L
"Liisa"
Vieras
Eikö jokainen voi fb: hen laittaa ihan sitä mitä itse haluaa. On lukijan vastuulla mitä kuvia katselee ja mihin kommentoi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja eikö tuo ole;24401737:juuri sitä oman itsen unohtamista, mistä varoitellaan aina. Joku päivä heräätte ja lapsenne ovat aikuisia, et tunnekaan kuitenkaan enää itseäsi? Mitäs nyt tehdään kun lapset lentäneet pesästä.. Aah, onhan ne lapsenlapset sitten joille menettää taas itsensä ja elämänsä!
Eikö kohtuus kaikessa olisi parempi?
Mun mielestä on kyllä omituista, miten äitiyttä poljetaan muutenkin maahan. Jos kirjoittaa lapsistaan paljon, MIKSI se kertoo, ettei naisella ole elämää? Eikö LAPSET ole tärkeintä äidin elämässä? Mun mielestä ainakin pitäisi olla. Jos nainen haluaa omistautua lapsilleen, olla kotiäitinä yms, mitä pahaa siinä voi olla? Miksi pikkulapsiaikana on PAKKO hakea muutakin elämää, ellei halua? Joillekin lapset ja se kotoisa arki riittävät vallan mainiosti, eikä ulkopuolisia harrastuksia esim. kaipaakaan.
Ja kaikkein omituisinta on, että tästä ärsyyntyy toinen äiti. Siis ihminen, jolla myös on lapsia.
Mun mielestä on säälittävää jos naisella ei ole elämässään muuta mielessä kuin äitiys ja ne omat pershetelmät. Toki oma perhe on tärkeä ja niistä lapsen saavutuksista sun muista on kiva JOSKUS kertoa facessa, mutta liika on liikaa. Muutakin elämää on.
Onhän tämä äiti paljon parempi kun ei "elä itseään lapsen kautta". Asiahan on fakta kun sen kerran on todennut.![]()
Ja kaikkein omituisinta on, että tästä ärsyyntyy toinen äiti. Siis ihminen, jolla myös on lapsia.
En ymmärrä tuota. Minkä kautta sitä omaa elämää sitten eletään, jos ei myös läheisimpien? Eikö jokainen luo identiteettinsä elämänsä eri osista? Olisi outoa, jos vanhempi ei liitä elämäänsä tärkeimpinä asioina myös niitä lapsiaan?
Tuokin vielä. Tosin jos palstaan on uskomista niin kaikki lasten tekemiset ja näkymiset tuntuvat ärsyttävän ennen kaikkea niitä toisia äitejä.
Mutta liekö sitten taustalla joku pelko että itsekin joutuu tuohon "lapsi-kuoppaan" jos ei pidä varaansa?
Ei nyt luulisi lapsille omistautumisen - varsinkin siis kun puhutaan pienistä lapsista - olevan mitenkään säälittävää niin kauan kun ihminen oikeasti nauttii siitä lastensa kanssa olemisesta. Säälittävältä tuntuisi se jos täytyisi väkisin olla erossa lapsista ja pitää yllä muuta elämää vain siksi ettei toisten silmiin näyttäisi siltä että elän nyt lasteni kautta.
Näinpä juuriJoillakin on vain sellainen harhakuva että "oikea elämä" on jotain mitä ei liitetä perheeseen tai lemmikkeihin. Elämä on elämää, se ei sulje mitään asiaa pois. Se kun kökit telkkarin edessä tekemättä mitään, on myös elämää, ei rikasta sellaista mutta siltikin.
Tätäkään ongelmaa ei Google+:ssa ole. Jos joku jauhaa jatkuvasti täyttä tuubaa, sen voi vaan heittää johonkin jauhaatylsääroskaa-piiriinsä. Ei tartte poistaa piireistä tai blokata kokonaan, säilyy sopu.
Itse mietin aina asian niin, että teen saman muille kuin itse toivon itselleni tehtävän.
Ymmärrän että haluaa kirjoittaa lapsistaan, jos muuta ei sillä hetkellä ole.
Mutta ketä kiinnostaa lukea muiden alle kouluikäisten lasten tekemisistä?
Itse mietin aina asian niin, että teen saman muille kuin itse toivon itselleni tehtävän.
Lapset ovat elämän tarkoitus, tärkeintä jokaiselle vanhemmalle. Mutta ei ketään vanhempaa OIKEASTI kiinnosta naapurin nikopetteri tai siskon jomppakalle. Aivan turha esittää niin.
Kirjoittaminen on ok, mtta pitää ymmärtää jos muita ei kiinnosta.Jos sinä et lue sivukaupalla toisten vekaroista aivan täpinöissäsi, ethän odota kenenkään olevan kiinnostunut tietämään yksityiskohtaisesti omasi nukkumis tai syömisrutiineista. tai muista "hauskoista" edesottamuksista.