Jutellaanko huumeista?

vierailija
Niitä käytetään koska mt-ongelmiin ei saa apua ajoissa. Suurin osa menee näin. Jo lapsilta säästetään, ei pääse kuraattorille tai muille ammattilaisille, nuoret on vuoden jonossa.. Ongelmat ehtii pahentua. Samoin aikuiset ei pääse terapiaan jos on merkintä vaikka kukan käytöstä (tai no ei muutenkaan pääse silloin kun olisi tarve). Jos haluat vähentää päihteiden käyttöä panosta laajasti mielenterveyspalvelujen saatavuuteen. Toki on joitain joilla käyttö lähtenyt viihdekäytöstä, mutta tämä on huomattava vähemmistö.

Yhteiskunnallinen ilmapiiri on toinen mihin pitää kiinnittää huomiota jos halutaan vähentää päihteiden käyttöä. Nykyään esim työttömiin ja muihin syrjäytymisvaarassa oleviin kohdistetaan niin paljon lokaa kutsumalla loisiksi ja hyysättäviksi, niin ei ole mikään ihme että päihde porukat alkaa tuntua mukavammalta seuralta. Niissä ei tuomita toisia, ihminen kohdataan ihmisenä eikä status merkkaa mitään. Jos haluat vähentää päihteiden käyttöä, kohtele niitä yhteiskunnan "elättejä" kunnioituksella.

Katkaisuhoitoon on myös vaikea päästä, sen voi joutua itse maksamaan ja pääsy voi muutenkin takkuilla. Jos halutaan vähentää päihteiden käyttöä, pitää katkaisuun päästä helposti heti kun siihen on se motiivi.
Huumeet on tullut pysyäkseen ja alkoholi on liuvotinaine et siksi se on aika haitallista pitkässä juoksussa. Ja huume ongelma puhuisin päihdeongelma on asia joka vaivaa joka kansan luokkaa rikkaita keskiluokkaa köyhät. Eli kannattaa varmaan keksitää voimat siihen mitä voidaan tehdä. Kaikilla oikeus valita mikä on ja mitä tekee. Siksi käyttö huoneet ja huumeiden käyttöä puhtailla ja oikeilla välineillä ja kaman testaus paikat niin terveyden huolto on pienemmässä rasituksessa ja veri taudit ei leviä ja muita tulehduksia estetään. Sekä ihmiset jos saa testata kamansa niin tulee sekoamisia vähemmän eli mielen terveys puoli myös vaaroista alkoholin sun muun ongelma käytön johdosta. Eikä muutokset mitkään auta jos ihminen ei ole valmis ottaa apua vastaan ja tekemään tasa-arvon ja ihmis oikeuksien takia pitämään päihdeongelmaisia saman arvoisena ja samaa kohtelua kuin muutkin. Lääkärit yms käyttää ihan yhtälailla kuin slummissa kasvanut. Jos ei jää kiinni ja saa peitettyä jäljet poista ongelmaa samat lieve ilmiöt on kerma viihde käyttäjil kuin Rapa käyttäjil. Eli silmät pitäs avata ja mikään muutos ei auta jos kansan peruskunto ei ole kunnossa jos et jaksa niin vaikee mitään on saada loppuun asti hoidettua. Kaikesta muusta kyllä puhutaan mut peruskunto on kaiken a piste ja siitä pitäs rakentaa ja suomes on apua ja paikkoja valistusta mut ne pidetään piilos sen takia kun on eri arvoisuus eikä tasa-arvo ihmisten kohdal täyty. Varsinkaan rikkaat ja köyhät nistinä oleminen ei ole kiva ja se kun ei aina ole oma valinta minne syntyy ja jos naapuris on huume luukku niin helposti ne tulee sit kotiakkin. Isompana. Ennalta ehkäisy on se sana näin lyhyesti.
 
Niin alko on parempi kun ehtoollisellakin saa viiniä ja Jeesus muutti vedet viiniksi?

Entä jos paljastuisi että hypoteesi Mooseksen palavasta pensaasta on vertaaus dmt:lle, tai kannabikselle, miten se muuttaisi näkemyksiäsi?

Tulee mieleen yksi dokumentti jossa mies käytti psykedeelejä saadakseen yhteyden / etsiäkseen Jumalaa. Oli pahoillaan kun äitinsä paheksui sitä kovin vaikka yritti niiden avulla saavuttaa samaa mitä se äitikin, heillä oli kuitenkin yhteinen päämäärä päästä Jumalan rakkauden luokse mutta metodit eri.
Ei raamatulliset näyt psykedeelejä tarvitse. :)
En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä pode skitsofreniaa, mutta silti olen kokenut vaikka mitä yliluonnollista.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Huumeet on vähän kuin ma-mutus: Suomessa on vaikeaa pelätä kun se ei ole päässyt niskan päälle, vaan eletään sellaisessa uutuudenvärinässä ja kokeilunhalussa.

Kunnollisten ihmisten suurempi osuus kannattelee alussa hulttioita.

Mutta Oregonissa tiedetään, miten käy, jos yhä useampi innostuu.

Näitä useampia innostuneita on useissa jenkkicityissä.☹

Jos huumeita laillistetaan, tehdään se ainoastaan toiveena raha ja se on äärimmäisen huono!
Paljonko meillä nyt jo kaikkineen menee rahaa näihin huumeidenkäyttäjiin/lieveilmiöihin! Onko kukaan laskenut. Todella tulee mieleen tuo mamutus!
 
vierailija
Olen myös itse tehnyt sellaisia havaintoja että pössyttelijät ovat löysiä/hällä väliä tyyppejä.
Mikään ei pelota valtaapitäviä niin paljon kuin se, että ihmiset lakkaisivat maanisesti juoksemasta mammonan perässä. Toki asenne rentoutuu ja elämässä oikeasti tärkeät jutut priorisoidaan, mutta se ei tarkoita sitä että työnteko lopetetaan (toki joku joka kokee olevansa epäeettisessä hommassa voi sitä vaihtaa)
 
vierailija
Ei raamatulliset näyt psykedeelejä tarvitse. :)
En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä pode skitsofreniaa, mutta silti olen kokenut vaikka mitä yliluonnollista.
Mutta onhan siitä teorioita, että Jumala olisi nimenomaan antanut "taikasienet" ihmisille lahjaksi, henkistymisen tueksi. Vain viinistä sanoi että älköön juopuko, joka sun mielestä on parempi vaikka sieniä tai kukkaa ei ole iso J kieltänyt.
 
vierailija
Huumeet on tullut pysyäkseen ja alkoholi on liuvotinaine et siksi se on aika haitallista pitkässä juoksussa. Ja huume ongelma puhuisin päihdeongelma on asia joka vaivaa joka kansan luokkaa rikkaita keskiluokkaa köyhät. Eli kannattaa varmaan keksitää voimat siihen mitä voidaan tehdä. Kaikilla oikeus valita mikä on ja mitä tekee. Siksi käyttö huoneet ja huumeiden käyttöä puhtailla ja oikeilla välineillä ja kaman testaus paikat niin terveyden huolto on pienemmässä rasituksessa ja veri taudit ei leviä ja muita tulehduksia estetään. Sekä ihmiset jos saa testata kamansa niin tulee sekoamisia vähemmän eli mielen terveys puoli myös vaaroista alkoholin sun muun ongelma käytön johdosta. Eikä muutokset mitkään auta jos ihminen ei ole valmis ottaa apua vastaan ja tekemään tasa-arvon ja ihmis oikeuksien takia pitämään päihdeongelmaisia saman arvoisena ja samaa kohtelua kuin muutkin. Lääkärit yms käyttää ihan yhtälailla kuin slummissa kasvanut. Jos ei jää kiinni ja saa peitettyä jäljet poista ongelmaa samat lieve ilmiöt on kerma viihde käyttäjil kuin Rapa käyttäjil. Eli silmät pitäs avata ja mikään muutos ei auta jos kansan peruskunto ei ole kunnossa jos et jaksa niin vaikee mitään on saada loppuun asti hoidettua. Kaikesta muusta kyllä puhutaan mut peruskunto on kaiken a piste ja siitä pitäs rakentaa ja suomes on apua ja paikkoja valistusta mut ne pidetään piilos sen takia kun on eri arvoisuus eikä tasa-arvo ihmisten kohdal täyty. Varsinkaan rikkaat ja köyhät nistinä oleminen ei ole kiva ja se kun ei aina ole oma valinta minne syntyy ja jos naapuris on huume luukku niin helposti ne tulee sit kotiakkin. Isompana. Ennalta ehkäisy on se sana näin lyhyesti.
Pakko vastaa ite tää kertoo paljon olen 20 vuotta elänyt päihdeihmisten kanssa ja itse vetänyt kaiken itseltä tiedän mitä kaduilla tarvitaan ja tää kertoo jo paljon mikä teitä oikeesti kiinnostaa ja mikä ei totuus ei ainakaan. Mitään ei tarvi keksii uudestaan tehdään vain asiat ihmisten etujen mukaan ihminen edellä ei raha. Kai tiesitte et hallitus syöttää ADHD diagnoosin koht kaikille niin voitte syödä laillista apteekki pieniä. ADHD instituutioita Helsingistä luodaan shangrilaa.
 
vierailija
Näitä useampia innostuneita on useissa jenkkicityissä.☹

Jos huumeita laillistetaan, tehdään se ainoastaan toiveena raha ja se on äärimmäisen huono!
Paljonko meillä nyt jo kaikkineen menee rahaa näihin huumeidenkäyttäjiin/lieveilmiöihin! Onko kukaan laskenut. Todella tulee mieleen tuo mamutus!
Varmaan aika vaikea laskea ellei tehdä kattavaa tutkimusta kuinka moni alkoholin käyttäjä vaihtaisi päihdettä tai vähentäisi jne. Kuinka monta maksakirroosia estetään, kuinka monta 2000 vuosittaisesta alkoholikuolemasta jäisi toteutumatta jne. Monimutkainen kuvio laskea. Ainakin moni kipupotilas hyötyisi ja säästyisi kustannuksia kun pillerit on haitallisempia..
 
Pakko vastaa ite tää kertoo paljon olen 20 vuotta elänyt päihdeihmisten kanssa ja itse vetänyt kaiken itseltä tiedän mitä kaduilla tarvitaan ja tää kertoo jo paljon mikä teitä oikeesti kiinnostaa ja mikä ei totuus ei ainakaan. Mitään ei tarvi keksii uudestaan tehdään vain asiat ihmisten etujen mukaan ihminen edellä ei raha. Kai tiesitte et hallitus syöttää ADHD diagnoosin koht kaikille niin voitte syödä laillista apteekki pieniä. ADHD instituutioita Helsingistä luodaan shangrilaa.
Eikös adhd lääkkeissä oo piriä?🤔
 
vierailija
Mut mä epäilen et lispen tai echon lähipiiris olis ikinä polteltu ja ne ei oo koskaan maistanu. Tuuttaavat valta median propagandaa. Mut anteeksi mä rakastan teit kaikkia hömelöitä ja jumalaa.
 
Mut mä epäilen et lispen tai echon lähipiiris olis ikinä polteltu ja ne ei oo koskaan maistanu. Tuuttaavat valta median propagandaa. Mut anteeksi mä rakastan teit kaikkia hömelöitä ja jumalaa.
Mun lähipiirissä on. Mun mutsikin veteli joskus, tai saattoi olla hasista, mutta eikö nuo liene melko samoja. Mutsi veteli myös muitakin huumeita ja pillereitä. Faija veteli ”vaan” alkoa.
Nuorena kaveripiirissä vetelivät vaikka mitä, jopa imppasivat, mä en uskaltanut kokeilla, pyörin kyllä aina mukana ja katselin perään. Alkoakaan en ole koskaan vetänyt niin että olisin ollut kännissä/tiedostamattomassa tilassa, tai niin että en olisi täysin hallinnut itseäni. Edes krapulassa en koskaan ollut.
Osa muuten näistä lapsuudessa ja nuoruudessani tuntemistani ovat kuolleet huumeisiin ja päihteisiin.
Aina näitä huumeidenkäyttäjiä on jossain määrin kuulunut tuttavapiiriin, jopa muutama ystäväkin pössyttelee.

Olen sen verran paljon kiinnostunut tästä huumeiden käyttäjien tilanteesta, että olen hiukan tutustunut tähän huumeidenkäyttäjien elämään, mitä Suomessa nykyään älyttömin keinoin ylläpidetään.
 
vierailija
Mun lähipiirissä on. Mun mutsikin veteli joskus, tai saattoi olla hasista, mutta eikö nuo liene melko samoja. Mutsi veteli myös muitakin huumeita ja pillereitä. Faija veteli ”vaan” alkoa.
Nuorena kaveripiirissä vetelivät vaikka mitä, jopa imppasivat, mä en uskaltanut kokeilla, pyörin kyllä aina mukana ja katselin perään. Alkoakaan en ole koskaan vetänyt niin että olisin ollut kännissä/tiedostamattomassa tilassa, tai niin että en olisi täysin hallinnut itseäni. Edes krapulassa en koskaan ollut.
Osa muuten näistä lapsuudessa ja nuoruudessani tuntemistani ovat kuolleet huumeisiin ja päihteisiin.
Aina näitä huumeidenkäyttäjiä on jossain määrin kuulunut tuttavapiiriin, jopa muutama ystäväkin pössyttelee.

Olen sen verran paljon kiinnostunut tästä huumeiden käyttäjien tilanteesta, että olen hiukan tutustunut tähän huumeidenkäyttäjien elämään, mitä Suomessa nykyään älyttömin keinoin ylläpidetään.
Nojoo mut kannabis ei ole huume vaan lahja maailmalle😊 mut nyt oon baaris pelaa bilistä 18 kaljaa jo kumottu :)
 
Osa ovat vahvasti huumeita vastaan, osa suhtautuu neutraalisti, ja
olen huomannut että palstalla on myös pössyttelijöitä - olen lukenut myös että löytyisi joku ”sienienkin” käyttä jne.

- Miksi käytätte huumeita/miksi ette käytä?
- Tulisiko jotkut huumeet mielestänne laillistaa, mitkä ja miksi?
- Oletteko seuranneet maailmalla paikkoja missä jotkin huumeet ovat laillistettu? Mitä mieltä olette näistä tuloksista? Esim. Kanada…
- Oletteko miettineen minkälaisia vaikutuksia huumeiden laillistaminen Suomessa toisi tullessaan?
- Mitä mieltä olette Suomen huumeongelmaisista? Yritetäänkö heitä auttaa järkevästi vai mahdollistetaanko me mielestänne Suomessa huumeiden käyttöä?


Sana on vapaa, lisätkää kysymyksiä!
Keskustellaan.👍
Mielenkiintoinen aihe. Vastataanpa nyt ensiksi Lispetin kysymyksiin.

- Miksi käytätte huumeita/miksi ette käytä? En käytä ja kokeilutkin on hyvin vähäisiä ja edelliseltä vuosituhannelta. Mutta kyllähän noita jonkun verran tuli vastaan opiskelijapiireissä. Harvalle muodostui ongelmaksi. Uskoisin, että noissa niitä, jotka pystyy kantamaan vastuun, on paljon enemmän.

Olisin varmaan ollut utelias kokeilemaan hieman enemmän näitä, mutta ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että se voisi tuhota elämäni, en viitti käyttää. Suomessa huumeisiin (ihan kaikkiin, paitsi alkoholiin) liittyy niin kova stigma, että en vaan voi ottaa pienintäkään riskiä, että jäisin sellaisesta kiinni.

- Tulisiko jotkut huumeet mielestänne laillistaa, mitkä ja miksi?

Aika kaksijakoinen fiilis tähän. Koska tämä nyt ei ainakaan Suomessa ole millään muotoa edes kannabiksen osalta realistista tällä vuosikymmenellä, niin kannattaa seurata lukuisia laillistamisia sun muita erilaisia operaatioita ympäri maailmaa. Ja oppia niistä.

Lähtökohtaisesti olisi valmis sallimaan etenkin kannabiksen lailistamisen, mutta katotaan nyt tuloksia muualta maailmasta. Mutta rankemmista, tuskinpa.

- Oletteko seuranneet maailmalla paikkoja missä jotkin huumeet ovat laillistettu? Mitä mieltä olette näistä tuloksista? Esim. Kanada…

Olen seurannut ja tulokset ovat ristiriitaisia. Tuo Portlandin kauhuesimerkki täällä mainittiinkin, joten metsään mentiin siinä. Mutta huumeita vastaan on USA:ssa taisteltu 70-luvulta saakka. Ensin kova kovaa vastaan - ei toiminut erityisen hyvin. Eli jotain hybridimallia tässä pitäisi koittaa.

- Oletteko miettineen minkälaisia vaikutuksia huumeiden laillistaminen Suomessa toisi tullessaan?

No huonot seuraukset sillä olisi. Tai ainakin olisi iso riski. Mutta kun ei se ole millään muotoa realistista pitkään aikaan. Tosiaan kannabiksen laillistaminen tai dekriminalisointi voisi tulla jossain vaiheessa kyseeseen.

- Mitä mieltä olette Suomen huumeongelmaisista? Yritetäänkö heitä auttaa järkevästi vai mahdollistetaanko me mielestänne Suomessa huumeiden käyttöä?

En tunne kovin montaa huumeongelmaista. Enempi tunnen alkoholiongelmaisia. Mutta tunnen toisaalta aika monta, jotka nuorempana oli tiettyjen huumeiden viihdekäyttäjiä. Nämä yleensä korkeakouluopiskelijoita ja homma hallussa. Suurin ongelma näille voisi olla se, että jäisivät nuorena kiinni ja tämä pilaisi sitten työuraa. Itse huumeista aiheutuvat ongelmat pienempi paha.

Mutta en mä tietenkään kiistä, etteikö aina joku sinne huumekoukkuunkin jää. Ja sitten se voi olla menoa.

Itse en todellakaan erityisesti kaipaa mitään huumeita. Mulla on aikoinaan ollut jonkun tason alkoholiongelma, meinasi pilata opinnot jne. Nykyään tuostakaan ei ole mitään jäljellä. Juon kun huvittaa ja se on helvetin harvoin. Ehkä 2-3 kertaa hiprakassa / vuosi.

Mutta sen myönnän, että jos huumeet olisivat laillisia, niin koittaisin kyllä kannabista. Ihan uteliasuudesta ja ehkä muutenkin.

USA:ssa homma on karannut käsistä kauan sitten ja se johtuu siitä, että tää on niin kova kilpailuyhteiskunta. Ja paikkaa auringossa ei ole kuin aika pienelle osalle kansasta. Ja kun paineet on kovat, niin monet hakee fiiliksiä huumeista. Tai sitten jos on syrjäytynyt siitä menestyksen polusta, niin sitten aika helposti suistuu tuolle narkkari-tielle.

Tässä maassa saa syrjäytyä aika vapaasti. Ja sitä laitapuolen kulkijaa piisaa niin helkkaristi. Ja se on ihan kaikkialla, oli sitten politiikka paperilla sallivampaa tai ei.

Portlandissa tehtiin kamalat virheet. Se oli kuin koe-eläinlaboratorio. Se hyvä puoli siinä on, että demokraateilla on sentään hiukan kykyä myöntää virheitä. Portlandissa ollaan vetämässä nyt takaisin tuota ylivapaata huumepolitiikkaa. En kyllä alunperinkään ymmärtänyt, miksi piti niin radikaalisti ja nopeasti noita lakeja muuttaa. Sinällään ei se puolesta portlandilaisista tehnyt huumeaddikteja. Enemmän se oli sitä, että muualta virtasi huumeporukkaa kaupunkiin.

Tommosta nyt alkuun tuli mieleen. Alkoholi sopii monille kohtuuden rajoissa, varmaan jotkut huumeetkin. Terveellisiä ja hyödyllisiä niistä ei ole isossa käytössä mikään. Mutta vaikutukset ovat erilaiset eri ihmisille.

Yhtälailla joku saattaa ajatella, että terveyssuositusten vastainen ruokavalio pitäisi kieltää. Huumeissakin täytyy muistaa se, että ei ne alunperin olleet kiellettyjä. Ja joskus 70-luvulla kannabis kai aioittiin dekriminalisoida ja äänestys meni tasan. Arvalla sitten vedetiin, että se kriminalisoidaan:

 
vierailija
Mun lähipiirissä on. Mun mutsikin veteli joskus, tai saattoi olla hasista, mutta eikö nuo liene melko samoja. Mutsi veteli myös muitakin huumeita ja pillereitä. Faija veteli ”vaan” alkoa.
Nuorena kaveripiirissä vetelivät vaikka mitä, jopa imppasivat, mä en uskaltanut kokeilla, pyörin kyllä aina mukana ja katselin perään. Alkoakaan en ole koskaan vetänyt niin että olisin ollut kännissä/tiedostamattomassa tilassa, tai niin että en olisi täysin hallinnut itseäni. Edes krapulassa en koskaan ollut.
Osa muuten näistä lapsuudessa ja nuoruudessani tuntemistani ovat kuolleet huumeisiin ja päihteisiin.
Aina näitä huumeidenkäyttäjiä on jossain määrin kuulunut tuttavapiiriin, jopa muutama ystäväkin pössyttelee.

Olen sen verran paljon kiinnostunut tästä huumeiden käyttäjien tilanteesta, että olen hiukan tutustunut tähän huumeidenkäyttäjien elämään, mitä Suomessa nykyään älyttömin keinoin ylläpidetään.
No tämä ainakin avaa hyvin sitä miksi olet niin jyrkästi vastaan. Tuntuu että on poikkeuksellisen paljon huonoja kokemuksia. Kannattaa silti muistaa, että päihteissä on eroja, eikä varmasti yksikään tuttavasi kuollut kukkaan, vaikka luokittelet kaikki päihteet saman termin alle. Olisi myös hyvä kuulla niitä ihmisiä joiden elämän esim psykedeelit on pelastaneet. On suuri vääryys ettei Suomessa voi saada psykedeeli/mdma avusteista terapiaa juuri sen takia, että ovat luokiteltu "huumeiksi" eikä tutkimusta voida toteuttaa. Ainakin jokaiselle terminaalivaiheen diagnoosin saaneelle pitäisi saada resepti tällaiseen sessioon, ulkomailta on tutkimuksia että auttaa hyväksymään kohtalonsa.
 
vierailija
Mun lähipiirissä on. Mun mutsikin veteli joskus, tai saattoi olla hasista, mutta eikö nuo liene melko samoja. Mutsi veteli myös muitakin huumeita ja pillereitä. Faija veteli ”vaan” alkoa.
Nuorena kaveripiirissä vetelivät vaikka mitä, jopa imppasivat, mä en uskaltanut kokeilla, pyörin kyllä aina mukana ja katselin perään. Alkoakaan en ole koskaan vetänyt niin että olisin ollut kännissä/tiedostamattomassa tilassa, tai niin että en olisi täysin hallinnut itseäni. Edes krapulassa en koskaan ollut.
Osa muuten näistä lapsuudessa ja nuoruudessani tuntemistani ovat kuolleet huumeisiin ja päihteisiin.
Aina näitä huumeidenkäyttäjiä on jossain määrin kuulunut tuttavapiiriin, jopa muutama ystäväkin pössyttelee.

Olen sen verran paljon kiinnostunut tästä huumeiden käyttäjien tilanteesta, että olen hiukan tutustunut tähän huumeidenkäyttäjien elämään, mitä Suomessa nykyään älyttömin keinoin ylläpidetään.
no millanen sun äiti oli paukuis?
 
Olen sen verran paljon kiinnostunut tästä huumeiden käyttäjien tilanteesta, että olen hiukan tutustunut tähän huumeidenkäyttäjien elämään, mitä Suomessa nykyään älyttömin keinoin ylläpidetään.
No hauska huomata, että on asioita, joissa olet tiukasti valtamedian puolella. Kyllähän nimenomaan valtamedia on maalaillut ylisynkkää kuvaa kaikesta huumeisiin liittyvästä. Ja siksi tästä asiasta ei voida politiikassa ees puhua, koska käytännössä pienikin myötämielisyys olisi monelle poliittinen itsemurha.

Siksi poliitikot ovat pakotettuja totaalisen tiukkaan linjaan. Asiasta ei voi keskustella.

Sosiaali- ja terveysviranomaisilla on sitten tätä ylihyysäystä kyllä. Se on perintöä älyttömästä hyysäyksestä alkoholiasioissa. Pakko kuitenkin todeta, että alkoholiongelmat ovat tässä maassa vähentyneet todella paljon. Osa on ehkä siirtynyt huumeisiin, mutta sanoisin silti, että päihdeongelma kokonaisuudessaan on Suomessa pienentynyt viimeiset 50 vuotta.

USA:ssa ei voi sanoa samaa. Osin tosin johtuu siitä, että tullut paremmin näkyville.
 
No hauska huomata, että on asioita, joissa olet tiukasti valtamedian puolella. Kyllähän nimenomaan valtamedia on maalaillut ylisynkkää kuvaa kaikesta huumeisiin liittyvästä. Ja siksi tästä asiasta ei voida politiikassa ees puhua, koska käytännössä pienikin myötämielisyys olisi monelle poliittinen itsemurha.

Siksi poliitikot ovat pakotettuja totaalisen tiukkaan linjaan. Asiasta ei voi keskustella.

Sosiaali- ja terveysviranomaisilla on sitten tätä ylihyysäystä kyllä. Se on perintöä älyttömästä hyysäyksestä alkoholiasioissa. Pakko kuitenkin todeta, että alkoholiongelmat ovat tässä maassa vähentyneet todella paljon. Osa on ehkä siirtynyt huumeisiin, mutta sanoisin silti, että päihdeongelma kokonaisuudessaan on Suomessa pienentynyt viimeiset 50 vuotta.

USA:ssa ei voi sanoa samaa. Osin tosin johtuu siitä, että tullut paremmin näkyville.
Voi Teropekkasuvakki sentään. Tästä voidaan jättää valtamedia ja politiikka sikseen. Ihan maalaisjärki riittää.

Mutta, jos laitat selaimeesi kannabis (päihteidenkäyttömerkityksessä) niin montako negatiivista juttua löydät siitä? Aika paljon on juttua kuinka maat ovat laillistaneet kannabiksen ja kuinka ollaan menossa kohti laillistamista tai kuinka vihreät ovat äänestäneet laillistamisen puolesta, ”kannabis lailliseksi, säännellyksi ja verolle”. Tuo viimeisin on ihan suoraan sanottuna hölmön juttu joka johtaa periaatteessa ihmisten hyväksikäyttöön.

Lisäksi, huumeiden käyttöhuoneet hyvä juttu, korvaushoito=narkeille huumeiden antaminen on hyvä juttu, narkkien elättäminen kalliissa arvokiinteistöissä Helsingin keskustassa hyvä juttu jne jne.

Ihmisten ei tulisi antaa median, eikä poliitikkojen tehdä tästä huumeiden käytöstä hyväksyttävää hyvää juttua!

Kokoomus varmasti hyväksyy huumeet kunhan niistä vaan saadaan tarpeeksi rahaa?
 
No tämä ainakin avaa hyvin sitä miksi olet niin jyrkästi vastaan. Tuntuu että on poikkeuksellisen paljon huonoja kokemuksia. Kannattaa silti muistaa, että päihteissä on eroja, eikä varmasti yksikään tuttavasi kuollut kukkaan, vaikka luokittelet kaikki päihteet saman termin alle. Olisi myös hyvä kuulla niitä ihmisiä joiden elämän esim psykedeelit on pelastaneet. On suuri vääryys ettei Suomessa voi saada psykedeeli/mdma avusteista terapiaa juuri sen takia, että ovat luokiteltu "huumeiksi" eikä tutkimusta voida toteuttaa. Ainakin jokaiselle terminaalivaiheen diagnoosin saaneelle pitäisi saada resepti tällaiseen sessioon, ulkomailta on tutkimuksia että auttaa hyväksymään kohtalonsa.
En tiedä olenko itse vastaan…jos pössy laillistettaisiin ja siitä tulisi normaalia ja sitä myytäis kiskassa niin ehkä kokeilisin, kuka tietää.🤷‍♀️
Kaikki huumeet on tosin saatavilla nytkin, mutta enpä ole uskaltanut ikinä kokeilla.
Suuri harmi on se, että meidän lapset ja nuoret uskaltavat kokeilla, he eivät ole tarpeeksi nähneet mitä huumeet voivat saada aikaan. He eivät ymmärrä!
Joo niputan huumeita, pahoittelut tästä. Mutta, kaipa pössispsykoosiinkin joku on joskus kuollut (vaikka oman käden kautta) tai raiskannut ja murhannut toisen ihmisen.🤷‍♀️
 
Huumeet on tullut pysyäkseen ja alkoholi on liuvotinaine et siksi se on aika haitallista pitkässä juoksussa. Ja huume ongelma puhuisin päihdeongelma on asia joka vaivaa joka kansan luokkaa rikkaita keskiluokkaa köyhät. Eli kannattaa varmaan keksitää voimat siihen mitä voidaan tehdä. Kaikilla oikeus valita mikä on ja mitä tekee. Siksi käyttö huoneet ja huumeiden käyttöä puhtailla ja oikeilla välineillä ja kaman testaus paikat niin terveyden huolto on pienemmässä rasituksessa ja veri taudit ei leviä ja muita tulehduksia estetään. Sekä ihmiset jos saa testata kamansa niin tulee sekoamisia vähemmän eli mielen terveys puoli myös vaaroista alkoholin sun muun ongelma käytön johdosta. Eikä muutokset mitkään auta jos ihminen ei ole valmis ottaa apua vastaan ja tekemään tasa-arvon ja ihmis oikeuksien takia pitämään päihdeongelmaisia saman arvoisena ja samaa kohtelua kuin muutkin. Lääkärit yms käyttää ihan yhtälailla kuin slummissa kasvanut. Jos ei jää kiinni ja saa peitettyä jäljet poista ongelmaa samat lieve ilmiöt on kerma viihde käyttäjil kuin Rapa käyttäjil. Eli silmät pitäs avata ja mikään muutos ei auta jos kansan peruskunto ei ole kunnossa jos et jaksa niin vaikee mitään on saada loppuun asti hoidettua. Kaikesta muusta kyllä puhutaan mut peruskunto on kaiken a piste ja siitä pitäs rakentaa ja suomes on apua ja paikkoja valistusta mut ne pidetään piilos sen takia kun on eri arvoisuus eikä tasa-arvo ihmisten kohdal täyty. Varsinkaan rikkaat ja köyhät nistinä oleminen ei ole kiva ja se kun ei aina ole oma valinta minne syntyy ja jos naapuris on huume luukku niin helposti ne tulee sit kotiakkin. Isompana. Ennalta ehkäisy on se sana näin lyhyesti.
Mukavan oloinen meno noissa käyttöhuoneissa. Tästä ekasta videosta näkee hieman:

 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä