Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

  • Viestiketjun aloittaja ugg olen puhunut
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26122684]Jos joskus ajattelisitte muitakin kuin itseänne, teillä ehkä olisi tuttavia, jotka voisivat hoitaa lapsiaanne ihan ilmaiseksi.[/QUOTE]


Tiedätkö, aina se ei ole näin.
Olen itse hoitanut ystävien lapsia, joitakin useamman vuorokaudenkin, vauvoina ja leikki-ikäisinä. Mutta ei ole vielä kukaan ollut halukas ottamaan 4 lastani, joista 1isommista tarvitsee apua myös öisin 1-5 kertaa, hoitoon luoksensa.
Meillä oli loistava tukiverkko (isovanhemmat), josta viimeisen 5 vuoden aikana 2 on kuollut (ja minä hoidin heitä lapsieni lisäksi, eipä ollut aikaa hankkia uutta tukiverkkoa samaan aikaan) ja toiset 2 sairastunut pysyvästi niin että eivät voi enään auttaa, mutta me autamme heitä nyt.
Mikä tässä nyt on minun syytäni?
 
"krista"
Joillakin on varaa maksaa lastenhoittajalle ja joillakin ei. Se 5 h ajomatka suuntaan ei ole mukavaa. Kai juhlien järjestäjälle täytyisi olla selvää ettei ihmisellä ole välttämättä mahdollistuutta tulla näin kaukaa!? Lastenkin kanssa toi on älytön matka.
Ja jos joku suutu ettei kaikki pääse siihen juhlaan niin mitä sitten!?
Ei maailma pyöri vain ja ainoastaa hääparin ympärillä.
Itsekin palkkaisin mieluten sen lastenhoittajan, että viettäisin kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa.
Joku ehdotti. että vain toinen puolisosta menisi juhlaan. Pitäisikö tälläinen asia arvota kumpi se on vai pakottaa toistaa jäämään kotiin ja itse lähteä juhliin!?
Ap, anna suuttua, käytä aikas siihen mihin haluat. Et ole itsekäs, vaikka ilmoitit että ette pääse juhliin lapsihoittajan takia.
 
kysymys
Kysymys ap:lle. Olisitteko menneet jos lapset olisi saanut ottaa mukaan????

Sitten noista MLL:n lasten"hoitajista"... Itse en ikimaailmassa ottaisi sieltä hoitajaa pitkäksi aikaa, en uskaltaisi. Asumme paikkakunnalla jossa meillä ei ole ketään sukulaisia ja pelkkiä puolituttuja, ei siis ketään jolle 3 lasta voisi jättää hoitoon. Vuosi sitten piti mennä lääkärille (mun) ja mies oli työreissussa. Palkkasimme kolmeksi tunniksi MLL:n hoitajan, joka ei koskaan sitten saapunut paikalle. Ei vastannut soittoihin, ei viesteihin. Lääkäriin oli pakko mennä kun olin jonottanut operaatioon jo jonkin aikaa. Piti jättää sydän kylmänä 3 alle kouluikäistä lasta yksin kotiin. Eskarilaiselle kännykkä ja ite soittelin operaatiosta vartin välein että miten menee.... Siinä olis ollut jo lastensuojelullekin töitä. Että sellasista palvelua MLL:lta. Ymmärrän hyvin ettei ap halua jättää lapsiaa niiden hoitajien käsiin. Meille jäi tämä kerta vihoviimeiseksi kun sitä kautta yritämme lastenvahtia saada.
Aika harva tuttu muuten suostuu ottamaan lauman lapsia hoidettavakseen kun vanhemmat lähtee pidempään reissuun.
 
"sanni"
Kun jotkut jättävät lapset kutsumatta häihin, osoittaa se sellaista lapsivihamielisyyttä, että itse en ainakaan osallistuisi sellaisiin häihin, enkä haluaisi muutenkaan olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Kerran olen ollut häissä joissa ei ollut lapsia; oli tosi tylsää, eikä edes lihapullia ollut tarjolla.
 
"vieras"
Tekisin kuten ap. Ei lapsia voi jättää kenen tahansa hoitoon noin pitkäksi aikaa. Jos pakko olisi, niin voisin jättää, mutta häät eivät todellakaan ole sellainen pakko.
 
No ennenkuin selvisi, että matkaa on tuhat kilometriä ja on oltava viikko, niin se tuntui erikoiselta. Itse ottaisin molemmat samalla kertaa, hieno ilta miehen kanssa ja vaikka sitten sitä kuhertelua. Aloittaja ei ole kertonut miten läheinen hääpari kyseessä. Jos suuttuvat, oletan että aika läheinen. Siksi tämä ihmettely.
Minusta tuntuu erikoiselta että tuo 10h ajomatka tuli esille vasta noin myöhään. Itse olisin ehdottomasti maininnut sen aloituksessa. Saisi ihan eri kuvan jos kirjoittaisi että matkaa on se 5h/sivu ja siihen juhlissa vietetty aika. Ketään tuttua lastenhoitajaa ei ole tarjolla ja palkattu hoitaja tuoksi ajaksi maksaa niin hunajaa ettei siihen ole varaa, lisäksi tuo matka ilman yöpymismahdollisuutta olisi todella raskas.

Mutta aloituksessa ja ensimmäisissä viesteissä kirjoitettiin vaan siitä että mielummin palkkaa sen lastenhoitajan saadakseen kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa ja kuinka ei olla juhlaihmisiä, ei viihdytä juhlissa eikä järjestetä niitä itse jne.
 
Minusta tuntuu erikoiselta että tuo 10h ajomatka tuli esille vasta noin myöhään. Itse olisin ehdottomasti maininnut sen aloituksessa. Saisi ihan eri kuvan jos kirjoittaisi että matkaa on se 5h/sivu ja siihen juhlissa vietetty aika. Ketään tuttua lastenhoitajaa ei ole tarjolla ja palkattu hoitaja tuoksi ajaksi maksaa niin hunajaa ettei siihen ole varaa, lisäksi tuo matka ilman yöpymismahdollisuutta olisi todella raskas.

Mutta aloituksessa ja ensimmäisissä viesteissä kirjoitettiin vaan siitä että mielummin palkkaa sen lastenhoitajan saadakseen kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa ja kuinka ei olla juhlaihmisiä, ei viihdytä juhlissa eikä järjestetä niitä itse jne.
Samaa tuumasin minäkin. Ja että tämä on puolituttu miehen serkun kummin kaiman naapuri, jonka juhlista on kyse.
 
"aapee"
Mitä väliä sillä on paljonko menee periaatteessa tuohon matkaan aikaa :O
Jos häät olisi meillä tässä kaupungissa voisin max 5tunniksi ehkä hankkikin hoitajan mutta toisaalta johan siitäkin joku vetää herneitä pussillisen nenäänsä jos sieltä kehtaat melkein heti ruokailun ja kahvin jälkeen poistua juhlista
 
[QUOTE="aapee";26122861]Mitä väliä sillä on paljonko menee periaatteessa tuohon matkaan aikaa :O
Jos häät olisi meillä tässä kaupungissa voisin max 5tunniksi ehkä hankkikin hoitajan mutta toisaalta johan siitäkin joku vetää herneitä pussillisen nenäänsä jos sieltä kehtaat melkein heti ruokailun ja kahvin jälkeen poistua juhlista[/QUOTE]

No jos sinulle on ihan yksi ja sama ajatko juhliin 5h vai 10min suuntaansa niin ei kai sillä sitten olekaan väliä. Minulle tuolla kyllä olisi merkitystä, varsinkin jos juhlien ajaksi pitäisi palkata ulkopuolinen lastenhoitaja.

Mutta niin niillä tarinoilla on vaan tapana muuttua matkalla.


Muoks. Ymmärrän myös ystävän ärsyyntymisen erilailla jos on kysymys samassa kaupungissa järjestetyistä juhlista kuin silloin jos osallistuminen edellyttää 10h ajomatkaa ja yöpymistä sekä tietty sen maksullisen lapsenvahdin palkkaamista tuoksi ajaksi
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="aapee";26122861]Mitä väliä sillä on paljonko menee periaatteessa tuohon matkaan aikaa :O
Jos häät olisi meillä tässä kaupungissa voisin max 5tunniksi ehkä hankkikin hoitajan mutta toisaalta johan siitäkin joku vetää herneitä pussillisen nenäänsä jos sieltä kehtaat melkein heti ruokailun ja kahvin jälkeen poistua juhlista[/QUOTE]

Mitäs se taas muille kuuluu koska pois lähtee.
 
Olisi kiva kuulla miten kaveri suuttumuksensa ilmaisi. Ehkä hän ei oikeasti ole vihainen, vaan on vain tapahtunut joku väärinymmärrys?

Meillä ei ole ollut alle 200 kilometriä lähempänä hoitoapua lapsille, ja joskus käytimme MLL:n hoitajia. Mutta ap:n tapauksessa juhlat ovat kaukana, ja hoitajan pitäisi olla käytännössä yötä lasten kanssa.

En minäkään miehen kanssa olisi sitä varten hankkinut MLL:n hoitajaa monestakaan syystä, siitä että en halua lapsia vieraan ihmisen hoitoon pitkäksi aikaa eikä myöskään siksi, että silloin hoitaja tulee jo aika kalliiksi.

Olisi minusta myös kohtuutonta pyytää iäkkäitä isovanhempia tai muita sukulaisia viikonlopuksi lastenhoitoon satojen kilometrien päästä, jotta vanhemmat pääsevät häihin - tietysti jos olisi kyse läheisen kuten siskon häistä, se tulisi kyseeseen. Mutta toisaalta siinä tapauksessa sukulaisetkin olisivat niissä häissä, joten heistä tuskin olisi hoitajiksi.

Minusta lapsettomien juhlien järjestäjä ottaa sen riskin, että kaikki lapselliset eivät juhliin pääse ja that´s it. Jos lapsellisia ihmisiä pidetään itsekkäitä kieltäytyessään eri syistä juhliin tulosta, niin kyllä suuttuva juhlien järjestäjäkin on tosi itsekäs.
 
"vieras"
Minusta tuntuu erikoiselta että tuo 10h ajomatka tuli esille vasta noin myöhään. Itse olisin ehdottomasti maininnut sen aloituksessa. Saisi ihan eri kuvan jos kirjoittaisi että matkaa on se 5h/sivu ja siihen juhlissa vietetty aika. Ketään tuttua lastenhoitajaa ei ole tarjolla ja palkattu hoitaja tuoksi ajaksi maksaa niin hunajaa ettei siihen ole varaa, lisäksi tuo matka ilman yöpymismahdollisuutta olisi todella raskas.

Mutta aloituksessa ja ensimmäisissä viesteissä kirjoitettiin vaan siitä että mielummin palkkaa sen lastenhoitajan saadakseen kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa ja kuinka ei olla juhlaihmisiä, ei viihdytä juhlissa eikä järjestetä niitä itse jne.
Peesaan tätä.
 
"vieras"
Juhlien järjestäjä suuttui kun emme pääse juhliin, juhlat ilman lapsia

Ymmärrän että kutsun pitäjä saa itse rajata ryhmän ketä kutsuu juhliinsa mutta sitä en ymmärrä jos rajaa jonkin tietyn syyn ja osa ei sen takia juuri pääse miksi siitä kutsun pitäjän pitää suuttua.
Onko nykykyään niin että kun saat kutsun sinun on pakko osallistua vaikka se olisi kuinka hankalaa.
Miksi suuttua jos ei pääse juhliin?
Miksi juhlan järjestäjä suuttuu kun ilmoitan ettemme pääse kun ei ole lapsenhoitajaa.
Miksi juhlan järjestäjä kuvittelee että juuri hänen juhlansa on se paikka johon haluamme mennä viettämään kahdenkeskistä vapaa aikaamme?
Olen ehkä itsekäs mutta jos joudun palkkaamaan kalliin MLL hoitajan kotiini lapsille niin en todellakaan käytä sitä aikaa menemällä muiden juhliin vaan varmasti nauttisin puolisoni kanssa yhteisestä rauhallisesta kahdenkeskisestä ajasta
Ja kyse ei todellakaan ole siitä etteikö oltasi onnellisia juhlien järjestäjien puolesta vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä että silloin harvoin kun on varaa palkata hoitaja niin en mene sitä aikaa käyttämään muiden juhliin.


[QUOTE="aapee";26122574]Oletko yhtään tietoinen paljonko MLL hoitajat maksaa? Hienoa jos sinulla semmoinen summa rahaa että voit palkata hoitajan aina aamuun asti :)
Me valitettavasti vaikka ei sossu elättejä olla ja raha tienataan joka senttiä myöten itse (tuet =lapsilisä) niinei meillä ole varaa palkata moneksi tunniksi hoitajaa :(
Hoitaja pitäsi ihan kirjaimellisesti palkata 2 vuorokaudeksi.
Yhden 5 tuntia menee yhteen suuntaan ajomatkoihinkin eli yhteensä 10 tuntia, ei sieltä juhlista kehtaa tunnin jälkeen kadota :([/QUOTE]

Moniko tässä tilanteessa palkkaisi hoitajan?
 
rietas
Jos ne lapset ottaisi sinne paikanpäälle mukaan, ja sieltä vasta sen hoitajan, niin sitä ei tarvitsisi palkata niin pitkäksi aikaa.

Mutta tämä tuskin on vaihtoehto, jos ei edes halua mennä :)
 
"huomio"
Minusta tuntuu erikoiselta että tuo 10h ajomatka tuli esille vasta noin myöhään. Itse olisin ehdottomasti maininnut sen aloituksessa. Saisi ihan eri kuvan jos kirjoittaisi että matkaa on se 5h/sivu ja siihen juhlissa vietetty aika. Ketään tuttua lastenhoitajaa ei ole tarjolla ja palkattu hoitaja tuoksi ajaksi maksaa niin hunajaa ettei siihen ole varaa, lisäksi tuo matka ilman yöpymismahdollisuutta olisi todella raskas.

Mutta aloituksessa ja ensimmäisissä viesteissä kirjoitettiin vaan siitä että mielummin palkkaa sen lastenhoitajan saadakseen kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa ja kuinka ei olla juhlaihmisiä, ei viihdytä juhlissa eikä järjestetä niitä itse jne.
Ei, vaan aloitusviestissä pohdittiin sitä, että miksi kaveri suuttuu siitä, että he eivät pääse paikalle kun on itse rajannut juhlat lapsettomiksi. Se oli se pointti koko jutussa. :) Ihan sama kuinka lähellä/kaukana juhlat ovat, jos ei halua palkata lapsenvahtia päästäkseen niihin juhliin, ilmoittaa juhlien järjestäjälle että emme pääse tulemaan (mihinkään ei ole kenenkään pakko osallistua eikä sen kummempaa syytä edes tarvitse kuin se, ettei nyt vaan halua osallistua!) ja sitten järjestäjä suuttuu tästä. Mikä "tekosyy" se muka on ettei halua palkata lastenhoitajaa, sehän on ihan vaan syy. Vaikka ne juhlat olisi lapselliset, mutta sinne ei vaan halua eikä ä ja kieltäytyy kutsusta niin so what? Miksi suuttua siitä?
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26122725:
Tiedätkö, aina se ei ole näin.
Olen itse hoitanut ystävien lapsia, joitakin useamman vuorokaudenkin, vauvoina ja leikki-ikäisinä. Mutta ei ole vielä kukaan ollut halukas ottamaan 4 lastani, joista 1isommista tarvitsee apua myös öisin 1-5 kertaa, hoitoon luoksensa.
Meillä oli loistava tukiverkko (isovanhemmat), josta viimeisen 5 vuoden aikana 2 on kuollut (ja minä hoidin heitä lapsieni lisäksi, eipä ollut aikaa hankkia uutta tukiverkkoa samaan aikaan) ja toiset 2 sairastunut pysyvästi niin että eivät voi enään auttaa, mutta me autamme heitä nyt.
Mikä tässä nyt on minun syytäni?
Se että olet ryhtynyt marttyyriksi, etkä ole ottanut itsellesi omaa aikaa.
 

Yhteistyössä