juttelin v.lestadiolaisen kanssa kuolemasta...ja olen järkyttynyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me vanhoillislestadiolaiset uskomme siten, että Jumala on luonut meidän kaikkien elinpäivät ja tietää ne, vaikka emme olisi vielä syntyneetkään. Käytännössä siis myös jokaisen lähtöpäivä on jo tiedossa, vaikkakaan ei meillä itsellemme.

Totta kai terveelliset elämäntavat vaikuttavat omaan terveyteen ja siten elämänlaatuunkin. Mutta on myös asioita, joihin ei voi vaikuttaa ja ajattelemme että vaikka oma toimintamme voi parantaa tai huonontaa esim omaa terveydentilaamme, on kaikki lopulta Taivaan Isän kädessä. Me voimme olla turvallisin mielin ja luottaa siihen että Taivaan Isä johtaa elämämme oikein, juuri niin kuin sen pitää mennäkin.

T. Vl-äiti

Mä oon luullu et enempi tai vähempi kaikki uskikset uskoo et Jumala on suunnitellut kaikkien elämän kulun ja pituuden.... Eli myös sen tuleeko jostain juoppo vaiko ei??

Eli uskovaisten mielestä kuolinpäivä tulee olemaan aina sama, jos et pilaa terveyttäsi päihteillö niin silti sitten kuolet samana suunniteltuna päivänä vaikka terroristi-iskussa tai kotiväkivallan seurauksena. Ihmisten omilla valinnoilla ei ole mitään merkitystä elämän pituuteen? Kauheaa soopaa sitä ihmisille syötetäänkin. .. Onhan se jälkeen jääville tietty helpompi olla välittämättä ja päästä surusta yli asenteema herra antoi herra otti...

Totta kai esim. elintavat vaikuttavat terveyteen, joka taas on sidonnainen elinikään.

Ihmisellä on vapaus valita, miten toimii. Eläköön terveellisesti vaiko ei.

Uskovainen luottaa siihen, että Jumala johdattaa elämänpolun juuri niin kuin sen täytyy mennäkin.

En ajattele etteikö ihmisen omat valinnat vaikuttaisi, mutta ajattelen omalla kohdallani monien tapahtuneiden asioiden olevan juuri sitä johdatusta.

Ja toisaalta. Kaikkea emme voi valita. Emme voi ymmärtää syitä ja tapahtumia. Voimme vain hyväksyä, olla kiitollisia ja tietysti rukoilla. Kun uskovaisena rukoilen ja pyydät, sinulle vastataan. Ei välttämättä heti, mutta myöhemmin.

Yhteistyössä