Juuri sinä! Tyyppi, joka ei tee Facebookissa mitään muuta kuin jauhaa mukuloistaan! Olisi vähän asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on säälittävää jos naisella ei ole elämässään muuta mielessä kuin äitiys ja ne omat pershetelmät. Toki oma perhe on tärkeä ja niistä lapsen saavutuksista sun muista on kiva JOSKUS kertoa facessa, mutta liika on liikaa. Muutakin elämää on.

No onko se sitten sinun ongelmasi, jos jollain ei ole muuta mielessä kuin äitiys? Jos ei kertakaikkiaan tämän henkilön elämään mahdu muuta, niin miten sinä voit väittää että muutakin elämää on? Pitäisikö näiden henkilöiden kertoa sinun elämästäsi, vai?

mä päivitän statustani ehkä kerran viikossa, välillä siellä on lapsiin liittyvää, välillä koiraan, välillä työhön ja välillä ihan huuhaata.. en mäkään jaksaisi aina niitä sinkkuystävien ryyppäämään,krapulassa,maanantaihuoh, perjantai ryyppäämään juttuja, mutta en sentään ihan tuolla tavalla kuin sinä..

jokainen meistä voisi loukkaantua tiettyjen ihmisten päivvityksistä, mietitäänpä vaikka entistä alkoholistia, joka lukee jokapäivä kavereidensa kännäyspäivityksiä..hänestä voi tuntua pahalta.. eli päivittää mistä tahansa niin aina on joku, jota se saattaa ärsyttää.

[QUOTE="vieras";24399571]Ei, vauvan tai pikkulapsen äideillä usein EI OLE muuta elämää. Mihis mä lapset laitan että voin elää sitä muuta elämää? Mies tekee 14-tuntisia työpäiviä. Mulla 1- ja 2-vuotiaat vastuullani koko ajan. Joskus saan itelleni 10-minuuttia omaa aikaa. En valita, tämä vaan on todellisuutta eikä yhtään säälittävää.[/QUOTE]

Kai sinulla on joskus viikonloppu vapaa, siis etta miehesi hoitaa lapset, ja lahdet vaikka ystavan kanssa Pariisiin (siis vaikka esimerkkina). Kylla talla pikkulapsen aidilla ainakin on elamaa.

[QUOTE="vieras";24399565]No kivempi niitäkin on lukea kuin jatkuvaa "paska ilma,paska päivä,oon kipeenä,joka paikkaan koskee,vituttaa,tylsää" -juttuja.[/QUOTE]

No tollasia maailman murjomia mulla ei onneksi kavereissa olekaan. Ja itse en edes mene faceen jos mieli on maassa. Se ei ole mikään valituspaikka.

Mun mielestä on säälittävää jos naisella ei ole elämässään muuta mielessä kuin äitiys ja ne omat pershetelmät. Toki oma perhe on tärkeä ja niistä lapsen saavutuksista sun muista on kiva JOSKUS kertoa facessa, mutta liika on liikaa. Muutakin elämää on.

No ei kaikilla vaan ole. Jos on yksinhuoltajana tai muuten kotiäitinä paljon kotona yksin lasten kanssa, niin ei sitä muuta elämää sitten juurikaan ole. Omalla kohdallani ei ihan näin ole, mutta on joskus ollut. Mulle on ihan sama mistä kukin fb:ssa kirjoittaa, jos mua jotenkin ärsyttää tai harmittaa se, niin voin aina poistaa ko ihmisen kavreistani tai blokata hänen juttunsa uutisvirrasta. Ainakaan SIKSI kenenkään ei tule lopettaa lapsistaan kirjoittamista, että kavereissa ehkä mahdollisesti on joku tahattomasti lapseton henkilö.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Alkuperäinen kirjoittaja tägi harmaana;24399455:
Minulla on sanottavaa! Tunnistan itseni tuosta... ja voin jopa ehkä hieman sinulle selittää nyt mistä tällainen johtuu.

1.Olen ylpeä lapsestani ja jokaikisestä sanasta/askeleesta/hymystä/halista tms. HALUAN kertoa sen kaikille
2.Olen kotona kaikki päivät,ja seuraan lapseni toimintaa,mistä muusta voisin päivittää? kiinostaisiko enemmän millaista pyykkiä pesin?
3.En pääse juhlimaan/en nyt opiskele/ole töissä joten en voi oikein keksiäkkään noista aiheista kerrottavaa
4.Listallani on ihmisiä jotka asuvat kaukana joita kiinnostaa. Sukulaisia näet. Ja ne joita ei kiinnosta voi piilottaa julkaisuni. Ei ole minun ongelmani.
5.Koska lapsi on tällä hetkellä minulle kaikki kaikessa niin kerron varmasti jatkossakin kaikesta hassusta ja ei niin hassusta.

Selvensikö? Eli jos on kotiäiti ja vielä ajokortition niinkuin minä niin ei oikeasti ehkä ole mitään muuta kerrottavaa! Minä myönnän olevani tällä hetkellä kauhean kateellinen niille jotka kertoo menoistaan ja jutuistaan ja jos joku on kateellinen minun elämälle ni kivat sille. Silti aion jatkossa kertoa tuosta elämäni parhaasta asiasta.

Minusta kuulostaa surulliselta, että sinulla ei todella ole muuta elämää kuin lapsesi :( Hän on tärkeä, tottakai, maailman tärkein, mutta muista hoitaa myös itseäsi ja ymmärrä, että kaikki eivät ole välttämättä kiinnostuneita lapsesi hymystä jne. Niitähän voit tallentaa omiin muistoihisi vaikka päiväkirjaan ja valokuvakansioon =)

[QUOTE="vieras";24399571]Ei, vauvan tai pikkulapsen äideillä usein EI OLE muuta elämää. Mihis mä lapset laitan että voin elää sitä muuta elämää? Mies tekee 14-tuntisia työpäiviä. Mulla 1- ja 2-vuotiaat vastuullani koko ajan. Joskus saan itelleni 10-minuuttia omaa aikaa. En valita, tämä vaan on todellisuutta eikä yhtään säälittävää.[/QUOTE]

Totta. Tällä hetkellä minullakaan ei ole muuta elämää kuin mieheni ja kolme lasta joista nuorin 3kk. Sitten kun palaan töihin niin on muutakin, mutta tämä on nyt tätä ja kyllä minun ystäväni sen hyvin ymmärtävät.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24399579:
No onko se sitten sinun ongelmasi, jos jollain ei ole muuta mielessä kuin äitiys? Jos ei kertakaikkiaan tämän henkilön elämään mahdu muuta, niin miten sinä voit väittää että muutakin elämää on? Pitäisikö näiden henkilöiden kertoa sinun elämästäsi, vai?

Ei ole onneksi mun ongelmani, mutta siitä huolimatta säälin heitä. He ovat säälittäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24399579:

En ole kirjoittaja, mutta kerronpa miksi se arsyttaa. Ensinnakin kuka tahansa ihminen on arsyttava joka puhuu suunnilleen vain yhdesta aiheesta, toisekseen toisten lapset eivat yleensa kiinnosta ihmisia. Kolmanneksi vaikka olisi vain neljan seinan sisalla, niin kai sita muutakin puhuttavaa on kuin lapset

Ei saa kirjoittaa työjuttuja. Joku pitkäaikaistyötön voi loukkaantua. Ei saa kirjoittaa miehestään,joku ikisinkku voi pahoittaa mielensä. Ei saa laittaa lemmikkien kuvia,joku allergikko vetää herneet nenään. Ei saa kertoa ostoksistaan,joku vähävarainen suuttuu.

Mä oon kyllä vähän sitä mieltä,että se joka jutuista pahoittaa mielensä on sit se osapuoli joka kaveruuden katkaisee. On ihan mahdotonta miettiä mistä kukakin voi vetää herneet nenään,koska kuten sanoit,jutut näkyvät monille kymmenille tai jopa sadoille ihmisille joita ei kerta kaikkiaan voi miellyttää samalla tavalla samaan aikaan.

[QUOTE="hmmm";24399593]Minusta kuulostaa surulliselta, että sinulla ei todella ole muuta elämää kuin lapsesi :( Hän on tärkeä, tottakai, maailman tärkein, mutta muista hoitaa myös itseäsi ja ymmärrä, että kaikki eivät ole välttämättä kiinnostuneita lapsesi hymystä jne. Niitähän voit tallentaa omiin muistoihisi vaikka päiväkirjaan ja valokuvakansioon =)[/QUOTE]

Mikä saa ihmisen ajattelemaan, että henkilö, joka kirjoittaa fb:iin lapsistaan olettaa kaikkien kavereidensa olevan ylisuperhyperkiinnostuneita juuri hänen lapsestaan? Jos sinä kirjoitat jonkin päivityksen, oletatko todella, että kaikki kaverisi ovat tästä päivityksestä riemuissaan?

Musta on ihan normaalia, että esim. äitiyslomalla se vauva on iso osa äidin elämää ja luonnollisesti silloin tulee puhuttua paljon lapsesta. Musta on paljon surullisempaa, jos pienen vauvan äiti itkee joka viikonloppu päivityksissään sitä, miten ei pääse baariin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24399608:
Hei te, joilla ei ole muuta elämää kuin lapset. Ettekö edes ajattele muita juttuja? Facebookhan on oiva paikka jakaa ajatuksia. Mua ei siis haittaa lapsipäivitykset, tuli vain mieleen...

ajattelen kyllä muita juttuja ja kirjoittelenkin muita juttuja ja vastailen muille ja osaan puhua puhelimessakin muusta kuin lapsistani. Päivitykset nyt vaan aika usein koskevat lapsiani tai kotona olemista.

Lukematta muita kommentteja:
Mua kanssa riepoo yksi nainen, jonka naama tulee AINA ruudulle, kun avaan facebookin.
Hän siis kirjoittaa, jos leipoo sämpylöitä, vaihtaa verhot, käy kaupassa tai vastaa puhelimeen.
En tiedä, kuinka tuon sais pois näytöltäni, etten loukkaisi ketään...

Mulla on ystävä joka kirjoittaa facebookiin oikeastaan vaan lapsijuttuja. Joskus jotain reissuista tms.,mutat yleensä lapsista. Syy: Liittyi facebookiin lähinnä sen takia että sukulaiset asuvat kaukana ja se on kätevä tapa jakaa kuulumiset reaaliajassa. Mut pitääkö muiden kaveripyynnöt torjua vain siksi,että tietää kertoilevansa lähinnä perheensä kuulumisia? Vai pitäiskö näille kaveripyynnön laittaneille lähettää joku pahoitteluviesti että kun päivitykset nyt on mitä on? Miks kenenkään pitäis selitellä omia päivityksiään kellekään?

Itse käyn töissä ja harrastan,mutta en tosiaan joka kerta jaksa kirjotella sinne että "meen zumbaan,tulin zumbasta,huomenna töihin ja zumbaan". Kun sitä se mun elämä nyt valitettavasti on :D Töitä,kotia ja harrastusta.

[QUOTE="hmmm";24399593]Minusta kuulostaa surulliselta, että sinulla ei todella ole muuta elämää kuin lapsesi :( Hän on tärkeä, tottakai, maailman tärkein, mutta muista hoitaa myös itseäsi ja ymmärrä, että kaikki eivät ole välttämättä kiinnostuneita lapsesi hymystä jne. Niitähän voit tallentaa omiin muistoihisi vaikka päiväkirjaan ja valokuvakansioon =)[/QUOTE]

Siinä ei ole mitään surullista. Surullista oli se miten kauan yritettiin tehdä lasta. Oisit sillo nähny mun päivitykset.... Minua ei kiinnosta tippaakaan jos jotain ei kiinnosta. Tiedän kuitenkin että nää muissa maissa asuvat siskoni ovat kiinnostuneita ja ihan heidänkin takia kerron tärkeät kehitysaskeleet. JA laitan kuvia. En todellakaan tehnyt tuota lasta siksi että en koskaan saisi hänestä mitään mainita. JA toki minä kaipaan vapaata ja muutakin puhuttavaa kun lapsi,mutta kun se ei ole mahdollista,niin nautin jokaikisestä hetkestä ja kirjotan facebookkiin. Olen sinne muuten päivittänyt että jos ei kiinnosta ni voi poistaa aivan huoletta.

Musta on ihan normaalia, että esim. äitiyslomalla se vauva on iso osa äidin elämää ja luonnollisesti silloin tulee puhuttua paljon lapsesta. Musta on paljon surullisempaa, jos pienen vauvan äiti itkee joka viikonloppu päivityksissään sitä, miten ei pääse baariin. :whistle:

Miksi aina rinnastetaan joko superäitiys tai baarissa ramppaaminen? Onko ne kaksi ainoastaan sitä elämää eikä mitään muuta ole olemassakaan? Voin täsmentää tätä omaa mielipidettäni sillä, että mikä tahansa yhden asian jauhaminen facessa tökkii. Ei kai kukaan ainoastaan ryyppää? Tai tee vain työtä, ei muuta? Eläinrakkailla pitäis olla myös muita kiinnostuksen kohteita, samoin jos kirjoittaa pelkästään kirppislöydöistä niin ei se jaksa kiinnostaa muita. Peräänkuulutan siis monipuolisuutta, erilaisia päivityksiä! En jaksa uskoa että jollain on elämässään vain 1 asia!

En ole kirjoittaja, mutta kerronpa miksi se arsyttaa. Ensinnakin kuka tahansa ihminen on arsyttava joka puhuu suunnilleen vain yhdesta aiheesta, toisekseen toisten lapset eivat yleensa kiinnosta ihmisia. Kolmanneksi vaikka olisi vain neljan seinan sisalla, niin kai sita muutakin puhuttavaa on kuin lapset

Ehkä minussa on jokin asetus vinossa, kun en kyllä voi kuvitella ärsyyntyväni aiheesta, joka ei minua kiinnosta ja voin sen ohittaa hiirtä skrollaamalla.

Eikös jokainen kerro itselleen tärkeistä jutuista siellä facebookissa? Ja eikös niistä samoista itselle tärkeistä asioista jutella ihan livenäkin? Miten ihmeessä olet edes ystävystynyt sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa sulla ei ole mitään yhteistä säveltä?

Ja kuka sen määrää, mistä saa facebookissa hehkuttaa? Minä luen mieluiten lasten tekemisistä kuin ryyppyreissuista, koirista tai työstressistä, mutta tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja ystävinäni on monenlaisista asioista innostuneita ihmisiä ja näin ollen myös facebookin etusivuni sisältää myös hehkutusta ja harmitusta näistäkin asioista. Hyvä niin.

Pysytelkää ystävinä vain itsenne kaltaisten kanssa, jos on niin kovin vaikeaa kestää eriäviä kiinnostuksia ja mielipiteitä.

Minusta se kuulostaa ennen kaikkea normaalilta. :) Ihmisen elämä koostuu vaiheista, ja kotiäitiyskin on yksi vaihe. Se harvalla kestää koko elämää. Myöskin tarve hakea hväksyntää, ymmärrystä ja vertaistukea sosiaalisen verkon kautta on hyvin tavallinen ilmiö. Laumakäyttäytymistä. Itsensä hoitaminen onnistuu kotiäidiltäkin silloin kun ollaan kotona ja lasten kanssa, se ei ole mitenkään poissuljettu asia kotiäitiyden kanssa :) Musta on myöskin luonnollista, että ihmisiä kiinnostaa eri asiat. En mä silti katso, että mä olen mikään sanomaan, että jonkun toisen, elämäänsä tyytyväisen ihmisen elämä on surullista siksi, että minä en ehkä nauttisi sellaisesta elämästä. Mulla on monenlaisia fb- ja muunkinlaisia kavereita. Jotkut kirjoittaa töistään, jotkut eläimistään, jotkut musiikista, jotkut elokuvista, jotkut bailaamisesta, jotkut koulusta, jotkut lapsista. Tärkeintä on että he itse nauttivat elämästään, ei se, pidänkö minä heidän elämäänsä surullisena tai viestejään ärsyttävinä.

Yhteistyössä