Juomissopimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö nimeltä Päivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta ymmärrätkö ap sen, että tuolla menetelmällä miehesi ajatuksissa on todennäköisesti jatkuvasti ajatus: viinaa! Se on hänelle kuin palkinto, se on hänelle se, mitä tulee aina silloin tällöin saamaan.

Ihan samoin, kuin tupakoinnin vähentäminen. Silloin mielessä pyörii jatkuvasti se tupakka, niitä sallittuja tupakkataukoja vain odottaa kieli pitkällä, eikä siitä tule siis milloinkaan pääsemään eroon. Se tupakka (miehellesi nyt alkoholi) on jalustalle nostettu ihana palkinto tietystä käytöksestä ja tiettyjen sääntöjen noudattamisesta.

Miehesi on alkoholisti, ja silloin hänellä on vain yksi vaihtoehto: lopettaa kokonaan. Ja haluta sitä itse. Nyt itse asiassa sinä vain ylläpidät miehesi alkoholismia roikottaessasi pikku porkkanoita hänen nenänsä edessä.

Joskus sitä vain joutuu antaa toisen pudota sinne pohjalle, ja auttaa ylös kun tämä ymmärtää sitä itse pyytää.

Me teimme miehen kanssa vuonna 2008 kirjallisen sopimuksen koskien hänen runkuttelua. Siinä on tarkasti määritelty miten ja missä saa runkutella. Tässä sopimuksessa on mm.

1) Runkuton tammikuu (ellei ihan poikkeuksellista, esim. jotkuthäät)

-Ei ole runkannut tippaakaan tammikuussa tuosta vuodesta 2008 lähtien. Ei oo ollut "pakollisia" menoja. Yhden kaverin luona oli kerran saunomassa (2010) ja runkkasi siellä (luvalla) yhden käden ykköstä ja kaksi runkkua kosteusvoidetonta (no sama vaikka olis runkannut 10).

2) Juhlissa missä olemme yhdessä saa runkata, mutta ei övereitä.

- No on pitänyt. Monissa juhlissa kyllä runkutellut enemmän kuin olen toivonut ja olen joutunut mainitsemaan, mutta kiltisti totellut. Sääntö on, että mulla on oikeus sanoo ja sitten se vetää vain vettä jonkun aikaa. Toiminut tyydyttävästi. Joskus oon jopa lähtenyt aiemmin ja silloinkin oon ollut ainakin suht. tyytyväinen

3) Arkirunkuttelu yms. täysin pannassa. Ei koske erittäin harvinaisia ulkonasyömisiä sun muita, silloin saa ottaa ruuan kanssa munan esiin ja runkata hyvin maltillisesti (1-3 riippuen kuskista)

- Toiminut täysin

4) Sovittu, että keskimäärin 2 kertaa kuussa saa runkata kotona matsia kattoessa (pe-la) tai pubissa kavereiden kanssa. Ei silti ihan övereitä.

- Toiminut täysin

5) 2-3 krt vuodessa kavereiden kanssa esim. vieraalla paikkakunnalla ja yötä. Näitä en kontrolloi. Tulee seuraavana päivänä kotiin. En tykkää erityisesti mutta suon nämä hänelle.

-No tämmösiä on ollut se 2-3 krt vuodessa. Hieman pitkin hampain suon nämä.

6) Kesällä vähän vapaampaa, mutta ei övereitä

- Toiminut ok

Runkkaaminen on jopa vähentynyt vuodesta 2008. Kyllä merkkaan ne ylös. Käytän semmosta omaa pisteytystä. Pisteet ovat menneet 127-109-112- tänä vuonna on 59 pts. Toki tulee pikkujouluja sun muuta mutta uskon että alle sadan jäädään.

Minä olen tyytyväinen. En ihan täysin, koska mun mielestä ihanne olis että miehelle alkoholi olis erilainen juttu (itsekkään en ole lesbo).

Miksi kirjoitan? Kirjoitan siksi, että haluan mielipiteitä. Miehen runkkaaminen ennen oli kovempaa ja kontroloimattomampaa. Siis aivan eri tasolla. Pisteistä en osais sanoa, mutta varmaan 250-300.

• Tykkää
Reactions: ihme mies ja Micosa
Mulle oli miehen alkoholinkäyttö todellinen ongelma. Tein selväksi, etten tule sellaista sietämään. Että jos aikoo yhteistä tulevaisuutta suunnitella, niin on vähennettävä todella paljon. Mun oli valittava, että voinko elää sellaisen juomisen kanssa ja tulin siihen tulokseen etten voi. Sen valinta oli se, että haluaako se jatkaa sitä ryyppäämistä, vai pitää sen lapasessa ja olla minun kanssani. Minulle olisi käynyt sekin vaihtoehto, että mies ei olisikaan halunnut vähentää ja olisi tullut ero. Sellaisessa suhteessa en kerta kaikkiaan olisi voinut enää elää. Olen varmaankin natsi, mutta on asioita joissa en voi tehdä kompromisseja.

Jos minulle joku löisi tuollaisen listan eteen ja vaatisi pistää nimen alle niin seuraavaksi laitettaisiin nimet eropapereihin. Ei kai nyt saatana kukaan aikuinen ihminen jolla on vähänkin omanarvontuntoa suostu tuollaiseen. Pidätkö miestäsi valjaissa kun kävelette kadulla ja häkissä yöt?

Me teimme miehen kanssa vuonna 2008 kirjallisen sopimuksen koskien hänen runkuttelua. Siinä on tarkasti määritelty miten ja missä saa runkutella. Tässä sopimuksessa on mm.

-Ei ole runkannut tippaakaan tammikuussa tuosta vuodesta 2008 lähtien. Ei oo ollut "pakollisia" menoja. Yhden kaverin luona oli kerran saunomassa (2010) ja runkkasi siellä (luvalla) yhden käden ykköstä ja kaksi runkkua kosteusvoidetonta (no sama vaikka olis runkannut 10).

- No on pitänyt. Monissa juhlissa kyllä runkutellut enemmän kuin olen toivonut ja olen joutunut mainitsemaan, mutta kiltisti totellut. Sääntö on, että mulla on oikeus sanoo ja sitten se vetää vain vettä jonkun aikaa. Toiminut tyydyttävästi. Joskus oon jopa lähtenyt aiemmin ja silloinkin oon ollut ainakin suht. tyytyväinen

3) Arkirunkuttelu yms. täysin pannassa. Ei koske erittäin harvinaisia ulkonasyömisiä sun muita, silloin saa ottaa ruuan kanssa munan esiin ja runkata hyvin maltillisesti (1-3 riippuen kuskista)

- Toiminut täysin

4) Sovittu, että keskimäärin 2 kertaa kuussa saa runkata kotona matsia kattoessa (pe-la) tai pubissa kavereiden kanssa. Ei silti ihan övereitä.

- Toiminut täysin

5) 2-3 krt vuodessa kavereiden kanssa esim. vieraalla paikkakunnalla ja yötä. Näitä en kontrolloi. Tulee seuraavana päivänä kotiin. En tykkää erityisesti mutta suon nämä hänelle.

- Toiminut ok

Runkkaaminen on jopa vähentynyt vuodesta 2008. Kyllä merkkaan ne ylös. Käytän semmosta omaa pisteytystä. Pisteet ovat menneet 127-109-112- tänä vuonna on 59 pts. Toki tulee pikkujouluja sun muuta mutta uskon että alle sadan jäädään.

Minä olen tyytyväinen. En ihan täysin, koska mun mielestä ihanne olis että miehelle alkoholi olis erilainen juttu (itsekkään en ole lesbo).

Miksi kirjoitan? Kirjoitan siksi, että haluan mielipiteitä. Miehen runkkaaminen ennen oli kovempaa ja kontroloimattomampaa. Siis aivan eri tasolla. Pisteistä en osais sanoa, mutta varmaan 250-300.
:laugh:

Jos minulle joku löisi tuollaisen listan eteen ja vaatisi pistää nimen alle niin seuraavaksi laitettaisiin nimet eropapereihin. Ei kai nyt saatana kukaan aikuinen ihminen jolla on vähänkin omanarvontuntoa suostu tuollaiseen. Pidätkö miestäsi valjaissa kun kävelette kadulla ja häkissä yöt?

Mutta kun se alkoholin käyttö vaikuttaa parisuhteeseen. Jos mies juo alkoa päivittäin, niin että se oikeesti häiritsee toistakin osapuolta, niin sillon ei ole enää kyse vaan miehen "omasta asiasta". Ja onhan sillon naisellakin valtaa tehdä kompromissi asian suhteen, joko alkoholi kohtuudella tai suhde. Miksi naisen pitäisi jäädä suhteeseen jossa ei ole onnellinen alkoholin vuoksi?
En usko että kyse olisi siis omanarvontunteesta, vaan ihan siitä, että parisuhde on kahden kauppaa..

- Toiminut täysin

- Toiminut täysin

- Toiminut ok

On kyllä ihan asiallista, että teit tällaisen sopimuksen. Miehelläsi on ilmeisesti vakavakin runkutteluongelma, koska olet näinkin intensiivisesti joutunut puuttumaan siihen. Jatka samaan malliin! Toivon että miehesi paranee.

Mutta kun se alkoholin käyttö vaikuttaa parisuhteeseen. Jos mies juo alkoa päivittäin, niin että se oikeesti häiritsee toistakin osapuolta, niin sillon ei ole enää kyse vaan miehen "omasta asiasta". Ja onhan sillon naisellakin valtaa tehdä kompromissi asian suhteen, joko alkoholi kohtuudella tai suhde. Miksi naisen pitäisi jäädä suhteeseen jossa ei ole onnellinen alkoholin vuoksi?
En usko että kyse olisi siis omanarvontunteesta, vaan ihan siitä, että parisuhde on kahden kauppaa..
Jos toisen juominen häiritsee niin totta kai se pitää ottaa puheeksi ja keskustella asiasta. Jos keskusteluyhteyttä ei ole ja juominen on oikeasti sillä tasolla että se vaikuttaa elämään - ei niin että kaljatölkki kourassa sohvalla istuva puoliso ottaa päähän - vaan että juominen OIKEASTI aiheuttaa ongelmia ja tilanteeseen ei haluta tai voida saada mitään korjausta niin sitten en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin luopua sellaisesta suhteesta jos se on kynnyskysymys.

Se että toinen puoliso on kyttäävä poliisi ja toinen valvonnan alla oleva rikollinen ei voi olla terve ja kestävä pohja parisuhteelle joten tuollaisilla sopimuksilla ja pisteytyksillä voi pyyhkiä persettä.

Palkkio luvassa sille, joka onnistuu kaivamaan tähän ketjuun kyseisen miehen nimen, osoitteen ja puhelinumeron. Liitäthän viestiisi tilinumerosi niin lupaan pistää reilun palkkion tulemaan.

• Tykkää
Reactions: Tirps
Jos toisen juominen häiritsee niin totta kai se pitää ottaa puheeksi ja keskustella asiasta. Jos keskusteluyhteyttä ei ole ja juominen on oikeasti sillä tasolla että se vaikuttaa elämään - ei niin että kaljatölkki kourassa sohvalla istuva puoliso ottaa päähän - vaan että juominen OIKEASTI aiheuttaa ongelmia ja tilanteeseen ei haluta tai voida saada mitään korjausta niin sitten en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin luopua sellaisesta suhteesta jos se on kynnyskysymys.

Se että toinen puoliso on kyttäävä poliisi ja toinen valvonnan alla oleva rikollinen ei voi olla terve ja kestävä pohja parisuhteelle joten tuollaisilla sopimuksilla ja pisteytyksillä voi pyyhkiä persettä.

En usko että kyse on kyttäävästä puolisesto ja valvonnan alla olevasta miehestä. Ei sitä taida oikein ymmärtää kukaan muu kun itse samanlaisessa suhteessa elävät/eläneet.
Ilman minkäänlaista kokemusta asiasta, asia voi kuulostaa julmalta.

Ihan SAIRASTA!

Minun mies nauraisi kippurassa lattialla ja sanoisi, että tunge se sopimuksesi sinne minne aurinko ei paista :D

saman sanoisin minä jos tuollaisia sopimuksia meidän kesken alkaisi ehdottelemaan ( avioehto on eri asia )

Siis jos tää on molempien yhteinen sopimus, mies tiesi juovansa liikaa ja halusi itsekin itselleen selvät rajat, jotta ei mene överiksi niin sittenhän tämä on oikein hyvä.

Jos taas sä mielivaltaisesti päätit, että mies juo nyt vain tämän ja tämän verran ja "pakotit" lupaamaan, niin sitten ei ole ollenkaan hyvä.

Itse en jaksaisi mitään pisteitä laskeskella vaikka ehkä tarvetta olisikin.:D

Jokainen toki tavallaan. Mutta ei pidä ihmetellä, jos parin vuoden päästä ap valittaa, miten mies on avuton nössö, joka ei osaa ostaa edes päivällisaineksia kysymättä rouvalta neuvoa, saati että oma-aloitteisesti fiksaisi kotia. Varmasti on tylsää ja raskasta olla ainoa aikuinen parisuhteessa, jossa ei ole tilaa kahdelle aikuiselle.

Erikseen ovat sitten ihmiset, jotka tahtovat ja hakevat tuollaisia suhteita. Usein he ovat mallin jo lapsuudessaan saaneet.

Hiukka häiriintynyttä. Miksi te tuollaisen sopimuksen olette tehneet?

Mulla oli mies, joka olis halunnu että kontrolloin häntä ja hänen tekemisiään jokseenkin vastaavalla tavalla. Ei kuulemma riitä oma itsekuri pitämään tilannetta hallussa.. Mun mielestä on vastuun pakoilua ja sairasta käytöstä. Ei kuulu tollaset holhoamiset parisuhteeseen.

Hiukka häiriintynyttä. Miksi te tuollaisen sopimuksen olette tehneet?

No jos mieskin itse tiedostaa, että juo liikaa. Ja nainen on samaa mieltä, niin ehkä siksi?
Alkoholi on valitettavasti vaan sellainen asia, josta vierottuakseen tarvitaan apua. Ja ehkä tämä on miehelle hyvä apu? Että on joku, joka katsoo juomista. Jos itsekseen lähtee rajoittamaan itseltään juomista, niin siitä ei tulisi mitään. Aina löytää jonkun syyn, miksi on juotava se yksi tai kaksi ja kolme...

Voisi verrata ylipainoisiakin tähän. Eihän sitä ongelmaa edes olisi, jos jokainen itse osaisi säännöstellä syömisensä. Ja laihduttaminen olisi helppoa siinä tapauksessa!

Yhteistyössä