Juurihoidon jälkeen.. normaalia?

Kaunishäntäinen orava

Aktiivinen jäsen
01.01.1970
4 772
2
36
Mulla oli toissapäivänä juurihoito, joka meni tosi hyvin, eikä sen jälkeen oo ollut kipuja.. paitsi tänään. Hammasta ei säre, mutta kipu tuntuu vahvasti jos hammasta vähän painaa (tai vielä pahempana jos sillä yrittää purra jotain). Onko tää siis ihan normaalia, vai onkohan joku menny pieleen? : /

se tilapäinen paikka liian korkea tms.? Mulla ainakin oli ja just pureminen sattu ihan mielettömän paljon, kivut helpottui kokonaan vasta seuraavalla hammaslääkärikäynnillä kun paikka vaihdettiin. Hammaslääkärikäynneillä oli kolmisen viikkoa väliä ja sinä aikana välttelin sitten pureksimasta sillä hoidetulla hampaalla, tosin kun oli poskihammas kyseessä niin väkisinkin se tuntui. Buranaa ja buranaa...

[QUOTE="vieras";23998447]Onko siellä siis nyt lääkeaine vaikuttamassa vai laitettiinko jo pelkkä täyte sisään?[/QUOTE]

Lääkeaine. Syksyllä vasta pistetään täyte sisään. Tuota lääkeainetta mulla on ollu jo pari kertaa aiemmin, kun oon joutunu käymään päivystyksessä "ensiavussa", vasta toissapäivänä viilailtiin niitä kanavia auki.

Huspati Huta, hyvä tietää.Tuota puruarkuutta mulla on ollu ennenkin hampaissa paikkausten jälkeen ja ne on johtuneet liian korkeista paikoista, mutta jos tuo on juurihoidon jälkeen ihan normaalia, niin en siis soita hammaslääkäriin, vaan popsin pillereitä..

[QUOTE="...";23998454]se tilapäinen paikka liian korkea tms.? Mulla ainakin oli ja just pureminen sattu ihan mielettömän paljon, kivut helpottui kokonaan vasta seuraavalla hammaslääkärikäynnillä kun paikka vaihdettiin. Hammaslääkärikäynneillä oli kolmisen viikkoa väliä ja sinä aikana välttelin sitten pureksimasta sillä hoidetulla hampaalla, tosin kun oli poskihammas kyseessä niin väkisinkin se tuntui. Buranaa ja buranaa...[/QUOTE]

Niin, tuota mieki vähä mietin. Toisaalta hl mun mielestä katto aika tarkkaan sen, että paikka ei jää liian korkeaksi. Ärsyttää jos joudun taas lähtemään korjauttamaan jotain. :mad:

Kantsii soittaa sinne hammaslääkäriin ja kysyä. Toki jos siell on akuutti tulehdus päällä, voi toki olla kipeä muutamia päiviä, ennenkuin lääke alkaa auttaa, siis se lääke siellä hampaan sisällä

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;23998457:
Lääkeaine. Syksyllä vasta pistetään täyte sisään. Tuota lääkeainetta mulla on ollu jo pari kertaa aiemmin, kun oon joutunu käymään päivystyksessä "ensiavussa", vasta toissapäivänä viilailtiin niitä kanavia auki.

Huspati Huta, hyvä tietää.Tuota puruarkuutta mulla on ollu ennenkin hampaissa paikkausten jälkeen ja ne on johtuneet liian korkeista paikoista, mutta jos tuo on juurihoidon jälkeen ihan normaalia, niin en siis soita hammaslääkäriin, vaan popsin pillereitä..

Semmoisen 3-4 päivää on ollut arka, sitten loppunut. Olen välttänyt silloin napakkaa puremista sillä puolella. Kysyin siitä kerran hammaslääkäriltä ja piti tavanomaisena, kun ei ole jatkuvaa kipua eikä jatku kovin pitkään.

Yhteistyössä