Kertoi hän myös sen, että he haluaisivat mennä juhliin yhdessä, mutta kun ei ole ketään lapsenvahtia.Mutta ei täällä nyt esim. ap ole valittanut sen puutetta. Kirjoitti vain että suututtiin kun ei lähtenyt.
Kertoi hän myös sen, että he haluaisivat mennä juhliin yhdessä, mutta kun ei ole ketään lapsenvahtia.Mutta ei täällä nyt esim. ap ole valittanut sen puutetta. Kirjoitti vain että suututtiin kun ei lähtenyt.
Mäkin käsitin tuon nimenomaan katkeruutena tukiverkon omistavia kohtaan.Jostain syystä mä kyllä tulkkaan tuolta rivien välistä pienoista katkeruutta sellaisia kohtaan, joilla sitä tukiverkostoa on. Mutta saatanhan olla väärässäkin.
Perustetaanko väärinymmärtäneiden tukiverkosto?Ehkä vain ymmärsin väärin
Olipas ylimielistä . Et aina osaa keskustella asioista, koska sulla on niin vahva ajatus että olet aina oikeassa. Sitten "huohottelet" kuin teini-ikäinen kuin sun kirjoituksia kyseenalaistetaan, vaikkakin perustellusti.Huoh.
Ei ole pakko, ei.
Mutta jos ei halua, niin ei mun mielestä sovi myöskään valittaa yksinäisyyttä ja tukiverkottomuutta. Kun ei kerran ole halukas tekemään yhtikäs mitään asioiden muuttamiseksi.
Eli joko on valittamatta ja hyväksyy tilanteen sellaisena kuin se on, tai tekee jotain asioiden muuttamiseksi jos nykytilanne ei miellytä. Sellaisia turhan valittajia mä en kestä, ihmisiä jotka ruikuttaa silkasta ruikuttamisen ilosta, vailla aikomustakaan muuttaa asioita.
Asiat harvemmin muuttuu itsestään paremmaksi, jos ihminen vaan istuu, odottaa ja ruikuttaa.
Olinkohan nyt tarpeeksi selkeä?
Nyt on tehty hirveen monimutkaiseksi tämä homma. Miksi ei lähdetä koko perhe sinne kauas häihin ja palkata sieltä hoitaja?Jos ne lapset ottaisi sinne paikanpäälle mukaan, ja sieltä vasta sen hoitajan, niin sitä ei tarvitsisi palkata niin pitkäksi aikaa.
Mutta tämä tuskin on vaihtoehto, jos ei edes halua mennä
Huohottelin, koska tunnuit ymmärtävän koko ajan väärin sen, mistä puhuin.Olipas ylimielistä . Et aina osaa keskustella asioista, koska sulla on niin vahva ajatus että olet aina oikeassa. Sitten "huohottelet" kuin teini-ikäinen kuin sun kirjoituksia kyseenalaistetaan, vaikkakin perustellusti.
Niinno, mun mielestä sinä taas keksit aloitukseen liittyväksi asioita joita ei ole olemassa. Itse en taas saanut sellaista käsitystä että ap olisi ollut ahdistunut tukiverkon puutteesta, vaan siitä, että kutsuja ei hyväksynyt heidän poissaolosyytä. Se taas mielestäni ei ole muiden asia ollenkaan hyväksyä tai olla hyväksymättä.Huohottelin, koska tunnuit ymmärtävän koko ajan väärin sen, mistä puhuin.
Minä puhuin siitä, että jos kaipaa tukiverkkoa niin pitää tehdä jotain sen eteen eikä vain istua ja valittaa. Ja sinä selität että miksi pitäisi tehdä mitään sen eteen, jos ei kerran tukiverkkoa edes halua, tms. Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Ja olen ihan lapsesta asti tiennyt, että mun mielipide on mun mielipide, ja muilla on omansa . Palstalla jotkut ei sitä tunnu tajuavan, vaikka miten monesti kirjoittaisi että "mun mielestä" yms, osoittaen selkeästi että kyse tosiaan on yhden henkilön mielipiteestä.
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26124634:Jostain katsoin että MLL:n hoitaja maksaisi jotain 8 e/ h, en muista onko viikonlopputaksa vielä kalliimpi. Mutta jos pitäisi tosiaan palkata 48 h:ksi hoitaja, niin tuohan tulee kyllä aika järjettömän kalliiksi.
Jos ei kutsuja ymmärrä tuota, niin anna suuttua.
[QUOTE="aapee";26122512]Ehkä haluisimme mennä molemmat. Ehkä emme ole niin sosiaalisia että meistä on yksin lähtemään juhlaan johon on molemmat kutsuttu, ehkä me mielummin muistamme hääparia lahjalla kuin menemällä jompa kumpa paikalle juhliin joista ei tunne muita kuin hääparin.Mulla taas on häissä yleensä paljon tuttuja (sukulaisia, kavereita), enkä kaipaa miestä seurakseni, kun juttuseuraa riittää ja aika kuluu hyvin ilman miestäkin. Ehkä juuri siksi mulla on niitä tuttuja ja kavereita, kun liikun myös ilman miestäni...? Ja todella moni tosiaan ei käy missään ilman puolisoaan.
No joo, ihmiset on erilaisia. Jotkut sosiaalisempia kuin toiset. Usein se sosiaalisuus tuo mukanaan myös sosiaalisen verkoston, jota voi hyödyntää vaikka lapsenvahtina kun on sellaisen tarve. Yksinäisyys ja tukiverkottomuus on joskus ihan oma valinta, ja siinäkään ei ole mitään vikaa, kunhan sitten ei rutise että "kun ei ole ketään joka auttaisi, ja lapsia hoitaisi".
Muistaakseni vanhempasi asuvat teitä lähellä... hoidatatko lapsiasi heidän lisäkseen myös tukiverkollasi?Huohottelin, koska tunnuit ymmärtävän koko ajan väärin sen, mistä puhuin.
Minä puhuin siitä, että jos kaipaa tukiverkkoa niin pitää tehdä jotain sen eteen eikä vain istua ja valittaa. Ja sinä selität että miksi pitäisi tehdä mitään sen eteen, jos ei kerran tukiverkkoa edes halua, tms. Toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Ja olen ihan lapsesta asti tiennyt, että mun mielipide on mun mielipide, ja muilla on omansa . Palstalla jotkut ei sitä tunnu tajuavan, vaikka miten monesti kirjoittaisi että "mun mielestä" yms, osoittaen selkeästi että kyse tosiaan on yhden henkilön mielipiteestä.
Asutko lapsuuden kotipaikkakunnallasi tai lähellä sitä?Me hoidetaan lapsemme pääasiassa ihan itse
Tarvittaessa lapset on hoidossa jollain kaverillani, tai vanhemmillani. Vanhemmilla toki myös "ilman syytä" aika ajoin, kun isovanhemmat haluavat lastenlastensa kanssa olla. Viimeeksi oli hoidon tarvetta viime kesänä.
Ja mulla on aika ajoin hoidossa kavereiden lapsia, ja lasten kavereita.
Kuitenkin melko helppo huudella toisten kyvyttömyydestä rakentaa tukiverkostoja, jos itse asuu edelleen samalla paikkakunnalla kuin lapsuudessaan.Asun lapsuuden kotipaikkakunnallani. Ja se on täysin tietoinen ratkaisu: en suostuisi muuttamaan kauas vanhemmistani ja veljestäni.
Ne ystävät, jotka tukiverkkooni kuuluvat, ovat kaikki sellaisia joihin olen tutustunut vasta aikuisiällä.
Täytyy olla helvetin tyhmä ihminen joka menee neuvomaan toisia ihan pokkana sellaisesta josta itselä ei ole mitään kokemusta.Miten paikkakunta vaikuttaa asiaan...vain lapsuuden paikkakunnalla voi tutustua ihmisiin, ja tarjota & vastaanottaa apua vastavuoroisuusperiaatteella?
Kuten jo totesin, ihan aikuisiässä (ja lasten saamisen jälkeen) olen ystävistä/kavereista koostuvan tukiverkkoni kasaan kyhännyt. En ole näitä ihmisiä tuntenut lapsesta saakka. Ja he eivät kaikki ole kotoisin täältä, jos se muka asiaan vaikuttaa.
Kyse on monesti haluttomuudesta rakentaa tukiverkkoja. Siitä, ettei saa pyydetyksi apua. Siitä, ettei viitsi pyytää apua, koska joutuisi itse ehkä vuorostaan joskus auttamaan. Kyvyttömyydestä ei taida useinkaan olla kyse. Paitsi ehkä kyvyttömyydestä sanoa ääneen, että hei, kaipaisin lastenhoitoapua.
Oli mulla ihan hyvät tukiverkot myös ulkomailla asuessani. Lapsia ei silloin ollut, mutta kaikenlaista muuta apua tarvitsin kyllä, alkaen ihan asunnon saamisesta ja työpaikan löytämisestä. Tukiverkko auttoi.