julma ja katala vaimo ilmoittautuu :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
oho, nyt "kateellisen" viesti pyyhkiytyi :o

Tässä kuitenkin vastaus:

voi ei :hug: . Mä taas ihmettelisin jos parisuhde ei olis tasa-arvoinen...myös rahoiissa :|

ja nyt se on taas takaisin :o :o ei onneks yhtään töki taas |O

No meillä se tasa-arva raha-asioissa tulee kyllä sitä kautta että joka jeesuksen sentti on yhteinen.

Hei "Kirsikka". Sä olet nyt niin kaukana tästä meidän kuviosta että en jaksa alkaa sen enempää vääntää rautalangasta. Sen verran sanon kuitenkin että missään kohtaa en ole sanonut miehen heittävän lapsille kympin ja sillä korvaa poissaolon. Ja en tiedä miten teillä, mutta meillä ainakin mä hoidan lapset kotona silloin kun mies on töissä. Ja yhdessä hoidetaan silloin kun mies on vapaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit :) Ihmeellinen mies sulla...

Juu niin tein tai tehtiin. Ihan sulassa sovussa tää sovittiin :D. Mutta miten niin ihmeellinen? Erillisten rahojen takia vai? Ne on meillä mun tahdostani :)

Oletteko naimisissa? Miksi erilliset rahat jos naimisissa olete? Eikö perhe toimi yhtenä?

Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
oho, nyt "kateellisen" viesti pyyhkiytyi :o

Tässä kuitenkin vastaus:

voi ei :hug: . Mä taas ihmettelisin jos parisuhde ei olis tasa-arvoinen...myös rahoiissa :|

ja nyt se on taas takaisin :o :o ei onneks yhtään töki taas |O

No meillä se tasa-arva raha-asioissa tulee kyllä sitä kautta että joka jeesuksen sentti on yhteinen.

Näin teillä sitten. Mä taas halusin että meillä on omat rahat ja kun näin sitten monta vuotta sitten tehtiin, niin eipä oo ollut ongelmia. Ja se että rahat on erilliset ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö ne ja omaisuus olis kuitenkin yhdessä. Ei vaan tarvi joka hemmetin penniä toiselle tilittää. Meillä toimii näin ja suhteemme on vallan tasa-arvoinen.

Hei "Kirsikka". Sä olet nyt niin kaukana tästä meidän kuviosta että en jaksa alkaa sen enempää vääntää rautalangasta. Sen verran sanon kuitenkin että missään kohtaa en ole sanonut miehen heittävän lapsille kympin ja sillä korvaa poissaolon. Ja en tiedä miten teillä, mutta meillä ainakin mä hoidan lapset kotona silloin kun mies on töissä. Ja yhdessä hoidetaan silloin kun mies on vapaalla.

Niin en mä tiedä mikä teillä siellä on kuvio oikeasti mutta niin mä ymmärsin sun tekstistäsi että mies korvaa rahalla sulle ja lapsille poissaolonsa. No mitäs se sit on muutakun työnnetään rahaa käteen ja sanotaan hasta la vista?

Juu niin tein tai tehtiin. Ihan sulassa sovussa tää sovittiin :D. Mutta miten niin ihmeellinen? Erillisten rahojen takia vai? Ne on meillä mun tahdostani :)

Oletteko naimisissa? Miksi erilliset rahat jos naimisissa olete? Eikö perhe toimi yhtenä?

Ollaan naimisissa. Ja erilliset rahat on siksi että se sopii meille parhaiten. Ja toimitaan yhtenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
TÄH?!? En mä kyllä vaadi mieheltä mitään ylimäärästä liksaa meidän lasten katsomisesta, senhän takia mä olen valinnut kotonaolon eikä äideillä ikävä kyllä ole määrätty laissa työaikaa vaan se on 24/7, kuten kaikki on varmana tienny jäädessään lapsia kotiin hoitamaan.

Toki, se ero meillä on että rahat on yhteiset sekä mies ajattelee meitäkin tehdessään töitä, ottamalla työt aamuyöhän niin että menee 4-16 eikä esim. 8-20, jolloin illalla aikaa ei jää mihinkään.

Mulla ainakin on tasan tarkkaan työaika, se kun mies on töissä.
Ja en todellakaan halua että olisi viikonlopun töissä ja palkkapäivänä lähtisi shoppailemaan kun minä voisin sukat ostaa kirpputorilta!

Niin en mä tiedä mikä teillä siellä on kuvio oikeasti mutta niin mä ymmärsin sun tekstistäsi että mies korvaa rahalla sulle ja lapsille poissaolonsa. No mitäs se sit on muutakun työnnetään rahaa käteen ja sanotaan hasta la vista?

Juu kyllä, mies olis mulle hyvittänyt taloudellisesti poissaolonsa. Ja sitten vielä jotenkin hyvittänyt pojille poissaolonsa, esim. mennyt metsäretkellä yms. yms. Eli vielä sen normaalin yhdessäolon päälle jotakin ekstraa.

Ja mies siis, ainakin toistaiseksi, tekee erittäin vähän ylitöitä.

viittaan tällä siihen mihin miehesi rahat (laskujen jälkeen menee). Olen itse ollut samaa harrastava ja on vain hyvä, että jossain vaiheessa annoin miehelle kokonaan rahani, koska perheeltä ne oli aina pois. Meillä minä hoidan yhteisellä päätöksellä yli 3vuotiaita lapsiamme kotona ja meillä on yhteiset rahat. Tämä toimii meillä, Mutta siis aloitukseen, ymmärrän ja minusta hyvä päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk -napalmi kuula-:
hitto, en oo koskaan älynny tuommosta bonusta pyytää...onneks mies on tänään lähdössä "poikien iltaan", niin kokeilenpa heti tänään, toimiiko meillä ;)

Eihän harrastukset ja viihteellä käyminen ole sama asia, kun niissä tuhlataan :D Töistä tuodaan osa tuotosta vaimokkeelle. Vaimo toimii eräänlaisena "pimp daddyna" :whistle:

Mut täällä jossain kohtaa joku sanoi, et jos mies lähtee baariin, niin antaa hyvitykseks vaimolle rahaa ;) meni siis vähän ohi ap:n , mut kuitenkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
TÄH?!? En mä kyllä vaadi mieheltä mitään ylimäärästä liksaa meidän lasten katsomisesta, senhän takia mä olen valinnut kotonaolon eikä äideillä ikävä kyllä ole määrätty laissa työaikaa vaan se on 24/7, kuten kaikki on varmana tienny jäädessään lapsia kotiin hoitamaan.

Toki, se ero meillä on että rahat on yhteiset sekä mies ajattelee meitäkin tehdessään töitä, ottamalla työt aamuyöhän niin että menee 4-16 eikä esim. 8-20, jolloin illalla aikaa ei jää mihinkään.

Ja en todellakaan halua että olisi viikonlopun töissä ja palkkapäivänä lähtisi shoppailemaan kun minä voisin sukat ostaa kirpputorilta!

Siis tottakai jos mies on kotona niin lapset ja talous hoidetaan yhdessa, se nyt pitäs olla sanomattakin selvää mutta miten mies on velvollinen MAKSAMAAN siitä (vaikkakin tässä kohtaa ilmeisesti halutessaan) että tekee ylitöitä, eli suomennettuna, maksamaan siitä että vaimo nyt viitsis katsoa niiden kullannuppujensa perään vielä tovin?

Juu kyllä, mies olis mulle hyvittänyt taloudellisesti poissaolonsa. Ja sitten vielä jotenkin hyvittänyt pojille poissaolonsa, esim. mennyt metsäretkellä yms. yms. Eli vielä sen normaalin yhdessäolon päälle jotakin ekstraa.

Ja mies siis, ainakin toistaiseksi, tekee erittäin vähän ylitöitä.

Niin just, eli se olis extraretkellä esimerkiksi korvannut poissaolonsa, sittenhän on asia erikseen. Tosin, jos aletaan tarkaksi, eikös sun pitäs sit maksaa miehelle siitä että hän ottaa lapset matkaansa jolloin sä saat omaa aikaa, sehän tulee maksun lisäksi extrana sulle *vitsi vitsinä* :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:

Siis tottakai jos mies on kotona niin lapset ja talous hoidetaan yhdessa, se nyt pitäs olla sanomattakin selvää mutta miten mies on velvollinen MAKSAMAAN siitä (vaikkakin tässä kohtaa ilmeisesti halutessaan) että tekee ylitöitä, eli suomennettuna, maksamaan siitä että vaimo nyt viitsis katsoa niiden kullannuppujensa perään vielä tovin?

Eli tässä on nyt se ongelma ettet sä ymmärrä että on olemassa perheitä joissa molemmilla omat rahat.

Minäpä väännän rautalangasta: meillä molemmat maksaa kuluja suhteessa tuloihin. Mä esim. maksan tällä hetkellä ruoat ja laskut. Mies taas maksaa lainalyhennyksen, vakuutukset ja omat laskunsa. Eli suunnilleen saman verran lohkeaa kuluihin suhteessa tuloihin.

Ylimääräisillä rahoilla kumpikin tekee mitä lystää. Tai jos pojat tarvii jotain, niin se ostaa joka nyt ensin ehtii. Kummankaan ei tarvi tilittää toiselle mihin nuo ylimääräiset rahat menee. Mies esim. pelaa aika paljon kolikkopelejä (joita mä en voi sietää), mutta ne on vaan sieltä sen rahapussista pois.

Nyt JOS mies olis mennyt ylitöihin, niin silloin hänen käyttörahansa olis lisääntynyt. Kun siis talous on nyt ihan kunnossa, isompia hankintoja ei tarvi tehdä jne. Ei ole siis tarvetta ylimääräiselle rahalle.

Ja siinä tapauksessa on mun mielestäni itsestään selvyys että mies antaa myös mulle rahaa. Sillä tuo aika on kuitenkin pois meidän perheen yhteisestä ajasta ja teettää mulle ylimääräistä taakkaa (ei sillä ettenkö voisi olla koko ajan poikien kanssa mutta kun meitä vanhempia on kuitenkin 2).

Ymmärsitkö?

Ja vielä sellainen juttu että mä alan olemaan riippuvainen miehen tuloista siinä vaiheessa kun jään kotihoidontuelle. Ja silloin mies "joutuu" meidät elättämään (omasta mielestään saa). Silloin mä kyllä olen pelkästään mielissäni satunnaisista ylitöistä ja siitä että mies tuo taloon lisätienestiä. Kun silloin siihen on tarvetta.

Pitää varmaan alkaa jo etukäteen miettimään millaista korvausta vaatii mieheltä kun se opiskelee nyt 4 vuotta saadakseen perheelleen paremman toimeentulon. Aika monta yksinäistä iltaa joutuu ketale mulle korvaamaan :kieh:

Erilliset rahat on meilläkin, siis pojan vaatteet sun muut maksetaan puoliksi ja ruuat ja yhteiset laskut tietty myös mutta muuten on omat rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Pitää varmaan alkaa jo etukäteen miettimään millaista korvausta vaatii mieheltä kun se opiskelee nyt 4 vuotta saadakseen perheelleen paremman toimeentulon. Aika monta yksinäistä iltaa joutuu ketale mulle korvaamaan :kieh:

älä välitä, meillä mies opiskeli 6 vuotta iltaisin eikä tullut pieneen mieleeni vaatia korvauksia. Ihan eri asia. Ja nyt mä opiskelen vuorollani :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

ootko ihan idiootti?

Meinasin itseasiassa kysyä että kumpiko teistä on niin epäluotettava rahankäytössä että pitää varmistella toimeentuloa tuollaisella omat rahat-systeemillä vielä avioliitossa.

Kyllähän lastenteko on kuitenkin täysin vapaaehtoista, että sikäli en vaan jaksa ymmärtää että kenenkään pitäisi rahalla korvata ylimääräinen aika jonka äiti JOUTUU olemaan omien lastensa kanssa. Eikse ole vähän niin että hoida kun oot hommannutkin. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä sellaista ajattelumallia että lastenhoito olisi työtä (vaikka se työstä käykin, kolmen lapsen kanssa kotona olen itsekin), herranen aika sehän on ihmissuhteessa elämistä!

Maailmassa on vissiin oikeesti monta ihmeellistä asiaa.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
Meinasin itseasiassa kysyä että kumpiko teistä on niin epäluotettava rahankäytössä että pitää varmistella toimeentuloa tuollaisella omat rahat-systeemillä vielä avioliitossa.

Kyllähän lastenteko on kuitenkin täysin vapaaehtoista, että sikäli en vaan jaksa ymmärtää että kenenkään pitäisi rahalla korvata ylimääräinen aika jonka äiti JOUTUU olemaan omien lastensa kanssa. Eikse ole vähän niin että hoida kun oot hommannutkin. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä sellaista ajattelumallia että lastenhoito olisi työtä (vaikka se työstä käykin, kolmen lapsen kanssa kotona olen itsekin), herranen aika sehän on ihmissuhteessa elämistä!

Maailmassa on vissiin oikeesti monta ihmeellistä asiaa.. :o

mä en vaan voi ymmärtää miten sä haluat ymmärtää mua noin väärin. Vaan onhan se tietty niin että jotkut eivät vaan pysty ymmärtämään toisenlaista elämäntapaa, kuten nyt vaikka yhteistä taloutta erillisillä rahoilla.

Ja kun näemmä laukoo vielä typeryyksiä ja syyllistää(puhun nyt tuosta palturista lasten kanssa olemisen JOUTUMISTA), sekä ei edes osaa lukea, niin en mä vaan viitsi.

Parempi ku mä vaan tosiaan totean sulle että kaikkia meitä maailmaan mahtuu ja jätän sen jälkeen sut täysin omaan arvoosi.

tää on näemmä taas töks töks koko palsta :headwall: :headwall:

Mutta ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää että mitäs te "järkyttyneet" olisitte vastaavassa tilanteessa tehneet? Ja mitä miehenne?

Ja ei, yhteinen tili ei ole vaihtoehto kun mä en sitä halua (ennen kuin on pakko).

Yhteistyössä