Jyvässeudun äidit

Jyvässeudun äidit


Blackjoy.......25v..............................................................tyttö10/08

Caffee81.....27v.........................................tyttö 10/05, LA 1.12.08

Daizz.............26v...................................lapset -02 ja -03, LA 9.1.09

Eva86.........22v................................................................poika -08

Halinalle81....27v............................................poika -07, LA 12.6.09

Hande........31v.... Poika 11/98, Poika 7/00, Tyttö 9/02 ja Poika 6/08

Hemuli80...28v.........................................poika 03/05 ja tyttö 09/08

Ippu83.........25v...................................................... poika 15.10.08

JanuLiitus....22v..........enkelipoika 04/05, tyttö 03/06, tyttö 06/08

Jenksu.........21v..........................................................tyttö 24.10.08

Kirppiina...................25v........................................... tyttö 27.9.08

Koiramamma...23v.................Palokka.......................poika 09/2008

Milja-85.....................................................................poika 29.12.08

Moccakeiju................................................esikoinen -06, LA 11/08

Murmeli84......24v............................................................Tyttö 09/08

Mökin muija.. 30v...............................-01, -04, -06 ja LA 21.3.2009

Nimra............26v..............Sulku..................................... tyttö 12/08

Rouses......22v..........................................poika 04/06, poika 08/08

Pinja79........29v.....Pupuhuhta.............poika 03/06 ja poika 02/08

SusseN.......29 v........................................ LA 24.4, esikoinen 03/97

Ärrieri...........32v........................................................poika -97, LA




Ja vielä nyyttiään odottavat:


Äispyli........................................................................ LA 12/2008

Kyläläinen................23v............................................ LA 6.12.08

Ronjaneiti...................................................................LA 7.12.08

Saparo-81................27v............................................LA 10.12.08

Merkkari..................24v..............................................LA 11.12.08

Mrae........................ 25v............................................ LA 24.12.08

2009

Sativa......................21v..............................................LA 15.1.09

Mömmis...................22v..............................................LA

Nessu86.................22v..............................................LA 21.2.09

Audriina...................23v.............................................LA 11.2.09

Luovis.........................................................................LA 3.3.09

Mira86......................22v.............................................LA 10.3.09

Lennameli................21v..............................................LA 9.4.09

Erika-.......................16v..............................................LA 2.5.09

Kukkaiskeiju................................................................LA 14.7.09

Päärynärouva.............................................................LA

Mandy81........................Palokka...................................LA 3.8.09

Outiko.........................................................................LA


 
Nimra
Mä nyt laittelen tänne ensimmäistä kirjoitusta.. elikkäs :D

Tänään käytiin koko perheen voimin sitten tuolla neuvolassa Annin kanssa ensimmäisellä tarkastuksella ( 2 vko ja 3 p ) ja siellä meni kaikki hienosti ;) Anni oli tosi kiltisti ja hiukan annettiin korviketta, kun pienelle tuli nälkä, mutta onneksi sitä tuli lämpäytettyä matkalle mukaan :saint: Sitten tyttö nukahtikin hienosti ja saatiin tädin kanssa juteltua ja höpöteltyä sit kaikki tarpeellinen ja oleellinen ja mentiin sit apteekin kautta kotiin, kun saimme muutaman aineen nimen mitä tarvii eli Rela-tipat ja sit Ceridal öljy + kylpyöljy, kun iho on tosi kuiva... :| Epäili kyllä, että saattaa lähteä se ns. sikiöiho pois ja tulla sit tilalle tämä normaali :p D-tipat käsi myös aloitella, mutta ne meillä onkin ollut kotosalla valmiina. Saimme myös reseptin tuohon Rotavirukseen ja kaippa se on tytölle otettava, kun imetys ei onnistu niin saa sit samalla paremman suojan tautiin, vaikka hintaa tuntuu olevan :whistle: Kaikella nuo lääkefirmat kehtaakin rahastaa.. :snotty:

Tyttö oli siis tosiaan kaikin puolin kunnossa ja täti oli tyytyväinen neuvolassa :wave: Miehen kanssa tuumattiinkin, että oikein ollaan hoidettu :D

painoa on nyt 4040 g (syntymäpaino 3780 g )
pituutta 54 cm (syntymäpituus 51 cm )
päänympärys 36,8 cm (syntymä päänympärys 35 cm )

kasvaa kuulemma tasaisesti, joten sen puoleen ei ongelmaa. Olin itse siitä tosi huojentunut, kun tuo korvikkeella meno saattaa kuulemma lisätä tuota painonousua liikaa, mut ei onneksi ollut niin käynyt :heart: Saatiin lupa mennä sit pihallekin tekemään pienen kanssa vaunulenkkejä ja sit sanoi, että keskiviikkona saadaan sit heittää jo kunnon lenkkejä B) Ah, niitä mä olen odottanut kuin kuuta nousevaa!!!!!!!!!!!

Nyt kuitenkin tämä pesua hiljentyy jouluksi ja keskiviikkona menemme vanhemmilleni pariksi päiväksi... eli perhejoulu tulossa :heart:

Oikein Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille :wave:

Karviset :heart:
 
Nimra
Mä kopsailen tuolta toisesta pinosta mun tekstin ja samalla nostelen tätä keskustelua...jos täällä sattuisi olemaan teitä muita Jyväskyläläisiä täällä paikalla :attn:

Meillä on tässä ollut näitä alkuaikojen "ongelmia" niin ei ole tullut täällä juuru käytyä, kun aika on kirjaimellisesti mennyt kyllä ihan muissa puuhissa

Meillä oli siis tytöllä kovat masuvaivat (ilmaa.. ) ja ne loppui/helpotti suuresti vasta, kun tajusimme isännän kanssa ostaa tuttipullon mikä on tarkoitettu koliikkilapselle, kun siitä ei tule ilmaa niin paljon ja joutuu hiukan näkemään vaivaa ruokansa eteen Ihanaa, kun auttoi! Neuvolasta kysyin tuota koliikkia, että onko meidän Annilla niin ei saatu "siunausta" asialle, kun meni masuvaivat noin helpolla pois.
Noiden vaivojen takia piti lopettaa relatipat ja deetipat, kun alusta oli lähdettävä, että harmittava tauko tuli, mutta tänään aloitin uudelleen
Nyt onkin sitten uusia huolenaiheita, mutta siinä ei liene mitään uutta Mä olen nyt tytön lämpöä seuraillut parisen päivää (peräsuolesta ) ja korkein arvo tänään (37,5 ) joten.. ei vielä kuulemma kuumetta, kun on sanottu että sitten pitää huolestua, kun on lämpöä 38 ja vauva on lötkö Sit toinen oire on että Annilla tulee aivan mahdottomasti limaa... siis mulle on kyllä sanottu, että normaalia, mut silti... muutaman kerran tullut ihan pelkkää limaa.. kuhan ei ripuliksi muutu!! Sit vielä olis tytön ihan punainen pylly.. Siis huh huh! Mä olen nyt meinannut, että annan sen olla viikonlopun ilman vaippoja ja saa nukkua olohuoneessa muovisen hoitoalustan päällä missä pyyhe ja lakana päällä, että ei mene sit kaikki pinniksestä pissiin.. (vaikka muovifrotee on sielläkin.. ) helpompi tuossa huoltaa ilman vaippaa ja voi syöttää samassa paikassa Mä toivon, että ilmakylpy, Bepanhen-voide ja vesipesu ja hyvä kuivaus auttaa eikä tarvii maanantaina mennä neuvolaan/sairaalaan kyselemään, että mitä tehdä
Oli meillä tuossa sit sellainenkin ongelma, että Anni kun on yleisesti nukkunut mun sylissä ja olen vaan hoidellut ja sylitellyt ym..ja isäntä yleensä sit syöttänyt, että ehdin edes jossain vaiheessa levätä niin meille kävikin niin, että mä kun aloin syöttää tyttöä ni ei syönyt kun ihan vähän ja senkin todella pitkän ajan kanssa, kun halus vaan sylissä nukkua, halata ym.. Noh, pari päivää siihen meni että tytön sain syömään ja söi kyllä niinä päivinä todella vähän!! Siitä jo hiukka huolestuin, mut eipä kait sit ollut ongelmaa Nyt siis syö kaikkien kanssa
Saatiin tuttavapariskunnalta rintareppu Toivottavasti tyttö pitää siitä Se olisi kätevä, kun pystyy tekemään omia hommia tytön ollessa repussa.. esim siivota, leipoa, laittaa ruokaa Ihan kun mulle tehty...

Oletteko muuten miten liikkuneet ? Me ollaan menty suht normaalisti kaupoissa ja muutamassa kylässä(kin ) on käyty.., kun moni on kotosalla monta kk ennen kuin käy oikein missään.. me ollaan tosiaan ihan normisti menty..

Parvekkeella olis ihana nukuttaa, mutta meidän talossa on kamalasti tupakoivi ihmisiä ja jotenkin ei tee mieli laittaa ihan kuukauden vanhaa vauvaa nukkumaan siihen käryyn, vaikka itseä se ei haittaa, mutta.. jotenkin tuo pikkuinen on eriasia.. MItä mieltä olette ? Vaunulenkillä kyllä ollaan käyty, joten saa raitista ilmaa ja nukkuukin kivasti siellä :D

Suvi ja Anni 1 kk ja 1 p
 
Meidän poitsu syntyi siis 29.12.08 mittoinaan 4110 g ja 51,5 cm. Sectiolla tultiin, kirjottelen siitä myöhemmin lisää. Perjantaina kotiuduttiin ja nyt opetellaan vauvaelämää. Poika syö aika usein, kun ei jaksa varmaankaan imeä niin paljon kerralla kuin olisi tarvetta. Ainut huoli tällä hetkellä on itsellä, kun virtsarakosta tulee verta.. En tiedä, onko se normaali katetroinnin jälkeen vai ei.. Jos jollain kokemusta, niin kertokaa ihmeessä!! Huomenna menen tikkien poistoon, niin täytyy siellä kysellä.

Muutenkin kertokaa sectiosta parantumisesta..itsellä mieli vähän matalalla välillä, kun miettiin, miten kauan tässä ollaan ihan rampoja..

Milja +pullaposki 5 vrk
 
mäkin tän ketjun huomasin :) meillä pikku-ukko on jo pian 7kk:tta vanha ( hui mihkä aika menee.... ) ryömii kovasti ja konttausasennossa hytkyy ku mikäkin ja kovasti tahtois jo etiäpäin. Itellä alkaa pohtiminen mitä alkais työkseen tekeen ku äippäloma loppuu helmikuun lopulla ja toi kotihoidontuki on aika onnettoman pieni ku me ei taideta lisäosaakaan saada ku miehen tulot on sen verran hyvät. Kun on noita isompiakin lapsia joihin rahaa kuluu...

Miljalle ja muille vauvautuneille paljon onnea :)
 
Päivityksiä tehty listaan =) Varmaan moni muukin jo saanut nyyttinsä, aika monta LA on ollut joulukuussa... Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!

Mä oon liikkunut aika normaalisti molempien lasten kanssa heti syntymän jälkeen. Tulisin ihan mökkihöperöksi, jos en mihinkään pääsis. Pojan syntymän jälkeen kyllä meni eka kuukaus "koomassa" olin niin super-väsynyt synnytyksen jälkeen, et vaan nukuin sen kuukauden (maratonsynnytys, 26,5t :D ), mut sit taas tytön syntymän jälkeen kävin jo 5 viikon jälkeen juoksulenkillä ja ratsastaa, olo oli tosi pirteä jo synnytyssalissa!

Tyttö on vasta 4kk mut kyllä sitä jo kovasti mietin, mitä tekis vanhempainloman jälkeen (=kesäkuun alku). Toisaalta olis kiva jäädä kotiin vähäksi aikaa, toisaalta tuo esikoinen ja sen uhma hajottaa mun pään... mies oli yhessä vaiheessa valmis jäämään myös kotiin, mut eipä se sitä taida kuitenkaan ihan aikuisten oikeesti olla. Ei me mitään hyvätulosia olla kumpikaan, mut kylläpä noiden kahden lapsen hoitomaksut on jo sen verran suuret, et täytyy miettii, onko järkevää, et molemmat käy töissä... hassua joutua pohtimaan, onko järkevää käydä töissä... siis tässä mielessä, tottakai moni miettii sitä ihan toiselta kantilta...

Neiti on kasvanut ihan silmissä. Alotin soseiden antamisen, kun tuntui, ettei pelkkä maito enää riitä. Yöt onki rauhottuneet nyt silmissä, enää heräillään "vain" kahdesti yössä syömään, ennen oli yks 3t pätkä ja muuten tunnin välein. Päivälläkin malttaa taas nukkua, 2-3t päikkärit on palanneet -jee. Eilen oppi kääntymään, sormiaan ja varpaitaan on ihmetellyt noin kuukauden verran.

Hemuli
 
Kopioin tän saman tuolta odotuspuolelta kun en oikein tiedä, kumpaan sitä kirjoittelis????



Meillä vaan harjotellaan tätä vauvelin kanssa elämistä =) Mies ollu kyllä niin hyvänä apuna. Öisin meillä oikeestaan niin, että mies vaihtaa vaipat ja mä sit teen imetyshommat. Vauvalla ei ole vielä minkäänlaista rytmiä, nukkuu 1-4h pätkiä millon mitenkin.. Masuvaivoja tuntuis vähän olevan, kun ei röyhtäse läheskään aina, mut ei myöskään pulauttele. Milloinkahan niitä Rela-tippoja yms. voi alkaa antamaan??? Meillä on maanantaina vasta eka neuvola käynti.

Nyt pari päivää ollut jaksoja, ettei vauva meinaa nukahtaa millään vaan nukahtaa tissille ja sit kun vie sänkyyn niin heti alkaa ähistä ja maiskuttaa ja eikun lisää tissiä =) Tää vauveli ei myöskään tunnu tykkäävän nukkua omassa sängyssä ollenkaan! Olin raskausaikana kovasti sitä vastaa, että meidän sänkyyn tulee, mutta siihen se joka yö viimeistään aamuyöstä menee. Mies siirtyy sitten sohvalle, kun ei saa nukuttua muuten sitäkään vähää..

Että sellasta..täällä myös odotellaan ilmojen lauhtumista ensi viikolle kun kaksi viikkoa tulee täyteen =)

Itsellä sektiosta parantuminen lähtenyt todella hyvin etenemään! Olen oikein yllättynyt itsekin =)

Milja +vaavi 9vrk

[/b]Meille voi muuten laittaa asuinpaikaksi Vaajakosken!! Kiitos =)
 
pinja79
no niin... kai minunkin pitäisi tänne jo kirjoitella ;)

hemulia tuolla toisella puolella huhuilinkin :) eli tuleehan poju mukaan silloin 19 päivä?

eli meille on siis tulossa kahville

Jensku
eeva83
hemuli80
ippu83
merkkari
blackjoy

keittelen kahvit klo 11.00 ja meille voi saapua jo 9.00 jälkeen ja poistumis suositus olisi sillon enne yhtä kun tuo vanhempi menee unille!

pinja ja pojat
 
Pinja ja muut,
meiltä jää tuo tapaaminen kyllä väliin... pojalla on maanantai-aamupäivisin kerho ... se on vaan kerran viikossa, ja nyt ollut piiitkällä joulutauolla, eka kerta on vasta tuo 19.1. Däääämn. Vaan jospa sit seuraavalla kerralla päästäis mukaan?

Noita rela-tippoja annoin esikoiselle muutamaan otteeseen. Ne vaan laittoi mahan ihan kuralle, joten enpä sit enää kolmatta kertaa antanut. Pojalla oli monta korvatulehdusta ekan 2v aikana (sen jälkeen ei oo ollut, kop kop kop) ja rela-tippoja suositeltiin, ettei antibiootit laittais mahaa sekasin. Vaan meillä pojan maha kesti lääkkeet, ei reloja.

Vauveli kasvaa, kasvaa ja kasvaa!!! Soseita annan jo 2x päivässä, muuten jää päikkärit väliin. Huh. Eilen oli sisko 6 päivää vanhemman vauvansa kanssa kylässä ja meidän tyttö menee niiden pojasta jo ohi! Siskon poika on kasvanut tasaseen +3 käyrällä, meillä on mennyt pituus 3, paino +2... seuraava neuvola ens ma, saas nähdä, mitkä on uudet mitat. Vannaan ei enää meinaa mahtua suorana... pitkä kun mikä! Keneen lie niin pitkää tulee, kun ollaan miehen kanssa molemmat 170cm.

t.Hemuli
 
Morotus!

Meillä on ollut tän viikkoa känkkäränkkä kyläilemässä ja osittain on vaikuttanut uneen rauhattomuudella. Nyt tässä ihmettelenkin mikä miestä kiukuttaa :whistle: mulle on tullut hampaat 4kk iässä mutta ei tuolla suussa näyttäs mitään turvotusta tai punotusta olevan, pitäskö olla? Lämpöä ei ole, kuolaa on sitten senkin edestä. Korviakin mietin mutta ei mun mielestä ole kuitenkaan niin kiukkunen / huuda kipua, kaipa se on neuvolassa käytettävä maanantaina jos ei ole mennyt moinen kränä ohi.

Meillä on alkanut olla ajatusta kääntymisestä ja pienellä avustuksella kääntyy selältä mahalleen ja takas, käsi on nyt semmoinen este hommassa :LOL: myös tällä viikolla on tullut kuvioihin neljännet päikkärit joka tekee sen että nukkumaan meno on siirtynyt myöhemmäksi, tosin vielä ihan siedettävään aikaan eli 22.30-23.00. Kovasti myös pönkää istumaan kun on sylissä.

Meidän koirakurssi alkoi ja oli ihanaa päästä näistä nurkista pyörimästä ja miettimään jotain ihan muuta :p Koira on kyllä ihan jumissa niin henkisesti kuin fyysisestikkin usean kuukauden lonkan vetämisen jälkeen. Jotta tulosta syntyis niin koiraa on treenattava päivittäin (en siltikään pääse siihen 200 toistoon mutta aika paljon kuitenkin tulee tehtyä ) Mites muut koiralliset, onko ollut vaikeuksia järjestää aikaa koulutukselle ja treenille? Mä olen jotenkin niin patalaiska että tää kotonakin treenaus tuntuu kauheen suurelta vaivan näöltä :/ kerta viikkoon jaksaa hyvin suunnata treeneihin mutta tämä pohjatyö töksää.

Mä päätin että lähden myös vähän käymään salilla, katsotaan kauanko tätäkin riemua riittää ennen kuin taas kyllästyn :LOL: myös ihan villejä ajatuksia kaiken maailman pilateksesta lähtien pyörii mielessä, on se tämä vuoden alku aina yhtä ihmellistä aikaa!!! Mä tunnustan ihan vilpittömästi VIHAAVANI liikuntaa :whistle: :x B) mutta ei noi makkaratkaan ihan ajatuksen voimalla mihinkään lähde...

Hemulillakin on tuhti tyttö, meillä myös ja mä kanssa mietin että kehen tää tulee kun minä olen 160cm ja mies 172cm ettei kumpikaan millään pituudella pilattuja olla. Meidän 4kk neuvola on vasta loppu kuusta mutta paino arvio on noin 8kg ja pituus 68cm että vanna käy pieneksi meilläkin!

Noh nyt maate että jaksaa taas!
Koiruus ja Topi viikkoa vailla 4kk
 
täällä pieni mies täytti eilen 7kk ja tuli käytyä neuvolassa kontrollimittauksissa ku tuota kasvua ei oo mahottomia tullu. Oli noi 7.7kiloa ja 66.5cm. pieni mies mutta nopee ku mikä :D ei voi enää selkää kääntää pitkäks aikaa ku ei sitte tiä mistä pojan löytää...tänää ahto ittensä sitterin alle (meillä sellanen fisher pricen korkeempi sitteri) ja sitte välillä yrittää änkee sohvan ja seinänki väliin :D istumaan meillä on opittu nyt oikeen kunnolla mutta ite ei vielä osaa nousta istuun mutta kun pojan laittaa lattialle istuun ni istuu siinä melko pitkään ja leikkii leluillaan...osaa myös liikutella itteään istuvillee :D taidot tosiaan karttuu tosi nopsaa :)
meil syödään 5 ruokaa päivässä ja maitoa juodaan noitten lisäks vähän yli puol litraa. päikkäreitä nukkuu yleensä kahdet mutta jos unet on tosi lyhyitä ni nukkuu kolmet. Yöunille menee kasilta ja herää aamulla 7-8aikaan...nyt nukkunu aikas levottomasti, kai niitä hampaitakin on tulollaan, ainaki ikenet iha turpeena. josko sit unet muuttus rauhallisemmaks ku saa hampaita suuhun.

Mun pitäs ens vkolla alotella taas salilla ja jumpassa käynnit, viimenen puoltoista kuukautta oltu niin paljon kipeenä ettei oo tuonnekaan pahemmin kerenny.

kai se ois unille mentävä... :)
 
Tultiin justiinsa neuvolan hoitotunnilta ja nyt sain pojan uudelleen nukkumaan. Korvat oli hyvät ja ikenet vielä paremmat, eli jonkin sortin kasvuun liittyvää narinaa on vaan ilmassa. Mä sanoikin sille hoitsulle että mä nyt tulin vaan tarkistaa ettei ole mitään korvissa, voi huoletta olla sitten sen kanssa. Myös tissillä on sellaista ihme huutoa ja eilen söi paremmin pullosta lypsettyä maitoa kuin tissiltä, mietin jo sitäkin että riittääkö maito mutta punnittiin äsken niin kaveri painaa nyt 8280g että melkein kilo tullut jouluusta (15. päivä käytiin ja silloin oli 7450g ) että enpä nyt oikein usko siihenkään. Yöt se nukkuu ihan entiseen malliin, kunhan saa vaan tajun taskuun kun pitää laittaa vähän vastaan :/ noh pääasia ettei ole kipeä, kyllä mä voin muuten kuunnella vähän huutoakin!

Mä haluisin myös osallistua tapaamiseen! parin päivän sisällä selviää että saanko autoa silloin, onko mahdollista vielä silloin ilmoittaa tulosta?

nyt aamupalalle!
Koiruur ja Topsanderi 4kk
 
pinja79

Saparo-81................27v......................................... tyttö 10.12.08

Mrae........................ 25v........................................... tyttö 28.12.08

Merkkari.......24v........................................................p oika 17.12.08
 
Nimra
Hellurei ja hellät tunteet


Täällähän on hiljaista.., mutta enpä ole kyllä itsekään ehtinyt käydä
On ollut tämän esikoisen kanssa tämä aloittelu aikas tarmokasta, kun pienellä tuntuu olevan enemmänkin temperementtia ja lujaa, liiankin lujaa omaa tahtoa.. Kumpaa liene tullut


Kivaa olisi tuollainen tapaaminen tosiaan, milloinkohan sitä itsekin pääsisi! Jotenkin tuntuu, että tuossa lähtemisessä on AINA sellainen oma ruljanssi, että huh huh
Kaippa sitä joskus saa tuon tytön jo sillai ilman suurempaa taistelua lähtövalmiiksi ja itkemättömäksi, että pääsee lähtemään.

Tosin meille saa kyllä tulla melkeinp milloin vain, jos jottain teistä kiinnostaa...ja tosiaan vaunulenkilläkin tykkäämme tytön kanssa käydä. Sulussa siis asutaan. Mä voin yv:llä laitella osoitetta ym jos joku halluu olla yhteyksissä enemmänkin :wave: Meillä on sitten muuten kissa, että jos on allergiaa ni sit hiukka hankalampaa :x (mut pihallahan se ei vaikuta

Milja: Meillä ei nuo Relat käyneet Annille ollenkaan niin ostin apteekista tuollaisen Idoformin (se on kuuri luontoinen... ) Me olemme myös olleet raskausaikana sitä mieltä, että vauva EI nuku isän ja äidin sängyssä, mutta joskus on tilanteita kun ON pakko... eli esim meidän viimeyö, joka oli aivan painajainen |O Tyttö valvo ilta kymmenestä aamu viiteen :headwall: :headwall: itki, söi, ähisi, puhisi, itki, söi... ja sillai :whistle: Hyvä, että paraneminen sektiosta on mennyt hyvin :wave: Itse olin jo kahden viikon jälkeen täysissä voimissa :D

Hemuli: Hyvä että kasvaa :p Mä oikein odotan kun pääsen antamaan noita vellejä, soseita ja mitä vielä... On jotain muutakin pienellä mahantäytettä kuin maito :/ Sitä tuntuukin joskus menevän jo yli litra päivässä, mutta eipä vielä ainakaan neuvolassa antaneet lupaa näin pienelle ( 1 kk reilu viikko ) velliä tyrkätä.. :snotty:

Koiramamma: Toivottavasti siellä on känkkäränkkä-vaihe helpottamassa :wave: Ne on inhottavia, kun tulee ylimääräisiä kiukkuja.. :| Ei niitä tahtois jaksaa, mutta minkäs teet jollei syytä löydy :snotty: Kiva, että siellä ollaan jo edistymässä ja kääntyillään pienellä avustuksella :p Niin se aika ja opit vaan etenee :eek: Mä kävin ennen raskautta salilla miehen kanssa yhdessä, mutta sitten se vaan jäi... :headwall: Makkaroita on tosiaan ainakin täällä :whistle: :ashamed: Mukavasti sielläki ollaan kasvettu :D

Hande: No onhan sitä ikää jo sielläkin pojalla - Aika menee NIIN nopsaa B) Tuntuu tosiaan, että kehittyy niin nopsaa että pysyykö sitä aikuinen perässä ollenkaan :/ Itsehän sitä on tietty samallalailla opittu ja menty :saint: Toivottavasti yöunet rauhoittuu, vaikka hampaita onkin tulossa =)

Täällä omassa elämässä onkin sitten tohinaa, vilskettä ja ihan kaikkea :| Tuntuu niin hurjalta kun on paljon asioita... ja sitten tulee aina vastaan asioita mitä ei tiedä vieläkään |O ja sitten mennään taas..

Mä olen tosiaan meillä miettinyt tuota mahdollista maitoallergiaa, mutta nyt tehdään neuvolan ohjeiden mukaan eli katsellaan ja kuulostellaan ensin normi korvikkeella ja sit jos se ei käy niin kokeillaan tuolla Almiron Peptillä mitä saa apteekista... (ihan sairaan kallista ilman korvausta, 46?/ (syömämäärästä riippuen ) kestää noin 8 päivää :headwall: Jepulis... en tosiaan tiedä, että mitä tuo itkuisuus on, mutta EI tunnu normaalilta.. toivottavasti ei vaan koliikki oo |O

Käytiin neuvolassakin ja siellä oli kaikki ihan kunnossa ja tasaisesti kasvaa - Pituutta on 56 cm, painoa 4670g ja py 37,8cm

Meillä on tyttö alkanut tuntua jotenkin tosi kuumalta, mutta ei sillä kyllä kuumetta ole mä en ymmärrä, että mistä tuo kuumuus johtuu, kun ei sillä ole vaatteitakaan liikaa :eek: muutenhan sen pitäis olla alasti :snotty: Täytyy tarkkailla.. Meillä on myös alkanut jotenkin oudosti lisääntymään nuo pullautukset ja tuntuu, että niitä vaan tulee ja tulee, kun nyt ei olis mikään virus :kieh: :kieh: Kaippa se olis kuitenkin käytävä lääkärissä, jos alkaa näyttää pahalta :|

Täällä taas kertaalleen on Annin rytmi ihan sekaisin :kieh: Viimeyö valvottiin ja nyt taas kukutaan.... :kieh: toivottavasti ei koko yötä toistamiseen :whistle: Tuossa se tuttia lussuttaa..ja silmät tuijottaa kuin tyhjyyteen EI nukahtamisen merkkejä :x jospa kohta :D (joo, toivossa hyvä elää :LOL: ) On tää vaan rankkaa, kun menee rytmi ja jaksaminen ihan sekaisin :snotty: ja päivällä, kun on kuitenkin tätä taloutta hoidettava ja isäntä työssä niin ei juurikaan ole muita täällä kotosalla touhuamassa :headwall:

Kissakin on levoton, kun ei sen kanssa ehdi yhtään olla eikä leikkiä... alkaa mokomalla aika käydä pitkäksi kun vielä raskausaikana ehti sen kanssa hyvinkin touhuta ;) Harmittaa , kun ei pysty samallalailla enää olemaan, kun eihän sitäkään voi sulkea elämästä :/ Enkä kyllä haluakaan.

Onko muilla ollut levottomuutta syönnin jälkeen ? Miten hyvin teillä onnistuu nukahtaminen ? ja jos onnistuu hyvin niin vinkit tänne :wave: :wave: Täällä ne on tosiaan enemmän ja vähemmän sitten työn ja tuskan takana :kieh:

Parturointi olis mulla haaveena :heart: Mä näytän NIIN räjähtäneeltä :x Jospa saisin kaverin tänne korjaamaan tämän armottoman näköisen pehkon :D ja saisi samalla vaikka pariväriä päähän, kun ei itse oikein noita raitoja saa =) Sais uuden lookin ja sit vielä jos investois uusiin vaatteisiin muutaman euron.. :D

Mistä muuten hankitte lapsienne vaatteet ? Käyttekö kirppareilla ? Mä meinaan ostan aika paljon sieltä, kun niillä on hintaa aikalailla ja sitten kun ne ei mene kuin pienen hetken :( Niin en viitsi ostaa mitään monien kymppien housuja, tosin halpahalleissakin on ihan ok ja edullisia.

Käyttääkö muuten kukaan muu täällä kestovaippoja ? Me käytetään, kun ajateltiin sitä roskan määrää.. ja sit sen rahan arvoa niin nyt mennään sit harsoilla, lisäimuilla ja pul-kuorilla :saint: on muutamia sisävaippojakin, tosin kaikki matkat mennään sit kertakäyttöisillä vaipoilla.

Oletteko ottaneet rokotukset vauvoillenne ? Me ei otettu, kun ei ole muita lapsia eikä juurikaan käydä missään lapsiperheissä ja harvalla tutulla on lapsia, joten koimme että ei sillai oo altistusta kuin esim. kauppareissu No en tiedä oliko päätös järkevä, mutta tehty myt kuitenkin :snotty:

Olihan tässä jo juttua... :wave:

 
Nimra
Pakko se on hehkuttaa tännekin :D

Ihana yö takana :heart: Anni nukahti viimein tuossa yhden aikoihin ja siitä sitten porskutimme aamu kahdeksaan :saint: Kertakaikkisen ihana olo kun sai nukuttua ja tyttökin suht tyytyväinen tuossa nyt, vaikka sai Idoformin, deetipat ja tietty ruoan :p Ei pahemmin edes mahaa kipristele, jospa tämä tästä lähtee etenemään :wave:

Täältäkin muuten voisin kysellä tätä asiaa, kun Annin kakka on muuttunut tässä vähän aikaa sitten sellaisesta löysähköstä kaurapuurosta/raejuustosta sellaiseksi melkeinpä sinapiksi, joka tahraa joka paikan ja sitä sitten on kyllä ihan joka paikassa... :whistle: Onko tää normaali ? (anteeksi tietämättömyyteni :ashamed: )

Toivottavasti tämä päivä menee yhtä hienosti kuin tuo yö B)
 
heips taasen kaikille :)
Täällä opittu nouseen tukea vasten polvilleen ja voi sitä naurua mikä tulee ku tuossa onnistuu :) Nii ja yöt on hiukka rauhottunu ku eka hammas puhkes vihdoinki kunnolla. toinen on tulollaan vielä alas ja yläien on iha turpeena että kaippa sieltäkin kohta hammasta pukkaa. Kovaa menoa on koko ajan ja saa aika tarkkaan kattoo missä on menossa...tykkää käydä kattoon marsuja häkin luona ja yrittää nousta sitäkin vasten pystyyn mutta on se kielletty ettei vaan marsukat käy sitä sormesta nappaamassa. Kun saadaan alakerta kuntoon ni noi ötökät lähtee sinne, saavat olla rauhassa pojalta ja siellä pääsevät välillä vapaaksikin kivilattialle kun meinataan aitaus niille laittaa sinne.

Nimra kyseli lastenvaatteista....meillä tosiaan lapsia neljä..isommille pojille ei enää kirpparilta löydy vaatteita mutta alerekeistä löytyy iha kivoja vaatteita ja sama homma on tytölläkin. Kalliita vaatteita ei oo tapana ostaa mutta laatua kuitenkin arvostan että isommilta pojilta jäisi pikku-ukollekin jotain ja tytön vaatteet olenki myyny etiäpäin. Kirppareita oon hyödyntäny kyllä kaikkien kohalla jos jotain oon löytäny sieltä. Mutta aika useesti kirpparilla tulee vastaan paljon tosi huono kuntosta vaatetta jollasta ei viitti ees harkita ostavansa tai sitte jos on hyvä kuntosia ni hinta on hurja eikä taas sitte viitti ostaa käytettyä vaan mieluummin menee ostaan uutta kaupasta.
Ens vkolle pitäs kattoo taas kaapeista pienet pois ja laittaa kirpparille myyntiin, pöytä on jo varattunakin :) josko jotain menis kaupaks ni sais uusia ostaa tilalle :)
 
pinja79
mää ostan jonkunverran kirpparilta ja osan uutena riippuu mitä on sattunut löytyyn käytettynä :)

mul on kans kirppiksellä tavaraa myynnissä ja niil rahoil oon sit osatnut meille vaatetta :)

meillä oli esikoisella tuo pulauttelu ongelma... sen sai rauhoittumaan sillä et antoi maitoa vähemmän kerrallaan ja useammin ja sit antoi olla sitteris puolisen tuntia syönnin jälkeen...

kaka laatuun vaikuttaa ruoka... eli jos imetät niin sinun ruokasi vaikuttaa vauvan kakkaan ja jos et niin sit se voi olla tuo uusi lääke mikä vaikuttaa.

niin ja [/b]nimra tuu keskiviikkona perhekerhoon!


pinja ja pojat
 
Hiiiii....
Tulin ihan tohkeissani ilmoittamaan että meillä on kaksi hammasta alaleuassa :eek: :D B) :D tai siis niiden käret tuli näkyviin / tunsin ne äsken. Selvispähän se kiukunkin syy, aika aikaseen mutta taitaa olla sukuvika tämäkin!

Koiruus ja hammashirmu Topi 4kk (launataina )
 
Hande kiitoksia vaan, kohta näytetään sitten Masin Kessulta :LOL:

Pinja mies lupasi mennä tuolloin 19. pv töihin linkillä joten minäkin pääsisin mukaan tapaamiseen, onko vielä kutsu voimassa? Laittele mulle vaikka yv:tä niin tiedän minne eksyä!

Mä oon täällä naureskellut koko aamun kun Topi "puhui" viime yönä unissaan :LOL: sellaista kauheaa mölinää ja silmät kiinni kun katoin että onko se muka hereillä, nauro vaan omille jutuilleen ja jatko uniaan. Meillä mieskin on aika levoton tapaus öisin :D pari yötä sitten nukutti oma peittoaan minkä oli käärinyt rullalle kainaloon :LOL: antoi vielä pusunkin ja kaikki, siin kohtaa kyllä reopesin nauramaan ja voin kertoa että ukko oli ihan pihalla kun mä hirmun keskellä yötä!

Koiruus ja puhelias Topi 4kk
 

Yhteistyössä