Jumankauta mitä touhua koulussa

Kuulin tänään lapselta, että on kiusattu koulussa mm niin että toiset on tulleet repimään eläviltä hämähäkeiltä jalkoja irti pojan eteen, kun oli kieltänyt tappamasta niitä. Toisella kertaa olivat hakeneet ojasta kaikki sammakonkudut ja tuoneet pojaneteen ja hyppineet päällä, ja ilkkuneet että itkettääkö.
Jumalauta vituttaa niin ettei veri kierrä, millasia sadisteja tuolla kulkee!
 
"kolmen äitee"
Lapsi jolle ei ole kotona opetettu toisten elollisten kunnioitusta ja elämän arvostusta ovat vihonviimeisiä ilkimyksiä...ymmärrän aloittajaa ja jaan harmituksensa kanssaan.

Vaikkei vanhempainiltoja enää taidakkaan tänä keväänä olla minä ottaisin kyllä kouluun yhteyttä ja pyytäisin (ei vaan vaatisin) jotakuta opettajaa ottamaan tunnilla puheeksi kuinka tärkeää on antaa kaikkien ötökäiden sun muiden elää rauhassa. Ei tarvitse kertoa mitä kaikkea väärää lapset ovat tehneet mutta ihan noin yleisesti puhua luontokappaleiden kohtelusta.
 
Laitoin samantien postia Wilman kautta opettajalle ja rehtorille.
Suomessa sammakot ja sammakonkutu ovat rauhotettuja, mutta pojan mukaan siinä vieressä oli opettajia eivätkä tehneet mitään.
Näitä em juttuja tehdään pojalle, kun haluavat saada itkemään.
Ja poika on jo 13v, eikä mikään vässykkä muuten. On joutunut vaihtamaan tähän kouluun kiusaamisen takia, mutta nyt onneksi siirtyy jo yläasteelle toiseen kaupunkiin, kun pääsi ilmaisutaidonluokalle.
 
"kolmen äitee"
Muistan kun esikoiseni tuli suunnilleen samanikäisenä koulusta kotiin ja kailotti jo eteisessä "opettaja varmaan on jo soittanut, mää jouduin tappeluun". Olin aivan että TÄH ?! kunnes poika selitti puuttuneensa välitunnilla siihen kun isommat olivat sohineet muurahaispesää.

Joku oli sitten tuupannut poikaa, haukkunut pehmoksi ja poikani oli kertomansa mukaan "ihan vaan vähän antanut palautetta" ja kääntänyt sen tuuppaajansa alleen ja vannottanut siinä jättämään itseään pienemmät eläimet rauhaan.

Opettaja ei soittanut minulle, oli seuraavana päivänä sitten aamuavauksessa puhunut luonnon kunnioituksesta ; )

Hyvä että toimit, olet kunnon äiti ihanalle pojallesi !
 
"ramona"
Olen aika huolissani miten poikasi tulee tulevaisuudessa pärjäämään, jos tuollainenkin saa hänet suunniltaan :/ Ikää kuitenki jo 13!!! Missä ihmeen pumpulissa hänet on kasvatettu? Ei tietenkää ole hyväksyttävää käytöstö tuollainen kiusanteko, mutta oikeasti 13! Nyt suosittelisin äkkiä saamaan poikaan vähän jämäkkyyttä...hänhän on kuitenkin jo yläasteella, eikö? Tulevaisuudessa joutuu varmasti vaikeampiin tilanteisiin ja eihän nyt äiti voi olla aina hyssyttelemässä!
 
no tota höm
[QUOTE="ramona";28489362]Olen aika huolissani miten poikasi tulee tulevaisuudessa pärjäämään, jos tuollainenkin saa hänet suunniltaan :/ Ikää kuitenki jo 13!!! Missä ihmeen pumpulissa hänet on kasvatettu? Ei tietenkää ole hyväksyttävää käytöstö tuollainen kiusanteko, mutta oikeasti 13! Nyt suosittelisin äkkiä saamaan poikaan vähän jämäkkyyttä...hänhän on kuitenkin jo yläasteella, eikö? Tulevaisuudessa joutuu varmasti vaikeampiin tilanteisiin ja eihän nyt äiti voi olla aina hyssyttelemässä![/QUOTE]

Älä viitsi.
 
"sissi"
[QUOTE="ramona";28489362]Olen aika huolissani miten poikasi tulee tulevaisuudessa pärjäämään, jos tuollainenkin saa hänet suunniltaan :/ Ikää kuitenki jo 13!!! Missä ihmeen pumpulissa hänet on kasvatettu? Ei tietenkää ole hyväksyttävää käytöstö tuollainen kiusanteko, mutta oikeasti 13! Nyt suosittelisin äkkiä saamaan poikaan vähän jämäkkyyttä...hänhän on kuitenkin jo yläasteella, eikö? Tulevaisuudessa joutuu varmasti vaikeampiin tilanteisiin ja eihän nyt äiti voi olla aina hyssyttelemässä![/QUOTE]

olen samaa mieltä,kiusaajat vaan innostuvat pojan reaktiosta..
 
No joo, poika on tosiaan 13v, eikä kyllä pumpulissa kasvatettu.
On kyllä silleen herkkä joissain asioissa, ja kiusattu aiemminkin.
Tuntee itsensä kypsemmäksi kuin ikäisensä, kun ei kiinnosta sellainen riehuminen ja nujakointi kuten toisia.
 
"vieras"
Niinhän sitä sanotaan, että lapsista jotka tappaa eläimiä huvikseen kasvaa väkivaltaisia aikuisia.
Kyllä kaiken elollisen kunnioitus on jo merkki älykkyydestä ja ne jotka niitä eläimiä tappaa on .. noh ei niin älykkäitä. Kotoahan tuollaiset asenteet myös lähtee! Ja minä äitinä olisin ylpeä lapsestani, joka herkistyy jos eläimiä kohdellaan julmasti. Ainakin kokisin, etten ole kasvattanut täysin tunnekylmää ihmisenalkua.
 
  • Tykkää
Reactions: Koivunkäpy
"vieras"
[QUOTE="ramona";28489362]Olen aika huolissani miten poikasi tulee tulevaisuudessa pärjäämään, jos tuollainenkin saa hänet suunniltaan :/ Ikää kuitenki jo 13!!! Missä ihmeen pumpulissa hänet on kasvatettu? Ei tietenkää ole hyväksyttävää käytöstö tuollainen kiusanteko, mutta oikeasti 13! Nyt suosittelisin äkkiä saamaan poikaan vähän jämäkkyyttä...hänhän on kuitenkin jo yläasteella, eikö? Tulevaisuudessa joutuu varmasti vaikeampiin tilanteisiin ja eihän nyt äiti voi olla aina hyssyttelemässä![/QUOTE]

Eikö nimenomaan ole jämäkkyyttä puolustaa heikompiaan, vaikka sitten "vain ötököitä", silläkin uhalla että siitä kiusataan? Muut eivät pelkästään tehneet kiusaa, vaan kiduttivat elollisia olentoja ja puuttuivat rauhoitettujen eliöiden lisääntymiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28489481:
No joo, poika on tosiaan 13v, eikä kyllä pumpulissa kasvatettu.
On kyllä silleen herkkä joissain asioissa, ja kiusattu aiemminkin.
Tuntee itsensä kypsemmäksi kuin ikäisensä, kun ei kiinnosta sellainen riehuminen ja nujakointi kuten toisia.
Meillä myös täällä 12v tosi herkkis poika, itki kovasti kun lemmikki undulaatti kuoli, ei revi hämähäkkien jalkoja(paitsi kuolleiden ja jäädytettyjen tutkiakseen mikroskoopilla) tietää sammakonkudun olevan rauhoitettu eikä koske siihen. Ei riehu ja ränää välitunneilla niin kuin tuntuu suurimman osan lempihuvia olevan.
Ole ap ylpeä herkästä pojastasi, niin minäkin olen.:heart:
 
"ramona"
[QUOTE="vieras";28489515]Eikö nimenomaan ole jämäkkyyttä puolustaa heikompiaan, vaikka sitten "vain ötököitä", silläkin uhalla että siitä kiusataan? Muut eivät pelkästään tehneet kiusaa, vaan kiduttivat elollisia olentoja ja puuttuivat rauhoitettujen eliöiden lisääntymiseen.[/QUOTE]

On tietenkin hienoa puolustaa niitä hämähäkkejäkin, mutta jämäkkyydestä se on kaukana jos poika rupeaa sitten itkemään. Eli tässä tilanteessa pojan olisi ollut parempi olla puolustamatta sitä hämähäkkiä, koska alkoi vain itkemään ja siksi vielä tallottiin sammakotkin! Kiusaajat oikeasti vain innostuvat tuollaisesta. Siksi suosittelisin vähän "kovuutta" kasvattamaan pojalle, kun tässä maailmassa nyt monikaan asia ei mene aina niin auvoisesti. Tosiaan, jos poika olisi ollut se eka/toka luokkalainen olisin ymmärtänyt tämän äidin reaktion. Kuitenkin poika on jo teini! Herkkyys ei sinänsä ole missään nimessä paha asia, mutta sitä ei kannata ainakaan enää lisää tukea. Herkälle ihmiselle kaikki on vaikeampaa ja olisi hyvä opettaa miten asioista voi "selviytyä". Säästettäs monen sammakon henget, näin karusti ilmaistuna.
 
"aikuinen"
[QUOTE="ramona";28489652]On tietenkin hienoa puolustaa niitä hämähäkkejäkin, mutta jämäkkyydestä se on kaukana jos poika rupeaa sitten itkemään. Eli tässä tilanteessa pojan olisi ollut parempi olla puolustamatta sitä hämähäkkiä, koska alkoi vain itkemään ja siksi vielä tallottiin sammakotkin! Kiusaajat oikeasti vain innostuvat tuollaisesta. Siksi suosittelisin vähän "kovuutta" kasvattamaan pojalle, kun tässä maailmassa nyt monikaan asia ei mene aina niin auvoisesti. Tosiaan, jos poika olisi ollut se eka/toka luokkalainen olisin ymmärtänyt tämän äidin reaktion. Kuitenkin poika on jo teini! Herkkyys ei sinänsä ole missään nimessä paha asia, mutta sitä ei kannata ainakaan enää lisää tukea. Herkälle ihmiselle kaikki on vaikeampaa ja olisi hyvä opettaa miten asioista voi "selviytyä". Säästettäs monen sammakon henget, näin karusti ilmaistuna.[/QUOTE]

Voitko kertoa kuinka herkkä ihminen opetetaan olemaan ei-niin-herkkä? Voisin käyttää ohjeita itseeni. Olen herkkä aikuinen eikä sitä piirrettä itsestä noin vain kitketä.
 
[QUOTE="ramona";28489652]On tietenkin hienoa puolustaa niitä hämähäkkejäkin, mutta jämäkkyydestä se on kaukana jos poika rupeaa sitten itkemään. Eli tässä tilanteessa pojan olisi ollut parempi olla puolustamatta sitä hämähäkkiä, koska alkoi vain itkemään ja siksi vielä tallottiin sammakotkin! Kiusaajat oikeasti vain innostuvat tuollaisesta. Siksi suosittelisin vähän "kovuutta" kasvattamaan pojalle, kun tässä maailmassa nyt monikaan asia ei mene aina niin auvoisesti. Tosiaan, jos poika olisi ollut se eka/toka luokkalainen olisin ymmärtänyt tämän äidin reaktion. Kuitenkin poika on jo teini! Herkkyys ei sinänsä ole missään nimessä paha asia, mutta sitä ei kannata ainakaan enää lisää tukea. Herkälle ihmiselle kaikki on vaikeampaa ja olisi hyvä opettaa miten asioista voi "selviytyä". Säästettäs monen sammakon henget, näin karusti ilmaistuna.[/QUOTE]

Poika oli kertonut asiasta jo aiemmin isälleen,joka oli antanut neuvon olla ihan naama "peruslukemilla" eli ettei provosoidu, mikä oli varmasti ihan hyvä neuvo.
Itseäni kyllä kyrsii, että pitäisi olla välittämättä jos eläimiä rääkätään.
 
"nipsukka"
no tollaisa niistä kasvaa kun kukaan ei kiellä niiltä esimerkiksi muurhaisten tappamista!

mä en ole koskaan nähnyt yhdenkään äidin puuttuvan muurhaisten tappamiseen.. itse olen puuttunut sekä omien että vieraiden lasten kohdalla!

omille olen tähdentänyt että jokainen elävä olento on tärkeä,koolla ei ole väliä. että niitäkin sattuu, niilläkin on äiti ja iskä ja serkkui yms.

eriasia sitten jos tuo eläin uhkaa henkeä mutta vaikea suomen oloissa kuvitella tapahtumaa jos ei nyt karhuu kohtaa mettässä.
 
"sipsi"
Oma olisi tuollaisessa tilanteessa varmasti ollut enemmän kuin pahoillaan - eläinrakas kun on. Samoin minä. Väkivaltaa vastustan viimeiseen saakka, mutta kakaraa, joka rääkkää ja repii eläviltä olennoilta jalkoja, tirvaisisin enemmän kuin mielelläni.
 

Yhteistyössä