Juotko alkoholia lasten nähden?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Tortillot on kyl melkoista kulttuurellista omimista. Semmosesta pitäis päöstä eroon.

Niin. Mut ostin suomalaisia kaura-rieska-tortillaplättyjä. Ja soossissakin on juustonmakuista kaurakermaa. Ja maustoin suomalaisilla (velipojan kasvattamilla) chileillä ja valkosipulilla. Tomattitkin olivat Dunneja ja, no, maissit ja avokado taitavat tulla ulkomailta. Ni ja mustatpippurit.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
vierailija
En. En juo sitä muutenkaan. Lopetin kokonaan, kun jäin yksinhuoltajaksi. Isänsä hoitaa sen puolen edelleen ihan kiitettävästi, joten mun ei tarvi. Enkä kyllä juonut parisuhteessakaan lapsen nähden, eli lapseni ei ole vielä koskaan nähnyt mua humalassa. Tai minähän se aina tietenkin jouduin lapsen kanssa olemaan kotona, kun ex huiteli baareissa joka viikonloppu ja eli muutenkiin omaa elämäänsä. Ja jos joskus käytiin yhdessä baarissa, niin lapsi oli luonnollisesti hoidossa. Mulla on lapsuudesta negatiivisia kokemuksia humalaisista aikuisista, enkä halua sitä omalle lapselle näyttää omasta puolestani. Mulle ei oo tehty pahaa, mutta muuten käytös on ollut lapsen silmin ärsyttävää, kamalaa ja joskus pelottavaakin. Katotaan sit uudestaan, kun lapsi on täysi-ikäinen, jos omissa "puolivuosisata" -synttäreissä sit ottas muutaman skumpan. Tai mun rajapyykki on pari kuukautta aikasemmin, kun lapsen, mut ehkä hän ei enää siinä kohtaa suuremmin asiasta traumatisoidu.
 
vierailija
Nollalinja alkoholin suhteen ei takaa yhtään mitään. Puoliso tällaisesta kodista ja teininä lähti ihan käsistä alkoholin käyttö. Myös siskolleen maistuu hyvin.. Itse taas alkoholistikodista ja pidän parempana että lapset näkee sitä vastuullista käyttöä, että pari voi ottaa eikä siitä viinistä tarvitse humaltua. Nollalinjaperheessä sitä vastuullista käyttöä ei näe joten kun rupeaa kokeilemaan niin voi lähteä pahasti käsistä.
 
vierailija
Normaalit yksi bisse saunan jälkeen on meillä jokaviikkoista lapsen nähden (3v). Meillä on myös ehkä 2x vuodessa jotkut juhlat, joissa on lapsia ja kukin aikuinen vieras ottaa niin paljon kuin ottaa. Minusta se on ok, kun kukaan ei ala aggreileen.
 
vierailija
Olen mummi enkä ole koskaan juonut alkoholia lapsenlasteni nähden. Harvoin kyllä muutenkaan alkoholia juon. Lapsenlapset ovat vielä pieniä joten ehkä sitten joskus (noin kymmenen vuoden päästä? jos hengissä olen) voin pari lasillista ottaa heidän aikanaan, jos jossain juhlissa ollaan. Mieluummin juon vaikka vissyä noin muuten, kun viinit on mielestäni pahoja kaikki.
 
vierailija
Jaa mitä käytöstä?
Oletko sä hakenut omaan käytökseesi apua vai onko ilkeämielisyydelle olemassa hoitokeinoja?
Öö, no esim. ilkeämielisyyttä, täällä, muualla en osaa sanoa. Avun hakeminen traumojen hoitoon on ihan paikallaan, ei siinä mitään pahaa ole, päinvastoin. Kyllä itseensä kannattaa satsata. En tarkoittanut mitään pahaa. Pyydän anteeksi, jos niin käsitit.
 
Öö, no esim. ilkeämielisyyttä, täällä, muualla en osaa sanoa. Avun hakeminen traumojen hoitoon on ihan paikallaan, ei siinä mitään pahaa ole, päinvastoin. Kyllä itseensä kannattaa satsata. En tarkoittanut mitään pahaa. Pyydän anteeksi, jos niin käsitit.
Ensinnäkään sähän et tiedä mitä apua olen hakenut tai tarvitsenko sellaista ja toisekseen en kyllä ole ilkeä, ellei mulle olla sitä ensin. Joo pitäis kääntää toinen poski ja olla hiljaa, tai joo joidenkin mielestä pitäis kattoo vaan hiljaa kun muita kiusataan...vaan kun kuules enpäs ole.
Mua ei enää poljeta paskaan vaan sen takia, että omassa elämässä on niin paha olla, ettei voi netissä keskustella asiallisesti ja mä en katso vierestä, kun aikuinen ihminen kiusaa toisia.PISTE.
Eiköhän sun ole aika hankkia itsellesi apua tuohon sun alentavan ilkeään käytökseen, sen taakse kun voi kätkeytyä jotain traumoja?
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.

Yhteistyössä