Jumalauta me tapellaan ukon kanssa!!!!!Kommentteja kiitos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen ottanut raskaana ollessani puolisen lasia viiniä muutamalla juhla-aterialla, ehkä lasillisen oluttakin. Ihan nollalinjahan se ei ole, mutta ei myöskään ole aiheuttanut lapsille vaurioita. :whistle:

Kyllä mä viimeistä odottaessani oikeutin itseni esim. uutena vuotena lasilliseen kuohuviiniä.

Liia hysteerinen/fanaattinen ei kannata olla missään asiassa, maalaisjärkeä peliin.

Kumpi on pahempaa, ottaa teelusikallinen viiniä vai juoda pari puolen litran tölkkiä alkoholitonta siideriä, jossa on kuitenkin alkoholia 0,02%? Kummassa annoksessa on enemmän alkoholia lopulta?

Jos joudut raskauden aikana vaikka leikkaukseen jonkun käsi- tai polvivamman takia, niin nukutuksessa on sellaiset rohdot, että se vastaa aikamoista koomakänniä. Tällaistakin voi sattua, ja lapset ovat silti terveitä.

Tämä ei ole puolustuspuhe raskaudenaikaiselle alkoholinkäytölle, vaan yksi näkökulma asiaan. En suosittele käyttämään alkoholia raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Miksi pitäisi ottaa edes sitä paria lasia viiniä? Kun ei tiedetä turvallista rajaa. Ja uniongelmiin pitäisi löytää ihan muu ratkaisu kuin alkoholi.

Niinkuin esim. unilääkkeet mitä minä sain neuvolalääkäriltä :D Sen jälkeen en kyllä ollut niin tarkka särkylääkkeidenkään kanssa, turhaan vouhotin kaikesta..

Ainiin, ap:n asiaan, samaa mieltä monen kanssa että ei se lasi pari vahingoksi ole.. Kuulemma keski-Euroopan maissa kahvi on kielletty odottajilta, mutta viiniä saa juoda päivittäin.. hassua :)