Juotteko lasten nähden itsenne känniin?

  • Viestiketjun aloittaja mikkis
  • Ensimmäinen viesti
tuttu
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
En mää juo itseäni känniin ikinä.
Enkä mä. Se on kamala tunne, kun rupee vähän "päässä heittämään", se kun ei hallitse itseä.
Kyllä mä pari voin ottaa ja ihan salailematta, mutta harvemmin edes sitä lasten nähden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
En mää juo itseäni känniin ikinä.
Sama juttu, viimeks join pari lasia viiniä ruoan kanssa kun mun äiti ja täti oli meillä käymässä. Ja sitten join vielä yhden lasin kun poika oli nukkumassa. Sillon jo mies totes et sun kannatta varmaan mennä nukkumaan ennen kun meet ihan levottomaks, omast mielest mä olin vielä aivan normaali.
 
Minkä ikäisiä lasketaan lapsiksi? Onko siis jo lähellä täysi-ikäisyyttäkin vielä lapsi? Tai jo täysi-ikäisyyden ohittaneet? Onhan nekin toki lapsia, mutta minkäikäisiä tässä tarkoitetaan?
Mulla eivät pienet lapset ole koskaan nähneet äitiä kännissä, enkä juo kun pieniä on paikalla. Vai lasketaanko sitä, että vauva nukkuu ja äiti tulee yöllä viihteeltä? Eikä isommatkaan ole koskaan nähneet missään kaatokännissä. Pienessä sievässä kylläkin.
 
Noup.

MUistan lapsuudessa ukista lähinnä sen, että se oli aina uunin vieressä kännissä örisemässä itselleen jotain (joi sodan päättymisestä asti 80-90-luvun vaihteeseen, kunnes sitten vain päätti lopettaa)... ja oma isä sitten "peri" sen ominaisuuden. Työnarkomaani, joka osasi rentoutua vain juomalla. Itse en moiseen enää lähde, enkä todellakaan aio pojilleni antaa tuollaisia muistoja, edes vahingossa.

- Kez.
 
*
Ei känniin, mutta muutaman siiderin tai oluen voin ottaa, tai ruuan kanssa viiniä. Mun mielestä on turha valehdella lapsille että oltais absolutisteja kun ei sitä olla. (Joittenkin mielestähän lapset ei saa nähdä ottaa yhtään mitään paitsi vettä).
Oikeastaan koskaan ei olla ilman lapsiakaan kännissä, koska ei ole hoitomahdollisuuksia.
 

Yhteistyössä