Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Jyvässeudulla nyyttiä odottavat:

2008

Äispyli........................................................................ LA 12/2008

Kyläläinen................23v............................................ LA 6.12.08




2009


Helmikuu:

Audriina...................23v.............................................LA 11.2.09


Maaliskuu:

Luovis.........................................................................LA 3.3.09

Mira86......................22v.............................................LA 10.3.09

Mömmis...................22v..............................................LA 21.3.09

Kutkuti......................20v.............................................LA 29.3.09

Huhtikuu:

Lennameli................21v.............Kuokkala...................LA 9.4.09

Mandor.....................20v............Halssila....................LA 28.4.09

Toukokuu:

Erika-.......................16v..............................................LA 2.5.09

Loorus......................25v............Huhtasuo..................LA 2.5.09

Heinäkuu:

Kukkaiskeiju................................................................LA 13.7.09

Nannuz....................19v.....Muurame..........................LA 20.7.09

Päärynärouva.............................................................LA

Outiko.........................................................................LA 29.7.09

Elokuu:

Pusukalatar....................Suolahti............................... LA 2.8.09

Mandy81........................Palokka...................................LA 3.8.09

Hemuli-79............29v.........Holsti............................... LA 5.8.09

Syyskuu:

Hensku00............25v.....Kuokkala............................. LA 22.9.09

Jhellu..........................................................................LA



Lokakuu:

Marraskuu:

Joulukuu:





Jyvässeudun äidit:

Hande........31v.... Poika 11/98, Poika 7/00, Tyttö 9/02 ja Poika 6/08

JanuLiitus....22v..........enkelipoika 04/05, tyttö 03/06, tyttö 06/08

Caffee81.....27v.........................................tyttö 10/05, LA 1.12.08

Moccakeiju................................................esikoinen -06, LA 11/08

Rouses......22v..........................................poika 04/06, poika 08/08

Pinja79........29v.....Pupuhuhta.............poika 03/06 ja poika 02/08

Hemuli80...28v.........................................poika -05 ja tyttö 3.9.08

Mökin muija.. 30v...............................-01, -04, -06 ja LA 21.3.2009

Koiramamma...23v.................Palokka.......................poika 09/2008

Ärrieri...........32v........................................................poika -97, LA

Eva86.........22v................................................................poika -08

SusseN.......29 v........................................ LA 24.4, esikoinen 03/97

Blackjoy.......25v..............................................................tyttö10/08

Ippu83.........25v...................................................... poika 15.10.08

Jenksu.........21v..........................................................tyttö 24.10.08

Murmeli84......24v...................Jyskä...............................Tyttö 09/08

Halinalle81....28v...........Lutakko......................poika -07, LA 12.6.09

Daizz.............26v............................................lapset -02 ja -03, -09

Nimra............26v..............Sulku..................................... tyttö 12/08

Merkkari.......24v........................................................poika 17.12.08

Lara79.......29v.............Palokka..................tyttö 10/07 ja LA 4.7.09

Milja-85....................23v.......Vaajakoski................... poika 29.12.09

Vartooja.............................Sulku..............tyttö 09/01 ja tyttö 05/06

Nipsuliina....29v........Tikkakoski..... lapset 8/05, 12/07 ja LA 29.8.09

Kirppiina...................25v.............................................. tyttö 27.9.08

Mrae........................ 25v............................................ tyttö 28.12.08

Saparo-81................27v.............................................tyttö 10.12.08

Pikkupeikko85........24v....Vaajakoski.........poika 11/07 ja LA 21.8.09

Lisuka...................................................esikoinen 02/08 ja LA 6.3.09

Beija.......................25.......Kypärämäki................poika ja LA 27.4.09

Nöttiäinen............esikoinen 04/07, enkelivauva 10/08 ja LA 29.9.09

Sativa......................21v....................Palokka...............

Eeva............................................................................tyttö 22.2.09

Ronjaneiti.....................................................................poika 8.12.08

Nessu86.................22v........................Kuokkala............tyttö 1.3.09
 
Täällähän on kaksin kappalein näitä joululahjan odottajia, muutoinkin näyttää tuo joulukuu olevan aika suosittu :D Täytyypä nyt kysyä että herättääkö tuo ajankohta joitakin erityisiä ajatuksia. Kenties pelkoja että syntyy 31. päivä?

Koiruus utelee
 
Onpas täällä paljon esikoisen odottajia

=)

Jännittääkö tai pelottaako teitä ensimmäisen odottajia tulevaisuus? Ku mä ihmettelen, ettei mua ainakaan vielä pelota/jännitä yhtään! Ei edes synnytys! On jotenki tosi levollinen ja rauhallinen olo. Kumma juttu, mutta kiva näin =)
 
Heippa! Onpas tosiaan joululahjan odottajia täälä :) Minä en ole kauheasti miettinyt tuota ajankohtaa milloin syntyy... Kunhan tulee terveenä maailmaan :) Ehkä siitä sitten myöhemmin saa muksulta kuulla miten ärsyttävää on olla syntynyt vuoden lopulla! :)

Ippu83 Kyllä välillä tulee sellaisia pelkotiloja, että APUA, miten kaikesta selvitään henkisesti,taloudellisesti, miten käy parisuhteen ym... Synnytys ei oikeastaan pelota eikä jännitä vielä, mutta tää odottaminen on jotenkin niin jännittävää ja pelottavaa välillä! Kun ei oikein osaa nauttia raskaudesta vaan kokoajan huolii että onko kaikki kunnossa jne... Perjantaina onneksi taas neuvola, missä saa sydänääniä kuunnella :) ja 29.7 olisi sitten rakenneultra.

Sapsi ja pieni 18+6
 
Sama täällä, ettei sillä ajankohdalla sillai ole väliä. Mutta varmasti saa kuulla myöhemmin siitä! Toisaalta kyllä toivon, että tulisi joko pari viikkoa ennen tai jälkeen la:n (24.12.).. Oli miten oli, joulu tulee jokatapauksessa olemaan hyvin erilainen kuin ennen =)

Synnytystä mietin jossain vaiheessa paljonkin, mutta nyt tuntuu, että alkaa jotenkin tottumaan koko ajatukseen. Välillä on jopa niin että pääsis jo koettamaan :)

Itsellä on huono olo väistynyt kokonaan, onneksi! Ja on paljon parempi olla, kipuja ei ole. Potkuja en tunne, mutta päivittäinen lepatus tuntuu.

Milja ja vaavi 16+6.. huomenna vaihtuukin jo viikko =)
 
Mä kans aattelen välillä, että kunpa jo pääsis koettamaan synnytystä =) Mut onhan se kuitenki niin ihmeellinen tapahtuma, että ei kai ne kivut ehkä tunnu niin kamalilta...Niin ehkä, hyvä puhua kun ei kokemusta ole. Toivossa on hyvä elää! :D

Huonot olot on mulla kans taakse jäänyttä elämää, ollu jo kauan. Tilalle on kyllä tullu monenmoista inhaa; närästystä, pohjekramppeja, kovia liitos?kipuja (vai mitä lie), selkäsärkyä ja mitähän vielä.. Mutta kaiken kestää kun muistaa mitä niistä seuraa :heart:

Viikkoja jo 23+3! Ohhoh!
 
Nimra
Hei, mä voisin kai liittyä tähän myös...

Eli olen 26 vuotias, esikoista odotellaan syntyväksi 6.12 ja ei siis aiempia lapsia. kaksi km on (keskeytynyt km) 11/05 ja (kemiallinen km) 10/07.

Nyt ollaan menossa viikoilla 19+4 ja siellä se pikkuinen jo kovasti pyörii ja potkii ja kovistelee äitiä, että jokos se nyt asettuis aloilleen =) Tässä on aloillaan menty (sairauslomalla), kun lääkäri epäilee, että vas jalan jänne ei olisi loukkaantumisen jälkeen kunnolla kiinni :(

Nimra&masunasu 19+4
 
Tervehdys! Nopea pyörähdys neuvola käynnistä, laittelen tiedot ja palaan paremmalla ajalla kommentaattoria leikkimään

Rv 32+0
painoa tullut + 646g/vko yht 11,3kg
RR 118/69
pissa puhdas
Sf-mitta 32,5 cm
lapsivedemäärä norm.
tarjonta RT
syke 135
liikkeet ++

Eli pentunen sitten ei päässyt kääntymään enää eilen vaan jökitti hyvään aikaa poikittain kunnes näköjään totes että ei pirulauta mahdu enää kääntymään ja hyvä niin. Oli koko eilisen mahanahka kipeä ja kuin tulessa, kiitos itsepäisen otuksen :kieh:
Joo kyllä tämä mukula tulee todennäköisesti olemaan aika tulisieluinen! Mies tuskailikin jo viime neuvolassa murrosikää ei sitten yhtään ajoissa!!! Sf- käyrästä ei voi muuta sannoa kuin viime kertainen eri terkkari sai sen menemään käyrän ylärajalle ( taisi vetää aika tiukan mitan ), noh nyt oli oma terkkari taas ottamassa lukemia ja käyrien yllä mennään että heilahti, taas! Pääasiahan on että se mitta on noususuhdanteinen mutta pentu on aika alhaalla jo joten olen valtava ja oikeesti mietityttää että mimmonen jättiläinen siellä kasvaa.

Nyt lepäämään!
Koiruus ja pentunen rv 32 :heart: Poksista vaan! :heart:
 
Helou!

Eipäs tässä mitään ihmeitä kuulu, nostelen hieman ku kolmos sivulla jo ollaan..

Pitkää päivää on tullu tehtyä töissä ja sen kyllä päivän päätteeks tuntee! Aika lailla saa seistä koko päivän niin jalat on turvonneet ku norsulla :LOL: Ja alaselkä niin kamalan kipee et auts! Ja sit, joka ikinen yö herään ainaki kerran noihin pohjekramppeihin :kieh: vali vali. Ei oo helppoo =)

Voi että mä ootan tuota 4d-ultraa ku kuuta nousevaa! Vielä vaan hieman epäröidään sitä, että kysytäänkö nöppösen sukupuoli vai ei...Saas nähä. Mut on niin mahtavaa päästä näkemään oma pieni rakas :heart:
 
Kuulumisia vähän täältäkin.

Ke-iltana iski taas migreeni ja mitään ei pysynyt sisällä to-pe..meinasivat laittaa pe tiputukseen, mutta päätettiin kuitenkin vielä kokeilla panacodilla. La-iltapäivänä särky sit loppu, onneks!! Migreeni on kyllä todella inhottava näin raskausaikana. Voi että mua alko ärsyttää kun yks kaveri kävi kylässä to ja kysyi, että onko tälläsessä nyt mitään järkee!! Sanoin sille, että kyllä tämä kaikki kuule sen arvosta on! Hohhoijaa :kieh:

Maha oli suht turvoksissa ennen tuota migreeniä, mutta nyt tuntuu, ettei siitä ole juuri mitään jäljellä, ärsyttävää..

Hei jos joku kaipailee ystäviä Jyväskylästä, niin olisin vapaaehtoinen =) Muutettiin tänne viime syksynä ja työkaverit on oikeastaan ainoat, joihin olen tutustunut. Eli maili näkyy vissiin profiilissa, se on myös mese, jos joku sitä käyttää.

Milja + vaavi 17+4
 
Et sitten Milja kysynyt kaveriltas että mitä hän ois ehdottanut järkevämmäksi? Vai olettiko oikeesti että toteat että hei ei ookkaa, päätänpä olla olematta raskaana :LOL:
Mullakin on äitikaveripula tai siis tosiasia on ettei niitä ole :( Noh olen ainakin säästynyt kaikilta kauhukertomuksilta synnytyksen osalta jne. Mutta kyllä sitä itse ainakin välillä kaipaisi samassa veneessä kelluvaa kaveria. Taidanpa laittaa sulle säkkipostia ensi viikolla kun olen ylhäisessä yksinäisyydessä täällä kotosalla...

Koiruus ja pentunen rv 32+4

P.s Profiilissa masupäivitykset jos jotain ne kiinnostaa :D
 
Ihana masu sulla Koiramamma! Musta oli kiva kun olin kotipaikkakunnalla pari viikkoo ja ihmiset ihasteli kovasti mun mahaa =) Se on kyllä jo tosi iso ja mä oon ylpee siitä!! :D

No olipas sun kaveri kovin ajattelevainen Milja! Mitä ihmettä se tommosta menee laukomaan! En ihmettele jos hermot meni! Ite oisin varmaan saanu ihan kamalan raivarin :kieh: No, mut tommosistahan ei kannata välittää mitään =)

Mustakin ois kiva saada täältä Jyväskylästä uusia kavereita! Melkein kaikki äitikaverit asuu muualaa ja ois tosi mukava saada samassa tilanteessa olevia uusia kavereita =) Mehän voitais vaikka nähdä ihan livenäkin joskus? Musta ois ainaki kivaa =)
 
Ilmoittaudun teidän remmiin kanssa :wave:
Itse 21 ja esikoisen la 21.11.
Laskettiin kaverin kanssa että rv olisi nyt kasassa n.14+? Ja sen perusteella laskettu la 21.1.09 mutta huomenna neuvolaan soitto ja ajanvaraus nopeasti että pääsen itse kärryille maha-asukin voinnista ja viikoista.. koska ollut hiukan epäselvää raskausaikaa tämä minun odottaminen :D Toivottavasti tulee tätä kautta saatua hiukan uusia ystäviä, olisi mukavaa käydä tämä uusi vaihde jonkun saman kokevan kanssa yhdessä :)
 
sativa laitoin sinut listalle ja muuttelen tietoja jos tarve vaatii... Tervetuloa vain pinoon ja onnea odotukseen! :hug:

Ippu mä olisin kanssa halukas näkemään ihan livenä. Vaikka ihan kahvittelunmerkeissä, mulle kävis varmaankin parhaiten ennen tuota LA:ta joka uhkaavasti lähenee :eek: :D Aika on kyllä hurahtanut ihan siivillä, hui kauhistus! Kiitos masukehuista! Mä kanssa olen kauheen ylpeä omasta röllöstäni ja kerrankin ei tarvii vedellä makkaroita sisuksiin kun kulkee julkisilla paikoilla :D

Koiruus ja pentunen rv 33 :heart: Viikot poksahtelee... :heart:
 
Huoh..tänään taas piti oksentaa, kun pää tuntu niin kummalta. Ei koske, mutta ei oo ihan "kirkaskaan". Neuvolassa kävin, niin arvot kyl kohdallaan ja sydänäänet kuului. Hierojalle varmaan pitäs mennä, jos vähän helpottais.

Ippu ja koiramamma Kyllä minunkin puolesta olis kiva nähdä joku kerta!! =)

Milja +vaavi 18 tasan
 
Neuvolaan soitin ja laskettuaika muuttuikin 15.1.09 :)
eli alkumetreillä vielä mennään.. tänään justiinkin mietin että sehän lilluu tuolla mahassa vielä n. puoli vuotta, mikä kuulostaa ihan hurjalta.

Minäkin tahdon lähteä kanssanne kahvittelemaan ja näkemään ihmisiä ihan oikeasti :D
 
Oltaisko me jonkun kotona vai ihan julkisilla paikoilla? Mä ehdottaisin että tuossa rallien jälkeen voisi olla hyvä aika treffailla...

sativa mä muutin sun la:n :) mä voin luvata sulle että se aika menee ihan hirveen äkkiä, mulla ainakin alkaa tulla pieni muotoista pakokauhua kun olen huomannut että oma la lähestyy ja vauva syntyy ihan oikeesti n.1kk päästä :eek: aapuuuva!!! Toisaalta sitä odottaa ihan kauheesti mutta toinen puoli taas on hirvittävässä epäuskon vallassa...

Milja tosi kurjaa tuo oksentelu ja pääkipuilu :hug:

Koiruus ja pentunen rv 33+1
 
Jep..tänään tähän mennessä ollut ainakin parempi päivä.

koiramamma sinulle on postia =)

Eikös me voitas tavata vaikka jossain keskustassa, kahvilassa tms? Kaikille vois olla helpointa/vaivatonta tulla paikalle..??

Musta kyl nyt tuntuu, ettei nää viikot mene millään eteenpäin. Tai sillai et kesä on jo kohta ohi, mutta rv:t ei vaan lisäänny :)

Meinasin eilen, et ostaisin laatikon mansikoita, mutta sittarilla oli 25,5 e niin jäi kyllä ostamatta!! :snotty: Jos ne viikonloppuna olis edullisempia, kun on hyvät ilmat ja kypsyyvät nopeemmin..

Milja +vaavi 18+1
 

Yhteistyössä