Pupumamma ja kaakkuri tervetuloa mukaan!
Ihana pakkaspäivä tänään ja aurinkokin näyttäytyi, itse olen niin talvi ihminen, että tykkään pakkasesta ja lumesta tosi paljon. Ei ole vielä koskaan sellaista pakkasta ollut että minä olisin sisään jäänyt. Tänäänkin piti päästä poikien kanssa ulkoilemaan. Sääennustuksen mukaan pakkaset vain jatkuvat, toivottavasti vielä joulunakin olisi yhtä talvinen tunnelma, lunta sais kyllä olla paaaaaljon enemmän.
Vielä tämä viikko ollaan kotosalla ja sitten suunnataan nokka kohti Itä-Suomea ja sinne mennään joulun viettoon. :xmas:
Meillä syömisongelmat pikku miehen kanssa jatkuu :headwall:
Eli ollaan nyt 2 viikkoa annettu kiinteitä, mutta ei vaan tahdo herra ymmärtää syömisen päälle mitään. Peruna, kukkakaali, porkkana ja parsakaali soseet maistuu jonkun verran, mutta mitkään marja/hedelmäsoseet ei mene alas vaan puklaa ne samantien pois suustaan. Sitten pitää suutaan tiukasti kiinni ja pyörittää päätään, ettei vaan mitään saa suuhun laitettua. Tänään annoin pojalle banaanin käteen ja yritin samalla tuupata mustikkasosetta suuhun kun poitsu imeskeli banaania, sentäs muutoman lusikallisen sain menemään alas huijaamalla. Porkkanaa ja kurkkua tykkää innoissaan imeskellä ja kurkusta saa jotain palasiakin suuhunsa. Viikonloppuna kokeilin antaa eka kertaa puuroa, niin siitä syntyi kauheat raivarit, ei meinannut rauhoittua millään, ja itkun ja huudon loputtua vein pojan sänkyyn ja sammui sinne heti. Puurokokeilun jälkeen meni pari kertaa, että poitsu alkoi jo huutamaan kun laitoin hänet syöttötuoliin ja ruokalapun kaulaan, jäi vissiin jotain traumoja siitä puuron maistelemisesta, mutta onneksi nyt istuu ihan hyvillä mielin syöttötuolissa. Mutta oikeesti tuntuu että poitsu ei syö mitään, tai siis syöhän se tissiä, mutta imetyskerratkin on harventuneet. Mutta toisaalta onhan poika isokokoinen ja varmaan löytyy myös vararavintoa mitä kuluttaa, niin en nyt niin kamalan huolissaan vielä ole.
On tämä toinen mukula niin erilainen syömisen suhteen, esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmia ja hälle kelpasi kaikki mitä tarjottiin.