon Jypin juhlioita on liikentees vai onkohan kaikki ny siel keskustas?..

Ois kyll aivan mahtavaa päästä tosiaa, tosin jos uskaltaa/kehtaa.. ni muiden mammojen seuraan. Mull o vaa se et oon niin ujo ja eipä sit oo muuta kulkuneuvoo kuin linkit ja jalat, mut täält köhniön perukoilt jos meinaa linkill lähtee ni saa kyll nii toivoo hartaasti et ois linkki joll pääseeki johki vaunujen kera. Ja maksutkin on nykyää ihan hirveet..

Nessu86: sullahan ollut kiva päivä.. oikeen ovat "helpottaneet" keskustassa siun liikkumista :D

Mut nyt olis mentävä.. =)
 
Täältä löytyy 2kk vanhan pojan äiti joka mielellään turinoisi muidenkin mammojen kanssa.

Eilen oli tosiaan kaupungilla melkonen hulina, vuoden raittius päättyi eilen kun pääsin liikenteeseen, poika jäi isän hoiviin ja äiskä pääsi nightiin juhlimaan! huhhuh, kolmen tunnin unilla mentiin, kun poju päätti äänekkäästi herättää seittämältä koko porukan, ja päivisin ei ite osaa nukkua, eli nyt väsyttää niin paljon että sänky kutsuu pian! jos ei poika alota perinteistä kahden tunnin huuto sessiota vielä...

Ilmotelkaa toki jos aiotte tai haluatte kahvitella , niin messissä olen!!
 
Nimra
Mekin voitais ehkä joskus sinne kahville tulla :saint: Täällä on niin tyssännyt näihin flunssiin aina tuo tulo :headwall: Meillä on vaan tuo neiti hiukan "kitisevää" mallia nykyisellään, kun osaa kääntyä mahalleen, mutta ei olevinaan sit takas niin kauheet itkut ja viihdytystä pitäis olla sit ihan non-stop :snotty: Mut ellei ketään häiritse....niin messissä ollaan :wave:
 
tässä taas yhdellä kädellä nopeesti kyselen, että oliskos jo nyt tulevana tiistaina meille tulijoita?? vaajakoskella asutaan! mikään leipoja en luonteeltani ole, joten tarjoilut ei päätä varmasti huimaa, mutta olis silti kiva nähdä! Miiuskakin mukaan vain, jos sieltä jotenkin pääset, itsekin olen aika ujonpuoleinen ja nimra, meillä poika ollut tuollainen melkein syntymästä saakka..että ei haittaa kitinät!

missäs kaikki "vanhat" on?? :wave:
 
Moi pitkästä aikaa. Me ollaan poitsun kanssa nyt oltu kotosalla kahden+koirat kun mies reissussa. Viikonloppuna käytiin ekaa kertaa poitsu mukana kaupungilla ostoksilla ja syömässä Amarillossa kaverin kans. ja sitten sunnuntaina vielä messuilla. Hyvin meni reissut ja piristi kyllä! Olen jännittänyt jotenkin tuota ostoksille menoa, kun ensin pitää autolla täältä Muuramesta ajella ja sitten siirtyä vaunuihin.

Me voitais kanssa Milja tulla kyläilemään, laitatko yv.tä

Pienellä varauksella että olen saanut itse nukuttua..on tullut ihan kummia nukahtamisvaikeuksia, eikä koskaan ennen oo moinen vaivannu.
 
Moiks!

Miiuskalle tervetuloa! Kiva saada uusia kirjoittelijoita!

Niin on kiirettä pitäny ettei oo ehtiny kirjotella..ens viikolla ois sitten vihdoin ja viimein se muutto, JEEEE!!! Että pakkailut pitäis alotella.

Milja: Me voitas kans tulla. Joten laitteletko yv:tä vaikka:)

Nyt ei taas ehdi enempää...Minäkin oon kaipaillu "vanhoja"..Missä luuraatte? Ainakaan Blackjoy, koiramamma, jenksu, pinja...ei oo aikoihin kirjotellu! Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! =)

heippa :wave:

Ippu ja Niklas 6 kk
 
Heips! Me oltiin just viikko himoksella, joten ei oo päässy kirjottelee.. Sisi on nyt oppinut kääntyy mahalta selälleen. Kuulemma kääntyy myös selältä mahalle, mut mä en ole nähny kun pari kertaa, mies vaan mua infos et kyl se kääntyy :)

Tuolla Himoksella Sisi alkoi heräilemään jo kuuden aikoihin, kun sielä oli kattoikkuna josta tuli sit auringonvalo sisään.. Oli tänään kotonakin heränny jo ennen kuutta. Mitenköhän sen sais nukkuu pidempään? :D

Milja: Mä voisin kanssa tulla huomenna? Mihinkähän aikaan sopis tulla?
 
Kiva, jos näinkin moni pääsee! Meille sopisi ihan mikä aika vain..mutta kävisikö vaikka klo 13?

Yv:tä tapaamisen tiimoilta laitoin nyt Ipulle, Nimralle, Ronjaneidille ja Jenksulle.
Ja Miiuskalle muuten vain.

Nessu86 Mekin ollaan Kuopiosta muutettu miehen työn perässä noin puoltoista vuotta sitten! :wave:

Ilmoitelkaa, jos vielä joku haluaa huomenna tulla, niin laitan noita ohjeita!
 
Heipähei! On tosiaan vähän kirjottelut jääny. Monta kertaa alottanu mut sit jääny kesken eikä ole sit loppuun jaksanu kirjottaa.. :p Aikamoinen kitisijä ollut tyttö viime päivät. Sylissä vaan pitäs olla, ja jos lattialle laittaa niin vieressä pitäs koko ajan olla tai tulee itku. Ylös on hampaita tulossa joten veikkailisin et siitä johtuu kitinät...
mä voisin kanssa huomenna tulla jos vaan saan auton käyttöön.. jos viitit milja laittaa yv:tä.
ei ny kerkee enempää tarinoimaan,mutta kasvotusten sitä onkin sit kivempi kuulumisia vaihtaa.
toi klo 13 passaa ainaki meille oikein hyvin. blackjoy ja jeera
 
Moikka!

Hitsi, minäkin olisin huomenna tullut, mutta me ollaan sekä äiti ja tyttä nuhassa, äiti yskässäkin, niin en viitsi tulla ja tuoda pöpöjä matkassa :snotty: Milja, kiva että joku toinenkin on samoilta kulmilta, tuolta savosta =) On kyllä oma olo niin naatti, veto ihan poissa, vaikka ei kuumeilua sentäs ole. Eilen kotiuduttiin serkkutytön ristiäisistä Kuopiosta, Aino ei osannut oikeen koko päivänä nukkua päikkäreitä ja illasta oltiinin sitten ihan väsyjä ja kiukkusia. Tänään on sentäs parempi päivä.

ja tähän loppuun tyhmä kysymys, ennen kuin tyttö hermostuu sylissä, että kuinka te puette nyt ulos pienemmät vauvat? Mä jahkailen joka päivä että mitä laittas tytölle päälle, vieläkö paksumpaa pukua vai joko äp-pakkauksen vanupukua...

Mutta nyt, hermostus tuli :D
 
Nimra
Mä ilmoittelen vaan, että tulen jos viitsin kiukuttelevan tytön kanssa lähteä :snotty: Tuo klo 13, kun on meillä ensimmäisten päiväunien aikaa ja en millään viitsis silloin olla liikkeellä ja ei siinä liikkumisessakaan muuten mitään olis, mutta meillä kun on noi päiväunille menot ollut tässä viimosen 2 vko kauheen itkun ja tuskan jälkeinen herkku niin haluis vaan sen ajan "pyhittää" tuolle unelle :ashamed:

Noi päiväunien otot on sen jälkeen siis muuttunut, kun tyttö on oppinut liikkumaan :saint: Siis ei vaan kertakaikkiaan viitsi/halua nukkua, kun pitäis olla koko ajan liikkeellä :headwall: ja sit yliväsyy ja sitä rataa :/ Mut jos saan itseni tsempattua, että päivä menee miten sattuu niin tullaa toki :p
 
Nimra
nessu mulla on tainnut olla koko talven tuo äp-paketin vanupuku :snotty: Mutta ei koskaan ole millään lenkillä/kauppareissulla ym matkalla ollut kylmissään ja on myös tuolla puvulla nukkunut liikkumattomissa vaunuissakin päikkäreitä, tosin yleensä ollaan kyllä vaunuja samalla liikuteltu eli oltu pihalla muutenkin =)
 
miksu08 hyvin mahtuu mukaan! meillä on tänään tapaaminen mun luona, jos haluat näin äkkiseltään tulla, niin ilmoita, niin laitan ajo-ohjeita!

tänään on sit tulossa blackjoy, jenksu ja ippu. toivottavasti te edes pääsette =) missähän muuten koiramamma on??
 
Miksu: Tervetuloa vaan mukaan! :wave: =)

Nimra: Meillä ihan sama juttu, että päikkäriaikaa on tuo klo 13..Meinattiin kuitenkin lähtee et saas nähä kuinka kiukkunen tuo poitsu sit on. Mut toivottavasti tekin pääsette tulemaan =)
 

Yhteistyössä