Jyvässeudun äidit vol. 3

Jyvässeudun äidit

Laittakaa tietonne yksityisviestillä, niin päivitän tiedot etusivulle. =)


hande - Keljonkangas - tyttö -02 ja poika 06/08
nipsu87 - 22v - Säynätsalo - tyttö 12/04 ja pojan 10/09
pupumamma - Heinälampi - pojat 10/06 ja 09/09
hippula80 - Keskusta - pojat 01/07 ja 09/09
Halinalle81 - 29v - Lutakko - pojat 09/07 ja 05/09
lara79 - Palokka - tytöt 10/07 ja 7/09
MinsQ - 28v - 13.2. alk. Väinölä - tytöt 28.11.07 ja 10.7.09
me-eri - 21v - Lutakko - tyttö 3/08
hephep - 24v - Kangaslampi - tyttö 04/08
ankeli - 24v - Keltinmäki - Ilona 21.7.08
Murmeli84 - 25v - Jyskä - tyttö 09/08
blackjoy - 26v - Kuokkala - tyttö 10/08 ja LA 08/10
Heiggu85 - 25v - Kuokkala - poika 29.1.09
Miiuska- - 22v - Lutakko - tyttö 01/09 ja poika 01/10
nessu86 - Keltinmäki - tyttö 1.3.09
mangopapu - keltinmäki - tyttö 26.04.09
lauraliina85 - 24v - Keltinmäki - poika 04/09
nepsunen - 23v - Ylämyllyjärvi - tyttö 26.5.09
mandor - Ylämyllyjärvi - tyttö 5/09
Tii-na - 23v - Ristonmaa - tyttö 29.6.09
nukkana - 28v - Mäkimatti - tyttö 11.7.09
kukkaiskeiju - 24v - Lohikoski - tyttö 15.7.09
Mandy81 - 28v - Palokka - poika 23.7.09
Pirpana87 - 23v - Lohikoski - poika 26.7.09
Mymmeli09 - Palokka - poika 07/09
outiko - 25v - Holsti - poika 1.8.09
Karvapallo - 22v - Kuokkala - tyttö 09/09
Minerva87 - 22v - Kangaslampi - 17.10.09
Jeju - 25v - Kangaslampi - poika 23.10.09
Maya84 - Aittorinne - tyttö 02.11.09
Joke-81- Jyskä - poika 12/09
Caitlin83 - 26v - Halssilas - tyttö 5.2.2010
nonnukka1 - 25v - Keltinmäki - tyttö 26.2.10


Ja sitten vaan keskustelemaan meidän ihanista lapsukaisista! :heart:
Ja kaikesta muustakin tietenkin!! :D
 
Jejulle kiitos uudesta ketjusta! Laitoin tietojani sinulle:)

Ottaa päähän nuo kovat pakkaset, ei viitsi lähteä ulos ja siällä tulee seinähulluksi! Tänään lähden kyllä käymään kaupungilla itseskseni, näöntarkastuksen varjolla pääseen käymään kaupoissa, heh:)

Pakkaspäivän jatkoja..

|O
 
moikka kaikille =)

Aloitetaan nyt kirjoittelu tännekin puolelle =) kiitos jeju uudesta pinosta.
Kukkikselle kiitokset kahvittelu paikasta ja kiitokset myös mukana olleille =) olipas mukava vaihtaa kuulumisia pitkästä aikaa nenäkkäin :heart:

Täällä on jo 8kk neiti,hurjaa! uusia juttuja tulee päivittäin,eilen aamulla kiipesi ensimmäisen kerran omien vaunujensa alakoriin ja itkuhan siitä tuli kun ei itse pääsekkään alas. toissa iltana kaatui keittiön tuolin kanssa kyljelleen,eikä voi syyttää et heitti irti,kun vielä kyljellään ollessaan puristi rystyset valkeana tuolin selkänojaa :p eli liikettä löytyy! ja se ruokahalu,vajaa kilo päivässä menee kaikkineen ruokaa :eek: potalla käydään jo aika säännöllisesti ja useimmiten sinne jotain tuleekin,kakkakin jo useamman kerran =)
uimassa käytiin taas aamutuimaan halinallen kanssa,tällä kertaa neiti ei niin innoissaan ollut kun normaalisti,mut ei itkenytkään =)

minä yritän koulu juttuja tehdä,vaikka koneella istuminen tuottaakin pienimuotoista tuskaa.aina olis muuta hommaa..
ei kai meille muuta.minulle saa lähetellä viestiä jos kaipaa lenkki/kahvittelu seuraa,ollaan aikalailla aina valmiita toimintaan =)

oletteko muuten meinanneet osallistua piltin kuva kilpailuun? minulla on täällä pilttipurkin kansien hamstraus päällä,sain idean johon tarvitaan ainakin 50 kantta =) eli jos jollakin on niitä uusia lojumassa roskiksen pohjalla,minä voin ottaa :wave:

:heart: Oikein aurinkoista tammikuun loppua kaikille :heart:
(MIHIN TÄMÄ AIKAA KARKAA??)
 
Jejulle laitoin yv:nä tietoja. Kiva kun otit päivityksen =)

Nepsunen Multa saat noita kansia. Mä voin tuoda ne, jos mä vaikka perjantaina tuun kahvilla käymään, kun töistä kotiudun?

Harmi, ettei enää niin pääse tapaamisiin, kun meni töihin :headwall: Mutta jospa mä jossain kohtaa taas ehtiosin nähdä mammoja ja lapsia =) nyt alkaa tuntua työtkin taas "omalta", alkaa sujua hommat kuin ennen :D Ainollakin suht mukavasti hoito lähtenyt menemään, vaikkakin vaikea se on aamuisin sinne viedä :| Heräämisrytmiinkin on neiti aika mukavasti päässyt, tänä aamuna jo klo 5.30 heräsi yhtä varmasti kuin mun herätyskello :LOL: Tosin itse jaksoin nousta vasta 10 min päästä :ashamed: Noh, kohta on viikonloppu ja se aika kyllä pyhitetään nimenomaan tytön kanssa olemiseen :)

Viime yönä meillä oli epämääräistä kitinää, hampaita tulee kuin sieniä sateella :eek: 6 puhjennutta, muutama jo tuloillaan. Kulmahampaita alkoi puskea läpi, vaikka osa etuhampaistakin vasta tuloillaan. Mä jo luulin että tytöllä on afta suussa kun kulmahampaan kohdalla patti ja joka "hajosi", mutta valkea hammashan se :D

Meillä vietellään ihan kohta 1-v. päiviäkin :heart:
 
Jejulle kiitos uudesta ketjusta, laitoinkin sulle tietojani :)

Eipä tänne kummempia, pakkasista huolimatta ollaan ulkoiltu poikien kanssa, seinät kaatuu muuten päälle jos ei mihinkään pääse. No onneksi on kerhotkin keksitty, niin sinnekkin pääsee muiden aikuisten ja lasten pariin.
Tosiaan tämä kuukausi mennyt ihan hurjaa vauhtia, pikku mies täyttää lauantaina jo 8kk!
 
Vieläkö tänne mahtuis yks äitee ja 17.10.09 syntyny poika mukaan? :) Elikäs mulla ois ikää se 22 vuotta ja asustetaan avomieheni ja pojan kanssa täällä kangaslammella.. Meinaa käydä päivät pitkiksi täällä kotona kökkiessä kun ei uloskaan voi lähteä oikein kun on nää inhottavat pakkaset kiusana.. :/ Ja ei niin ole kyllä tuttujakaan/kavereita täällä päin joiden kanssa vois ees vaunuilemaan lähteä.. Ajattelimpa sitten että josko kävis hyvä tuuri ja täältä sais kaveria lenkille jne! :)
 
Minerva87: Tervetuloa! Meillä onkin aika lailla samanikäiset pojat!! :D Ja säkin asut Kangaslammella! Mäkin kaipailen vaunulenkkikaveria, joten eiköhän lähdetä lenkille, ku kelit sallii? Ootko ajatellu osallistua ekavauvaryhmään maanantaisin klo 13-15? Siellä on meidän asuinalueelta muitakin mammoja. Me alotettiin se kaks viikkoa sitten. Ois kyl hirmu kivaa, jos päästäis vaunuilemaan!

Pirpana87:Laitatko mulle tietos, niin lisään sut tuohon alkusivulle? =) Mä luulin, et hoitopaikkoja pitää hakea 3kk ennen... Mut taitaa se olla se 4kk... :|
 
Törmäsin keskustelu ryhmään kun yritin etsiä Jyväskylästä vauvajumppa ryhmää. Muutakin kivaa puhaa olisi kiva keksiä pikkuisen kanssa. :) Itselläni on 11.7.09 syntynyt tyttö ja asustelen tässä Mäkimatissa mieheni kanssa. Itse kun en ole täältä päin kotoisin ja vauva-kavereita ei ole kauheasti ehtinyt tulemaan.
 
nukkana: Haluatko, että lisään tietosi tuohon alkusivulle? Heti pakko mainostaa, että me käydään Palokan naisvoimistelijoiden vauvajumpassa keskiviikkoisin. Itse olen ainakin tykännyt eikä kyllä ole hinnalla pilattu ja mukaan mahtuu kyllä vielä. Kolme kertaa on nyt jumppailtu Palokan liikuntahallissa =)
 
Moikka!

Laitoin jo Jejulle viestiä.
Olen siis tuleva jyväskyläläinen, muutetaan sinne Tampereelta 13.2., muutetaan Väinölään.
nukkana: meillä on nuorempi tyttö syntynyt 10.7.09 :)

Nyt varmaan pientä hiljaiseloa muuttopuuhien takia, mutta koitan aktivoitua viimeistään sinne muutettua ja kunhan nettiyhteys siellä saadaan. Kiva olisi päästä tutustumaan uudessa kaupungissa uusiin ihmisiin, ettei jämähdä omiin nurkkiin!
 
Jeju: Kiva että asut lähistöllä ja tietenkin lähetään heti lenkille kun vaan suinkin päästään! :) Muuten ihan mökkihöperöityy tänne :p Ja en oo sellasessa ekavauva jutussa käyny.. Ehkä just sen takia kun ei uskalla piruvie yksin lähtee :D Ja kukaan ei oo ollu patistamassa, mutta kyllähän mä voisin sinne siun kanssa lähtee.. Missä täällä sä asut noin niinku vähän tarkemmin? :)
 
Tervetuloa uudet!

Jejulle laitoinkin yksärinä tiedot. Kiitos muuten kaikille kahvittelijoille, oli kiva nähdä!

Josko sitä nyt alkais sitten tähän pinoon näitä höpinöitään kasaamaan. Meillä neiti on kipeänä, hiukan lämpöä ja nokka vuotaa :( Reppana.
 
Heippa! Minäkin laitoin jejulle yksärinä tiedot :)
Meilläkin neiti tänään 7kk, liikkuu jo vauhdikkaasti ryömimällä, ei kyllä vielä konttaile vaikka konttausasentoa pitää harjoitella etenkin iltaisin ennen nukkumaanmenoa :) Yöunille meneminen on alkanut sujua tosi hyvin, on siinä naurussa pitelemistä kun toinen höpisee ja touhuilee sängyssä tyytyväisenä ja sit ykskaks sammuu kesken touhuilun ihan ihme asentoihin :D Ja aamulla sama homma herätessä, hirmu jutut päällä heti :)
Tervetuloa uusille! :) Minäkin voin kyllä suositella ekavauvaryhmiä ja muita vauvaharrastuksia! Niitä on täällä Jyväskylässä ihan kivasti vähän joka suunnalla. Mäki-matin muskarikin on tosi kiva, kun joku tais siellä päin asustella.
 
Kiva, kun on uus pino ja tervetuloa uudet =)

kukkaiskeiju Meilläkin on poitsu ollut nyt parina päivänä aika nuhainen, mutta ei oo ainakaan vielä noussut lämpöä :( Ekaa kertaa nyt elämässään kipeenä, reppana.

Minunkin puolesta kiitos kaikille kahvittelijoille :)

 
Heissan kaikille tasapuolisesti!

En olekaan pitkiin pitkiin aikoihin käyny täällä kirjottelee...lukemassa oon kylläkin käyny teidän juttuja....joten löysin tänne uuteen pinoonkin. ;)

Tytöllä ikää kohta "huimat" 1v 5kk. Sitä miettiikin usein, et miten nopeesti tää aika meneekään. Vielä olen siis kotosalla hoitamassa tyttöä ja töistä ei ole mitään tietoa. Tosin hyvin olen viihtynyt. =) No eihän tässä vielä hirveä hoppu ole työelämään. Mut syksyllä sitä olis jostain töitä löydyttävä, kun loppuu se kaupunkilisäkin. Muutenkaan kun tuo kodinhoidontuki ei päätä huimaa. :/

Meilläkin hampaita tehdään oikein urakalla. Pienen ajan sisään tullu kolme poskihammasta ja lisää pukkaa koko ajan ja sen kyllä huomaa yöunissa.

Jeju Sulle laitoin tiedot tota alun listaa varten. Kiva kun joku jaksaa ja ehtii pitää yllä tätä pinoa. :flower:

Mut nyt tarvii mennä...paremmalla ajalla vähän enemmän juttua ja kommenttia muidenkin juttuihin.
 
Tervetuloa uusille! :)

Jeju Lisää ny mullekin tuohon alkuun asuinpaikka, ku kaikilla muillaki on.. :snotty: :D Eli Kuokkalassa asustellaan.

Kukkaiskeijulle kiitos kahvitteluista, oli tosi kiva käydä ja tutustua :flower:

Me ollaan miehen ja tytön kanssa nyt Helsingissä. Vähä sukulaisia käydään katsomassa ja lauantaina olis tarkoitus mennä shoppailemaan. Oon varmaan vaan vähän hukassa, ku julkisilla kuljen. Katsotaan vaan niin oon lopulta aivan väärässä linkassa menossa ties minne :D Meidän neiti pyörähti pari kertaa vatsalta selälleen :heart: Eiköhän se pian hoksaa miten tuo tehtiin ja alkaa tekemään sitä enemmänkin :) Hurjaa vauhtia pienet kyllä kehittyy.
 
Uusille tervetuloa!

Joku kyseli päivähoidon hakemuksen jättämisestä. Paikkaa voi hakea 4kk ennen, kantsii laittaa varsinkin jos haluaa johonkin lähelle lapsen hoitoon, mutta siltikään ei ole varmaa että pääsee siihen aivan lähelle. Jos tulee hoitopaikan tarve kiireellä, niin 2 viikon sisällä kaupungin on paikkaa jostain tarjottava, paino sanalla jostain :D Ei siis välttämättä tule juuri sellaisesta paikasta mistä haluaisi. Selitinpä vaikeasti, toivottavasti ymmärrätte =) Meillä siis kävi niin, että kiire oli saada hoitopaikka tytölle ja se järjestyi muutamassa päivässä, tosin pph:lta Lutakosta vaikka olisin tuohon lähipäiväkotiin halunnut.

Meillä on ensimmäinen työviikko takana =) Ihanaa, että pari vapaapäivää. Kävin tytön hakemassa itse tänään, avokki hakenut aiemmin viikolla. Meidän huono päiväuninukkuja sisällä on nyt viikon aikana alkanut nukkua sisällä kahdet päikkärit, kestoltaan 1½-2 tuntia :eek: Ja on syönyt siellä tavan kotiruokaa haarukalla muussattuna :eek: Ihmeitä teki siis jo eka viikko hoidossa, ei kotona vaan ole kelvanneet äidin pöperöt :D Ikävöi kuulemma vähän, aamupäivällä on itkuherkkä ollut. Mutta jospa se tästä.
Itselle on tehnyt hyvää olla ikuisten ihmisten seurassa, vaikka näin ensimmäinen viikko työelämässä onkin ollut väsyttävä. Ja vaikka kuin nautin kotonaolosta, niin on se vaan vaihtelua. Tässä nyt mietin että haenko töitä tuon pätkän jälkeen, vai katselenko tuleeko tuolta jatkoa ja mietin asiaa sitten, jos vaikka hetkeksi taas jäisi kotiin. Mutta se hyvä puoli töissä on, että kodinhoidontuen lisäksi tänään napsahti ekan viikon palkka tilille :D Viikon palkka oli yhtä suuri kuin kuukauden tuki :LOL:

Mutta nyt kauppaan
 
Moikka moi!

Mahtuukohan uudelleen mukaan?
Tääl ois kesällä 22vuotta täyttävä mamma. Keskustelin joskus kauan sitten tässä samaisessa ketjussa mutta muutimme sitten saarijärvelle.. Nyt taas jkl:ssä.. Muutimme joulukuun alussa Lutakkoon. Asun aviomieheni kanssa ja meillä on 14.1.09 syntynyt tyttö ja nyt 22.1.10 syntynyt poika :heart:

Meillä tyttö on hyvin energinen ja pirtsakka pakkaus.. menoa siis riittää.
Poika onkin vielä niin pikkuinen että ei oikeastaan vielä tee muuta kuin nukkuu ja syö :) Kotiuduimme sunnuntaina niin itsekkin on vielä hieman väsynyt.. unta riittää.

Laittelen sulle Jeju yksityisviestinä nuo tiedot.. :flower:
 
Täällähän on ihanan aktiivista! Mäkinmatin muskarista joku mainitsi mutta olen päässyt sinne vasta kerran kun meidän neiti on tullut äitiinsä eikä herää kuin vasta 9 aikoihin tai myöhemmin. En malta pientä varta vasten herätellä. Olen yrittänyt etsiä toimitaan iltapäivisin mutta ei ole vielä eteen oikein tullut. Perjantaisin olen käynyt monikulttuurikeskus Glorian perhekahvilassa jossa on ollut todella mukavaa.

Itselläni loppuu äitiysloma maaliskuun puolessa välissä ja töihin ei ole kiire palailla, jos vain kukkaro antaa myöden. Uskomatonta kyllä kuinka nopeasti lapsi kehittyy. Kiva on katella toista kun jaksaa kiinnostua kaikesta vaan mitä eteen laittaa. Meidän tyttö ryömii takaperin ja on ruvennut harjottelemaan konttausasentoa. Häntä rupeaa kyllä jo ärsyttämään kun kaikki lelut vaan kaikkoaa kun menee taaksepäin. No eiköhän pian toinenkin suunta löydy. Öisin toinen heräilee kyllä melko usein.
 
Kun täällä oli puhetta tuosta töihin lähdöstä ja hoitopaikan hakemisesta, niin tajusin, et munkin pitäis 1,5kk päästä osata tietää, meenkö töihin heti äippäloman päätyttyä vai mitä teen... Ja poika on nyt sen 3kk vähän päälle, niin ihan älytöntä muka kohta jo miettiä töitä... :|

Tervetuloa uudet! Oon lisäilly tiedot heti, ettei kukaan jäis unohduksiin, mut tarkistelkaahan omanne varmuuden vuoks, etten vaan oo sotkenu jotain. =)
 
Miten Jkl:ssä menee vauvaneuvolat? Siis onko ekan puoli vuotta joka kuukausi tarkastus? Entä sen jälkeen seuraava? Onko 8 kk iässä lääkärineuvola vai aiemmin vai myöhemmin vai miten? Kerettiin se puolivuotisneuvola käydä täällä Tampereella ja täällä olis seuraava aika 8kk iässä se lääkärineuvola. Asutaan tuolloin jo kuitenkin siellä Jkl:ssä, olis kiva tietää, millon mun pitää varata se aika omasta neuvolasta. Ja osaako joku muuten sanoa, että mihin neuvolaan Väinölässä asuva kuuluu? Koitin nettisivuilta ettiä, mutta ei sanottu, mitkä alueet mihinkin neuvoloihin kuuluu. Kuuluisko Kuokkalaan vai Vaajakosken terveysaseman neuvolaan vai johonkin muuhun??
 
heipä hei pitkästä aikaa!

MinsQ, 8-kuisille on lääkärineuvola ja seuraava vasta 1-vuotiaana (ellei toisin sovita).
tässä linkki josta voit hakea oman neuvolasi! http://www3.jkl.fi/sotepa/terveys/neuvolahaku/


meillä ollut aika kaaosta nyt oikeastaan koko tää vuosi :D
almalle tullu hampaita nyt muutamassa viikossa yhteensä 6 ja lisää näyttää pukkaavan..
yöt menee siis kokoajan heräillessä ja uudestaan nukuttaessa. kävipä meillä kylässä parin päivän migreenikin pitkästä aikaa.. huhhuh! ihan hirveetä ois ollut jos ei hoitoapua ois ollu lähellä.. pisti kyllä tuo kohtaus koko viikon suunnitelmat taas uuteen uskoon ja mielen nöyräks, ei kannata stressata ja suunnitella näköjään ees vähääkään ;)

 

Yhteistyössä