Juoko lapsesi koulussa maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli te joilla on koululaisia juoko lapsesi koulussa maitoa? meidän poika 8v ei juo maitoa koulussa koska ei tykkää siitä, koulussa on rasvatonta maitoa ja kotona juo kevytmaitoa. Olin vanhempainvartissa ja lapsen ope valitti siitä kun lapsi ei juo rasvatonta maitoa koulussa, sanoi, että luokalla vain pari oppilasta juo maitoa. Itseäni se ärsytti kun tuo ope keskittyi lähes koko keskustelun ajan saarnaamaan maidon tärkeydestä jne.. no oisko kuitenki syytä miettiä miks koulussa ei tarjota kevytmaitoa kun sensijaan pakottaa lasta juomaan sellasta maitoa joka lapsen mielestä maistuu pahalta.

Meille tullut ainakin neuvolasta ohje, että rasvaton käy lapsille hyvin. Rasvaa saa muista jutuista nykyään niin paljon. Ja kyllähän se oikeasti näkyykin jo koululaisissa. Valtavan paljon enemmän on pyöreitä lapsia nykyään kun sillon 20 vuotta sitten... harmillista kyllä.

Poikani juo koulussa maitoa, mutta kotona juo mieluummin piimää.
Rasvoja ei todellakaan tarvitse vältellä, ainakaan meidän kohdalla, koska poika on muutenkin painon alarajoissa.

Joo. Kyllä he juovat maitoa koulussa.
Olin kyllä itse surullinen ja ällistynyt kun kävin koulun ruokalassa ja tajusin että sieltä automaatista tulee vain rasvatonta. Mun esikoinen oli tuolloin ollut jo monta vuotta koulussa, enkä ollut ajatellut koko asiaa.

Meillä juodaan luomukevytmaitoa. vitamiinit ovat tietääkseni rasvassa. rasvaton maitohan on vettä.

No, tosin, onhan musta tullut näin fiksu ja meillä juotiin kotona rasvatonta maitoa. tai oli meillä joskus punaistakin, joskus sinistä, mutta kun tottui juomaan rasvatonta, en pystynyt juoda muuta.

nyt aikuisena olen ihan kaikkiruokainen ja juomainen, juon rasvatonta, punaista, sinistä, piimää... syön kaikkea. ruokahalu on hyvä. mutta lapsena erittäin valikoiva maku, kuten omillanikin, jotka myös alipainoisia.

Meillä kaikki 3ovat lopettaneet maidon juonnin eskarissa. Se on kuulemma pahaa. Meillä juodaan kevytmaitoa kotona, mutta naapurissa rasvatonta ja sielläkin lapset valittaa koulun maitoa pahaksi. En tiiä sit mitä lantrinkia sieltä automaatista tulee..

Meillä ekaluokkalainen pyysi lapun opelle, että voi ottaa juomaksi vettä. Meillä 4. ja 6. luokkalaiset ovatkeksineet jostain, että koulussa on maitoon lisätty vettä :whistle: Hekään eivät sitä juo. Onkohan juttu tullut jonkun oppilaan suusta vai mistä, tiedä sitten. Meillä isommat ottaa välillä hyla maitoa, kun ovat siihenkin tottuneet kotona (heillä ei ole sille tarvetta ). Nuorempikin haluaisi juoda sitä koulussa, mutta ei uskalla ottaa, kun ope on kieltänyt.

Ihmettelen meidän lasten suhtautumista koulun maitoon, sillä meillä on kotona tarjolla kevyt maitoa sekä rasvatonta. Nämä nuoremmat juovat rasvatonta yleensä omasta halustaan, mutta juovat myös kevyt maitoakin. Koulun maidosta puhuvat monesti, että on pahaa.

Juovat. Ja juovat kotona rasvatonta, kuten on suositukset olleet sen 16 vuotta kun minulla on ollut lapsia. Maidon rasva on sitä "huonoa" rasvaa, hoikkeliinitkin lihotetaan mielummin parempilaatuisella rasvalla.
Myös sairaalassa lastenosastolla pääosin rasvaton maito käytössä.

Yhteistyössä