Juomissopimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö nimeltä Päivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttö nimeltä Päivi

Vieras
Me teimme miehen kanssa vuonna 2008 kirjallisen sopimuksen koskien hänen juomisiaan. Siinä on tarkasti määritelty miten ja missä saa juoda. Tässä sopimuksessa on mm.

1) Tipaton tammikuu (ellei ihan poikkeuksellista, esim. jotkuthäät)

-Ei ole juonut tippaakaan tammikuussa tuosta vuodesta 2008 lähtien. Ei oo ollut "pakollisia" menoja. Yhden kaverin luona oli kerran saunomassa (2010) ja joi siellä (luvalla) yhden tölkin ykköstä ja kaksi tölkkiä alkoholitonta (no sama vaikka olis juonut 10).

2) Juhlissa missä olemme yhdessä saa juoda, mutta ei övereitä.

- No on pitänyt. Monissa juhlissa kyllä juonut enemmän kuin olen toivonut ja olen joutunut mainitsemaan, mutta kiltisti totellut. Sääntö on, että mulla on oikeus sanoo ja sitten se vetää vain vettä jonkun aikaa. Toiminut tyydyttävästi. Joskus oon jopa lähtenyt aiemmin ja silloinkin oon ollut ainakin suht. tyytyväinen

3) Arkikaljoittelu yms. täysin pannassa. Ei koske erittäin harvinaisia ulkonasyömisiä sun muita, silloin saa ottaa ruuan kanssa olutta ja viiniä hyvin maltillisesti (1-3 riippuen kuskista)

- Toiminut täysin

4) Sovittu, että keskimäärin 2 kertaa kuussa saa ottaa kotona matsia kattoessa (pe-la) tai pubissa kavereiden kanssa. Ei silti ihan övereitä.

- Toiminut täysin

5) 2-3 krt vuodessa kavereiden kanssa esim. vieraalla paikkakunnalla ja yötä. Näitä en kontrolloi. Tulee seuraavana päivänä kotiin. En tykkää erityisesti mutta suon nämä hänelle.

-No tämmösiä on ollut se 2-3 krt vuodessa. Hieman pitkin hampain suon nämä.

6) Kesällä vähän vapaampaa, mutta ei övereitä

- Toiminut ok

Juominen on jopa vähentynyt vuodesta 2008. Kyllä merkkaan ne ylös. Käytän semmosta omaa pisteytystä. Pisteet ovat menneet 127-109-112- tänä vuonna on 59 pts. Toki tulee pikkujouluja sun muuta mutta uskon että alle sadan jäädään.

Minä olen tyytyväinen. En ihan täysin, koska mun mielestä ihanne olis että miehelle alkoholi olis erilainen juttu (itsekkään en ole abso).

Miksi kirjoitan? Kirjoitan siksi, että haluan mielipiteitä. Miehen juominen ennen oli kovempaa ja kontroloimattomampaa. Siis aivan eri tasolla. Pisteistä en osais sanoa, mutta varmaan 250-300.

Minusta se on hyvä, että mies on sitoutunut tuohon kanssa. Joku voisi pitää rajoittamisena, mutta miehesi varmaan itsekin jo tajusi, että hän käytti liikaa alkoholia.

Mun mielestä sun pisteytys, kirjallinen sopimus ja muut tuollaiset toisen ihmisen alistamiset on sairaita! Ymmärrän että et pidä miehesi juomisesta mutta miksi ohjailet aikuista ihmistä? Ihminen ei lopeta juomistaan ellei itse ymmärrä lopettaa. On turha kieltää aikuista ihmistä juomasta. Katkeroituu vain sinua kohtaan. Järki käteen, teet toisesta ihan tossun...ihme että mies vielä on luonasi.

:O
Jos ei ole alko-ongelmaa, niin toi on ihan sairasta.

Meillä ei ole miehen kanssa minkäänlaisia sopimuksia ja mennään miten huvittaa. Voidaan ottaa saunaolut ja arki-iltana vaikka 3. Mies käy tosi harvoin baarissa, lähinnä mennään yhdessä. Mä käyn enemmän itekseni paikallisessa. Tapaan tuttuja, kavereita, laulan karaokea.

[QUOTE="vieras";24474361]:O
Jos ei ole alko-ongelmaa, niin toi on ihan sairasta.

Meillä ei ole miehen kanssa minkäänlaisia sopimuksia ja mennään miten huvittaa. Voidaan ottaa saunaolut ja arki-iltana vaikka 3. Mies käy tosi harvoin baarissa, lähinnä mennään yhdessä. Mä käyn enemmän itekseni paikallisessa. Tapaan tuttuja, kavereita, laulan karaokea.[/QUOTE]

Vaikka olisikin alkoholi-ongelma, ei toista ihmistä voi käskeä olemaan juomatta. Eihän kukaan voi hallita toisen elämää jos toinen on ihan sielun ja ruumiin voimissa?!
Mun mielestä ihan kamalaa kuulla että jossakin elää mies noin säälittävässä tilanteessa...sano ap sille että se voi muuttaa meille niin saa OMAN ELÄMÄNSÄ takaisin ;)

hervoton kontrollifriikki puoliso sun miehellä ;) Sori, mutta ei kuulosta aikuisten touhulta ollenkaan!!! Kai sillä sun miehellä on kaulapanta ja talutusnaru kanssa? Jos miehelläsi ei ole alkoholiongelmaa, tuo on järjetöntä, jos on - ei tuo listaus/pisteytys sitä muuta. Halu raitistua TÄYTYY tulla ihmiseltä itseltään!

Mun mielestä tuo on toisen ihmisen alistamista ja ihan pimeetä touhua! Mahtaa miehelläsi olla kivaa juhlissa tms. kun kokoajan kuittailet sille juomisesta ja kirjaat ylös jokaisen huikan minkä miehes ottaa...

Tota.. mitkähän mahtaa olla tosiaan noi sanktiot jos mies ei noudata sopimusta?
Oletko ajatellut miten nöyryyttävää miehellesi on juoda ykköstä kavereiden kanssa? <- en hauku koska en tiedä todellista ongelmaa rajoittamisen takana, mutta tuon miehisen näkökulman tuohon asiaan.

Toivottavasti miehesi saa pisteyttää sinun toimiasi ja sinä nielet ne purematta ja toimit miehen halujen mukaan.

Itselläni olisi täydellistä seksiä, jos mulla olisi alkoholin suhteen tuollainen rajoitus. Meinaan pisteyttäisin kyllä vaimoni seksitaidot ja pisteitä paukkuisi jos ei mentäis minun halujen mukaan ;)

niin ja mies olen ja otan arkenakin olutta jos siltä tuntuu.. 7 annosta on ihan jees, ei ole haittaamassa seuraavan aamun työkuntoa..

Sitten tuon ymmärtäisi jos mies käyttäytyisi alkoholin vaikutuksen alaisena sopimattomasti vaikka esim oma perhe saisi pelätä. Mutta tuossa ei liene siitä kyse kun kodin ulkopuolellakin alkoholin nauttiminen on rajoitettua.

Itse olet tyytyväinen, onko miehesi?

Eipä tossa mitään, jos kerran toimii.

Tuskin ap. aseella uhaten miestä pakottaa oleman parisuhteessa kanssaan. Tai noudattamaan tuota sopimustakaan. Pakkohan miehen on itsekin olla tuohon sitoutunut, syystä tai toisesta. Jos mies itse kokisi tuon ihan hirveänä riistona ja alistamisena, niin kai hän on vapaa etsimään itselleen ymmärtäväisemmän vaimon.

Enkä kyllä itsekään katselisi mitään arkitissuttelua tai jokaviikonloppuisia lärvejä. Tosin oon sen verran laiska, etten jaksaisi alkaa kenenkään alkoholinkäyttöä kontrolloimaan noin tarkasti vaan oon lähtenyt suhteesta siinä vaiheessa kun käy ilmi, että miehellä on rankasti omastani eroava käsitys riittävästä alkoholinkäytöstä. On ne aina luvanneet vähentää kun olen sanonut, etten tahdo elää suhteessa miehen kanssa, jolle alkoholi on niin tärkeä asia. Mut eihän siitä ole mitään tullut vaan repsahdettu on heti kuitenkin, niin en ole viitsinyt sellaista jäädä katsomaan.

En mä kyllä mihinkään seksipisteytyksiinkään rupeaisi, ei vastaa käsitystäni hyvästä seksisuhteesta sellainen. Oma käsi ei vaadi multa mitään joten mielummin sen seura sitten kuin pisteyttävän miehen. Kaksplussailun ja ylettömän sipsien syönnin suhteen mulle voisi joku kyllä moisen pisteytyksen ja kontrollisysteemin tehdä erittäin kernaasti.

Oon vähän sillä linjalla, että on toi aikamoista hommaa kontrolloida noin paljon.. Mutta sit taas, eiköhän mieskin itse ymmärrä ongelmansa (jos sellainen on ollut) kun kuitenkin suostuu sopimukseen.
Exäni oli myös kova kaljan kittaaja, ja joka viikonloppu oli jossain (lähti pe töiden jälkeen, tuli sunnuntai-iltana) ja arkisin joi sen 6-12 kaljaa. Hän ei olisi ikimaailmassa suostunut tollaiseen sopimukseen. Hänen mielestään alkoholi ei siis ollut ongelma. Joten uskon, että miehesi tiedostaa tilanteen ja on sen vuoksi myös halukas pitämään sopimuksesta kiinni.
Toki jos miestäsi ei kiinnosta alkoholin rajoittaminen, hänhän voi milloin vain lähteä suhteesta sinne lähikuppilaan. Näinpä ei nähtävästi vaan ole vielä tehnyt, joten sekin kertoo jotain.

Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä. Itse en ole tottunut raittiissa kodissa kasvaneena siihen, että alkoholinkäyttö olisi joku must-juttu. Olkoon vain kontrollointia, mutta sopimus on sopimus, jos mies on kerran siihen suostunut. En mäkään haluaisi elää jonkun kanssa jolle alkoholi on liian tärkeää.

Niin. En oo ehtinyt vastaamaan. Mies on näihin juttuihin suostunut ja on tyytyväinen. Kyl hän itekkin sanoo, että ehkä on parempi että vähän joku kattoo perään. Joo ja tietty on lapsellista ja aikuisen pitäis osata jne jne. MUTTA KUN EI OSAA.

Tää toimii meillä. Eikä toi pisteytys niin mene, että lasken juotuja juomia jossain häissä. Eikä muutenkaan ole tarttenut juhlissa montaa kertaa sanoa. Eli yleensä nää juhlat menee niin, että ei tartte kuin etukäteen muistuttaa.

Se nyt ei vaan mun ukolla toimi toi "vapaa juominen". Hienoa, että kaikilla muilla toimii.

Yhteistyössä