Juhannuskriisi ja ahdistus :((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nm,.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nm:
enköhän mä pärjää ilman teidän parjaamistakin, kiitos vaan 100x paskemmasta olosta.

vittu mitä ihmisiä. en voi muuta sanoa.

terveisin se katkera paska akka joka on vajaan puoli vuotta sitten eronnut. jos ero onb jollekkin päivänselvä asia ja loppu elämä "yksin elämään opettelu" helppoa niin onnea, mulle se ei ole. (16v muuttanut miehen kanssa asuun ja 17v sain lapsen.) KIITOS!!!!!!

Kuule ihan turhaan siinä kiukuttelet. Sulle on ehdoteltu vaikka ja mitä tekemistä, mutta kun sulle ei mikään kelpaa eikä mikään onnistu eikä mikään huvita. Sua huvittaa vaan ja ainoastaan se, että sun ei tarttis olla lapses kanssa kahden! Ja se kuule kuulostaa hiukkasen omituiselta 10-vuotiaan lapsen äidiltä kuultuna. Tässä ei ole kyseessä sun ero tai yksinoleminen, vaan sun ÄITINÄ oleminen lapsellesi.

enköhän mä pärjää ilman teidän parjaamistakin, kiitos vaan 100x paskemmasta olosta.

terveisin se katkera paska akka joka on vajaan puoli vuotta sitten eronnut. jos ero onb jollekkin päivänselvä asia ja loppu elämä "yksin elämään opettelu" helppoa niin onnea, mulle se ei ole. (16v muuttanut miehen kanssa asuun ja 17v sain lapsen.) KIITOS!!!!!!

arvasinhan tän... sä oot liian nuorena lähteny aikuisten leikkiin mukaan. Selvisi jo aloituksesta että nuoresta äipästä kyse. Ja en todellakaan suosittele laivalle lähtöä, lapsi voi jäädä heitteille kun toi mamma löytääkin yöseuraa ja katoaa vieraaseen hyttiin.

Mua ei ahdista juhannus yhtään vaikka oonkin sinkku enkä pääse mihinkään mökille perhejuhannusta viettämään. Menen kyllä kaverin luokse syömään perjantaina mutta se on siinä. Lauantai ja sunnuntai ihan auki, tosin suunniteltiin Ikean reissua sunnuntaille.
Älä ota niin kauheita paineita. Menette perjantaina vaikka Koulukadulle pelaan minigolfia (jos on auki) ja siitä Viikinsaareen, siellä on varmasti kavereita lapsellekin.
Lauantaina teette jotain kivaa, menette vaikka uimaan ja eväät mukaan tai herkuttelette kotona ja vietätte leffaillan.

KAIKKI eivät todellakaan lähde jussina MIHINKÄÄN: meillä henkinen perhe, ja ollaan jussit vietetty eri tavalla vuosittain. Viime jussi ja tulevakin, vietetään perheen kanssa KOTONA.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä:

Kuule ihan turhaan siinä kiukuttelet. Sulle on ehdoteltu vaikka ja mitä tekemistä, mutta kun sulle ei mikään kelpaa eikä mikään onnistu eikä mikään huvita. Sua huvittaa vaan ja ainoastaan se, että sun ei tarttis olla lapses kanssa kahden! Ja se kuule kuulostaa hiukkasen omituiselta 10-vuotiaan lapsen äidiltä kuultuna. Tässä ei ole kyseessä sun ero tai yksinoleminen, vaan sun ÄITINÄ oleminen lapsellesi.

heitä ny voltti.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä:

heitä ny voltti.

Sun kommentit vaan vahvistaa että olin oikeassa. Kasva aikuiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vuokraa mökki jostain ja lähtekää pojan kanssa mökkeilemään?

näin minäkin tekisin. ja jos olis joku ystävä jonka vois pyytää mukaan. mutta myös lapsen kans olis ihan kiva kahdestaanki

Saattaa olla vaikeaa löytää vuokramökkiä juhannukseksi enää tässä vaiheessa, varsinkin jos mökki ei saisi maksaa juuri mitään eikä sinne pääse millään kulkupelillä.

Ei kaikkia kiinnosta tutustumalla tutustua johonkin parin päivän takia. Ei vaan tunnu rennolta vaan aiheuttaa lisästressiä. Eri asia, jos jossakin törmää johonkin ja ex tempore tutustuu, mutta sopia treffit jonku kans, jota ei tunne ja viettää juhannusta sen kans... Ymmärrän ap:tä tossa.

Mua ahdistaa kans kaikki juhlapyhät, koska liian usein se tarkoittaa sitä, että todellakin olen yksin lapsieni kanssa. Sille ei vaan voi mitään, onneksi lapset kasvaa.
Me asutaan kerrostalossa, olispa ihanaa grillata mut missä? Tuolla pihalla juoppojen seurana vai?
Olis myöskin ihanaa lähteä vaikka seurasaareen, mutta kivut estää kävelemästä. Tuttavani ovat joko töissä tai oman perheensä parissa...
No mutta, olen sitten aina varustautunut hyvillä kirjoilla, tehdään lasten kans jotain kivaa syötävää vaikkei grilliä olekaan, lainataan leffa jne.. kyllä se siinä menee.

Me ollaan aina oltu juhannuksenseutu kotosalla. Mikäs siinä on ollessa, hyvää syötävää, vapaata aikaa, rentoa yhdessäoloa. Ei tulis mieleenkään lähtemällä lähteä mihinkään. Juhnannus on vain 1 viikonloppu muiden joukossa.

Me mennään joka helkatin jussi miehen vanhempien mökille. En todellakaan jaksais hengata siellä, paljon mieluummin olisin kotona. Onneks tää mökkeily on saatu supistettua yhteen päivään nykyään.

Jos oiski oma mökki jossa olla oman perheen kesken, niin olis kiva.

Luuleeko joku, että enää saa mökkiä jussiiksi? No ei tod! Ja lisäksi ne maksaa aika pirusti (nimimerkillä kokemusta). No, ehkä täällä joku on tietysti saanut hienon luksusmökin päivää ennen juhannusta ja vielä ilmaiseksi, mutta noin yleisesti ottaen, mökkiä kyllä ei mitä todennäköisimmin saa enää tähän aikaan. Risteilykin on ihan ok periaatteessa, mutta kyllä ne vaan tahtoo olla sellasta örvellystä nuo risteilyt etten viittis kahestaan lapsen kanssa lähteä (tähänkin varmaan jollain kokemus, että ollut risteilyllä sen tuhat kertaa ja ikinä ei kukaan ole ollut humalassa).

mutta nuo minigolf ja retkeily sen sijaan hyviä ehdotuksia, tai sitte ihan vaan leffan hakeminen ja syöpöttely ja grillailu.

Voihan olla myös, että ap.n kymppivuotias ei itse ole kovin kiinnostunut olemaan äitinsä kanssa kahden.. lapset kun ovat erilaisia. jonkun mielestä sekin on tottakai ap.n vika kun on niin pirun huono äiti. Ilkeitä kommentteja ap saanut kyllä, ihme mollaamista. omassa päässä on vikaa, kun tulee edes mieleen, että ap haluaa vaan laivalle ryyppämään ja panemaan. Onkohan omassa ajatusmaailmassa tarkistamisen varaa joillakin?

Ei ahdista jussi, monta vuotta jo kuopuksen kanssa kaksin. Pihalla grillataan, mikäli mun seurassa viihtyy, onhan hän jo murkku. Yhden ystävän kanssa lähden katsomaan kokoa lähelle, pyöräillen, kuopus pääsee mukaan jos haluu.
Ihanaa kun on yksi ylimääräinen vapaapäivä, olla vain.

Onko kenelläkään niin hullua juhannusta, että on kutsuttu omat vanhemmat sitä viettämään? Meillä on nyt sellainen. Grillataan, uidaan, jos keli sallii, ei juopotella mitä nyt saunaoluet, lapset tykkää varmasti kun näkevät pitkästä aikaa isovanhempansa (asumme heistä kaukana). Tällainen ei ap:lle nyt ollut mahdollista, mutta ei sen tekemisen mitään niin ihmeellistä tosiaan tarvi olla (kai?). Minusta esim. mainittu minigolf olisi kiva idea, harmi kun täällä ei sellaisia hienouksia ole sadan kilsan säteelläkään.. Kaupungeissa sentään on ihmisiä liikkeellä, kun vaan kulkee, katselee ja pysähtelee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö sulla ole kavereita? kysele niiltä, josko keksitte jotain yhteistä tekemistä :)

juu on, kaverit mökkeilee omiensa kans tai sit toiset festareilla ym.

en tunge kenenkään seuraan, kun kerran ei ole pyydetty.

en tykkää käydä kylpylässä.

Tosta kylpypästä, tykkäiskö poikasi kuitenkin mennä sinne? En mäkään niin kylpylöistä välitä, mutta tyttö tykkää ja hänen kanssaan siellä tulee käytyä. Jos poikasi tykkää, meette kylpylään ja jonnekin syömään sen jälkeen. Sit kotiin vaikka katselemaan jokin uusi leffa namien kera!

Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
Ei kaikkia kiinnosta tutustumalla tutustua johonkin parin päivän takia. Ei vaan tunnu rennolta vaan aiheuttaa lisästressiä. Eri asia, jos jossakin törmää johonkin ja ex tempore tutustuu, mutta sopia treffit jonku kans, jota ei tunne ja viettää juhannusta sen kans... Ymmärrän ap:tä tossa.

En tarkoittanutkaan, että on pakko tutustua. Kysyin vain (tarjosin mahdollisuutta) ja tokihan on kohteliasta vastata vaikka, ettei oikein tunnu nyt luontaiselta ajatukselta tutustua uusiin ihmisiin sen sijaan, että alkaa haukkumaan kaikkia vastaajia ilkeiksi. Mielestäni en tehnyt mitään väärin enkä ollut ilkeä missään vastauksessani.

Alkuperäinen kirjoittaja PPK:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:

En tarkoittanutkaan, että on pakko tutustua. Kysyin vain (tarjosin mahdollisuutta) ja tokihan on kohteliasta vastata vaikka, ettei oikein tunnu nyt luontaiselta ajatukselta tutustua uusiin ihmisiin sen sijaan, että alkaa haukkumaan kaikkia vastaajia ilkeiksi. Mielestäni en tehnyt mitään väärin enkä ollut ilkeä missään vastauksessani.

Et sie ollukkaan, moni muu oli.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vain:
Et sie ollukkaan, moni muu oli.

Siksi hiukan ihmettelinkin, miksi hän ei minulle vastannut. Mutta toivon, että löytää poikansa kanssa mielekästä tekemistä ja jos ap vielä tätä lukee niin mieleen tuli kalastus. Lähtekää pojan kanssa ongelle juhannusyöksi kera sipsien ja herkkujen :)

Yhteistyössä