Jumalauta me tapellaan ukon kanssa!!!!!Kommentteja kiitos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ite olen uskaltanut esim. oluen tai lasillisen viiniä ottaa pari kertaa raskauden aikana. Joo joo, paskaa niskaa jne.

kiitos :wave:

Voi hyvä ihme mistä kiittelet, kiittelisit miestäsi joka ymmärtää olla huolissaan ja ihan aiheesta onkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Em minäkään juonut enkä varmaan tule juomaankaan mutta ei se lapsi kyllä mielestäni siihen kuolekkaan :/ Ja olin kieltämättä ihmeissäni kun ekaa odottaessa puhuin univaikeuksista niin neuvola käski ottaa punaviiniä tilkan.Ooks mä ihan väärässä vai onko alkoholilla jokin vaikutus synnytykseen+Siis ihan ku joskus olisin kuullut että jos vauva menee yli niin käsketään ottaa annos alkoholia :snotty:

MIKSI sun pitää ottaa alkoholia raskausaikana? Ja todellakaan alkoholi ei ole mikään synnytyksen käynnistyslääke. Mä toivon, että porvoilet. Mä toivon ,että sun kaltaista ei ole olemassa, tovottavasti heitit vain vitsiä.

En ole ottanut tai ottamassa yhtään mitään,enhän ole nyt raskaana mutta kysyin vain josko joku ei olisi pitänyt täyttä nollarajaa.

en ole ottanut edell.raskauksien aikana, enkä ota tämänkään aikana.
tässä on mun mielestä ajateltava vain lapsen etua, ei äidin mielitekoa.
ja jos lapsi syntyisi vammaisena, syyttäisin itseäni ja alkoa, vaikka siitä ei johtuisikaan suoraan.

Mulle on sanottu (lääkärit ja neuvolasta), että voi ottaa esim. ruokaillessa lasin viiniä satunnaisesti.
En ole silti ottanut, mutta kulauksen miehen saunaoluesta kesällä saunan jälkeen. Shoot me!

Siis siitä että mielestäni lasillinen,pari punaviiniä tai satunnainen olutpullo raskauden aikana ei tee haittaa mutta miehen mielestä tekee.Ekaa odottaessa en juonut ollenkaan,neuvola kysyi että olenko rentoutuakseni ottanut. Netistäkin piti ihan mennä kattomaan mitä asiasta sanotaan mutta ei tuolla oikein sanottu juuta eikä jaata.Joten miten asia on? |O |O |O |O |O |O

oisko mll sivuilla siitä enemmän? mä tykkään että ei juo lainkaan kun sen maksa ei sitä kuitenkaan pilko

Siis selvennykseksi kaikille : minä en ole nyt raskaana ja tyttöä odottaessa en juonut tippaakaan.Tarkoitukseni oli vain kysyä YLEISTÄ mielipidettä mutta nyt mut sitten leimataan alkoholistiks :xmas:

Mä en tajua miksi pitäisi ottaa raskauden aikana. On olemassa ERITTÄIN hyvänmakuisia alkoholittomia oluita, siidereitä, jopa viiniä saa holittomana. Miksi riskeerata lapsen terveys? Mä join holitonta jos mieli teki kaljaa. Yhdestä ei saa nuppia sekaisin kuitenkaan, niin sama kai jos se on sitten kokonaan holiton.

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Eiköhän toi ole järjen asia! eikä kuka on oikeessa ja missä on sitä "tutkittua" tietoa :/

Kohtuullinenkin alkoholin käyttö raskauden aikana vaikuttaa lapseen
15.3.2004 YLE Teema Tiedeuutiset/Alcoholism: Clinical and Experimental Research

Kohtuullinenkin alkoholinkäyttö - luokkaa yksi alkoholiannos päivässä - vaikuttaa lapsen älylliseen kehitykseen lievästi, mutta mitattavassa määrin, havaittiin Yhdysvalloissa tehdyssä pitkäaikaisseurannassa.

Siinä seurattiin 580 äidin ja heidän lastensa kehitystä 16-vuotiaaksi saakka, alkaen raskausajasta. Lasten muistin toiminta mitattiin 14 vuoden iässä sekä kuulon ja sanallisen muistin alueella että visuaalis-avaruudellisella alueella.

Lähes puolet äideistä käytti suhteellisen vähäisiä alkoholimääriä, alle yhden annoksen päivittäin raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, jolloin he eivät edes välttämättä tienneet olevansa raskaana. Tämä pienikin määrä aiheutti pienen mutta havaittavan heikkenemisen erityisesti verbaalisen muistin alueella, jonka tiedetään kärsivän suurista alkoholimääristä jo aiempien tutkimusten perusteella. Sanastolliset vaikeudet aiheuttivat myös oppimishäiriöitä.

Vähäistä suurempi, mutta kohtuullinen alkoholinkäyttö sekä aivan raskauden alkuaikoina että ensimmäisen kolmanneksen aikana hidasti lasten kasvua älyllisten haittojen lisäksi. Amerikkalaistutkijat varoittavat, että alkoholi on riski sikiölle pieninäkin määrinä. Siksi he suosittelevat lapsen hankkimista suunnittevia naisia välttämään alkoholinkäyttöä mahdollisimman pitkälle.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_vauva&jutunid=2014

Siis selvennykseksi kaikille : minä en ole nyt raskaana ja tyttöä odottaessa en juonut tippaakaan.Tarkoitukseni oli vain kysyä YLEISTÄ mielipidettä mutta nyt mut sitten leimataan alkoholistiks :xmas: huoh

Asetit sitten kysymyksen väärin. Tuon nimittäin käsittää aika helposti väärin. Olisit kysynyt toisin.:) Kertonut heti, että et ole raskaana, etkä raskaana ollessasi juonut. Katos helpommalla pääsee, kun ei turhaa provosoi. Tosin ehkpäpä näin sait paljon enemmän vastauksia, mikä lienee tarkoituskin...

Siis selvennykseksi kaikille : minä en ole nyt raskaana ja tyttöä odottaessa en juonut tippaakaan.Tarkoitukseni oli vain kysyä YLEISTÄ mielipidettä mutta nyt mut sitten leimataan alkoholistiks :xmas: huoh

Asetit sitten kysymyksen väärin. Tuon nimittäin käsittää aika helposti väärin. Olisit kysynyt toisin.:) Kertonut heti, että et ole raskaana, etkä raskaana ollessasi juonut. Katos helpommalla pääsee, kun ei turhaa provosoi. Tosin ehkpäpä näin sait paljon enemmän vastauksia, mikä lienee tarkoituskin...

Niin... Ap sanoi, että ekaa odottaessa en... Kysymyksestä saa kyllä sen käsityksen, että ekaa odottaessa ei juonut, mutta nyt mieli tekisi.

Jossain (Briteissä) oli tehty tutkimus, jonka mukaan turvallinen raja olisi 4 annosta viikossa, mikä kuulostaa kyllä paljolta, mutta uskaltaisin juoda yhden esim. kerran kuussa jos siltä tuntuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kyllä mä raskausaikana pari kaljaa join, neuvolassa lupasivat että on turvallista ottaa :saint:

Jos ne neuvolassa sanoisi, että on turvallista ajella satasta moottoritietä väärään suuntaan, niin ajaisitko?

Varmaan ajais. Kas th on jumala, jos sattuu vastaamaan, mitä kysyjä haluaa.:)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
juu saa juoda niin paljon kun huvittaa. ihan riiippuu susta ittestään miten paljon alkoholia haluat että lapses saa, ja fiksuahan se on tehä muutama pikku huppelissa kaatumisharjoitus. että tietää miten ei kannata horjahella vauva sylissä...

kyllä sä tiedät.

ei tarvi heti pilkkua nussia.ei tässä mistää humalahakusesta kännistä ole puhunut.

hei älä mulle pura :( mut eikös se oo ittestään selvää että raskaus ja alkoholi ei oo ok....

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Kyllä mä raskausaikana pari kaljaa join, neuvolassa lupasivat että on turvallista ottaa :saint:

Jos ne neuvolassa sanoisi, että on turvallista ajella satasta moottoritietä väärään suuntaan, niin ajaisitko?

Varmaan ajais. Kas th on jumala, jos sattuu vastaamaan, mitä kysyjä haluaa.:)

:laugh: