Jumalauta me tapellaan ukon kanssa!!!!!Kommentteja kiitos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Siis siitä että mielestäni lasillinen,pari punaviiniä tai satunnainen olutpullo raskauden aikana ei tee haittaa mutta miehen mielestä tekee.Ekaa odottaessa en juonut ollenkaan,neuvola kysyi että olenko rentoutuakseni ottanut. Netistäkin piti ihan mennä kattomaan mitä asiasta sanotaan mutta ei tuolla oikein sanottu juuta eikä jaata.Joten miten asia on? |O |O |O |O |O |O

Miehesi on erittäin fiksu, jos on sitä mieltä että nollalinja. Noista on tutkimuksia puolin ja toisin, joten miksei noudattaa sitä turvallisinta? Oma neuvolatätini ihmetteli, miten nykyään äidit ovat nykyään niin hölliä sen suhteen että kyllä sen lasillisen voi silloin tällöin ottaa..

juu saa juoda niin paljon kun huvittaa. ihan riiippuu susta ittestään miten paljon alkoholia haluat että lapses saa, ja fiksuahan se on tehä muutama pikku huppelissa kaatumisharjoitus. että tietää miten ei kannata horjahella vauva sylissä...

kyllä sä tiedät.

Minullekin sanottiin neuvolassa, että koska turvallista rajaa ei tiedetä, on parempi olla ottamatta. Minulla kolme lasta ja yhdenkään raskauden aikana en pisaraakaan ole juonut.

Joo, minäkin "yhdyn" mieheesi...*tirsk*....
Eli siis ei voida olla varmoja siitä, mikä on turvallinen raja, niin siksi kannattaa olla kokonaan ilman. Imettäessä sitten voi hyvin sen oluen pari juodakin, siinä menee aikaa kun se maidoksi muuttuu ja imettäessä et voi lasta vahingoittaa juomallasi alkoholilla.

Em minäkään juonut enkä varmaan tule juomaankaan mutta ei se lapsi kyllä mielestäni siihen kuolekkaan :/ Ja olin kieltämättä ihmeissäni kun ekaa odottaessa puhuin univaikeuksista niin neuvola käski ottaa punaviiniä tilkan.Ooks mä ihan väärässä vai onko alkoholilla jokin vaikutus synnytykseen+Siis ihan ku joskus olisin kuullut että jos vauva menee yli niin käsketään ottaa annos alkoholia :snotty:

Kohtuullinenkin alkoholin käyttö raskauden aikana vaikuttaa lapseen

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_vauva&jutunid=2014

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
juu saa juoda niin paljon kun huvittaa. ihan riiippuu susta ittestään miten paljon alkoholia haluat että lapses saa, ja fiksuahan se on tehä muutama pikku huppelissa kaatumisharjoitus. että tietää miten ei kannata horjahella vauva sylissä...

kyllä sä tiedät.

ei tarvi heti pilkkua nussia.ei tässä mistää humalahakusesta kännistä ole puhunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Em minäkään juonut enkä varmaan tule juomaankaan mutta ei se lapsi kyllä mielestäni siihen kuolekkaan :/ Ja olin kieltämättä ihmeissäni kun ekaa odottaessa puhuin univaikeuksista niin neuvola käski ottaa punaviiniä tilkan.Ooks mä ihan väärässä vai onko alkoholilla jokin vaikutus synnytykseen+Siis ihan ku joskus olisin kuullut että jos vauva menee yli niin käsketään ottaa annos alkoholia :snotty:

MIKSI sun pitää ottaa alkoholia raskausaikana? Ja todellakaan alkoholi ei ole mikään synnytyksen käynnistyslääke. Mä toivon, että porvoilet. Mä toivon ,että sun kaltaista ei ole olemassa, tovottavasti heitit vain vitsiä.

En usko että yhdestä pullosta välttämättä haittaa olisi (tuleekohan kaikki edes heti näkyviin, jos ei johdakaan vakavaan vammaan tai kuolemaan?) mutta itse en ota yhtään.
En ymmärrä miksi pitää ottaa sitten se yksi, miksei voi olla kokonaan ilman? Minä en ainakaan sais ku huonon omantunnon ja pelon perseeseen..
Ottakaa vaikka alkoholiton sidukka tai olut jos jotain pitää saada.
Alkoholismin merkki jos ei ilman voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Minullekin sanottiin neuvolassa, että koska turvallista rajaa ei tiedetä, on parempi olla ottamatta. Minulla kolme lasta ja yhdenkään raskauden aikana en pisaraakaan ole juonut.

Näin mulle sanottiin Suomen neuvolassa, mutta Belgiassa taas sanottiin, että ihan hyvin voit ottaa lasillisen silloin tällöin. Siellä oli tärkeämpää ettei syönyt toksoplasmaa aiheuttavia ruokia. Itse kyllä pidein nolla linjan, koska olin ottanut alkoholia silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Luojan kiitos lääkäri sanoi mulle et niinä ekana viikkoina se ei vaikuta lapseen.