Juu, tästä aiheesta löytyy kyllä vanhojakin ketjuja mutta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku nainen

Vieras
...mitä syntymäpäivälahjaksi miehelle?

Hän on 30+. Vaikeinta tässä on päätellä minkä arvoinen lahja on kohtuullinen kun suhde on vielä aika tuore. Olemme seurustelleet noin 4 kk. Tiedän ettei lahjan hinta ole tärkeintä, mutta ostaisin mieluummin sen kalliin kultaketjun vasta sitten kun suhde on vähän vakinaistunut :)

Vaatteita en mieluiten osta kun en halua antaa hänelle sellaista kuvaa että alan muuttamaan hänen tyyliään. Toisaaltaan hänen tyylinsä on sellainen että hänelle olisi helppo ostaa jokin vaate josta hän varmasti pitäisi...

Onko esim. jokin sopivan kallis partavesi liian klassinen ja tylsä lahja?

Kaikki asialliset vinkit tervetulleita!
 
Mielestäni suhteen alussa ei kannata pistää överiksi lahjan hinnassa, eikä ostaa mitään liian prameaa/kallista, ettei vastapuoli ahdistu ja saa paineita, eli itse olen päätynyt n. 10-15 euron lahjoihin jos suhde on alle vuoden vanha ja yleensä ostanut jotain tarpeellista (olen hyvä kuuntelija ja pistän mieleeni mitä toinen haluaa - eli ehkä poikakaverisi jutuista saattaisit saada vinkkejä) tai iloa tuovaa ja hymyä herättävää. Kallein ostos lahjamielessä lienee 25-35 e mutta tähän en ihan ensi kuukausina päätyisi. Ostelen kyllä niitä "lahjoja" ilman syytäkin eikä suhteen vanhetessa sillä hinnalla ole enää niin merkitystä.
 
Jos pitäydyt vähän "tylsissä" lahjoissa esim. partavedessä, niin on pienempi riski epäonnistua kuin jos ostat esim. CD:n tai kirjan. Voit tietysti viedä hänet vaikka leffaan ja syömään synttäreiden kunniaksi, jos et osaa ostaa mitään tavaraa. Jos mies tykkää lukea lehtiä, niin lehtiä voi ostaa esim. puolen vuoden määräaikaistarjouksen (esim. Aku Ankka, Tekniikan Maailma, Soundi).

Itse en osta alkoholijuomaa enkä tupakointiin liittyvää tavaraa (esim. sytkäri), koska en itse harrasta sen paremmin alkoilua kuin tupakointiakaan, mutta nehän ovat yleisesti ottaen suosittuja lahjoja.

 
Hän on kiinnostunut vanhoista jenkkiautoista. Olisiko jokin pienoismalli (koristamaan esim. kirjahyllyä) hyvä lahjaidea vai onko se "lapsellista"? Hänellä on myös keittiössään tiettyyn arabia-astiastoon kuuluvia astioita. Nainen varmaan ilahtuisi jos saisi astiastoon kuuluvan kahvimukin, mutta voiko miehelle ostaa sellaista...? Olisi kiva saada myös miehiltä mielipiteitä (paitsi niiltä jotka ehdottavat pillun antamista jne.). Onko esim. nahkavyö, kaulakorun riipus (tai muut komisteet) "vaarallinen" lahja siinä mielessä että mies ottaisi sen merkkinä siitä että nainen yrittää muuttaa hänen olemustaan.

Lisää vinkkejä, alkaa olla kiire! :)
 
Kyllä voit ostaa miehelle astiastoon kuuluvan kahvimotin tms eikä harrastukseen liittyvät asiat, koristeesineet ole koskaan huono ajatus. Voisit lähteä siltä pohjalta kauppaan ja pitää silmäsi auki. Monesti olen itse lähtenyt ostamaan jotain muuta kuin mihin olen lopulta päätynyt. Ne ideat saa parhaiten siellä tavarameren paljoudessa.

Riipusta en ehkä uskaltaisi mennä miehelle ostamaan ellen olisi aivan varma, että hän siitä pitää. Muussa tapauksessahan siinä tulee paineita toiselle pitää korua josta ei ehkä pidäkkään.
 
Mie sai sellaisen isooon kahvee mukin, jossa oli syrän ja siinä seiso notta :Minä rakastan sinua. Nii ja tietenkii muutenkii, vaikka sitä riittää kyl, mutta siltikii.
 
Minä olen ostanut vastaavassa tilanteessa yhden punaisen pitkävartisen ruusun ja jotain pientä kivaa lisäksi esim. viinipullon. Ruusun olen muistaakseni antanut kolmelle eri miehelle vuosien saatossa ja yllätyksekseni kaikki ovat olleet saamastaan ruususta positiivisesti yllättyneitä.
 
osta tai tee jotain hauskaa joka on ihan teidän juttu - liittyy esim. johonkin tapahtumaan suhteessanne. älä unohda kukkia, miehet on liikuttavan iloisia kukista!
 
Ei naisen kannata miehelle ostella lahjoja.
Ainakin vähimmäisenä nyrkkisääntönä ettet osta miehelle lahjoja ennenkuin hän on on ostanut lahjan sinulle.
Paljon kertoo nykynaisten alistuvuudesta miehiä kohtaan se kun täällä harvemmin yksikään mies kyselee mitä ostelisi naiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iso nainen:
Ei naisen kannata miehelle ostella lahjoja.
Ainakin vähimmäisenä nyrkkisääntönä ettet osta miehelle lahjoja ennenkuin hän on on ostanut lahjan sinulle.
Paljon kertoo nykynaisten alistuvuudesta miehiä kohtaan se kun täällä harvemmin yksikään mies kyselee mitä ostelisi naiselle.

Olen jo saanut mieheltä lahjan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja iso nainen:
Ei naisen kannata miehelle ostella lahjoja.
Ainakin vähimmäisenä nyrkkisääntönä ettet osta miehelle lahjoja ennenkuin hän on on ostanut lahjan sinulle.
Paljon kertoo nykynaisten alistuvuudesta miehiä kohtaan se kun täällä harvemmin yksikään mies kyselee mitä ostelisi naiselle.

Olen jo saanut mieheltä lahjan.

No sehän on hienoa. Mutta tiedä yksi asia miehistä: kun mies rakastaa ja antaa, hän ei odota vastalahjaa, koska se meenee muuten kilpailuksi. Osta kortti, ruusu ja suklaalevy, jos on pakko jotain.
Itselläni tapana unohtaa miehen synttärit nyt 10. vuosi menossa, ja miehen lahjat vain paranee.
Mies ei elä lahjoituksilla, ja jos elää ei ole oikea mies vaan nössö- tosimies ei edes tiedä omaa syntymäpäiväänsä, se on vain numerosarja joka pitää tarkistaa ajokortista kysyttäessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ISO NAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja iso nainen:
Ei naisen kannata miehelle ostella lahjoja.
Ainakin vähimmäisenä nyrkkisääntönä ettet osta miehelle lahjoja ennenkuin hän on on ostanut lahjan sinulle.
Paljon kertoo nykynaisten alistuvuudesta miehiä kohtaan se kun täällä harvemmin yksikään mies kyselee mitä ostelisi naiselle.

Olen jo saanut mieheltä lahjan.

No sehän on hienoa. Mutta tiedä yksi asia miehistä: kun mies rakastaa ja antaa, hän ei odota vastalahjaa, koska se meenee muuten kilpailuksi. Osta kortti, ruusu ja suklaalevy, jos on pakko jotain.
Itselläni tapana unohtaa miehen synttärit nyt 10. vuosi menossa, ja miehen lahjat vain paranee.
Mies ei elä lahjoituksilla, ja jos elää ei ole oikea mies vaan nössö- tosimies ei edes tiedä omaa syntymäpäiväänsä, se on vain numerosarja joka pitää tarkistaa ajokortista kysyttäessä.

Noh, ei tarvi alata opettamaan mulle mitään miehistä. Itselläkin 10 v. suhde takana. Et kai vaan ole kateellinen kun mulla on uusi mies ja alkuhuuma päällä eikä ole suurempia ongelmia kuin mitä ostais lahjaks? ;)

No ei kait...sori
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ISO NAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja iso nainen:
Ei naisen kannata miehelle ostella lahjoja.
Ainakin vähimmäisenä nyrkkisääntönä ettet osta miehelle lahjoja ennenkuin hän on on ostanut lahjan sinulle.
Paljon kertoo nykynaisten alistuvuudesta miehiä kohtaan se kun täällä harvemmin yksikään mies kyselee mitä ostelisi naiselle.

Olen jo saanut mieheltä lahjan.

No sehän on hienoa. Mutta tiedä yksi asia miehistä: kun mies rakastaa ja antaa, hän ei odota vastalahjaa, koska se meenee muuten kilpailuksi. Osta kortti, ruusu ja suklaalevy, jos on pakko jotain.
Itselläni tapana unohtaa miehen synttärit nyt 10. vuosi menossa, ja miehen lahjat vain paranee.
Mies ei elä lahjoituksilla, ja jos elää ei ole oikea mies vaan nössö- tosimies ei edes tiedä omaa syntymäpäiväänsä, se on vain numerosarja joka pitää tarkistaa ajokortista kysyttäessä.

Noh, ei tarvi alata opettamaan mulle mitään miehistä. Itselläkin 10 v. suhde takana. Et kai vaan ole kateellinen kun mulla on uusi mies ja alkuhuuma päällä eikä ole suurempia ongelmia kuin mitä ostais lahjaks? ;)

No ei kait...sori


No en ole kateellinen, siitä että nainen 10 vuoden seurusteluhistorian jälkeen joutuu keskustelufoorumilta kysymään mitä ostaa omalle 4kk miehelle syntymäpäivälahjaksi...

Enkä todellakaan ole kateellinen siitäkään, kun mietit orjallisesti ettet vain anna vaikutelmaa että haluaisit muuttaa miestä...kuitenkin haluat, pääasia että mies ei tiedä ja alkuhuuma säilyy.
 
ja kieli poskella, jos ostat partavettä niin osta sellaista mitä itse jaksat haistella...
sitä se sitten lotraa päähänsä ..tai vielä pahempaa: ei käytä, tai joutuu pakkorakoon että on käytettävä koska hajukkaan lahjan nainenkin tuntee
 
Mä tein kerran synttärikakun (semmosen pikkuisen). Ja odotin miestä reissustaan...

Iltapimeässä kymmenen aikaan sytytin kakun kynttilät ja toinen oli ihan kyynelissä, kun kukaan ei kuulemma koskaan...

No, häneen se teki vaikutuksen. Suhde päätyi sittemmin umpikujaan juuri noista työajoista, mutta kaikkea ei voi saada.
 
Naisen, joka aikoo ostaa miehelle lahjaa, on turvallisinta noudattaa näitä perusohjeita:

1
Jos et tiedä, mitä ostaisit, voit aina ostaa akkuporakoneen. Ei haittaa, vaikka hänellä olisi jo sellainen. Eräälläkin on jo 15 erilaista, mutta hän ei valita. Miehellä ei milloinkaan voi olla liikaa akkuporakoneita

2
Jos sinulla ei ole varaa akkuporakoneeseen, osta mikä tahansa työkalu. Miehet rakastavat työkaluja: ”Hei Arska, voisitko lainata minulle kuusioavaimiasi?” ”Joo, tarvitsetko enää ulosvetäjääni?”

3
Jos rahat ovat tosiaan vähissä, osta mitä tahansa hänen autoonsa. Vaikka jäänraaputin, pieni pullo jäänestoa tai ilmanraikastin. Miehet rakastavat lahjoja autolleen.

4
Voit aina ostaa yleiskaukosäätimen varalle TV:tä varten. Jos käytettävissäsi on paljon rahaa, osta hänelle isoruutuinen TV, jonka kulmaan voi avata toisen kanavan näkyville. Katsele kuinka hän vaihtaa ja vaihtaa ja vaihtaa kanavia…

5
Älä milloinkaan osta miehelle sukkia. Älä osta hänelle solmioita. Äläkä ikinä osta hänelle kylpytakkia. Miehiä ei ole suunniteltu käyttämään kylpytakkeja.

6
Osta miehelle tarrakirjoittimia. Tämä on lähes yhtä hyvä lahja kuin akkuporakone. Parissa viikossa mies on kiinnittänyt tarroja lähes kaikkialle. ”Sukat, Shortsit, Kupit, Ovi, Lukko, Lavuaari…” Huomaathan idean?

7
Älä osta miehelle deodoranttia, partavettä tai muutakaan hajustetta. Mies ei milloinkaan haise. Hän on ainoastaan maanläheinen.

8
Hyvä paikka ostoksille on rautakauppa. Lähes mikä tahansa käy. Ei haittaa, vaikka mies ei tarvitsisikaan sitä. ”Tämähän on istukkasovitin pystyporakoneeseen. Vau, kiitos!”

9
Älä milloinkaan osta miehelle mitään, mikä edellyttää itse kokoamista. Se pilaa vain hänen päivänsä ja osia jää aina yli.

10
Miehet rakastavat vaaraa. Siksi he kokkaavat mieluummin grillillä kuin keittiössä. Osta miehelle kaasugrilli, jossa on jättikokoinen kaasusäiliö. Vihjaise hänelle, että letkussa saattaa olla vuoto. ”Vau, tämä on jännää! Kuka haluaa grillatun pihvin?”

11
Liput jääkiekko-otteluun ovat hyvä lahja. Ringette-lipuilla ei ole samaa vaikutusta.

12
Miehet rakastavat moottorisahoja. Älä ikinä milloinkaan osta miehelle moottorisahaa! Jos et arvaa miksi, katso ohjetta numero 6, jossa kerrotaan mitä tapahtuu tarrakirjoittimella.

13
Milloin tahansa on turvallista ostaa kottikärryt tai alumiinitikkaat. Tikkaiden tulee kuitenkin olla jatkettavaa mallia, eikä milloinkaan ns. keittiöjakkaramallia.

13
Köyttä voi aina ostaa. Mikään ei osoita ystävyyttä niin paljon kuin se, että antaa lahjaksi sata metriä kahden sentin paksuista manillaköyttä.
 
Leivo miehelle joku tosi tosi herkullinen täytekakku tai suklaakakku! Siihen ei mene paljon rahaa, mutta ajatus on kaunis ja se on sinun tekemäsi ja tuo varmasti iloa!:)
 

Similar threads

Yhteistyössä