Juhlat saaressa meren rannalla, lähtisitkölasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyseessä mun äidin 50v. juhlat, jotka vietetään mökillä saaressa ja mulla vähän arveluttaa lapsia ottaa sinne, kun on esteetön pääsy rantaan ja 2 laituria, joiden päässä syvää.

Lapset 3 ja 7v. vanhempi vieläpä erityislapsi, jolla ei vaarantajua juuri ole. Mies sanoi heti että lapsia ei sinne viedä. Itse hieman samoilla linjoilla, olisi todella kova vahtiminen, hetkeksikään ei voisi silmistä päästää ja molemmat tosi vilkkaita...vahdin aina kuin haukka, mutta silti pelkään lähteä sinne veden äärelle.

ihan tarpeeksi ollut näitä hukkumistapauksia, lapset olis varmaan paremmassa turvassa täällä kuivalla maalla.

Vai mitä ootte mieltä, lähtisitkö lasten kanssa? Mulla on myös mahdollisuus mennä yksin ja mies jäis lasten kanssa kotiin.

En ottaisi lapsia mukaan. Juhlissa on niin paljon menoa ja meininkiä, että lapsia on vaikea valvoa, vaikka kuinka tarkkana olisi. Tai sitten voi unohtaa itseltä muiden kanssa seurustelun ja syömisen kokonaan :D

Lähtisin minäkin. Tosiaan liivit sit vaikka päälle varuiksi :) Meillä oli esikoisella saaressa liivit AINA päällä (paitsi sisällä mökissä, ulos ei itse päässyt).

Totta kai osallistuisimme koko perhe äidin viiskymppisille! Onhan siellä väkeä eli vahtivia silmiä, tietystikin itse olisit päävastuussa mutta tosiaan, laittaa niille vaikka pelastusliivit sitten päälle.

Lähtisin minäkin. Tosiaan liivit sit vaikka päälle varuiksi :) Meillä oli esikoisella saaressa liivit AINA päällä (paitsi sisällä mökissä, ulos ei itse päässyt).

No tällä mökillä ovet aina auki, eli lapset pääsee kulkemaan miten haluaa ja se siitä vahtimisestakin tekee vaikeaa. Ja ompa kiva kesähelteellä leikkiä pihalla pelastusliivit päällä, veikkaanpa että niitä ei ihan hevillä suostuta pitämään.

Minä ottaisin muksut mukaan, täytyy lastenkin päästä juhlimaan. Tuskin kukaan katsoo kieroon jos lapsilla on pelastusliivit päällä. Itse laittaisin, on se kuitenkin iso turva jos sattuu livahtamaan silmistä. Ja näkyyhän tuollainen oranssi"pukuinen" lapsi siellä saaressakin helpommin kuin tavallisissa juhlatamineissa oleva :)

Meidän mökki on saaressa eikä koskaan oo ollut mitään hämminkiä,pitäähän lapsia kuivalla maallakin valvoa.Tosin en osaa tuon erityislapsen puolesta mitään sanoa kun ei ole kokemusta...
Ja se on toki yks vaihtoehto että pidetään ne liivit päällä.

Ja meillä mies ei aio lähteä joten vahtivastuu on yksin minulla kahdesta lapsesta. Muulle porukalle en voi vahtivastuuta jättää, en luota että kukaan keskittyy oikeasti vahtimaan. Tuollaisessa paikassa ei riitä että silloin tällöin vilkasee lapsiin päin...rantaan ei ole takapihalta kuin 20m, eli ranta on ihan vieressä.

ap

[QUOTE="vieras";23682584]Ja meillä mies ei aio lähteä joten vahtivastuu on yksin minulla kahdesta lapsesta. Muulle porukalle en voi vahtivastuuta jättää, en luota että kukaan keskittyy oikeasti vahtimaan. Tuollaisessa paikassa ei riitä että silloin tällöin vilkasee lapsiin päin...rantaan ei ole takapihalta kuin 20m, eli ranta on ihan vieressä.

ap[/QUOTE]

Miksei mies osallistu? :O

[QUOTE="...";23682573]Kysyisin kyllä, että mitä äitini päässä on liikkunut juhlapaikkaa valitessa?[/QUOTE]

Tätä mä itsekin mietin, mutta en viitsinyt alkaa sitten arvostelemaan, kun hällä on oikeus juhlia missä haluaa. Sanoin vain että lapsissa on kyllä kova vahtiminen...äiti sanoi että on siellä vahtijoita...on ehkä vahtijoita mutta moniko siellä on sitten ottanut vettä väkevämpää ja tuskin on kovin terävänä. Minä en juo mutta veikkaanpa että kaikki muut juo, ellen sitten lähde sieltä heti puolenpäivän jälkeen.

[QUOTE="vieras";23682626]Miehellä ahdostuneisuus/paniikkihäiriö ja kai jonkin asteista sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ahdistuu ihmispaljoudessa...eli joka paikassa missä on paljon ihmisiä...kaupat ym. Ei tykkää muutenkaan kyläillä. Väkivängällä joskus saan mukaan, mutta yleensä joudun yksin menemään.[/QUOTE]

Aaa.. ok, sitten ymmärrän. =) No tossa tapauksessa jättäisin lapset kotiin isän kanssa. En yksin lähtisi vahtimaan kahta vilkasta lasta.

Aaa.. ok, sitten ymmärrän. =) No tossa tapauksessa jättäisin lapset kotiin isän kanssa. En yksin lähtisi vahtimaan kahta vilkasta lasta.

Juu kaksin olisi huomattavasti helpompaa, mutta kun ei tuota ukkoa saa mukaan...niin on vaihtoehdot vähissä. Ei viitsis lapsia talutushihnassa siellä kuljettaa. Toinen juoksee toiseen suuntaan ja toinen toiseen, on se aika mahdottomuus yksin vahtia.

Mä en itse lähtisi yksin kahden lapsen kanssa juurikaan sen vuoksi, että kahta on vaikeampi valvoa yksin. Jos toinen lähtee oikealle ja toinen vasemmalle, niin siinä sitten ollaan. Jos mies lähtisi mukaan, voisi tehdä reilun tasajaon: sinä vahdit tuota ja minä tuota. Sun tapauksessasi, jos mies ei kerran lähde mukaan, niin lähtisin yksin. Jos nuo juhlat on muutenkin yöhön kestävät ja kaikki yöpyy siellä saarella, niin ei ehkä lasten kanssa kaikkein kivointa.

Totta kai lähtisin lasten kanssa. Vesi ei vaikuttais millään tapaa lähtemiseen. Meillä tosin lapset on taitavia veden kanssa, mutta silti. Ainahan lapsia pitää vahtia, ei tuo sen ihmeellisempi paikka ole, ku muutkaan.

Lähtisitkö vilkkaan tien varrella olevaan juhlapaikkaan? Sama asia. Vahtia pitää.