Juhlat huomenna - vaateongelma, apua!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mulla ei nyt sit sattuneesta syystä ole kunnollista kesämekkoa, joka kelpaisi juhliin. Ja juhlavaatteet (lyhythihainen tunika & pellavahousut, mustia molemmat), jotka mä ajattelin huomenna nimiäisiin pukea, ovat auttamatta liian kuumat.

Mitä mieltä olette, tukehdunko kuitenkin noissa vetimissä, vai kehtaisikohan sitä mennä juhliin vaaleanruskeassa puuvillaisessa puolihameessa ja mustassa melko yksinkertaisessa trikoo-t-paidassa?

Lisäongelma on se, että mä onnistuin saamaan jalkaani rakon, enkä kyllä moillään puysty käytämään huomenna korkkareita. Housujen kanssa saisin piiloteltua jalkojani paremmin, kun joudun väistämättä laittamaan melko arkiset sandaalit...

Kommentoikaa, pliis!

Juhliin asianmukaisella tavalla. Kokomusta ei ole kovin kesäinen, mutta arkipaitakaan ei kyllä kuulosta pienen lapsen ensimmäisiin juhliin oikein sopivalta....hankala dilemma.

Sori, lukihan siellä että nimiäiset. Anteeks, olin hätänen.
Kerkeetkö käydä apteekissa hakee compeed rakkolaastareita? Pelastais kenkien osalta, voit laittaa korkkarit :)
Eikö olis mitään muuta yläosaa? Onks sen oltava se tunika? Olisko jotain kivaa toppia tms?
Trikoopaita EI kyllä oo juhla-asu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuku:
Sori, lukihan siellä että nimiäiset. Anteeks, olin hätänen.
Kerkeetkö käydä apteekissa hakee compeed rakkolaastareita? Pelastais kenkien osalta, voit laittaa korkkarit :)
Eikö olis mitään muuta yläosaa? Onks sen oltava se tunika? Olisko jotain kivaa toppia tms?
Trikoopaita EI kyllä oo juhla-asu.

No kun ei ole mitään muuta - ja vaikka olisikin, kaikki on yhtä mustia joka tapauksessa ;). - sillä suurin osa mun vaatteista on sen kolme numeroa liian isoja. Sitähän mä tässä eilen kiroilinkin, kun kuvittelin ostavani aleista ym. nyt halvalla kaikkia ihania vaatteita kun taas ihmisten kokoihin mahdun, mutta kai mä oon sit vaan kranttu, kun mitään kivaa ei oo silmiin osunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Asusteillahan saa näyttävyyttä ja juhlavuuttakin asuun. Korkkarit ei ole ongelma, hanki apeekista rakkolaastaria.

Mä oon ilmeisesti allerginen niille rakkolaastareille, kun saan niistä hullua ihottumaa aina vaikka kuinka laajalle alueelle kun niitä käytän. En siis viitsisi sitäkään riesaa nyt ottaa vaivoikseni, kun niihin pitäis sit laittaa kortisonia, ja sit ei sais mennä aurinkoon ja... ääh, mä en mee koko juhliin kohta.

Teillä on varmaan ollut tiedossa jo jonkin aikaa, että nimiäisjuhliin olette menossa. Miksi et ole sitten etsinyt itsellesi juhla-asua? Kysyn hyvällä, sillä itse kyllä kunnioitan aina juhlittavaa niin, että hommaan itselleni juhla-asun, jos sitä en garderopistani löydä.

Jos sulla kerta on liian isoja juhlavaatteita, ota niistä käsittelyyn joku sellainen, joka on helppo muokata pienemmäksi. Esim. sifonkiset pitkät mekot on monesti sen mallisia, että ne saa näppärästi vyöllä/selkänipsuilla kirittyä vyötäröltä istuvammiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Teillä on varmaan ollut tiedossa jo jonkin aikaa, että nimiäisjuhliin olette menossa. Miksi et ole sitten etsinyt itsellesi juhla-asua? Kysyn hyvällä, sillä itse kyllä kunnioitan aina juhlittavaa niin, että hommaan itselleni juhla-asun, jos sitä en garderopistani löydä.

Tuota. nyt olen vähän tarkoituksella tyhmä, mutta miksei pellavahousut ja tunika kelpaa kesällä pidettäviin nimiäisiin? Tunikoita ja pellavahousuja on moneen lähtöön, myös juhlavia vaihtoehtoja.

Miten hienosti nimiäisiin pitää pukeutua, eihän ne nyt sentään kirkkohäät ole. Meillä oli ainakin ihan ns. normaalisti pukeutuneet ihmiset ristiäisissä, oli housuja ja muita, ei missään pitkissä juhlamekoissa suinkaan. Ja oli tosi kuuma päivä.

Olen etsinyt kyllä, mutta en ole löytänyt mieleistäni. Ja toisaalta - en psannut arvata, että tämän kesän helteet osuis just tälle viikonlopulle, olin siis ajatellut, että voin mennä pellavahousu - tunika-yhdistelmässä, sillä se olisi vähänkin viileämmä säällä täysin käypä asu.

Mää painelisin jonnekki kauppaan huomenna ja ostasin jonku siedettävän asun ja kivat kengät, joihin voi sujauttaa jalat. Ei paina rakkoa ja jatkokäyttöä on varmasti. Asu löytyy kyllä, kun on pakko. :whistle: Ja vaikka Prismasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sulla kerta on liian isoja juhlavaatteita, ota niistä käsittelyyn joku sellainen, joka on helppo muokata pienemmäksi. Esim. sifonkiset pitkät mekot on monesti sen mallisia, että ne saa näppärästi vyöllä/selkänipsuilla kirittyä vyötäröltä istuvammiksi.

Ou gaad, ei sifonkisia pitkiä mekkoja mulle :D

Mää painelisin jonnekki kauppaan huomenna ja ostasin jonku siedettävän asun ja kivat kengät, joihin voi sujauttaa jalat. Ei paina rakkoa ja jatkokäyttöä on varmasti. Asu löytyy kyllä, kun on pakko. :whistle: Ja vaikka Prismasta.

Minä olen ihan samaa mieltä.

Ensinnäkään siellä, missä juhlat pidetään, ei ole prismoja nähtykään, ja toiseksi juhlat alkaa klo 12 - samaan aikaan, kun kaupat aukeaa. Nyt on siis pakko säveltää näistä kotonaolevista jotain.

Juhliin asianmukaisella tavalla. Kokomusta ei ole kovin kesäinen, mutta arkipaitakaan ei kyllä kuulosta pienen lapsen ensimmäisiin juhliin oikein sopivalta....hankala dilemma.

Tiedän, että kokomusta ei ole kesäinen, mutta toisaalta mä pukeudun 99-prosenttisesti kokomustaan muutenkin, niin että juhlaväki kyllä pyörtyisi, jos mä marssisin paikalle vaaleanpunaisissa röyhelöissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mä sanoin että "esim.", eli esimerkiksi tuollaisista kamppeista saa muokattua. En sanonut, että sun on nyt vedettävä sellainen niskaasi :D Eipä oo aavistustakaan sun vaatekaappisi sisällöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Ehtisitkö huomenna hakeen vaikka valkoiset pellavahousut tai toisenvärisen tunikan? Nuo sopii ihan hyvin nimiäisiin mutta koko musta ei välttämättä

Siis en ehdi. Huomenna on sunnuntai, kupat aukeaa klo 12, ja silloin alkaa juhlatkin.

Huomasin vastauksesi. Kun omani olin lähettänyt.

Oisko sulla sitten jotain asuun väriä tuovia koruja / asusteita?

Mä sanoin että "esim.", eli esimerkiksi tuollaisista kamppeista saa muokattua. En sanonut, että sun on nyt vedettävä sellainen niskaasi :D Eipä oo aavistustakaan sun vaatekaappisi sisällöstä.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Rupesi vaan huvittamaan ajatuskin :D.

Ehtisitkö huomenna hakeen vaikka valkoiset pellavahousut tai toisenvärisen tunikan? Nuo sopii ihan hyvin nimiäisiin mutta koko musta ei välttämättä

Siis en ehdi. Huomenna on sunnuntai, kupat aukeaa klo 12, ja silloin alkaa juhlatkin.

On joo. Ajattelin laittaa vihreitä ja valkoisia helmiä kaulaani ja kenties myös ranteeseen. Kengätkin on vihreät.

On joo. Ajattelin laittaa vihreitä ja valkoisia helmiä kaulaani ja kenties myös ranteeseen. Kengätkin on vihreät.

No ethän sä sitten ihan mustissa ole. Nuo korut ja kengät pelastavat asun. :)

Yhteistyössä