Jyväskylän odottajat...

Löytyykö ketään jyväskyläläistä odottajaa? Voitaisiin vaihtaa paikallisia kuulumisia!!! :LOL: :LOL: :LOL: =)

Ja tässä listaa ketjulaisista:

22.07.2007
aurinkoinen81, toinen

22.08.2007
TinniPinni 24v, ensimmäinen, Rautpohja

23.08.2007
Eleonor, neljäs, Ainolanranta?

10.10.2007
Rouva Räpylä 22v, toinen, maalaiskunta

11.10.2007
Putsku 26v, ensimmäinen, keskusta

10.11.2007
Nji-A 29v, ensimmäinen

20.11.2007
Enni1980, Keskusta

24.12.2007
Nipsuliina, toinen, Pupuhuhta

30.12.2007
SuTi 29v, ensimmäinen, Sarvivuori

01.01.2008
pikku myyn äiti 25v, kolmoset, Kukkumäki
Möhkis-82 25v, ensimmäinen, Mustalampi

11.01.2008
Pikkupeikko85 22v, ensimmäinen, Vaajakoski

16.02.2008
Olivia, ensimmäinen, Maalaiskunta

19.02.2008
pinja79, toinen, Huhtasuo

25.02.2008
Skog 27v, ensimmäinen, Keskusta

03.03.2008
cicilisko 33v, ensimmäinen, Ainolanranta

09.03.2008
Rhea 25v, ensimmäinen, Heinälampi

11.03.2008
mama-L 20v, 8nsimmäinen, Keskusta

17.03.2008
tyynex 19v, ensimmäinen, Vaajakoski

29.03.2008
Vaaka-70 37v, ensimmäinen, Rautpohja

01.04.2008
Kirppu73 34v, ensimmäinen, Kuokkalanpelto

24.04.2008
Tirlitii 22v, ensimmäinen,


SYNTYNEET:

Aurinkoinen81, 13.07.2007, poika :flower:
TinniPinni, 16.08.2007, tyttö :flower:
Eleonor, elokuu?, :flower:
 
29 v. ensimmäistä lasta odottava jyväskyläläinen. Ilmoittauduin tuonne tammikuussa 2008 odottaviin, mutta huomasimpa tämänkin. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia täältä seudulta, kaveripiirissäni kun ei ole tällä hetkellä muita raskaana :)
 
.. niin piti mainitsemani, että mulla rv 14+3. Tulin juuri lääkäristä ja vauvalla ja äitillä näyttäisi kaikki olevan hyvin =) Ultrassa käytiin 3 viikkoa sitten ja rakenneultraa mietitään... Harmi vaan, ettei kaupunki tarjoa sitä. Tiedättekö muuten korvaako KELA, jos menee yksityiselle rakenneultraan?
 
Minä myös jyväskyläläinen, tosin nyt asun kesän muualla. Syksyllä ehkä edessä muutto jonnekin Etelä-Suomeen, joten en vielä tiedä päädynkö synnyttämään KSKS:ssa vai sitten uudella paikkakunnalla. Mutta toistaiseksi vielä jyvisläinen, kun tuo syksyn muuttoasia ei ole mitenkään varma.

Ikää 29v., esikoista odotan syntyväksi marraskuussa. Minunkaan kaveripiirissä ei ole muita odottajia, ainakaan tietääkseni...

njia ja bunny rv 21+4

 
Putsku Tarvittiinko lääkärin lausuntoa korvausten saamiseen tai muita dokumentteja? Kun KELAlta kyselin, olivat sitä mieltä, että jos menee "huvikseen" tutkimukseen (siis ei sairauksia tai epäilyä sikiön terveydentilasta) niin ei korvata... Onko tuo 4D-ultra kalliimpi kuin 3D?
 
mä varasin juuri sen 4D ultra ajan ja kyllä se valitettavasti taitaa ni olla ettei kela mitään korvaa koska mull amaksaa saman n.160e se ultra suomen terveystalolla ja minulle sanoivat kun kysyin et kela ei korvaa siitä 4d ultrasta mitää...

en tiiä jos menee siihen rakenne ultraan ihan tavallisee ni siitä ilmeisesti korvaa ja se on vissii halvempikin se ihan tavan rakenneultra... mut tälläistä tietoa mulla, rakenneultrasta en tiedä kun mulle kunta tarjoaa sen keskus-sairaalalla rv20
 
terve! lääkärillä tai neuvolassa vielä varmistamaton vauva (kohta rv6), mutta jos kaikki on kuten pitää, kiinnostaisivat "paikalliset kuulumiset" tosi paljon! bongasin helistimestäkin joitain samalla asialla olevia :LOL: harmittaa kyllä nuo ultrasäästöt jyväskylässä, kai se kannattaisi/kiinnostaisi sitten yksityisen puolella... koskahan viimeistään pitää mennä np-ultraan? entä rakenne?
 
NO vielä siitä 4d:stä. Käytiin siellä siis rv 20+0 elli rakenneultra-aikaan. Ja kyllä se KELA siitä maksoi 42,41 ?. Mulla on tässä kuitti, jossa koko kustannus 200 ? ja sitä sitten annettiin siellä suoraan tuo kela-korvaus. Eli ei tarvittu dokumentteja. Että näin meillä, en tiedä sitten jos menee myöhemmin ihan vaan "huvikseen". 4d:stä vielä että kannattaa varata ajoissa, voi olla ruuhkaa näin kesälomien aikaan...

aurinkoinen81: ootko ollut synnytysvalmennuksissa? Oliko millaisia jos olit? Meillä tulossa 3 käyntikertaa, jotka järjestetään äitiyspolilla..

Mahankasvua toivotellen
Putsku
 
skog Tervetuloa! Samoissa viikoissa taidetaan mennä :) Tosin enää en ole viikoistani(kaan) varma, tietenkin juuri viime kuussa olen jättänyt menkat merkkaamata ja nyt en ole varma alkupäivästä.. :ashamed:
Soittaessani neuvola-aikaa tohkeissani ilmoitin että kuun alussa niinkuin ne yleensä aina on, mutta sitten ynnäillin tuossa ja se taitaakin olla ainakin viikkoa aiemmin.. Pitäisköhän sinne soittaa vielä uudestaan? Aika on kuitenkin varattu 31.7 ja ultra 28.8.. Kai ne voi tuon ultran sit siirtää jos neuvolakäynnillä niin parhaaks kattovat.

Hyvin alkaa tämä uusavuttoman raskaus :LOL:
 
putsku tästä toisesta raskaudesta noihin valmennuksiin ei päästy ja kun esikoista odotin meidän neuvolassa oli tosi huono valmennus. Jotenkin tuntuukin nyt orvolta lähteä synnyttämään, mut eiköhän se hyvin mene kutenkin :)
 
yksi odottaja jyväskylän maalaiskunnasta. Tosin kesän vietän muualla mut syksyllä taas home sweet home. Esikoinen olis tulossa nyt rv 8+2 ja laskettu aika 13.2.2008.

Mä kävin ekassa ultrassa yksityisellä just to. Siellä se pieni 12mm alkio köllöttelia ja sydän löi lujaa. Olipa helpottavaa ku näki et kaikki toistaiseksi kunnossa.

Kyllä nuo kotitestit ovat tosi luotettavia. Varsinkin jos useampaan sen plussan saa. Onnittelut kaikille tuoreille plussaajille.
 
Olivia: Paljonko maksoi toi ultra yksityisellä? Mua ainaki harmittaa ku JKL tarjoaa vaan sen yhden ultran, haluisin aikasemmin varmistuksen, että kaikki on niinku pitää tässä vaiheessa. Missä muuten niistä monista maalaiskunnista asut? :p Me kun asutaan ihan yhden rajalla.. ;)

cicilisko: Kiitos! :heart:
 
Löytyipäs paljon jyväskyläläisiä!

Mulla on laskettuaika jo 22.8 eli reilu kuusi viikkoa jäljellä... Taisikin yksi heinäkuulainenkin tällä listalla olevan.

Ultrasta on ollu keskustelua ja me kävimme siis silloin vko 11 ultrassa neuvolassa. Sitten rakenneultrassa (tavallisessa) Mehiläisessä rv 19+ ja maksoi 60e. Neuvolassa lääkärissä käydessäni viikolla 27 lääkäri ultrasi yllätyksekseni ja silloin näytti vauva olevan viikkoa vanhempi mitä laskettuaika oli määritelty.
Katsotaan nyt miten tässä käy...

Onnea kaikille juuri plussanneille! :flower:

TinniPinni 33+4
 
Rhea: ultra maksoi täällä pohjois-suomessa suomen terveystaloon kuuluvassa firmassa 78?. Eipä siinä muuta katsottu kun just se että alkio on oikeassa paikassa ja sydän lyö. Ja sitten tuo koko eli mun vastasi suunnilleen laskettuja viikkoja. Tosin noin pienessä mittaheitot voi olla suuriakin kun mitattava on niin pienen pieni.

Todella epärailua että toiset saa jopa 3 ultraa ja me jyväskylän seudulla ei saada ku se yksi. Kyllä sitä varmaan on sitten siihen rakenneultraan mentävä ihan omakustanteisesti.

Palokassahan me asustellaan. Osuko lähelle?
 
tinnipinni joo mulla tosiaan laskettuaika jo heinäkuussa, huomenna menen äitipolli kontrolliin ja jos kaikki hyvin käynnistävät silloin :)
Kovasti jo odotan vauvan syntymistä vaikkakin sitä samalla myös vähän pelkään, esikoinen syntyi sektiolla ja nyt tuntuu hurjalle kun puhutaan käynnistämisestä. Mut eiköhän tuo synnytyskin hyvin mene.

Missä päin jyväskylää muut odottajat asuvat? Tämä kun on laaja alue? Ajattelin lähinnä löytyisikö ihan livenä seuraa ja vaunuttelemaan toki kans seuraa?
Me asustellaan kangasvuoren lähellä.
 
Aika kallista tuntuis olevan tuo ultraaminen. :/ Saa nyt nähdä haluaako sitä siitä huolimatta kurkata masuun enemmän ku kerran.

Me asustellaan nyt tällä hetkellä ihan tässä Palokan tuntumassa mut Jyväskylän puolella. Tosiaan neliöitä on hurjat 39 niin isompi on saatava kevääseen mennessä. Meillä kun asustaa kolme karvaistakin lasta. Oon muuten 25 ja mies 24. Mites muut?
 
juu no me mennääs inne terveystalolle siihe 4Dultraa ni siihen babyface tai joku tälläine ultra, eli meillä kunta tarjoaa sen rakenne ultran ni tää 4D on ns hupikäynti.. ja tosiaa 170e maksaa siitä kela ei korvaa mitään.. että näin..

sit oli kyselyä asuinpaikasta, me asutaa kans maalaiskunnan puolella, vaajakoskella, minä, mies ja karvainen lapsi.. meillä tällänen 60m2 kaksio et tällä kyllä pärjätää hienosti muksun syntymänkin jälkee ja ku on vielä eka kerroksen kämppä...

peikko ja veikko 13+2
 
Minä myös kallistelen siihen 4D:n suuntaan, jotenkin vaan tuntuu että kaikki mistä mielenrauhan kannalta on hyötyä, kannattaa..
Ei vaan meinaa malttaa sinne asti, tuntuu että vauva on todempi vasta kun on sydämenlyönnit kuullu, muutenkin tämä alku tuntuu tuskaisen epävarmalle ajalle.

Me asustellaan Ainolanrannassa, ja tilaa on kyllä riittämiin, 4H ja 100neliöö, tosin ikääkin on mulla jo 33 ja miehekkeellä 30. Tai täyttää 31.7, vähän harmittaa kun ois sinne asti kyenny pidättelemään kertomista niin ois ollu hauska synttärilahja :D

Mutta mun äidin synttärit on viikko ultran jälkeen, joten se lahja on jo valmiiksi mietitty!
 

Yhteistyössä