Jutta Urpilainen ehdotti solidaarisuusveroa. Mielipiteitä?

Minun puolestani ihan yhdentekevää - en aio tienata sataatonnia vuodessa.

Talouden asiantuntijoilta saattaisi jotain perustellumpaa sanottavaa tuohonkin aiheeseen liittyen löytyä. Ansiotuloverotettavaa tienestia taitaa olla melko helppo siirtää pääomatuloverotuksen piiriin tai muihin maihin.......

30% veroaste on 40000 vuosituloilla...

Jos olet kerran valmis antamaan rahasi pois, niin anna vain, kylla ne varmaan vastaan otetaan. Mina en anna taistelutta silla minulla on niille viimeista pennia myoten kayttoa.

Missäköhän mikämikämaassa asustat jos 40 000 tuloilla veroprosentti on 30 ...et ainakaan Suomessa. Taidat olla sinäkin vain näitä pikkuporvariunia näkevä pelle ja et ole koskaan tuollaisia rahasummia edes nähnyt kun et kerran edes veroprosenttia tuolle summalle tiedä. Tuon verran tienaava maksaa reilusti alle 30% ilman mitään kummempia vähennyksiäkään apina!

Ja mitähän käyttöä? Tällä noin 50 000€ / v tulotasolla asun omistusasunnossa lähellä pääkaupunkia, on varaa tehdä remppaa silloin kun huvittaa, kaiken viihde-elektroniikan pystyn vaihtamaan uuteen vaikka kerran vuodessa, ruokaa on varaa ostaa suurinpiirtein mitä mieli tekee, on varaa syödä ulkona, ostaa merkkivaatteita ja käydä vuosittain ulkomaillakin, jne ...toki enemmänkin rahaa pystyisi tuhlaamaan jos välttämättä haluaisi, mutta mitä ****** tässä nyt vielä ihan oikeasti välttämättä vielä tarvitsisi, notta iman ei voisi elää?

Ja milläköhän sinä olet lukemaan oppinut? Millä on hampaasi hoidettu? Millä on tulotasosi mahdollistettu? Veroilla ne on tehty ****** pelle!

Ja tunge ne taistelusi sinne arvon penaaliin ...jos ei veronmaksu maistu, niin muuta vaikka gaymansaarille, verot ovat yleisen hyvän takia ja jos tuloerot kasvavat niin suuriksi, että niiden takia ruvetaan oikeasti taistelemaan niin tuollaiset kerma-äässit saavat tuta sen ensimmäisenä. Jotka eivät osaa maamme verotusta arvosta, niin ne eivät yleensä ole hyvinvointiaan kovalla työllä tienanneet vaan koijjaamalla tai isin kustannuksella.

P.S. opettele kirjoittamaan ennen kuin tulet knoppailemaan olemattomalla verotietoudella, se kirjoitetaan oleppa tarkempana, ei olepa... kirjoitustaidoton apina!

Terveisin: Kovalla työllä oikeati yli 40 000€ vuodessa tienaava

Voi herranen aika, ottiko koville tuon tuskan raapustaminen? tuollahan nuo aiemmassa linkissa ne veroprosentit on annettu. http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/tutkimuksetjatilastot/tuloverotus/palkansaajanveroprosentit2012/
siella ihan selvasti lukee 40000 - 30,1%
paljastit senkin, ettet ole ainakaan koulussa loistanut: valitettavasti suomen kielessa kaikki kehoitukset kirjoitetaan yhdella peella, eli olepa ihan hiljaa, kun et mistaan mitaan nayta tietavan.
terveisin tyolla vuodessa 52000 ansaitseva ja niille kayttoa loytava

[QUOTE="ihmettelijä";25746699]P.S. opettele kirjoittamaan ennen kuin tulet knoppailemaan olemattomalla verotietoudella, se kirjoitetaan oleppa tarkempana, ei olepa... kirjoitustaidoton apina!

Terveisin: Kovalla työllä oikeati yli 40 000€ vuodessa tienaava[/QUOTE]

:D Sori, oli pakko.

Terveisin: Opettajana et varmaan rahojasi tienaa?

[QUOTE="vieras";25746713]:D Sori, oli pakko.

Terveisin: Opettajana et varmaan rahojasi tienaa?[/QUOTE]

Muutenkin sellainen kirjoitustyyli, että nimimerkkiä "oleppa tarkempana" on vaikea nähdä missään sivistystä vaativassa ammatissa. Onkohan ne tienatut rahatkaan oikeita? :whistle:

Muoks. HUH minkä mokan tein. Viittasin ihan väärään nimimerkkiin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="poikia3";25745505]Mun tuloni ovat reilu puolet tuosta 100.000. Silti olen sitä mieltä, että ajatus kuulostaa kohtuuttomalta. Jos 100.000 eurosta maksetaan jo 55.000 euroa veroa, niin mitä pitää vielä maksaa lisää? Miten voimme olla varmoja, että nuo ihmiset vielä haluavat jäädä Suomeen tienaamaan, jos vielä enemmän rokotetaan. Mietin myös esim. lääkäreitä, jotka opiskelevat pitkään ja alkuun erikoistuessaan tienaavat alle 3000 euron kk-palkkoja. Kun valmistuvat 12 vuoden opintojen jälkeen ja vihdoin rupeavat tienaamaan ja pääsevät rakentamaan elämää, mitä muut ovat jo tehneet vuosia, niin tuloista rokotetaankin sitten veroina melkoinen osuus. Ei kuulosta reilulta.[/QUOTE]

Mistä sait tuon 55 veroprosentin? Noin 40% on 100 000 euroa ansaitsevilla yleensä veroprosentti.

Jes! Kaikki menivät tuohon oikeinkirjoitus-ansaan. Sen tarkoitus oli näyttää miten heppoisella pohjalla kritiikki veroihin on, ei yhtään kunnon perustelua itse asiaan liittyen ...juurikin näin.

Tuossa veriprosenttitaulukossa on ilmeisesti joku kunnon tilastevelho ollut asialla, koska faktahan on, että kukaan 40 000 tienaava ei käytännössä Suomessa maksa lähellekään 30% veroa tulostaan. Sovitaan aika ja paikka, niin tuon oman kirjanpidon näytille, niin voidaan tarkastaa asia siitä ...käykö? Ja sähköpaimenkoira, kun tulojani epäilit niin tosiaan, jos sovitaan aika ja paikka, niin katotaan yhdessä miten tulojeni laita on ...jooko?

Sähköpaimenkioiralle lisäksi tiedoksi, että kirjoitustyyli on mitä on, koska sen verran kännissä ...ei pysty kestämään "oonparempaaväkeäpikkuporvarivähänparempaakeskiluokkkaa"-pellejä selvinpäin. :D Niin ja joo, en nyt mikään opettaja ammatiltani ole, IT-duuneissa ...eli mä oon se heppu, joka hoitaa sun tietokoneen/kännykän/netin/yms kuntoon kun et itse osaa.

Mutta joo, sitten ihan tosissaan ...vastatkaa joku ihan oikeasti kohta kohdalta noihin aiemmin esittämiini kritiikkeihin! Ja lisäkysymyksenä: mitä te haluatte? Progressiivisen verojärjestelmän alasajo? Köyhälistöluokka suomeen? Peruspalvelujen alasajo?

Ja ihan vakavissaan, oletteko ikinä oikeasti olleet pidempää aikaa maissa, joissa kaikkien hyvinvoinnista ei huolehdita tuloeroja tasaamalla? Jos olette, niin mitäs tykkäsitte? Onko se sitten hyvä järjestelmä?

Ja pakko vielä haastaa tämä 52 000 euroa vuodessa tienaava sankari ...jos oikeasti maksat todistetusti 52 000 euron vuosituloistasi 30% tai yli ansiotuloveroa, niin tehdäänpä niin, että minä maksan kaikki verosi! Jos maksat alle tuon, niin hoidat kaikki minun veroni? Missä nähdään ja katsotaan kirjanpidot läpi? Jos tämä ei käy, niin uskottavuutesi tässä keskustelussa on aika tasan 0, koska itsehän näin väitit ja juuri mitään muuta et ole osannutkaan sitten sanoa!

Vaikka olen persu niin en kannata alunperin tätä persujen aloitetta.

Säästöjä voisi hakea lopettamalla somalineekereiden maahantuonnin, heidän elättäminen maksaa 3 miljardia vuodessa. Oletteko nähneet työtä tekevää somppua? Aivan, en minäkään.

Kehitysapuun menee 1,1 miljardia. Ehkä sata miljoonaa voisi jättää lääkeapuun katastrofialueille. Halukkaat voisivat auttaa järjestöjen kautta.

Pakkoruotsin kustannukset ovat 3 miljardia vuodessa. Sekin olisi syytä ajaa alas.

Minusta ei ehkä tuollaisenaan onnistu, mutta jotain ideaa tuossa kuitenkin on. Jostain sitä rahaa on valtiolle saatava kuitenkin ja minusta on väärin lähteä niitä pienipalkkaisia rokottamaan aina vaan lisää.
Itse näkisin osingot ja muut turhakkeet yhtenä osana, samoin "ylimääräiset" eläkkeet, joita jotkut entiset kansanedustajat nostavat.
Vaikkakin joku sanoisi, että ei se riitä, niin onhan sekin jotain.

Mä en ymmärrä tämmöistä eriarvoista verotusta, lätkästään määräaikaisesti ylimääräinen vero ihmisille, jotka työlläänsä palkan ansaitsee, väliaikaistahan se autoihin tullut vero 90-luvullakin on ollunna. Jos tahdotaan nyhtää lisää rahaa "rikkailta", niin vasta vuoroisesti voitais pakottaa sieltä soskun luukulta porukkaa ahkerammin töihin, silloihan jäis huomattavasti enempi rahaa maksaa niitä valtionlainoja.

En kannata, kyllä sitä töitä tehdään sen eteen että sitä rahaa tulee. Jossain vaiheessa työstä palkkalupaus oli rapiat 70 000e ja vaikka tuo onkin vielä alta sadantonnin, kyllä sitä tuolloinkin jo kehiteltiin elämää sen mukaiseksi, olisi ollut varaa matkustella, asua paremmin, käydä ulkona jne.

Uskoisin ihan vastaavasti käyvän jos tienestit kohoaisi korkeammallekin, sori vaan mutta painelisin heti takas ulkomaille jos pitäisi puolet tuloistaan lahjoittaa pois asioiden vuoksi joita en ymmärrä.

Autoveron historia

Autovero otettiin Suomessa käyttöön 1. tammikuuta 1958 voimaan tulleella lailla. Lakia säädettäessä eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.[1]. Autovero jäi kuitenkin pysyväksi ja tällä hetkellä Suomessa on euroalueen vanhin autokanta. [2]

Mun tulot on arvioitu n. 80 000e/v ja tammikuussa sain veroprosentiksi 36.

Tulot nousussa. Todellakin aion lopettaa työn teon siihen alle 100 000e vuodessa jos tällainen solidaarisuusvero tulee. Sit jengi itkee kun ei saa hoitoa.

onhan tämä hiukan hassua. Suurituloisimmat joutuu maksamaan kaikenmaailman solidaarisuusveroja, mutta eivät koskaan saa mitään porkkanaa. Aina vaan keppiä. Esim. julkiset palvelut eivät ole olleet enää vuosiin suurituloisten käytössä, koska aikoja ei saa. Itse olen käyttänyt jo vuosia yksityistä hammaslääkäriä, gyneä, lääkäriä.

Ei tämä nyt ihan näin voi mennä.

Ihan oikein. On korkea aika, että myös hyvätuloisia aletaan rokottomaan. Nyt kaikki veronkiristykset ovat kirpaisseet pahimmin pienituloisia töissä käyviä naisia.

Lisäksi oikeasti rikkaisiin ja heidän saamiin ilmaisiin etuihin pitäisi puuttua rankalla kädellä. Rikkaathan kiertävtä veroja (ihan laillisesti). Pääomaverotuloja ei juurikaan veroteta, vaikka niitä saa ilman, että tarvitsee tehdä mitään sen rahan eteen. Samoin älyttömät bonuspalkkiot pitäisi joko poistaa kokonaan tai verottaa 50 prosentilla.

Johan alkaisi valtion kassaan ropista isojakin summia. Ei meidän pienituloisten pienistä veroista sellaisia summia kerry.

[QUOTE="Sanna";25747344]Ihan oikein. On korkea aika, että myös hyvätuloisia aletaan rokottomaan. Nyt kaikki veronkiristykset ovat kirpaisseet pahimmin pienituloisia töissä käyviä naisia.

Lisäksi oikeasti rikkaisiin ja heidän saamiin ilmaisiin etuihin pitäisi puuttua rankalla kädellä. Rikkaathan kiertävtä veroja (ihan laillisesti). Pääomaverotuloja ei juurikaan veroteta, vaikka niitä saa ilman, että tarvitsee tehdä mitään sen rahan eteen. Samoin älyttömät bonuspalkkiot pitäisi joko poistaa kokonaan tai verottaa 50 prosentilla.

Johan alkaisi valtion kassaan ropista isojakin summia. Ei meidän pienituloisten pienistä veroista sellaisia summia kerry.[/QUOTE]

tosi isoja "tuloja". suomessa kun ei ole kovin paljon noita todella rikkaita. Paras olisi kun saataisiin nuo lusmurit töihin!

Vaikka olen persu niin en kannata alunperin tätä persujen aloitetta.

Säästöjä voisi hakea lopettamalla somalineekereiden maahantuonnin, heidän elättäminen maksaa 3 miljardia vuodessa. Oletteko nähneet työtä tekevää somppua? Aivan, en minäkään.

Kehitysapuun menee 1,1 miljardia. Ehkä sata miljoonaa voisi jättää lääkeapuun katastrofialueille. Halukkaat voisivat auttaa järjestöjen kautta.

Pakkoruotsin kustannukset ovat 3 miljardia vuodessa. Sekin olisi syytä ajaa alas.

Tässä hyviä säästökohteita. Samoin Kreikkaan syydetyillä miljardeilla olisi saatu Suomessa paljon hyvää aikaan. Ei olisi tarvinnut kurjistaa oman maan kansalaisten elämää.

Suomessa on jo käytössä progressiivinen verotus.
Olen hyvin pitkäjänteisellä opiskelulla ja sen jälkeen todella kovalla työnteolla saavuttanut tilanteen jossa tienaan +-100 000 e. Nyt kun Urpilainen urputtaa että "sadantonin kerhoon" kuuluvat voisivat maksaa solidaarisuuveroa niin kyllä korpeaa!! Onpa demareilla työn arvostus korkealla!
En kuulu minihnkään samaan kerhoon johtajien kanssa, joilla on miljoonatulot tai kerhoon, jossa jo valmiiksi synnytään rikkaaseen perheeseen.

Yhteistyössä