Juomme mieheni kanssa joka ilta, olemmeko alkoholisteja?

  • Viestiketjun aloittaja AAA?
  • Ensimmäinen viesti
mielestäni
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko se mielestäsi ongelma? Voisitko olla juomatta vaikka kaksi iltaa viikossa, vai tulisiko levoton olo, jos pitäisi pitää taukoa välillä? En usko, että olette alkoholisteja, jos juotte lasin viiniä illassa ruoan kanssa. Se on ihan normaalikäyttöä.

Itse en juo kuin hyvin harvoin. Kun lopetettiin miehen kanssa jokailtainen viinin kittaaminen niin terveysvaikutukset olivat kyllä melko huomattavat. Mutta itse kukin tekee niin kuin näkee parhaaksi.
Millä tavoin huomasitte terveysvaikutukset?
Juu, iso ero. Nukuttiin paremmin, ei ollu sellaista pöhnästä oloa aamulla, heräsi virkeämpänä, paino tippui, naama oli ennen pöhöttynyt... Sellaisia juttuja, mitä ei oikeastaan huomaakaan kunnes lopettaa. Kokonaisvaltaisesti paljon parempi ja virkeämpi olo. Kyllähän se pari lasia viiniä illassa rentouttaa, mutta pitemmän päälle hidastaa ja turvottaa. Meillä näin.
Siis yhdestä lasillisestako tuli pöhnä? Ai tuossa lukikin kaksi lasia. Yhdestä ei kyllä tuollaisia olotiloja tule ellei ole todella tottumaton alkoholiin tai kestokyky ole mäkäräisen luokkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko se mielestäsi ongelma? Voisitko olla juomatta vaikka kaksi iltaa viikossa, vai tulisiko levoton olo, jos pitäisi pitää taukoa välillä? En usko, että olette alkoholisteja, jos juotte lasin viiniä illassa ruoan kanssa. Se on ihan normaalikäyttöä.

Itse en juo kuin hyvin harvoin. Kun lopetettiin miehen kanssa jokailtainen viinin kittaaminen niin terveysvaikutukset olivat kyllä melko huomattavat. Mutta itse kukin tekee niin kuin näkee parhaaksi.
Millä tavoin huomasitte terveysvaikutukset?
Juu, iso ero. Nukuttiin paremmin, ei ollu sellaista pöhnästä oloa aamulla, heräsi virkeämpänä, paino tippui, naama oli ennen pöhöttynyt... Sellaisia juttuja, mitä ei oikeastaan huomaakaan kunnes lopettaa. Kokonaisvaltaisesti paljon parempi ja virkeämpi olo. Kyllähän se pari lasia viiniä illassa rentouttaa, mutta pitemmän päälle hidastaa ja turvottaa. Meillä näin.
Siis yhdestä lasillisestako tuli pöhnä? Ai tuossa lukikin kaksi lasia. Yhdestä ei kyllä tuollaisia olotiloja tule ellei ole todella tottumaton alkoholiin tai kestokyky ole mäkäräisen luokkaa.
Minä puhuin itsestäni vaan, en yleistänyt kaikkiin viinin juojiin. Ja yleensä join vain yhden lasin. Mutta kuten olen jo sanonut, me ei enää juoda ja hyvä niin.
 
s
No mä en sitä viiniä ruoan kanssa juo rentoutumiseen. Ei yksi lasi edes rentouta mua. Juon koska se mielestäni kuuluu yhteen tiettyjen ruokien kanssa. Aivan kuten joillakin kuuluu maito pöytään ruoan kanssa. Paljon riippuu siitä miten on kasvatettu ja millaisia kokemuksia alkosta itsellä on. Meillä on aina vanhempieni ja isovanhempieni perheessä juotu viiniä ruokajuomana, koskaan siitä ei ole siis tullut edes oloa että juonpa tässä nyt erityisesti juuri alkoholia joka on jotenkin paha asia.

Taitaa se negatiivinen asenne olla enemmän niillä ihmisillä jotka ei itse pysty pitäytymään yhdessä lasillisessa ja tietenkin tämä suomalaisluterilainen negatiivinen asenne alkoholiin noin yleensä. Alkoholi on aina pahasta kai.
 
mielestäni
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Sievistelijä :)
no höpsis :D

mutta mun mielestä ihmisen pitäisi pystyä purkamaan itseään jotenkin muuten kuin alkoholilla.
 
suomalaiset
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta? Tiedätkö että kymmenet miljoonat ihmiset juo alkoholia, siis viiniä, ruokajuomana maailmassa? Suomessa ollaan niin nurkkakuntaisia että hävettää. Yhdestä 12cl lasillisesta viiniä EI TULE MITÄÄN ONGELMIA KELLEKÄÄN.

Eri asia on sitten muut määrät mutta tässä ketjussa oli kai ap:llä tuo yksi lasi kyseessä.
 
Mun tuntuu jotenkin vaikealta uskoa, että jos joska päivä juo niin annokset pysyy oikeasti noin pieninä. En mä nyt tuomitsemaankaan lähde, mutta itse en omassa taloudessa tuollaista hyväksyisi. Alkoholin ei tarvi kuulua joka päivään tai edes joka viikkoon, vaikkakin olis vaan kyse yhdestä lasista viiniä ruuan kanssa.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Naurettavaa...

Tuon logiikan mukaan kaikki ranskalaiset, espanjalaiset, etc. viinimaiden kansalaiset ovat siis alkoholisteja.

Lasi viiniä ruuan kanssa, etc. on sivistyneen ruokakulttuurin merkki, ei muuta. :)
 
qwert
Mielestäni on paljon terveellisempää juoda yksi lasi alkoholia päivässä ruokajuomana kuin yhtenä päivänä viikossa seitsemän annosta. Siitä huolimatta pyrkisin kyllä vähentämään alkoholinjuontia vaikka neljään päivään viikossa.
 
terveysvaikutuksiakin
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Naurettavaa...

Tuon logiikan mukaan kaikki ranskalaiset, espanjalaiset, etc. viinimaiden kansalaiset ovat siis alkoholisteja.

Lasi viiniä ruuan kanssa, etc. on sivistyneen ruokakulttuurin merkki, ei muuta. :)
Peesi. Ja lasillinen viiniä päivässä tekee hyvää elimistölle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suomalaiset:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta? Tiedätkö että kymmenet miljoonat ihmiset juo alkoholia, siis viiniä, ruokajuomana maailmassa? Suomessa ollaan niin nurkkakuntaisia että hävettää. Yhdestä 12cl lasillisesta viiniä EI TULE MITÄÄN ONGELMIA KELLEKÄÄN.

Eri asia on sitten muut määrät mutta tässä ketjussa oli kai ap:llä tuo yksi lasi kyseessä.
No miksi ap sitten kyselee tyhmiä, jos yksi lasi ruokajuomana on ihan ok? Joten ne jotka juo saavat ihan rauhassa juoda sen viininsä ruokansa kanssa, ja ne jotka eivät juo, koska eivät halua voi myös toimia ihan haluamallaan tavalla. En tuomitse either way, Ok?
 
Seera
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Naurettavaa...

Tuon logiikan mukaan kaikki ranskalaiset, espanjalaiset, etc. viinimaiden kansalaiset ovat siis alkoholisteja.

Lasi viiniä ruuan kanssa, etc. on sivistyneen ruokakulttuurin merkki, ei muuta. :)
Nain on. Jopa taalla Hollannissa useimmat juovat viinia paivittain. Suomessa ei edelleenkaan ymmarreta (siis toisissa piireissa) viinia ruokajuomana.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Naurettavaa...

Tuon logiikan mukaan kaikki ranskalaiset, espanjalaiset, etc. viinimaiden kansalaiset ovat siis alkoholisteja.

Lasi viiniä ruuan kanssa, etc. on sivistyneen ruokakulttuurin merkki, ei muuta. :)
Mutta sitähän nämä jotkut suomalaiset antialkofriikit onkin eli naurettavia. Koko Eurooppa ihmettelee miksi Suomessa ei pystytä juomaan sivistyneesti alkoholia vaan kännätään päät hajalle. Tässä kai se syy osaltaan kun tehdään alkoholista mörkö jo lapsille. Juodaan niin ettei lapsi koskaan herran jumala vain näe viinilasillistakaan ruokapöydässä, siitähän voisi tulla alkoholisti. Musta on naurettavaa peittää lapsilta kokonaan vanhempien sivistynyt alkoholin käyttö. Täällähän on ketjuja joka joulu ja juhannus missä mammat kertoo kuinka meidän juhlaan ei kuulu alkoholi ollenkaan jos on lapsia paikalla. Olen aina ihmetellyt mitä pahaa on siinä hallitussa alkon juomisessa mikä voisi hajoittaa lapset?

Vähän meni ot mutta kuitenkin.
 
sinna
Myös itse ulkomailla asuneena pidän viinin nauttimista aterialla normaalina. Vierestä olen kuitenkin katsonut miten ystäväni viinimäärät nousevat, iso hanapakkaus ei enää viikossa riitä. Näin voi siis myös käydä jatkuvassa käytössä. Kannattaa olla kuitenkin varovainen ja välillä pysähtyä katsomaan, että viinistä ei kuitenkaan tule jokapäiväinen MUST.
 
yksipuolista
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi ap sitten kyselee tyhmiä, jos yksi lasi ruokajuomana on ihan ok? Joten ne jotka juo saavat ihan rauhassa juoda sen viininsä ruokansa kanssa, ja ne jotka eivät juo, koska eivät halua voi myös toimia ihan haluamallaan tavalla. En tuomitse either way, Ok?
Koska ap on suomalaisen alkoholikulttuurin kasvatti jossa juodaan harvoin mutta paljon. Kyllähän jo muutamista vastauksista kaikaa läpi tämä ihmettely että häh, viini ruokajuomana. Ei hirveästi ole kai matkusteltu Euroopassa tutustumassa vanhojen kulttuurimaiden viinikulttuureihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Käymme muuten joka päivä juoksemassa, salilla tai muuten liikkumassa. Ruokaolut ja liikunta eivät ole toisensa poissulkevia juttuja :)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
tätä peesaan! yksi lasi viiniä päivässä on kuulemma hyvä asia terveydelle. mutta harva pysyy sitten tuossa määrässä...
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Käymme muuten joka päivä juoksemassa, salilla tai muuten liikkumassa. Ruokaolut ja liikunta eivät ole toisensa poissulkevia juttuja :)
samaa mäkin mietin..ettei hyvä juttu tuo et tarvitsee alkoa joka ruoan yhteydessä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalaiset:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta? Tiedätkö että kymmenet miljoonat ihmiset juo alkoholia, siis viiniä, ruokajuomana maailmassa? Suomessa ollaan niin nurkkakuntaisia että hävettää. Yhdestä 12cl lasillisesta viiniä EI TULE MITÄÄN ONGELMIA KELLEKÄÄN.

Eri asia on sitten muut määrät mutta tässä ketjussa oli kai ap:llä tuo yksi lasi kyseessä.
No miksi ap sitten kyselee tyhmiä, jos yksi lasi ruokajuomana on ihan ok? Joten ne jotka juo saavat ihan rauhassa juoda sen viininsä ruokansa kanssa, ja ne jotka eivät juo, koska eivät halua voi myös toimia ihan haluamallaan tavalla. En tuomitse either way, Ok?
Kyselin tätä, koska haluan asiasta keskusteltua.

Ja tuosta rentoutumisesta vielä, kun niin moni siihen puuttui. Yhtä lailla minua rentouttaa myös se ruoka, päivän tapahtumista keskustelu mieheni kanssa, joku hyvä tv-ohjelma, täällä jo mainittu liikuntakin, mikä vain. Miksi tuo yhden viinilasin tuoma rentoutuminen onkin yhtäkkiä niin pahasta?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
olette alkoholisteja.

mielestäni alkoholin ei pitäisi kuulua joka päiväiseen elämään.

mielestäni pitäisi pystyä rentoutumaan jotenkin muuten kuin alkoholilla.
Naurettavaa...

Tuon logiikan mukaan kaikki ranskalaiset, espanjalaiset, etc. viinimaiden kansalaiset ovat siis alkoholisteja.

Lasi viiniä ruuan kanssa, etc. on sivistyneen ruokakulttuurin merkki, ei muuta. :)
Mutta sitähän nämä jotkut suomalaiset antialkofriikit onkin eli naurettavia. Koko Eurooppa ihmettelee miksi Suomessa ei pystytä juomaan sivistyneesti alkoholia vaan kännätään päät hajalle. Tässä kai se syy osaltaan kun tehdään alkoholista mörkö jo lapsille. Juodaan niin ettei lapsi koskaan herran jumala vain näe viinilasillistakaan ruokapöydässä, siitähän voisi tulla alkoholisti. Musta on naurettavaa peittää lapsilta kokonaan vanhempien sivistynyt alkoholin käyttö. Täällähän on ketjuja joka joulu ja juhannus missä mammat kertoo kuinka meidän juhlaan ei kuulu alkoholi ollenkaan jos on lapsia paikalla. Olen aina ihmetellyt mitä pahaa on siinä hallitussa alkon juomisessa mikä voisi hajoittaa lapset?

Vähän meni ot mutta kuitenkin.
mä taasen uskon että kansoilla on erilainen akoholin sietokyky, ja sen myötä erilainen riski esim. just alkoholismiin. suomalaiset eivät noin yleisesti ottaen osaa käyttää alkoa kohtuudella, vaan se menee överiksi jos sitä käytetään. ei ole kasvatuksesta kiinni, vaan meidän geeneistä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja utsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko se mielestäsi ongelma? Voisitko olla juomatta vaikka kaksi iltaa viikossa, vai tulisiko levoton olo, jos pitäisi pitää taukoa välillä? En usko, että olette alkoholisteja, jos juotte lasin viiniä illassa ruoan kanssa. Se on ihan normaalikäyttöä.

Itse en juo kuin hyvin harvoin. Kun lopetettiin miehen kanssa jokailtainen viinin kittaaminen niin terveysvaikutukset olivat kyllä melko huomattavat. Mutta itse kukin tekee niin kuin näkee parhaaksi.
Millä tavoin huomasitte terveysvaikutukset?
Juu, iso ero. Nukuttiin paremmin, ei ollu sellaista pöhnästä oloa aamulla, heräsi virkeämpänä, paino tippui, naama oli ennen pöhöttynyt... Sellaisia juttuja, mitä ei oikeastaan huomaakaan kunnes lopettaa. Kokonaisvaltaisesti paljon parempi ja virkeämpi olo. Kyllähän se pari lasia viiniä illassa rentouttaa, mutta pitemmän päälle hidastaa ja turvottaa. Meillä näin.
yksi annos ruualla ei ole viininkittaamista, eika tee pohnaista oloa eli ihan eri asiasta puhut nyt. Mieluummin yksi annos paivassa kuin perseet kerran viikossa, joka onkin suomalaisista niin sallittua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja AAA?:
Alkoholi on meille ruokajuoma, joka illalla nautittuna myös rentouttaa mukavasti.
Yhtälailla rentouttaisi sauna, kuntosalilla käynti, kävelylenkki tai pari rauhoittavaa... Alkoholi ruokajuomana kuulostaa todella pahalta.
Käymme muuten joka päivä juoksemassa, salilla tai muuten liikkumassa. Ruokaolut ja liikunta eivät ole toisensa poissulkevia juttuja :)
samaa mäkin mietin..ettei hyvä juttu tuo et tarvitsee alkoa joka ruoan yhteydessä..
Miksei ole hyvä? Lasi viiniä on terveellisempi vaihtoehto kuin lasi maitoa.
 

Yhteistyössä