JulkiTerhikki, Valvira

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
JulkiTerhikki on terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisterin (Terhikki-rekisterin) julkinen tietopalvelu.

Laitoin huvikseni tuohon hakuun oman nimeni, mutta minua ei löytynyt vaikka olen lähihoitaja ja töissä vanhainkodissa. Johtuukohan tuo siitä että olen äitiyslomalla? Vai onko tapahtunut jokin virhe?
Viitsisikö joku äitiyslomalla oleva terveydenhuollon työntekijä koittaa hakea omalla nimellään tuolta JulkiTerhikistä itseään, että löytyykö...

Asia vaivaa :/
 
"hmm"
Ei minuakaan sieltä löydy. Olen silti täysin laillinen sairaanhoitaja. Sinne pitää erikseen rekisteröityä, eikä tuo tietääkseni ole pakollinen. Joskus koulussa siitä oli puhetta, mutta eipä ole kukaan perään huudellut vaikken ole sinne ilmoittanut itseäni.
 
LL
[QUOTE="hmm";21996124]Ei minuakaan sieltä löydy. Olen silti täysin laillinen sairaanhoitaja. Sinne pitää erikseen rekisteröityä, eikä tuo tietääkseni ole pakollinen. Joskus koulussa siitä oli puhetta, mutta eipä ole kukaan perään huudellut vaikken ole sinne ilmoittanut itseäni.[/QUOTE]

Kyllä se ihan valviran ylläpitämä rekisteri on. Mäkin löydyin sieltä, vaikka en ole mitenkään itseäni mihinkään ilmoittanut ja äitiyslomalla olen.
 
LL
Tuohan selvittikin sen:"Kaikki nimikesuojatut terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät tarvitse Valviran hyväksyntää ammattinimikkeen käyttöön, vaan oikeus käyttää suojattua ammattinimikettä tulee heille suoraan koulutuksen perusteella. Tällaisia, niin sanotun säännellyn koulutuksen perusteella ammattinimikkeen saaneita, ovat esimerkiksi lähihoitajat. Heistä aivan kaikki eivät ole ilmoittaneet tietojaan Valviran rekisteriin, mutta he ovat siitä huolimatta terveydenhuollon ammattihenkilöitä."
 
[QUOTE="hmm";21996124]Ei minuakaan sieltä löydy. Olen silti täysin laillinen sairaanhoitaja. Sinne pitää erikseen rekisteröityä, eikä tuo tietääkseni ole pakollinen. Joskus koulussa siitä oli puhetta, mutta eipä ole kukaan perään huudellut vaikken ole sinne ilmoittanut itseäni.[/QUOTE]

Sitten et saa käyttää titteliä sairaanhoitaja etkä toimia sairaanhoitajan tehtävissä (perustuu ihan lakiin), sairaanhoitaja on laillistettu ammattinimike ja Valviralta täytyy hakea laillistus.Lähde.
 
Viimeksi muokattu:
ei näy
Minua ei löytynyt, en ole mitään ilmoittanut. Olen vielä opiskelija, tosin koko kesän toimin sh:n sijaisena joten lupa on. Millä perusteella tuolla sitten näkyy, näkyykö opiskelijat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei näy;21996227:
Minua ei löytynyt, en ole mitään ilmoittanut. Olen vielä opiskelija, tosin koko kesän toimin sh:n sijaisena joten lupa on. Millä perusteella tuolla sitten näkyy, näkyykö opiskelijat?
No ei löydy kun et ole vielä laillistettu sairaanhoitaja.
 
"Vieras"
Onpa hankalaksi tehty tuo Valviraan rekisteröityminen. Tarvisi oppilaitoksen antama jäljennös tutkintotodistuksesta tai maistraatissa virallisesti oikeaksi todistettu jäljennös tutkintotodistuksesta. En kyllä jaksa ruveta soittelemaan oppilaitokseen tai käymään maistraatissa. Hyvin oon tähänkin asti pärjänny vaikka en ole rekisteröitynyt lähihoitaja :)
 
"Asiantuntija"
antaa nimet väärin päin (etunimi-sukunimi kun pitää antaa sukunimi-etunimi), tai että painaa/klikkaa väärää Hae-nappia (hakee rekisterinumerolla, kun pitäisi hakea nimellä, tai päinvastoin).

On hämmästyttävää todeta myös, että jotkut ovat väittäneet että palvelu ei pelaa eikä löydä mitään samalla kun heidän juttunsa on kirjoitettu esim. jo 8.9.2010. Palvelu nimittäin avattiin vasta 9.9.2010 klo 00:00.
 
löytyi
Löysin itseni sieltä, laboratoriohoitaja. Hoitovapaalla/äitiyslomalla olen jo ollut yli neljä vuotta ja valmistumisesta aikaa yli 10 vuotta. Enkä itseäni mihinkään ole ilmoittanut että se vaan oli siellä. Ja äitini oli myös, lähihoitaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei näy;21996227:
Minua ei löytynyt, en ole mitään ilmoittanut. Olen vielä opiskelija, tosin koko kesän toimin sh:n sijaisena joten lupa on. Millä perusteella tuolla sitten näkyy, näkyykö opiskelijat?
Mikä ihmeen lupa on? Ei sulla voi sairaanhoitajan pätevyyttä olla jos et ole valmistunut sairaanhoitajaksi.
 
sh
[QUOTE="hmm";21996124]Ei minuakaan sieltä löydy. Olen silti täysin laillinen sairaanhoitaja. Sinne pitää erikseen rekisteröityä, eikä tuo tietääkseni ole pakollinen. Joskus koulussa siitä oli puhetta, mutta eipä ole kukaan perään huudellut vaikken ole sinne ilmoittanut itseäni.[/QUOTE]

Kyllä rekisteröityminen nimenomaan on pakollinen, ilman rekisteröintiä et saisi sairaanhoitajan töitä tehdä eikä sinua saisi ainakaan vakinaistaa. Meillä rekisteröiminen tehtiin onneksi jo AMK:ssa valmistuessa, oli vieläpä aika kallista.
 
"vieras"
no kyllä sieltä pitäisi löytyä, ja ilman tuota hyväksyntää ei sos.terv alalla saisi edes työskennellä. olen hoitovapaalla,ja nimeni ja tunnukseni tuolta kyllä löytyy. katoin myös kaikki työkaverit läpi, ja listalla ovat. ja meillä ainakin valmistumisen yhteydessä sanottiin (jo vuonna 98) että paperit sitten heti teolle (silloinen valvira oli teo). työnantajan velvoite on tarkistaa, että kuulu ko rekisteriin. ja jos olet hoiva-alan yrittäjä, etkä kuulu tuohon rekisteriin, maksat työstäsi alv-veron, toisin kuin rekisterissä oleva kolleegasi.
 
Mezu
Minä löysin eilen sieltä jo naapurini - lähihoitaja, sekä hierojani, fysioterapeuttini, lääkärini ja terveydenhoitajani. Siellä sivuston alalaidassa oli maininta mitä tehdä jos rekisteri ei pidä paikkaansa omien tietojen osalta.
Opiskelijoista näkyi vain tietyt laillistetut esim. lääkärit. Tarkistakaa se aloitussivun koko teksti.
 

Yhteistyössä