Jumalaton päänsärky

Kaipaisin apuja järkkyyn päänsärkyyn jota jatkunut muutama päivä. Olen kärsinyt vuosia migreenistä ja nyt 15.viikolla pääkipu vaikuttaisi migreenisäryltä. Ei ole panadolista ollut apua. Tuntuu että vasen ohimo räjähtää... :'( Olo on aika ikävä. Onko muilla tällasta ollut ? Yritän venytellä niskoja ym ym mutta mikään ei tunnu tehoavan....
 
ota
ota buranaa jos on.. se auttaa paremmin ku panadoli!!
mulla ainaki sano terkka että viikolle 32 voipi ottaa buranaa ja se todellakin autto mun tapauksessa paremmin päänsärkyy ku panadoli!

ja huomenna soitto neuvolaan ettei vaan sitten ole mitään vakavaa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:32 ota kirjoitti:
ja huomenna soitto neuvolaan ettei vaan sitten ole mitään vakavaa!!
Kiitos sulle neuvosta, itse asiassa kävin neuvolassa tänään mut täti sanoi että pitää juoda vettä enemmän. En sit tiedä...Ikinä juomattomuus tällasta tehny mutta :/
 
ota
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:35 Tipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:32 ota kirjoitti:
ja huomenna soitto neuvolaan ettei vaan sitten ole mitään vakavaa!!
Kiitos sulle neuvosta, itse asiassa kävin neuvolassa tänään mut täti sanoi että pitää juoda vettä enemmän. En sit tiedä...Ikinä juomattomuus tällasta tehny mutta :/
se todella saattaa kyllä auttaa...

mutta toivottavasti saat unta.. päänsärky on kyllä kamala ja varmaan ei uni tuu jos jumpsuttaa koko yön!!
 
ei buranaa
Minä en kyllä ottaisi Buranaa, sitä ei suositella raskaana ollessa!! Kuulostaa hormonaaliselta päänsäryltä. Minä kärsin siitä ennen ja jälkeen puolenvälin monta viikkoa, ja oli kyllä todella inhottavaa :headwall: Ainoatakaan lääkettä en ottanut, ja sitten onneksi loppui. :/ Voihan olla, että sulla on myös niskat jumissa, ja johtuu siitä? Tsemppiä ja onnea odotukseen! :hug:
 
Mulla tuli migreeniä raskauden aikana useamman kerran - eikä tosiaan johtunut mistään veden juomattomuudesta tms. Mulla auttoi läääkärin reseptillä apteekista saatava Panacod. Se on turvallista myös odottajalle.
 
Itse kärsin voimakkaasta migreenistä ja sitä on tämän raskauden aikana riittänyt. Olin pahan kohtauksen takia sairaalahoidossakin. Neurologi antoi luvan käyttää Imigrania kohtauksiin. Migreenin estoon käytän Panadol 1g kolmesti päivässä, vaikka ei se kyllä tunnu noita kohtauksia hillitsevän.
Verensokerin lasku, vähäinen juominen, auringon paiste ja stressi pahentaa. Myös ruuat, esim. limpparit on mulle kiellettyjä.
Panadol, Burana ja Panacod ei kyllä kunnon migreeniin auta! Ihminen, joka ei migreenistä kärsi, ei tiedä päänsärystä mitään. Eikä sitä montaa päivää pysty potemaan ilman kunnon lääkitystä.
 
migreenikko
Taas näitä jotka väittävät ettei burana voi auttaa jos
se ei tehoa itselle. Olen todettu migreenikko ja burana auttaa kyllä jos kohtaus ei huippuunsa ole päässyt. Tasan tiedän mitä se kipu ja tuska on. Nyt raskauden aikana kysyisin suoraan lääkäriltä millä uskaltaa hoitaa. Vielä ei onneksi ole iskenyt kunnon kohtausta...
 
kotihoito
Eräällä matkalla vuosia, vuosia sitten minut yllätti valtavan kivulias toispuoleinen päänsärky (en ole koskaan ollut päänsärkyilijä). Matkalla mukana ollut, minulle tuntematon migreenikko kiikutti ensiavuksi itse käyttämänsä kotihoitolääkkeet:

sitruunalohko
vahvaa, mustaa kahvia

En meinannut uskoa häntä, mutta kun en voinut silmiä pitää auki tai päätä liikuttaa, ajattelin ettei se tapakaan. Imaisin sitruunasta mehua ja hörppäsin sitä kitkerää kahvia päälle. Ja uudestaan.

Kymmenessä minuutissa kipu oli kadonnut.


Olen käyttänyt tätä kotona puolisolle yllätyspäänsäryssä ja kerran myös itselle, muunnoksena siten että appelsiinia sitruunan tilalla (kun ei tuoretta sitruunaa kotona ole läheskään yhtä usein kuin appelsiinia). Ja on toiminut, vaikkakaan ei ihan yhtä kirkkaasti kuin tuo sitruuna.

Ei harmaintakaan aavistusta, mistä tämä vaikutus johtuu - liekö ajaa nesteet liikkeelle tai shokkihoitaa hormonit, mutta tepsii kuitenkin. Eikä ole kallis eikä terveydelle vaarallinen testata, vaikkapa ihan huvikseen.

Toivottavasti joka tapauksessa saat särkysi poistumaan, mitä konstia sitten käytätkin!
 

Yhteistyössä