junioriurheilu ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jensku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jensku

Vieras
kertokaapas missä määrin alkoholi voidaan yhdistää junnu-urheiluun ?

Voidaanko joukkueen varoja käyttää alkoholi-ostoksiin...

voidaanko kentänlaidalla olla pienessä maistissa tai joukkueen turnausmatkoilla nauttia alkoholia muutoinkin kuin ruuan kanssa...

Mä kysyn tätä siksi, kun musta tuntuu että omaan jotenkin kieroutuneen mielen, kun olen vastaan tällaista toimitamallia. Ja sitten löytyy joukkueen sisältä muutamia vanhempia kenellä asiassa on pikemminkin ongelma jos ei viinaa ole kehissä.

Minun mielestä alkoholi ja junnu-urheilu ei kuulu ollenkaan yhteen. Ikävä kyllä on ihmisiä, jotka käyttää kaikki tilanteet hyväksi, että pääsee viihteelle. Siinäpä sitten verratonta esimerkkiä nuorille. Taitaa tulla lisää "harri olleja" , kun näytetään esimerkkiä jo nuoresta. :(

Eivät sovi mielestäni yhteen missään tilanteessa. ja jos näin joukkueessa olisi, ottaisin asian joukkueenjohdon kanssa puheeksi. Ketään vanhempaa ei kaiketi voi kentän laidalta ajaa pois, jollei häiritse, mutta alko-ostokset eivät kuulu toimenkuvaan eikä tapahtumissa maistelu.

Ota yhteys seuran johtoon tai lajiliittoon. Tai siirrä lapsesi toiseen joukkueeseen. Virallinen linja ei tietenkään hyväksy alkoholin käyttöä lasten eikä aikuistenkaan sarjoissa, mutta valitettavasti käytännössä alkoholin juominen porukassa on usean ihmisen urheilu-harrastuksen motiivi...

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Eivät sovi mielestäni yhteen missään tilanteessa. ja jos näin joukkueessa olisi, ottaisin asian joukkueenjohdon kanssa puheeksi. Ketään vanhempaa ei kaiketi voi kentän laidalta ajaa pois, jollei häiritse, mutta alko-ostokset eivät kuulu toimenkuvaan eikä tapahtumissa maistelu.

Niinpä...meilläpä se on ihan joukkueenjohtaja itse joka tekee näitä ostoksia esim kolme kossupulloa kiitokseksi ihmisille jotka saavat jo muutoinkin palkkansa ko työn tekemisestä ja sitten joukkueenjohtaja haluaa rahat kuittia vastaan joukkueenvaroista.

Ja sitten on näitä vanhempia jotka näyttävät loistavaa esimerkkiä turnausmatkoilla mm sammumalla.

Ja kyseessa on yksi pääkaupunkiseudun isoista juniorijalkapalloseuran alaisesta joukkueesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Urheilusta:
Ota yhteys seuran johtoon tai lajiliittoon. Tai siirrä lapsesi toiseen joukkueeseen. Virallinen linja ei tietenkään hyväksy alkoholin käyttöä lasten eikä aikuistenkaan sarjoissa, mutta valitettavasti käytännössä alkoholin juominen porukassa on usean ihmisen urheilu-harrastuksen motiivi...

Muutoin tekisinkin näin...mutta kyseessä on ikäkausijoukkue eli suomeksi edustusjoukkue ja pääkaupunkiseudulla ei ole kuin kolme seuraa joissa jalkapallon taso on sama...eli kilpailu ja karsinta on kovaa.
Koitan nyt vain pysyä pois kaikesta joukkueen toiminnasta jne.

Meillä joukkueiden vanhempien säännöissä lukee, että urheilutapahtumissa ollaan selvinpäin. Ei siellä ryypätä eikä örvelletä. Ja minä käsken jokaisen humalaisen vanhemman poistua, jos heitä kentänlaidalle ilmestyy. Eriasia on vanhempien tapaamiset / tilaisuuden tms, mutta jos nuoret ovat paikalla, on vastaus ei, ei, ei alkoholille.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Alkuperäinen kirjoittaja Urheilusta:

Muutoin tekisinkin näin...mutta kyseessä on ikäkausijoukkue eli suomeksi edustusjoukkue ja pääkaupunkiseudulla ei ole kuin kolme seuraa joissa jalkapallon taso on sama...eli kilpailu ja karsinta on kovaa.
Koitan nyt vain pysyä pois kaikesta joukkueen toiminnasta jne.

Just just. Mielestäni juniorijoukkueen menoina EI voi olla alkoholiostoja. Riippuu tietysti miten tarkkaan menoja tarkistellaan, mutta en usko, että kestäisi päivänvalon. Onko seuranne Nuori Suomi sinettiseura?
Itse olen sellaisessa jojona, pääkaupunkiseudulla ja ainakaan meidän joukkueissa ei tuollaista sallittaisi.