no johan on! ja surullista todella!! mä ainakin arvostan aina itsetehtyä lahjaa kovastikin =) niistä jää henkilökohtaisia muistoja =)Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:02 melle kirjoitti:Niinhän sen pitäisi olla lahjansaajan häpeä, mutta ihana yhteiskuntamme on sellainen, että katseita ja kuiskintaa saa osakseen, jolleivät valmistujaislahjat ole: Marimekko-,Kalevala-,Pentik- tms. merkillä varustettuja. Tiedän jo etukäteen (olen jo kuullut..), että lahjani ei ole mikään hieno, koska se on itsetehty, eikä varustettu millään merkillä. Mutta viikon ajan olen väkertänyt. Jollei kelpaa, niin pidän itse. Ihmiset ovat pinnallisia ja kilapilunhaluisia, aito sydämellä ajatteleminen puuttuu.. Vain raha ratkaisee. Surullista... :ashamed:
tää on muuten hyvä ideä tuo pankin yhteislista, siihen voi kyllä laitta pienemmänkin summan eli sen 10 euroaAlkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:50 anneli kirjoitti:Meillä oli viime keväänä pojan yo-juhlat. Vain hänen tulevat appivanhempansa lahjoittivat 100e, muilta tuli korkeintaan 20 euroa. Suuri osa oli laittanut pankin yhteislistaan viisi euroa ja toivat ruusun tullessaan.
Ihan tyytyväinen poika oli.
Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä! Mä koen että sellainen 50? on ihan kohtuu summa yo-lahjaksi.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:21 nytkypylly kirjoitti:\no mulla ei oo pokkaa siihen, että, kuvitteellinen tilanne, lapseni saa nimpparilahjaksi vaikka marimekon paidan ja sukat, ja sitten vastavuoroisesti minä kun menen tämän samaisen lahjanantajan lapsen nimipäiville, niin vien vaikka karkkipussin, tai 3euron lelun... =) mutta kaikkihan ajattelevat näistä asioista niin eri tavalla, minä vain kerroin oman ajattelutapani =) ja etenkin jos menee juhliin, niin mä aina mietin sitä, että niitä juhliakaan ei ihan ilmaiseksi järjestetä, en kehtaisi viedä meidän nelihenkistä perhettä kenenkään kotiin syömään ja juomaan ja juhlimaan ihan 10euron lahjalla......Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:17 Greeata kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:13 nytkypylly kirjoitti:jos et mee juhliin, niin musta 30euroa olisi ihan minimi, jos taas menet juhliin, niin laittaisin 40e.... mieti millaisia lahjoja olet itse saanut, tai lapsesi?? =)
Miusta tuommonen ajattelutapa, et mieti millaisia lahjoja olet itse saanut tai lapsesi...on aikas huono...jos on todella hyvätuloinen perhe, joka miulle ostelee kalliita lahjoja ja itse todella huonotuloinen, niin en mie rupea kituuttelemaan ja laskemaan jokaista penniä elääkseni, vain sen takia, että voisin antaa jollekin kalliita lahjoja vain siksi, että hekin ovat miulle antaneet...
Mutta mites silloin kun tuota summaa ei ole käytössä? Siis näin esimerkissä kotihoidontuella ja 5 ylioppilasjuhlat tulossa. 250? kotihoidontuesta on aika iso summa ylioppilaslahjoihin kun pitäisi vielä oma perhekin elättää.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:17 Ella78 kirjoitti:\Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä! Mä koen että sellainen 50? on ihan kohtuu summa yo-lahjaksi.Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:21 nytkypylly kirjoitti:\no mulla ei oo pokkaa siihen, että, kuvitteellinen tilanne, lapseni saa nimpparilahjaksi vaikka marimekon paidan ja sukat, ja sitten vastavuoroisesti minä kun menen tämän samaisen lahjanantajan lapsen nimipäiville, niin vien vaikka karkkipussin, tai 3euron lelun... =) mutta kaikkihan ajattelevat näistä asioista niin eri tavalla, minä vain kerroin oman ajattelutapani =) ja etenkin jos menee juhliin, niin mä aina mietin sitä, että niitä juhliakaan ei ihan ilmaiseksi järjestetä, en kehtaisi viedä meidän nelihenkistä perhettä kenenkään kotiin syömään ja juomaan ja juhlimaan ihan 10euron lahjalla......Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:17 Greeata kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:13 nytkypylly kirjoitti:jos et mee juhliin, niin musta 30euroa olisi ihan minimi, jos taas menet juhliin, niin laittaisin 40e.... mieti millaisia lahjoja olet itse saanut, tai lapsesi?? =)
Miusta tuommonen ajattelutapa, et mieti millaisia lahjoja olet itse saanut tai lapsesi...on aikas huono...jos on todella hyvätuloinen perhe, joka miulle ostelee kalliita lahjoja ja itse todella huonotuloinen, niin en mie rupea kituuttelemaan ja laskemaan jokaista penniä elääkseni, vain sen takia, että voisin antaa jollekin kalliita lahjoja vain siksi, että hekin ovat miulle antaneet...
nimenomaan. näin minäkin tekisin. ja olen tehnytkin silloin kun olin työttömänä. ja jokaiselle ylioppilaalle häntä kuvastava lahja. ja esim. pari viinilasia ja viinipullokaan ei maksaa juurikaan yli 10 euron... ne voi sitoa vaikkapa kukalla ja sellofaanilla yhteen lahjaksi =)Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:19 vicy kirjoitti:\Näin justiin...Aina pääsee halvemmalla kun ostaa oikeen lahjan eikä vaan anna rahaa!!Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:14 vieras kirjoitti:Osta sillä 10? vaikka runokirja. Mukavampi ku kympin seteli.