Juotteko lasten nähden itsenne känniin?

  • Viestiketjun aloittaja mikkis
  • Ensimmäinen viesti
*
Mikä siinä muuten on sitten taka-ajatuksena jos jonkun mielestä lapset ei saa nähdä vanhempiensa juovan mitään, vaan niitten pitäis luulla ettei aikuiset ota koskaan ees saunakaljaa?
 
vieras
En juo humalaan lasten nähden. Vit...aa melkoisesti kun joskus tulee kylään vieraita pullojen kera ja kännäävät lasteni nähden, vaikka itse emme joisi lainkaan. Ja etteikö olisi asiasta huomautettu... Turhia riitoja tällaiset, luulisi aikuisten itsekin tajuavan.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En juo humalaan lasten nähden. Vit...aa melkoisesti kun joskus tulee kylään vieraita pullojen kera ja kännäävät lasteni nähden, vaikka itse emme joisi lainkaan. Ja etteikö olisi asiasta huomautettu... Turhia riitoja tällaiset, luulisi aikuisten itsekin tajuavan.
Mun mielestä aikuiset saa itse päättää juomisestaan, en alkaisi vieraille huomauttelemaan ettei meillä saa juoda kuin vettä. Eiväthän he minun lapsistani ole vastuussa koska itse olen silloin vesiselvä ilmeisesti.
Toki jos on yhtään pelisilmää, tietää toivottavasti tuttavansa sen verran hyvin ettei sitten mene absolutistiperheeseen pullojen kera :) Ja toisinpäinkin, ettei absolutistina ala vaatia muilta samaa. Jos se on mahdotonta puolin tai toisin, täytyy etsiä kaltaistaan seuraa ja unohtaa vanhat!
 
vieras
Siis kyllä meillä saa juoda vieraat muutakin kuin vettä, mutta ei kännätä. Soittavat toiselta paikkakunnalta, että voivatko olla meillä yötä kesälomatkallaan. Ja sitten tullaan pariksi päivää ryyppäämään. Eihän siinä muuten mitään, mutta lapsethan pelkäävät humalassa olevaa henkilöä, varsinkin jos humalassa oleva henkilö on tuttu. Ja kun viina saa aikaan suunsoittoa ja riehumista. Normaali juominen on ok varmaan kaikkien mielestä, mutta kännääminen sivuilmiöineen lasten nähden ei. En halua, että kotonani pitää pelätä. Mutta onneksi tätä tapahtuu harvoin.
 
vieras
olen pohjia ottanut ja mökillä muutenkin drinksua kun lapsi mukana. nukkumaanmenon jälkeen sit ehkis vähän enempi mut ei missään kaatokännissä olla. ja myöskin meille saa tulla ottaan kuppia vaikka lapset kotosalla. kunhan ei koko illaksi jää.
 

Yhteistyössä