Jyvässeudun äidit vol. 3

Karvapallo: En nyt tiedäkkään tullaanko tapaamiseen, mies olikin ehtinyt sopia keskiviikoksi fysioterapeutille menon just kello 14, niin en kerkeis kovin kauaa teillä olemaan kun pitäis kotia kiiruhtaa hoitamaan isompaa pojua. Tietysti jos ottaisin molemmat isännät mukaan tapaamiseen niin sitten päästäis, mutta en nyt vielä oikein tiedä, kun isommalle ei kuitenkaan ole siellä leikkiseuraa kun taitaa olla vain pienempää porukkaa tulossa. Mutta ilmoittelen vielä lähempänä tullaanko vaiko ei.
 
Me ei voida tulla koska Pinja nukkuu tuollon. :( Aika useat tapaamiset näkyy olevan teillä 11-14 välillä, jollon meillä on ruoka ja unipuuhat menossa. Käviskö joskus joku iltapäivä tapaaminen vaikka kello 15? Arkisin aamupäivätkin meillä tuppaa olemaan aika täysiä. :D
 
Voi rähmä... Meillekin tuli muuta puuhaa keskiviikolle...Kummityttö tulee hoitoon just tuohon kahviaikaan keskiviikkona... Ja just ku mä aattelin, et kerrankin päästäis näkemään teitä livenä. Ei voi mitään...

Poika kääntyi just äsken ekaa kertaa selältä mahalleen. :D Ikää 3,5kk!
 
Ilmottautumisia keskiviikon kahvitteluille otetaan vielä vastaan :wave:
Aika suuri porukka näillä tietämin tulossa, en tiedä miten mahdutaan kaikki tänne :xmas: :LOL: Ei vaan, kyllä meillä mukavaa varmasti tulee olemaan näin muutaman ihmisen voiminkin mutta tosiaan saa tulla enemmänkin B) Oi vitsi, innolla taas odotan. Mukavaa saada vähä juttuseuraa :)
 
lara79
Karvapallo olis ollu kiva tulla mut meillä kanssa on just päiväuniaika tohon aikaan ja muutenkin on nyt ni kiiettä et ei ehdi tulla. En noille MEANDI kutsuillekkaan nyt ole tulossa kun ei ole oikein rahaa ja sitten kumminkin tekis mieli ostaa jotain. Pitäs tässä alkaa jo valmistautua siihen että perheen tulot tippuu noin 600e kun vanhempainrahakausi päättyy ja kodinhoidontuelle mennään :(.

Mulla olis kierukan laitto torstaina, onko kellään kokemuksia et onko se kivuliasta? onko jälkeenpäin kipeä? Pitäs vielä käydä raskaustestissä sitä ennen kuin ei ole kuukautiset mulla vielä alkaneet vaikka imetyksenkin lopettanu pari kk sitten, tais viimeraskaudenkin jälkeen kestää 3-4kk imetyksen lopettamisen jälkeen ennenkuin alko. Kiva päästä noista pilereistä eroon, viimeksikin tuntu et oli ihan eri ihminen kun ne lopetti...

 
Lara: Mulle laitettiin kuparikierukka viime syksynä. Laittaminen ei sattunut, vähän tuntui epämukavalta. Noin puoltuntia laitosta alkoi ihan jumalaton alavatsakipu, ihan supistuksiin verrattava:( Jälkeenpäin kuulin, että olis kannattanu ottaa särkylääke etukäteen. No, buranalla siitä selvisi ja sen päivän kipu kesti. Ihanaa on kun ei tarvitse pillereitä popsia, mutta en pääse yli ajatuksesta, että kohdussa on jotain ylimääräistä :/ muuten mulle sopinut hyvin tämä kierukka.

Poika täyttää huomenna jo 10kk, vauvavuosi on jo lopuillaan, nyyh. Ihanaa on silti katsoa kun toinen kasvaa ja oppii kokoajan jotakin uutta. Ja varsinkin osaa olla "pahanteossa" kun silmä välttää.

Huomenna nähdään karvapallo:)
 
Voi harmi, kiva olis tulla Karvapallon luo kahvittelee, mutta a)mulla on töitä ja b) oltiin avokin kanssa vatsataudissa juuri ja pieni neitikin alkoi ripuloida tänään iltapäivällä :kieh: Tosi kivaa...
Ehkä sitten toiste mekin päästään..

Mandyn kutsuille olis kiva kans tulla ja nyt kun vois jotain ostaakin, niin mulla on iltavuoro juuri silloin :headwall:

Lara: mulla on hormonikierukka, laittaminen oli melko epämiellyttävä toimenpide, ei nyt sattunut varsinaisesti. Mä otin varmuuden vuoksi lähtiessä buranan ja ei tullut kipuja kuin vasta illalla, särkylääkkeillä niistäkin selvittiin. Mä en oo itse kauheen tyytyväinen loppujen lopuksi kierukkaan (tosin mulla on ollut se nyt vasta 3kk), ei ainakaan vielä tullut toivottua tulosta ja lopettanut menkkoja. Yksi hyvä puoli on se ettei tarvii pilleireitä popsia, meinas unohtua :ashamed:
Mutta mä elänkin toiveissa ja meinasin loppuvuodesta käydä poistattaa koko kierukan ja raskautua :whistle: Meinaa vauvakuume pukata ja pahasti päälle nyt :D
 
Terve kaikki

Lara79: Hyvä ajoitus tosiaan! :D

Mullakin kauhea vauvakuume ollut, tällä hetkellä hieman helpottanut kun neiti ei näköjään enää öisin viitsi nukkua. Pyörii ja elämöi. Tätä kestänyt nyt kolme yötä, mutta viime yö oli selkeästi pahin. On oppinu kans paljon viimeaikoina, että ehkä se on sitten sitä ja välillä parahtaa itkuun...tuliskohan hampaita. Keskellä alhaalla ei kyllä näy eikä tunnu mitään, mutta alhaalla sivussa musta tuntuu vähän niinkun molemmin puolinsellanen terävämpi, mutta en tiiä. Ah niin...ja vauvakuume...vauvan "hankintaa" olis tietty helpompi edistää jos seksi ei olis verrattavissa siihen, että kaktus työnnetään sinne ja syvälle...juu.

Mä oon innostunut lukemaan Harry Pottereita, siks vähän jäi tämä palstailukin kun aina vapaa-ajalla aukeaa kirja... :D Toka kirja menossa :)

Kukkis ja neiti 7kk (härrekyyde!!!)
 
moikka!

vauva kuume..onhan sitä aika-ajoin,mut vielä onneks pysyy kurissa :LOL: kierukka on ruennut temppuilemaan, mahaan sattuu epäsäännöllisen säännöllisesti,vissiin tuo imetyksen vähentäminen vaikuttaa asiaan.olin jo niin helpottunut,kun menkkoja ei ollut ollenkaan 4kk |O

Minä yritän aloittaa taas vaihteeks sen terveellisemmän vaihteen elämässä:roskaruoka pois, namit vaan karkkipäivänä ja lisää liikuntaa!blaah..jo nyt tympii ;) jospas se tästä. Miehen sairasloman aikaan jäi nuo kirjoitus hommatkin retuperälle,nyt yritän koneella istua pari tuntia päivässä,jospas sais kouluhommat palautukseen ennen helmikuun loppua!

mahatautia on nyt paljon liikkeellä, toivottavasti käsihygienia ja gefilus tuotteet riittää torjumaan taudin,ei yhtään kiinnostais hoitaa sairautta nyt kun mieskin tosiaan on päivät poissa..oli muuten aikas hauska katsoa tyttöä,kun isi soitti aamupäivällä:aivan ihmeissään hihkui ja etsi et missä se isin naama nyt on kun ääni vaan kuuluu :) saas nähdä kelpaanko ollenkaan neidille illalla,vai onko isi nyt in =)

jospas sitä aukaisis ne opinto tiedostot... B)
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:
Terve kaikki

Lara79: Hyvä ajoitus tosiaan! :D

Mullakin kauhea vauvakuume ollut, tällä hetkellä hieman helpottanut kun neiti ei näköjään enää öisin viitsi nukkua. Pyörii ja elämöi. Tätä kestänyt nyt kolme yötä, mutta viime yö oli selkeästi pahin. On oppinu kans paljon viimeaikoina, että ehkä se on sitten sitä ja välillä parahtaa itkuun...tuliskohan hampaita. Keskellä alhaalla ei kyllä näy eikä tunnu mitään, mutta alhaalla sivussa musta tuntuu vähän niinkun molemmin puolinsellanen terävämpi, mutta en tiiä. Ah niin...ja vauvakuume...vauvan "hankintaa" olis tietty helpompi edistää jos seksi ei olis verrattavissa siihen, että kaktus työnnetään sinne ja syvälle...juu.

Kukkis ja neiti 7kk (härrekyyde!!!)
Toivottavasti pian helpottaa tuo "kaktustunne". Musta tuntu kanssa ekan raskauden jälkeen pitkään pahalta kun mulla tuli silloin synnytyksessä jonkun verran repeämää + epparikin tehtiin. Aattelin jo jossain vaiheessa et eikö tästä koskaan palaudu mut kyllä se siitä pikkuhiljaa "harjottelun myötä" ja kyllä sitten seksi on ollut parempaa kuin ennen synnytystä. Nyt toisella kertaa ei tullu juurikaan repeämiä eikä tehty epparia niin palautuminen kyllä tapahtu paljon nopeemmin eikä se eka kertakaan ollu niin paha. Toivottavasti sulla sama juttu!


meillä ilmeisesti nyt hampaita väsätään kanssa, illat ollu känkkäilyä ja myöhään hereillä kukkumista

 
Moikka!

Minäkin voisin taas liittyä seuraanne piiiiitkästä aikaa! Joskus siis kirjottelin tähän ketjuun, mutta jostain syystä se on jääny.. Tosin nykyään en ees oo enää jyväskyläläinen kun asutaan lievestuoreella, mutta jospa silti huolitte minut tänne?! :D Ikää minulla 26v.(herranjestas!!mihin ne vuodet oikein menee??!) ja pojalla 1v 4kk. Niklas on ihan uskomaton energiapakkaus, ei valehtelematta oo pysähdyksissä päivän aikana muutoin kun syönnin ajan. Koko ajan touhut käynnissä.

Mekin oltas hyvin mielellään tulossa tapaamaan muita taaperoita jos joku treffejä järkkää. Minäkin kyllä tekisin sen hyvin mielelläni, mutta luulisin, ettei kovinkaan moni jaksa lähtee tänne korpeen ajelemaan.. Toki jos jaksaa, niin tervetuloa vaan!
=) Leikkiseuraa meidänkin poitsu kaipailee.

Bongasin tuolta, että blackjoy on raskaana! Ihana uutinen, tuhannesti onnee! :heart: Tälläkin suunnalla on vauvakuumetta ollu jo pitkään.. Ja itseasiassa ehkäsyä ei oo käytössä, joten jospa pian itekin sais kulkee taas maha pystyssä! =)

Enpäs jaarittele tällä erää enempää, on mentävä suihkuun pesemään jumppahiet pois!


:wave:
 
Tervetuloa vaan mukaan Ippu83. Laita yv:llä tietos, mitä haluat tuonne etusivulle, jos siis haluat sinne jotain. :hug:

En ookaan nyt vähään aikaan kirjotellu tänne, ku jotenkin tuntuu, et meillä on arki normalisoitunut jonkun verran ja aivan uusia juttuja ei ookaan tapahtunu hrveesti. Poika ei enää kauaa viihdy selällään lattialla, ku oppi 1,5viikkoa sit kääntymään vas. kyljen kautta mahalleen. Kaikki menee suuhun, mitä käsiinsä saa eli käsien käyttö harjaantuu koko ajan. Ens viikolla tulee 4kk täyteen ja vois periaatteessa alotella kiinteitä, mut jotenkin tuntuu, et imetys riittää vielä varsin hyvin. Hauska nähä ens viikon neuvolassa, paljon on tullut painoa ja pituutta kuukaudessa. :)

Jeju ja E 3kk3vko
 
lara79
hoh, onko mulla/meillä aivot ihan pehmenneet vai onko KELAn ohjeet jotenkin vaikeaselkoisia??? Taas meni suunnitelmat uusiksi kun luultiin et isäkuukauden voi pitää kahdessa osassa ja et on pakko pitää ne 2 viimestä viikkoa heti siinä lopussa... ei sit mennytkään niin vaan on pidettävä tosiaan se koko 4 viikkoa putkeen mut sen saakin pitää myöhemmin :headwall: Hölmöintä on että kun sieltä tuli selvityspyyyntö siihen meidän hakemukseen niin ei tajuttu siitäkään löpinästä että mikä meidän hakemuksessa oli vialla :headwall: |O Miks ei voi käyttää selkokieltä vaan jollakin ihme termeillä ja virallisilla koukeroilla asiaa selittää. Pitäs kopioda se teksti ja katsoa kuinka moni asian ymmärtää...


Nyt kun kävin lukemassa ohjeita niin ne oli mun mielestä selkeämpiä... onko ne muuttuneet vai olenko oikeasti ollu ihan sekasin kun niitä aikaisemmin olen lukenut? :D
 
Mahtuiskos tänne vielä yksi äippä mukaan? :) Ikää olisi tällä äipällä 22 ja lapset tyttö ja poika on 12/04 ja 10/09. Asustellaan täällä säynätsalossa ja kotona vietän tuon pienenpojan palleroisen kanssa toistaiseksi aikaa. mutta nyt täytyy lähteä jatkamaan. kirjoittelen taas lisää jossain vaiheessa.
 
Jep, mukaan mahtuu kyllä kaikki halukkaat, mut laitatteko mulle yv:llä tiedot, mitä haluatte tuonne etusivulle julkaistavan, etten mä säädä jotain omiani? :D

Oon ollu nyt kaks viikkoo ilman kananmunaa ja tänään otin sen taas ruokavalioon... Heti pojalla on eri taipeissa kuivia paikkoja ja posket kans... Saa nähä, tuleeko mahaoireet kans... No, seurailen vielä tilannetta, et pitääkö se muna jättää nyt kokonaan pois ruokavaliosta... :/
 
Hei vaan! Ja jos on uusia tullut, niin tervetuloa!

On kirjoittely jäänyt hetkeksi, on niin hurjan kiireistä;)
Karvapallolle kiitokset vielä viimeviikkoisesta kahvittelusta, oli oikein mukavaa.

Lara: Mulla on kanssa käynyt kelan kanssa yhtä sun toista hässäkkää, joten nykyään aina soitan sinne ja pyydän vääntämään asiat rautalangasta:) Ei ole ollut viimeaikoina ongelmia..

Aloitan työt 1.3 (osa-aikaisana), jännittää vaikka onkin kiva saada muutakin tekemistä kun lapsenhoitoa (niin ihanaa kun se onkin :heart: ). Kesällä teen enemmän töitä ja syksyllä saan olla taas enimmäkseen kotona. Isi jää pojan kanssa kesäksi hoitovapaalle, ihanne ratkaisu meille tässä elämänvaiheessa.

Hampaat kiusaa poikaa edelleen, ihan ovat puhkeamisillaan.. tuskasen hidasta touhua:(
Taas on huimasti pakkasta, joten taidetaan pysytellä sisällä viikonloppuna. Onneksi kohta on kevät:)

Mukavaa viikonloppua ja lopuillaan olevaa helmikuuta:)
 
Lauraliinalle onnea töistä ja tsemppiä töiden aloittamiseen! =)

Hirveä pakkanen taas, sisällä mennyt tämäkin päivä. Vähän jänskättää kuin auto lähtee aamulla käyntiin, kun menen nyt yöksi töihin ja työpaikan pihassa en saa autoa tolppaan kiinni :| No, jospa ei tulis kävelyreissua. Pari yötä pitäisi jaksaa tehdä ja sitten maanantaina lähdenkin Ainon kanssa pariksi päiväksi Savoon =)

Ja millään ei meinaa tajuta, että reipas viikko ja mun vauva on 1v. :heart:
 
joke-81: Mukaan vaan! :D

Meillä poika oppi eilen kääntymään myös toisen kyljen kautta mahalleen. Huomenna ikää tulee tasan 4kk ja tänään oli lääkärineuvola. Mitat oli 7645g ja 64,5cm. :) Lääkärin mielestä voidaan hyvin vielä jatkaa ilman soseita, kun kerran noin hyvin kasvaa rintamaidolla. :D
 

Yhteistyössä