Jyvässeudun äidit vol. 3

Hei kaikille, ja tervetuloa uusille kirjoittajille:)

mangopapu: jaksuja teille, kuulostaa melkoisen rankalta. Todella "hassua", että tytölle tuleepi noin monta hammasta kerralla.

Mitäs meille.. Poika täyttää kohta 10kk ja tuntuu olevan jo iso poika:) Kaikkea pitää päästä tutkimaan ja vauhti on huima. Ruoka maittaa ihan ok, mutta välillä ei maistu kun hedelmäsoseet ja puuro. Äidinmaidonkorvike on ruvennut kelpaamaan nokkamukista ja imetän enää aamuin ja illoin. Hiihtolomaviikolla ajateltiin vierottaa sitten kokonaan, mieskin on silloin vapaalla ja näin ollen saa toimia nukuttajana;) Mulla on pari työjuttua vireillä ja nyt sitten jännätään miten käy. Ei kyllä hirveästi harmita, jos jään vielä kotiin, mutta kesäksi pitäisi keksiä elanto jostain.

Nyt pitää mennä, huoneesta karkasi pieni mittarimato..

Hyvää alkavaa helmikuuta:)


 
Kiitos nukkana! Ja voi voi, jos on nuin pitkä matka neuvolaan. No, taitaa tuo Väinölä kyllä loppuepeleissä olla semmonen paikka, että sieltä on pitkä matka vähän joka paikkaan, jopa lähimpään puistoon on opaskartan mukaan jotain 1,5 km :eek: Täällä olen tottunut, että esim. puistoja on 3 kpl alle kilsan säteellä ja neuvolaankin max. 1 km matka, vaikka tämmösessä pikkulähiössä asutaan. No, jospa se siitä...
 
Heippa pitkästä aikaa.. Täällähän löytyy jo hirveesti tekstiä uudestakin ketjusta..

Täällä ollaan ilmeisesti henkiin jäämässä ja raskaudestaki osaa jo iloita kun ei ihan jatkuva huono olo ole enää.. Tänään oli eka neuvola,ultrasivat ja sen mukaan nyt 11+1 :) Eli piiitkä matka vielä edessä mutta toivotaan et loppuaika vähän paremmissa oloissa sujuis. LA siis tähän tietoon 22.8.2010

Paljon uusiakin kirjottelijoita tullu mukaan,tervetuloa! :)
MinsQ ite oon asunu melkein koko ikäni väinölässä,että voin lähtee oppaaks näyttää hyvät lenkkireitit yms.. :D Ja nykyään asutaan täs sillan toisella puolella. Että siinäki mielessä helppo olis käydä vaik kävelyllä yhdessä. Eikös teillä parivuotias ollu vanhempi tyttö...? Meidän tyttö on nyt 1 v 4 kk, että varmaan olis tytöistä seuraa toisilleen. :)

Mee-ri taiskin jossain vaiheessa ehotella taaperotapaamista... Täällä ainakin oltais innoissaan mukana! Tuntuu kuitenki suurimmalla osalla vähän pienempiä olevan...

Alan kyl olee ite jo aika sekasin minkä ikänen lapsi kenelläkin on kun porukkaa sen verran paljon kirjottelemassa.. :p Ja sit kun nää koneella olo hetket on suht rajallisia nykyään et useimmiten tulee käytyä vaan äkkiä lukasemassa uudet kirjotukset.... Mutta jos joku innostuu taaperotapaamista järjestää niin käsittääkseni täältä kyl useempia taaperoita löytyy. :) Ja voin kyllä minäkin kahvit ihan mielelläni joku päivä keitellä jos vaan innokkaita löytyy.

Me on ruettu käymään tiistaisin ja keskiviikkoisin tourutuvalla. Tiistaina on taaperokerho ja keskiviikkona muskari. Jeera kyllä tykkää ihan hirveesti kun näkee muitakin lapsia! Tuli ihan huono omatunto ku ekan kerran siel käytiin ja näki miten tohkeissaan se oli.. Ja me kun on vaan kotona möllötetty.. :p Nyt täytyy rueta olee kyl vähän aktiivisempi itekin... Jos vähän rauhottuskin kun saa porukassa energiaa purkaa ja touhottaa.. On nimittäin astetta vilkkaampi tapaus toi neiti.. :p

Täytyy taas yrittää kirjotella kun sopiva rako löytyy. Mutta jos sunnilleen samanikästä seuraa ois, niin meille saa tulla mielellään kahville tai lähetään mielellään lenkki/puistoseuraks tms. Ja tosiaan meillä on hieman erikoinen unirytmi,eli ennen 12 ei olla mihinkään lähössä.. Eli 12-17 ois ihan paras aika touhuamiseen.

Yv:näkin voi laittaa vaik puh.numeroa tai kysellä mun numeroa. Me oltais nyt ihan eniten sitä suunnilleen samanikästä (Jeera siis 1 v 4 kk) leikkiseuraa vailla,tänne ei enää kovin usein tuu kirjoteltua...
Nyt viel pikapikaa pyykit pyörimään kun neitiki viel nukkuu.

:wave: blackjoy ja Jeera
 
blackjoy mekin oltas kiinnostuneita taapero tapaamisesta sekä muista leikki tapaamisista. meidän neiti kun on jo 1,5 vuotias. :heart:
voisin ehkä myös itse järjestää tapaamisen jos miehen työt olis tarpeeks ajoissa selvillä. mut kattellaan..

meillä on tämän viikonlopun ollut anoppi kylässä ja ollaan saatu vaikka mitä aikaseks. nyt on kaikki paperihommat hoidettu ja saadaan rakennuslupa hakemus lähetettyä.
päästiin jopa vihteelle antin kanssa ja käytiin syömässä pöllövaarissa. oli hyvät ruoat ja muutenkin oli hauskaa.

muuten ei mitään ihmeempiä kuulu. Ilona on kasvanu kovasti ja oppii sanoja joka päivä. lyhyitä parin sanan lauseitakin tulee jonkin verran.

mut en taida jaksaa keskittyä kirjoittelemiseen ku koko ajan tulee ajatuskatkoja.
palaillaan!
 
Meille voi kyllä tulla taaperolauman kanssa, kahvitkin keitän. :) Meillä on jo 1v10kk tyttö ja tarkotus on mulla lähteä töihin huhtikuun alusta, eli vielä hetken ehtii treffailla. Tänään laitoin juuri hoitopaikkahakemuksen.
Tuo neiti on niin reipas ja kaipaakin jo kovasti leikkiseuraa, vaikka paljon käydäänkin kerhoissa, eli päiväkotiin laitto tuntuu ihan hyvältä ajatukselta näin kaksi vuotiaana. Itsekkin alan ehkä kaivata jo muuta sisältöä arkeen, vaikka on tämä kyllä toisinaan niin ihanaa olla kotona ja varmasti olisinkin ellei kuntalisä lopu kun neiti täyttää kaksi, se on aika pakottava asia palaamaan työ elämään.
 
Mekin voitas varmaan osallistua taaperotapaamiseen, jos vain huolitte mukaan, meidän touhukas taapero on jo 2v5kk, ja vauhtia riittää :D Meinaa jäädä pikkuveli välillä jalkoihin.

Blackjoy: Mekin käydään tourutuvalla, yleensä keskiviikko aamupäivällä kun siellä on se soppapäivä, mutta joskus käydään tiistaina tai torstainakin, ja poitsu käy yksin vielä maanantaina naperokerhossa.

Meidän pikku miehelle on varmaan puhkeamassa ylös hampaita, koko ajan on kädet suussa ja hankaa ikeniä. Viikonloppuna oli vähän kitinääkin havaittavissa ilmeisesti hampaiden takia. Nyt uutena juttuna on tukea vasten seisominen, yritys on kova ja haluais koko ajan nousta seisomaan ja ei vielä oikein ymmärrä mitä vasten voi nousta ettei kaadu mukkelis makkelis ja tuntuu että koko ajan saa olla perässä vahtimassa. :)
 
Heips! Meidänkin pikkumiehellä oli tänään 4kk neuvola (ikää tosin jo 4,5kk) ja hienosti on mies kasvanut... Melkein 9kg meni rikki ja pituutta 69cm.. Uusia taitojakin on opittu. Vatsalleen on käännytty jo jonkin aikaa ja selällään ei kyl enää viihdytä ollenkaan.On vaipanvaihtokin huomattavasti vaikeutunut.. ;)
Kovasti sätkyttelee lattialla ollessaan jalkojaan ja peppu nousee myös hyvin ilmaan, mut käsiä ei vielä oikein osata käyttää. Isoveljen perään olisi kyllä jo kova kiire..
On se kyllä uskomatonta miten tää aika menee nopeesti ja miten niitä uusia taitoja koko ajan kertyy..
Nyt taitaakin täytyä jo lopetella, kun pikkuherra meinaa tossa sitterissä jo hikeentyä.. iltapuuhiin siis :)

 
Moi!

Mahtavaa blackjoy! Kivaa, että joku asuu lähistöllä! Jäin vaan miettimään, että minkä sillan toisella puolella...? Sen Äijälänjoen Kuokkalanpellon puolella vai? Ja onnea masunkasvatteluun! :D

Onpa hippula80 teidän poika kasvanut hienosti. Meillä tuo neitin pienuus oikea murheenkryyni, niin on hienoa, että toiset kasvaa!

Taaperotapaamisista: minä voisin myös niistä olla kiinnostunut, kun meillä tuo isompi on siis 2v2kk. Toki toisin myös tuon vauvani mukana, jos se onnistuu.
 
Meillä on 5kk neuvola takana ja neiti olikin kasvanut aika paljon. Pituutta oli nyt 64,5cm ja painoa 6460g. Pieni moniin muihin verrattuna mutta omaa käyrää kasvaa kyllä tosi hyvin! :D
Lisäksi tytteli oppi toissa päivänä kääntymään mahalleen :heart: Ja kovasti yrittää itseään myös vetää maata pitkin mutta ei vielä oikein meinaa onnistua :xmas:

Kukkaiskeijun innoittamana käytiin ostamassa hyppykiikku ja voi että kun oli hyvä ostos! :LOL: Neiti on ihan innoissaan, kun siihen pääsee ja sitten harmittaa, kun pitää lähteä vekottimesta pois 15min päästä :D
 
Mäkin voisin meidän neuvolakuulumisia päivittää. Poitsu täytti 1.2. 6kk ja samana päivänä oli myöskin puoli vuotis neuvola.
Pituutta oli 70,2cm ( 5kk: 68cm) ja painoa 8080g( 5kk: 7450g) elikäs hyvin kasvaa, vaikka hoikkahan tuo on :D
 
moiks..
pika viesti: tein meille sivun myös facebookiin, eli jyvässeudun äiti fb:ssä-ryhmään voi anoa jäsenyyttä minulta =)

hyvin on lapset kasvaneet =) karvapallo,kohta pääsetkin sit vaate ostoksille käymään ;) nessulla olis kans vaatteita myynnissä,kuulemma..

kirpparilla oli menny ensimmäisenä päivänä (ke) 12.50e edestä tavaraa =) pitää vissiin rueta etsimään lisää myytävää,kun vielä 13 päivää se pöytä on käytössäni!! hyvä et menee.
 
vaatteista kuten nepsunen jo yllä mainitsi, niin jos joku haluaa tytön käytettyjä vaatteita, niin meillä on niitä aika paljon kokoon 68 asti. Jotain jo möin kirppiksellä pois, mutta vielä on paljon :D Yv:tä voi laittaa tai fb:ssä viestiä :wave:
 
Täällä olis kanssa yks äiti Jyväskylästä jos vain mahtuu mukaan :) joskus johonkin ketjuun kirjottelinkin mutta nyt on kirjottelu jääny vaan jotenkin. Blackjoyn taisin sillon joskus kahvittelujen merkeissä tavatakin :) Onnea odotukseen! :)
Mulla itellä on ikää 32v ja mulla tuo juniori on 1v8kk. Iloinen ja energinen pikkumies :) sitte mulla on myös edellisestä liitosta kolme isompaa joista tyttö 7½v asuu meiän kanssa. Asuksitaan Keljonkankaalla. Meillä poika on hoidossa päiväkodissa enintään 15päivänä kuukaudessa ja ite käyn töissä hoitamassa mummuja ja pappoja. Tällä hetkellä teen pääasiassa vain yövuoroa ja sillä mulla on sitte pitkiä vapaita. Ja aikaa tavata muitakin äitejä ja lapsia :)

Nepsunen mäkin tuon pyynnön laitoin fb:ssa, jossa tulee enemmänki pyörittyä.
 
hande: laitatko yv:llä ne tiedot mitä haluat itestäs, jos haluat ne tuonne ketjun aloitussivulle? Tervetuloa! :)

Meillä poika nukahti äsken kerrankin ilman mitään huutoja ja kitinöitä!!! :D Tuntuu ihanalta!!! On näitä joskus ihan vastasyntyneenä ollu, mut ei pahemmin viime aikoina. Poika on siis sen n. 3,5kk.. Oon kyl kateellinen kaikille, keillä vauva nukahtaa itekseen... :p
 
Jeju meillä vastasyntyneenä likka tartti mut vierelle ja silittelyä ja lauleskelua ennen kuin nukahti. Tai en tiedä olisko tarvinnut, en tainnut vaan hennota jättää tyttöä yksin sänkyynsä vaikkei itkenytkään :D Sitten, kun tajusin että eihän tuo tyttö vaadi mitään heijaamista tai muuta, niin kokeilin nukahtaako hän yksin sänkyyn. Ja nukahtihan se :D
Kuitenkin 3kk ikäisenä tuli parin viikon vaihe, että täytyi kantaa tyttö sylissä uneen tai muuten vaan hän tartti tosi paljon silittelyä sängyssä. Sitten se helpottui mutta nyt taas viikon verran ollut sellaista, että yöunille mennään itkujen saattelemana. Niinkuin päiväunillekin. Likka siis 5kk. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että levottomuus johtuu nyt siitä, että neiti oppii paljon kaikenlaista ja ei malttaisi nukkua. Eilen meilläkin oli oikea voittaja fiilis, kun mun ei tarvinnut käydä kun muutaman kerran sängyssä tutti laittamassa tytön suuhun eikä pahemmin itkeskelty :D Puoli tuntia tais mennä, että neiti nukahti sitten itekseen. Oli muuten ihanaa :D
 
Karvapallo: Me ainakin voitas tulla kahville:)

Meillä on ollut tosi levottomia öitä, pojalle on tulossa neljä ylähammasta kerralla. On pikkasen kiukkunen pikkuherra:( Panadolia olen antanut ja onneksi se auttaa ainakin hetkellisesti. Olo on todella väsy, mutta kaipa tämä tästä..

Onneksi on viikonloppu (mies kotona;)) ja ensi viikolla sukulaisia tulossa kylään, pysyy paremmalla tuulella kun on puuha ja juttuseuraa:)
 
Noi hampaitten tulot on kyllä kurjia...aina on kiukkua ilmassa ku niitä tulee. Meillä pojalle tulossa kolme kulmahammasta kerrallaan ni on ollu levoton nukkuja ja sitte ku on vielä nuha ja yskä päälle..ei kiva, mutta panadol mikstuura on tehonnu onneks.

Meillä tuo poika on pienen kokonen, 1v7kk (eli puoltoista vuotis neuvolas) mitat oli 10kiloa ja 80senttiä. mutta eipä mulla noi isommatkaan ole isompia ollu....maasta se pienikin ponnistaa :D Iloinen sälli on ja omaa ihan omanlaisen huumorintajun. Tykkää tanssia ja musiikki meillä soikin melkolailla aina. Rakastaa autoja ja meiän koira ja marsut on iha in. Tytön kanssa tykkää leikkiä nukeilla ja muovielukoilla.
Päiväkodissa tuo on ollu jo viime syyskuusta asti, sitä ennen pappa hoiti sillon kun oli tarve. Ite menin töihin jo huhtikuulla. Päiväkoti elo on sujunu kivasti pienten alku kangertelujen jälkeen. pitemmät lomatkaan ei oo sinne jäämistä haitannu. Mulla on nyt aikalailla työvuorot niin että on 5töitä ja 4-5vapaata eli vapaita osuu paljon myös viikolle. tälläkään viikolla pojalla ei ollu ku yks hoitopäivä.
Mutta nyt pitää alkaa valmistautuun yksille 5v synttäreille :) Iloista vkonloppua kaikille!
 
karvapallo, me voitais tulla kahvittelemaan keskiviikkona :)

Meilläkin oli 7kk neuvola, 67cm ja 6440g. pieni on neiti edelleen, mutta kasvaa kuitenkin omilla käyrillään :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! :) Ja jaksamisia kaikille hampaiden kanssa tasteleville!

 
Keskiviikon kahvitteluihin liittyen sen verran, että laitan jokaisella yv:nä osoitteen. Ja tiedoksi niille, jotka tulee omalla autolla, tuossa pihassa on sellainen "tasanne", jossa on muistaakseni 3 vieraspaikkaa. Ja jos oikeen tunku tulee niin taitaapa tuossa olla yksi käyttämätön parkkipaikka muutenkin, kunhan siihen ei oo taas kolattu lumia :LOL:
 
Me voitais tulla kans kahvittelemaan pojan kanssa, jos ei mitään ihmeempiä ilmaannu. Laitatko Karvapallo osoitetta tulemaan? :)

Tänään tehtiin mun äidin kanssa soseita pakkaseen odottelemaan kiinteiden aloitusta. Tehtiin perunaa, porkkanaa, kukkakaalta ja parsakaalta. :) Äiti halus vähän maistattaa pojalle sormen päästä perunaa ja toinen oikein maiskutteli sitä. :D Tuli sieltä kyllä sit irvistystäkin. :LOL: Mä en oikein tiedä, millon alotettas kiinteitä... Täysimetyksellä mennään vielä ja hyvin kasvaa kyllä silläkin. Nyt on painoa jotain yli 7kg jo, koska kaks viikkoa sit 3kk-neuvolassa oli 6960g.. Oon vähän mietiskelly 5kk ikää kiinteiden alotuksessa, mut täytyy nyt tarkkailla tuota poikaa. :)
 

Yhteistyössä