JUMALATON KIPU hammaslääkärin maanantaisen juurihoidon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Burana auttaa vain hetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juurihoidon jälkeen hammasta voi särkeä iloisesti useamman päivän. Mulla särkenyt hammas kohta 2 kk ja samalla juurihoidetaan siis sitä hammasta koko ajan. Nyt taas sellainen ilta että Burana/Panadol-yhdistelmä lievittää vain hiukan särkyä ja max. pariksi tunniksi. Taitaa mennä yö valvoen taas.

:hug:

On "normaalia". Eli joskus juurihoidon aloituksen jälkeen hammas ärtyy ja kovaakin särkyä voi esiintyä.Kannattaa ottaa yhteys Hammaslääkärin. Hän tod.näk avaa kanavia lisää ja vaihtaa lääkkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Juurihoidon jälkeen hammasta voi särkeä iloisesti useamman päivän. Mulla särkenyt hammas kohta 2 kk ja samalla juurihoidetaan siis sitä hammasta koko ajan. Nyt taas sellainen ilta että Burana/Panadol-yhdistelmä lievittää vain hiukan särkyä ja max. pariksi tunniksi. Taitaa mennä yö valvoen taas.

:hug:

Jaa,että normaalia siis. Kun ei meinaa edes pureskelua pystyä tekemään :( Onneksi autaa tuo 800mg burána hetkeks..mutta todellakin vain hetkeks

Sulla on varmaan väliaikainen paikka siinä hampaassa? Auttaako jos nappaat sen paikan pois vaikka virkkuukoukulla? Mulle yks hammaslääkäri sanoi kerran niin, juurihoidettu hammas hoidon alkuvaiheessa särkee ja voi tehdä painetta mutta jos paikan nappaa pois niin paine helpottuu. Ja huomenna soitto hammaslääkärille tietty.

Sulla on varmaan väliaikainen paikka siinä hampaassa? Auttaako jos nappaat sen paikan pois vaikka virkkuukoukulla? Mulle yks hammaslääkäri sanoi kerran niin, juurihoidettu hammas hoidon alkuvaiheessa särkee ja voi tehdä painetta mutta jos paikan nappaa pois niin paine helpottuu. Ja huomenna soitto hammaslääkärille tietty.

en uskalla

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
No en kyllä menis nappailemaan paikkaa itse pois....en kyllä moista neuvoa ole kuullut.

Miehelle annettiin sama neuvo, mutta ei saanut millään sitä väliaikaista paikkkaa pois. Kaikki yritettiin. Ja mies ei ikinä itke ja silloin se itki!

No en kyllä menis nappailemaan paikkaa itse pois....en kyllä moista neuvoa ole kuullut.

Mä olen yleensä nuo väliaikaiset paikat jo syönyt samana päivänä :snotty: Sen verran huonosti ne voi pysyä. Mutta juu, kyllä tämä oli itse asiassa erään professorin neuvo (Kalle Aitasalo, professori tosin eri erikoisalalta) ja tarkoitettu siis juuri tuon alkuvaiheen juurihoidon aiheuttamaan särkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ei ole. Pieni jomotus kuuluu asiaan mutta kunnon särky on merkki ettei kaikki mennyt putkeen kerralla. Soita päivystys aika.

Fiittaan tätä. Miehelläoli sama homma ja se oli tulehtunut tosi pikaisesti tms..

sama. siskon hampaan alla oli järjetön mätäpaakku ja jouduttiin lopulta poistamaan 3 hammasta.

Mä olen yleensä nuo väliaikaiset paikat jo syönyt samana päivänä :snotty: Sen verran huonosti ne voi pysyä. Mutta juu, kyllä tämä oli itse asiassa erään professorin neuvo (Kalle Aitasalo, professori tosin eri erikoisalalta) ja tarkoitettu siis juuri tuon alkuvaiheen juurihoidon aiheuttamaan särkyyn.

Pitääpä pitää mielessä :)

Yhteistyössä