Juotko jos sinulla on lääkitys?

• Viestiketjun aloittaja Lääkitys
  • Ensimmäinen viesti
Alkkis
Kokeile varovasti. Aloita annoksella, seuraa mitä oireita tulee, etenkin jos tulee ei-toivottuja reaktioita. Jokainen reagoi eri tavalla. En kyllä kunnon kännejä suosittele ottamaan, tuskin tekevät pakko-oireillekaan hyvää. En siis tarkoittanut kieltää kokonaan, harkintaa pitää vaan käyttää tooodella tarkasti. Koska suurin riskihän on että oireet pahenevat perussairaudessa useaksi seuraavaksi päiväksi. Ja jos epäröit, juttlee vielä lääkärin kanssa mitä mieltä hän on parin alkoholiannoksen ottamisesta lääkityksen aikana (tyyliin vaikka ruokaviinit jos sellaisia jossain tarjotaan jne), jos kännejä ei oo haaveissa juoda.

Itsellä kun on eniten tiedossa juuri ihan känniin asti itsensä juoneita, eikä heille kyllä seuraavana päivänä tai seuraavina päivinä kovin hyvää kuulunut. Ja diagnooseja on ollut laidasta laitaan mielenterveyspuolelta.
Mä en tunne ketään, mut mietoin tätä käyttöäni.

W
Älkää nyt hyvät ihmiset käykö hengellänne leikkimään tuon alkon kokeilemisen kanssa lääkkeiden vaikutuksen alaisina!:O Ette te kuitenkaan voi itseänne humalaan juoda vaan se alkoholin käyttö pakostikkin olisi korkeintaan yksi tai kaksi siideriä. Mitä siitä sitten edes saa, ei humalaa ainakaan? Ja sen vähän vuoksi ollaan mahdollisesti henkikulta vaarantamassa. En ymmärrä. Pitäkää nyt rakkaat ihmiset henkirievustanne kiinni älkääkä hölmöilkö sen alkoholin kanssa lääkkeitä käyttäessänne.:hug::|

Viimeksi muokattu:
W Oon tossa samaa mieltä että typerää touhua kännejä juoda, etenkään lääkityksen ollessa päällä. Mutta parempi se on lääkäriltä varmistaa jos haluaa esim. ne ruokajuomat jossain juhlissa juoda (eli ne pari kolme annost alkoholia) että miten lääkitys suhtautuu. Ja tietysti mielummin turvallisesti kotona jonkun selvinpäin olevan seurassa kokeilla ensin miten käy kun ottaa sen annoksen tai kaksi. Se toinen ihminen selvinpäin siihen ihan vain kun ei noista sivuvaikutuksista koskaan tiedä.

Koska oikeasti se känniin asti juominen voi olla aika helkutin vaarallista. Kyllä noita lääkkeiden sekakäyttäjiä (ihan viihdetarkotuksessa käyttäviä siis) kuolee jatkuvasti. Itel ois kai yks ex saattanu kuolla yön aikana mun asuntoon, kun oli saanu päähänsä 4pv ryyppyputken jälkeen et haluaa delata ja napsi mun tarvittavien lääkkeiden varaston (en mä nyt osannu ajatella et se pitäs piilottaa kun pidempään oli oltu yhessä eikä ollu mitää kiinnostusta ollu niihin koskaan ennen). Satuin vaan heräämään ja soittamaan sen ambulanssin hakemaan sairaalaan.

Ja päälle nuo tietämäni tapaukset, jotka oikeasti sarastaa vakavia mielenterveysongelmia, kännäys on arkea, joillain kännit kuuluu arkeen vaikka menee antabuksetkin. Ja aika paskaan kuntoon ne menee kännipäiviensä jälkeen. Eivät itse toki tajua, asia kun korjataan uudella kännillä.

"Äiti"
Mietin juuri, että voinko juoda, kun aloitettiin Citalopram Orion lääkitys masennukseen. En ole kokonaan alkoholista valmis luopumaan, silloin tällöin olisi mukava ottaa. Alko ei ole ongelma. Lääkitykseni kanssa ei suositella alkoholia, mutta täytynee kysyä lääkäriltä, voiko esim. mietoja ottaa kohtuudella.

"vesimeloni"
Söin 4 vuotta citalopramia (mielialalääke) ja sen kanssa otin kyllä alkoholiakin, eikä ollut mitään sivuvaikutuksia. Siis ihan kunnolla humalaankin join joskus.
Citalopramin lisäksi mulla on ollut käytössä Xanor ja sen kanssa en ole koskaan samana päivänä uskaltanut alkoholia ottaa.

"Lellu"
Alkuperäinen kirjoittaja Lääkitys;24060660:
Ja tarkoitan tietenkin alkoholia.
Aika huolimaton kysymyksenasettelu.

Lääkityksiä on monia erilaisia; joissakin alkoholista on suorastaan haittaa, kun joidenkin toisten lääkkeiden kanssa ei ole mitään väliä. Alkoholin määrälläkin on vaikutusta; yksi pullo ykkösolutta ja pullo koskenkorvaa eivät ole vertailukelpoisia.

Yhteistyössä